Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Michal Mazánik #13765:
To nemyslíš vážne, keď rátaš len cenu po zdražení, a povieš, že je to výhodné. Zdražujú sa všetky lístky, jednorazové dokonca mnohonásobne.
Vy si fakt dokážete obhájiť čokoľvek, aj zdieranie ľudí, aj koncepciu založenú na "dátach" – dodnes som žiadne dáta nevidel...
Reakcia na: kvorka #13783:
A čo Tesco Clubcard? Aj tá diskriminuje bezhotovostné aj hotovostné platby pre zákazníkov, ktorí nie sú kmeňoví. Na to isté slúži dopravná karta, zvýhodnenie "verných", a je to tak naprieč všetkými spektrami ekonomiky.
Reakcia na: pešiak #13785:
Z parkovania malo ísť isté percento do MHD. Nemám šajnu, či ide a na čo. Ja vidím často extra hlúpe riešenia. Bus pruh nikde, tabule na zastávkach nikde. Kasselaku ako maku. Ale platíš za parkovné ako murovaný aj 247.
Reakcia na: theo #13773:
Áno, tak je. Pekne si to rozpísal. Toto snáď otvorí oči poslancom.
Hm, kam sme sa to dostali / pre palčiakov dolu som občan a vždy budem zastupovať cestujúcu verejnosť v meste Trenčín/. V onom svete, kam sa údajne tlačíme je snaha, aby mestská doprava bola z d a r m a. Realita - cestujúci platí dva krát / už som to spomínal/ raz v mestských daniach a raz v cestovnom . Dokonca minimálne raz aj ten, čo nejazdí v MHD. Ja osobne
- nepodporujem všakovaké individuálne karty a poplatky klienta na nich / firmy krachujú a máte smolu, tiež je tu otázka ročnej platby/
- v meste Trenčín rozhodujú o rôznych poplatkoch / napríklad parkové/ rôzni diletanti. Keď sa zavádzal poplatok ,,za parkovanie,, navrhovatelia tlačili poplatok pre SZČO / napríklad rôzne profesie , lekári, a tisíce ďalších / s pravidlom - podnikateľ má peniaze bude platiť ako murovatý. Už som sa chystal riešiť veci na inej úrovni , ako tu v tomto zdieraní obyvateľstva.
- nech si láskavo spravia poriadky v prioritách mesta.
Viac zatiaľ k rôznym zdražovaniam písať nebudem. Ak ma naondia zavediem tu súkromnú MHD a uvidia.
Reakcia na: Michal Mazánik #13775:
Môže...môže...môže...komplikovaných riešení hrúza, mestom nevyriešená integrácia, nezvládnutý tender na MHD (aj s tým predĺžením Sladké o 2 roky napriamo len preto, že na meste zabudli....alebo ani nechceli), ako píšu kolegovia akési divné obmedzenia v kartách dopravcov....kto si to mal riešiť? Mesto! Teraz chce do mňa 2€ za jazdu? Prečo by som mal. Ja appky nechcem. Mám nové heslo: Trenčín= mesto, kde ťa zdierajú pri platbe v hotovosti
Trenčín= mesto, kde lístok stojí najviac v republike.
Trenčín= mesto, kde inflácia znamená zdražieť o 150 percent.... Kocurkovo. Ľudia, toto nedovoľme, a zratajme to poslancom podľa toho ako kto bude hlasovať!
Reakcia na: Michal Mazánik #13775:
Je to zderstvo. Čo si budeme nahovárať. Choré na tom je ešte aj to, že je odlišná cena z karty dopravnej a bankovej. A to podčiarkuje diskrimináciu aj v rámci bezhotovostných platieb. Proste celé zle. Niekto si zamieňa motiváciu so zdieraním. Nuž, tak toto je slušný prúser.
Reakcia na: ajjo #13776:
Hovoríš "husté intervaly" - čo to je? 60 min doobeda na 11 či špičkových 30 min na 2? Či 60 min cez víkend na nosných linkách? To nie je hodne 2€ za jazdu. A ani nebude. Naša MHD považuje už interval 15 za extra super, a to ma len 1 a 8 cca 4 hodiny v špičkách. Áno, pre TN zjavne primerané. Ale aj cestovné tomu musí byť primerané. A zjavne nebude.
Reakcia na: theo #13773:
Presne tak. Je to veľa. Ozaj veľa. Vzhľadom k frekvencii našej MHD, jej vyťaženosti, je toto krok, čo jej potenciál zase znižuje. Ono to je správne, že platba z karty dopravcu je lacnejšia. Ale preboha nie raz toľko! To je ako keď nebankovka má o 100 percent vyšší úrok než banka. A to je úžera. Preto to, čoho som sa obával, sa žiaľ naplnilo. Verím, že poslanci toto neschvália. Súťaž na dopravcu bola nedávno, preto takto zásadne meniť cenník je zlé. Veľmi zlé. Synergický efekt zmien týmto bude zásadne poprety. Čo z toho, že môžeš cestovať hodinu. Keď ti treba zo stanice na Juh, z mesta do Belej, z Kubrice do centra, k nemocnici. Tu nie sme v BA, že nám treba z Petržalky do Dúbravky 3x presadať.
Reakcia na: ajjo #13776:
K tej propagácií ročného PCL sa pridávam. Tomu treba urobiť poriadnu kampaň lebo sa potopí celé zvyšovanie aj s akoukoľvek snahou o nový grafikon.
Reakcia na: Michal Mazánik #13774:
Iste, ročný predplatný v Trenčíne bude výhodný. Exportoval som si moje platby za posledný rok z internetbankingu, pridal k tomu raz dobíjanú transdev kartu a natesno to bude výhodné aj pre mňa. A ako som spomínal, robím dvanástky, čiže na splnenie fondu mi stačí ísť 14x do práce do mesiaca. Aj to nie vždy idem autobusom.

Ale v tom Martine by malo byť možné použiť dopravnú kartu SAD Trenčín a nejakú podobnú akceptovanú bude mať veľa obyvateľov Slovenska - z hlavy mi napadajú výnimky v podobe miest Bratislavy, Trenčína a Žiliny a BB kraja, ktorú majú vlastný systém.
Reakcia na: Michal Mazánik #13770:
Preto som spomínal veľkosť mesta podľa mňa Trenčín nie je Bratislava a ani nebude. Ja dám odhad PCL aj po úprave cestovných poriadkov a po navrhovanom zvýšení cien dosiahne podľa mňa reálne 30% 🙂
Reakcia na: TomoSK #13771:
Tak ale 1,40 je troška dosť v porovnaní s tým, čo by som zaplatil hocikde inde. Aj v tej BA si strhne len 1,20 s čím môžeš precestovať 45 minút a to postačí aj do okolitých pričlenených dedín.
Zdražovanie cestovného bolo len otázkou času, napr. zľavnený lístok za 0,25€ - akú hodnotu malo 25 centov v 2011 a teraz? Nemôžeme chcieť na jednej strane tak husté intervaly a zároveň tak nízke ceny. Mestský rozpočet sa nafúknuť nedá, nezvýšenie cestovného by spôsobilo zvýšenie iných daní a poplatkov alebo nedajbože zvýšenie dlhu mesta.
S čím ale nesúhlasím sú odlišné ceny pri platbe dopravnou a bankovou kartou. Veď ako to zdržuje keď sa karta priloží rovnako pri všetkých dverách? Je to podľa mňa asi najlepšia a najvyspelejšia forma platby za cestovné, odmietam buzeráciu s kartami dopravcu, ktoré sa nedajú použiť nikde inde ani len v PAD(ak by sme tu mali nejaký celoštátny systém dopravných kariet ako napr. v Holandsku, bolo by to iné). Samozrejme, sú tam určite poplatky banky, no pochybujem že je to až 50centov pri 24h lístku.
Taktiež mi tam chýba ročný zľavnený PCL.
Ohľadom propagácie PCL by možno nebolo zlé k tomu spraviť aj nejakú kampaň aspoň v autobusoch alebo na zastávkach.
Reakcia na: theo #13773:
Toto je nesprávne porovnanie. Návštevník mesta z blízkeho okolia môže využiť dopravnú kartu SAD Trenčín, študenti môžu využiť ISIC a ktokoľvek môže využiť mobilnú aplikáciu. Cena je teda 0,80€ a nie 1,40€. Z prvého miesta sa teda dostávame na 3.-5. miesto.
Reakcia na: Marek6283 #13769:
Keď už spomíname ten Martin (cestovné 1,50€), pozerajme sa nielen na jeden typ lístka, ale na celú tarifu.

Mesačník stojí obyvateľov mesta Martin 26€, ročný lístok 275€. Pre cezpoľných sú ceny ešte vyššie. V Trenčíne by mal po novom stáť mesačník 20€ a ročný lístok 182,50€. To sú výrazne výhodnejšie ceny než v Martine, ktoré ocenia práve pravidelní cestujúci.

Nepravidelní cestujúci budú mať tiež možnosti, ako sa vyhnúť plateniu 2€ za jazdu. Ak aj nemajú dopravnú kartu (ani kartu SAD Trenčín), môžu si lístok kúpiť za pár sekúnd v appke BUS Trenčín za 0,80€. To je takmer o polovicu menej než v spomínanom Martine, kde jazdí MHD natrieskaná až po strop. Ide o veľmi podobnú cenovú hladinu, aká je napríklad v Žiline alebo Nitre.
Reakcia na: draxter #13760:
Ako tak na to pozerám, máš pravdu. Porovnával som to s cestovným na dopravnú kartu s cestovným, čo by som reálne zaplatil inde. To je však z mojej strany chybné porovnanie, lebo návštevník Trenčína nebude mať transdevácku dopravnú kartu - tak ako ja, bude mať nanajvýš tri karty - miestnu mhd, miestnu prímesto a bankovú kartu a postačí mu lístok platný nad 10 minút.

TN 1,40 (neakceptuje iné DK, takže návštevník len bank.karta)
BA 1,10 (polhodinový od hocijakej vlakovej zastávky postačí)
MT 0,80 (mal by akceptovať kartu SAD TN)
PP 1,00
PB 0,60
PD 0,80
TT 0,45
ZV 0,50
ZA 0,80
Reakcia na: Marek6283 #13769:
Marek, ja Ti asi skutočne nerozumiem. Ako jeden zo zástupcov dopravcu si mal možnosť byť pri niekoľkých úvodných rokovaniach, kde bol až na detaily prezentovaný identický návrh, ani raz si k nemu nevyslovil výraznejšie pripomienky, a po poslednom stretnutí sme si podali ruky a poďakoval si za našu prácu. Preto tomuto lacnému hejtu skutočne nerozumiem. Alebo je to len divadielko pred kolegami...? Bolo tu už desaťkrát vysvetlené, že jednotka na Saratovskú je pre Južanov, čo chcú ísť do Južanky a majú to zhora ďaleko. Pre cestujúcich na súčasnej trase sa nič nemení. Ja neviem, či to niekto nevie pochopiť, alebo len nechce pochopiť.

Jána Halašu... všetci sa tu bijú do pŕs a bojujú proti každému metru navyše, čo by cestujúci musel prejsť pešo, polovica diskutujúcich sa tu pohoršuje nad dochádzkou na nádražie z Obchodnej akadémie, lebo to je až 250 metrov. Ale to, že autobus ide Juhom, najhustejšie obývanou a značne kopcovitou časťou mesta kilometer (!!!) bez zastavenia, je zrazu problém, ak niekto chce toto riešiť. Pritom jeden z posledných podnetov, ktorý na mail mhdtrencin@dopravanapovazi.sk prišiel, sa týka práve siete zastávok na Juhu, že sú na riedko. Áno, sú na riedko, a vnímajú to tak aj občania.
Reakcia na: kvorka #13768:
Občasný cestujúci ani nemusí byť držiteľom dopravnej karty, no keďže zdržiava tú "pravidelnú" väčšinu, má k dispozícii ďalšiu alternatívu - odbaviť sa prostredníctvom mobilnej aplikácie za najvýhodnejšie ceny. Cieľom toho nie je cepovať občasných cestujúcich, ale je neúnosné, aby autobusy v meste, ktoré sa dá prejsť krížom za doslova pár minút, prestáli polovicu času na zastávkach.

Appka prešla istým upgradom a je znovu o čosi použiteľnejšia. Skvelým príkladom ideálnej appky je IDS BK.
Reakcia na: vlado54 #13766:
Nie, ceny nebudú mať za následok úbytok cestujúcich. Ceny budú mať za následok to, že pravidelní cestujúci, ktorí dnes nepoužívajú PCL kvôli ich nevýhodnosti, na ne po novom prejdú.

V Trenčín využíva dnes PCL len necelých 8% cestujúcich, v Bratislave je to 80% cestujúcich. To je len dôkaz toho, že súčasné PCL sú nevýhodné a je tu veľký priestor pre prechod na PCL, keď bude ich cena vhodne nastavená.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.