Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #12151:
To o tom novom asfalte bolo troska ironicky myslené. Takze tak.
Videl si ako je zaprataný otoč v Biskupiciach?? Autá + kamión.
Stačí jedno alebo dve blbo odparkované autá na otočí saratovskej, kubrici, v záblati, nozdrkovciach a keď je omša v opatovej ani nehovorím, a je problém. Bol si sa pozrieť v akom stave je napr. Hanzlikovska? Aj ten nový chodník v zablati.
Všetko toto sú prekážky kĺbakom. S tým sa nedá manévrovať ako s krátkym busom.
To čo bolo pred 20r je už minulosť. Mesto je plné aút, ktoré tu vtedy neboli.
Mesto nemá záujem o MHD, to je očividné.
Prečo sa modré autobusy obmieňajú za nové, a tiež ich sadka prevádzkuje?

Reakcia na: kvorka #12148:
Nemáš nejaké fotky klbákov na spomínaných linkách?
Ja som sa dokonca raz viezol klbákom #54 aj na L2 a to ironicky cez víkend, keď klbáky nejazdili. Bolo to v časoch, keď ešte L2 a L6 zachádzala od stanice k ZOC MAX. Fotku, žiaľ, nemám. Bola vtedy už veľká tma.
Reakcia na: Kubo 123 #12149:
Tak kde máš na Novinách otoč mudrc? Píše správne, že je tam nový povrch bez dier, klbak prejde istotne. Takže to, že jeden voz dokonca v súčasnom stave vozového parku dopravca suší vo vozovni je absurdné. A keď nevieš kto je kvorka, tvoj problém, ale je to človek, čo stojí za poslednými pozitívnymi zmenami a zabránil aj tomu, že si SADka sama chcela zmeniť CP linky 4 po tom, ako zistila, že #22 neprejde pod most. A nebyť jeho pripomienok, otázok na mesto a poukazovanie na to, čo nefunguje, by tu bola riadna cochcarna.
Reakcia na: kvorka #12148:
Na Juhu I je to otras ako na konečnej vyznačili tie parkovacie miesta, teraz ešte aj tá stavba.
Reakcia na: kvorka #12148:
Predpokladám, že si potom vodic kĺbaku, keďže to máš tak dobre odjazdené alebo nejaký pán od stola čo sa ohána normou. Norma je pekná vec ale nie je praktická, norme vyhovujú aj zastávky na soblahovskej ale realita troška inde.
Pošli do opatovej kĺbak 😂😂😂.
A pekný asfalt 👍👍👍 na novinách 😂😂 ten fakt pomôže, keďže od neho závisí veľkosť otoču.
To, že mesto nerieši zle parkujúce autá a vzniká preto neprejazdnost, je ukážka, čo o MHD vie. Ale klbak prejde všade, pozri si galérie a povedz, kde neprejdú:
1, 5, 6, 7, 8, 11, 17, 22, 23, 24, 25 a 28 som sa klbakom viezol a aj dnes tam jazdia či zalohuju. Teda ok.
2 - nevidím miesto kde by neprešiel
12 - cez Noviny je aj asfalt nový, prejde
3,13,31 - prejde všetko
4 - na linke 21 som sa v 1993 viezol kĺbom, takže neviem kde by nemal prejsť. Zákruty v Opatovej vyhovujú norme, ale sem ho isto netreba, veď ani #22 neprejde popod most.
Reakcia na: Kubo 123 #12145:
Fantáziruješ či na čom šlapes kamarát? Kde píšem o Tom že dopravca má sám nakúpiť NP vozy a tie ďalšie nezmysly? Hovorim o Tom, že dopravca presviedčal mesto že treba LE voz #22) a vôbec nenavrhoval NP -
čiže ukázal že nemá vôľu ani presvedčiť čo je dnes potrebne. Čítaš po sebe? Asi ťažko, lebo ani po mne si neprečítal.
Reakcia na: kvorka #12144:
Ako funguje STK?? To by ma fakt zaujimalo.
A si myslíš že tí fajčiaci muži pôjdu a kúpia ND za svoje a potom opravia čo treba?? Tam je problem úplne v inom, tak tu nekritizuj tých posledných v monterkách, ktorí asi ťažko za to môžu.
To, že nie je vodičov je ich vnútorný problem, mna ako objednávateľa (mesto) toto vôbec nemusí zaujímať.
Ak sa ty dokážeš so svojim nákupným vozítkom otočiť na konečnej neznamená to že tam prejde aj kĺbak. Čas keď jazdil Ikarus je davno preč, a ten mal ešte vzadu takú peknú poznámku “ vozidlo vybočuje 1 m” a prešiel skoro všade. Dnes je mesto prepchaté autami, dokonca sa čuduj ale aj krátky voz ma problem na takých linkách ako 11,4,3,13,6,5,23,28 a len pre arogantných vodičov nákupných vozítok ktorí parkujú ako im to príde vhod.
Keď je záujem od mesta riešiť situáciu prečo povolilo jazdu #66 a ďalším prímestským ktoré pribudnú na cestách?
Dopravca mal nakúpiť NP vozy teraz?? síce potom nevie či opäť bude dopravcom v Tn. To by bol asi nezmysel, toto by nespravil žiaden dopravca a nie tak ešte sadka.
Stále to je problém mesta, to čo si objedná to má. Keď nevykonáva riadnu kontrolu, prípadné sankcie, niet sa čo čudovať ako to tu vyzerá.
Reakcia na: kvorka #12144:
Ako funguje STK?? To by ma fakt zaujimalo.
A si myslíš že tí fajčiaci muži pôjdu a kúpia ND za svoje a potom opravia čo treba?? Tam je problem úplne v inom, tak tu nekritizuj tých posledných v monterkách, ktorí asi ťažko za to môžu.
To, že nie je vodičov je ich vnútorný problem, mna ako objednávateľa (mesto) toto vôbec nemusí zaujímať.
Ak sa ty dokážeš so svojim nákupným vozítkom otočiť na konečnej neznamená to že tam prejde aj kĺbak. Čas keď jazdil Ikarus je davno preč, a ten mal ešte vzadu takú peknú poznámku “ vozidlo vybočuje 1 m” a prešiel skoro všade. Dnes je mesto prepchaté autami, dokonca sa čuduj ale aj krátky voz ma problem na takých linkách ako 11,4,3,13,6,5,23,28 a len pre arogantných vodičov nákupných vozítok ktorí parkujú ako im to príde vhod.
Keď je záujem od mesta riešiť situáciu prečo povolilo jazdu #66 a ďalším prímestským ktoré pribudnú na cestách?
Dopravca mal nakúpiť NP vozy teraz?? síce potom nevie či opäť bude dopravcom v Tn. To by bol asi nezmysel, toto by nespravil žiaden dopravca a nie tak ešte sadka.
Stále to je problém mesta, to čo si objedná to má. Keď nevykonáva riadnu kontrolu, prípadné sankcie, niet sa čo čudovať ako to tu vyzerá.
Reakcia na: Kubo 123 #12143:
Dopravca dal na garantované spoje Irisa? To mu už potom asi hrabe na karbit, ani pri súčasnom strašnom stave hádam ešte z 22 NP/LE vozov je dosť, aby tie 3 či 4 garanty dodržal. A ak nie, práve toto je ukážka toho diletanstva dopravcu. Vyjadrenie keď sa nedá - to je také typické Sadistické, nebodaj tam pracuješ? Tak potom asi vieš ako funguje STK, náhradné diely a fajčiaci muži = dielňa čo neopraví už radšej nič. Takého dopravcu nám netreba.

Kĺbak nemôže do každej časti mesta? Toto je blud, môže všade. Nikde nie je problém, vždy len pseudoproblém. Nikto nekáže aby šiel na linke 2,3 alebo 4, ale kľudne môže. A to je zase dispečer asi degeš, ak to nevie pomeniť tak, aby to šlo. Výhovorky, výhovorky, výhovorky. #66 má jazdiť maximálne v špičke, a nikdy nie sedlo a víkend. A to sa deje. Preto je pre mňa SAD TN jeden schopný dopravca, mysliaci len na svoj vačok. S niečím normálny dávno neprišiel, ešte aj pri kúpe #22 má maslo na hlave.

Prejdi sa linkou 24, 11 alebo spojmi na linkách 6, 7/17, kde jazdil donedávna kĺb a potom zistíš, že nasadenie 5 kĺbu je potrené. A najmä je nutné, ak dopravca nemá mestské vozy a posiela prímesto. Vieš že kĺb nerovná sa 2x sólo? Kde vezmeš vodiča? SADka má problém s vodičmi, a ty chceš posilniť druhým vozom? Načo ak máme kĺbak. To je neekonimické absolútne. A hlavne kĺbovú zálohu TN nepotrebuje. A ver že tu je potreba kĺbu. A hlavne nekupovať vozy ako #22 ale komplet NP.
Reakcia na: draxter #12141:
Tak ako mesto nie je spokojne s GO Irisbusu, zaujímavé, čo pre to spravilo?? Odsúhlasilo už tretím rokom opravy a plánujú sa aj opravy dalších autobusov.
Na autobus #66 si teba iba zvyknúť🙈, a ver že pribudne ešte min. #67 a aj #68, toto si mesto tiež odsúhlasí/odsúhlasilo už.
Vôbec si nezastávam sadku, každý má maslo na hlave, ale mesto ma väčší podiel na tom. Ma viac možnosti a nástrojov ako sa vyhnúť tomuto stavu čo sa tu deje.
Z mesiaca na mesiac je vidieť, že jazdí viac záložných vozov viac záloh, autobusy starnú to je nezvrátiteľný fakt. Dopravca využíva to čo má, je pravda, že občas by to chcelo lepšiu výmenu, bez #66, a nedávať na garantované spoje Irisbus ale keď sa nedá tak sa nedá. Či lepšie nech nejde žiaden bus?
Nemôžeš zasa chciet aby miesto #66 šiel kĺbak, každý bus ma svoj jazdný prikaz, kĺbak nemôže do každej časti mesta ísť, toto sa nedá zameniť. Krátky bus robí viacero liniek, pokiaľ kĺbak iba linky 1,8,17,24,25 ak sa nemýlim.
Neviem či by malo význam nasadenie 5eho kĺbaku, skôr spoje ktoré sú pravidelne plné posilniť druhým autobusom. V prípade poruchy kĺbaku potom je aspoň záložný #51.
A je aj veľmi ťažko povedať kedy je spoj preplnený, ak je v priebehu celej linky prepravených nejakých 60-70 ľudí je to podľa mna v pohode. Síce ľudia stoja ale je to mestská doprava, nie diaľková, že každý musí sedieť. Komfort cestovania sa dá zvýšiť aj inými opatreniami aj bez kĺbových, ale nie z vozovým parkom MHD Tn. Nový crossway #22 už toto môže ponúknuť.
Reakcia na: S499.1023 #12139:
Aj ja som videl peknú b941 v nemenovanom meste, ale to je asi tak všetko čo viem o tom buse. Nedajú sa porovnávať autobusy v jednotlivých mestách, je rozdiel vidieť a vedieť. A by si sa asi aj čudoval aký je veľký rozdiel medzi busom na jednotlivých linkách, nie je linka ako linka. A dokonca autobusy kúpené skôr majú menší počet odjazdených km oproti novšej generácie tu v Tn.
Reakcia na: Kubo 123 #12140:
miestna SAD NR a-s- = Veolia Transport Nitra = dnešná Arriva Nitra a.s.
Tie podmienky budem veeeeľmi pozorne sledovať a musia byť stanovené jasne a v prosepch cestujúcich.

Áno, opravy mesto odsúhlasilo, ale s výsledkom spokojné nie je vôbec, na to si kde prišiel? Môže si však mesto zato, že nie sú nové busy a ani jazdené kvalitné vozy, keďže sa vybrali touto nezmyselnou cestou.

Mne je jedno či je niečo vizitka vodiča, alebo dieln, bus je SADky a je to teda vizitka dopravcu.

Kĺbová #61 neporovnávaj s B961, čo sú inak veľmi spoľahlivé vozy, ale s Citelismi, ktorých údržba je/bola aká je.... a to, že si to vyžiadalo nervy vodiča je možné, ale hlavne je to zase len a výlučne vec dopravcu, čo kúpil a prečo v rámci záruk a vzťahov ten voz dopadol tak, ako sme videli, keď mal ísť "von" a nebol schopný - tomu sa vraví fakt záloha... hlavne že do nákladov vstupoval tiež.

Ak čítaš fórum nie od včera, tak vieš, že ja vždy naložím rovným dielom každému za svoje, takže pre mňa jasne zlyháva mesto, ale dopravca tiež tam, kde napríklad nasadzuje #66 a necháva stáť piaty kĺbak. Lebo to je už o tom, čo sa vyznám a robím veci aby boli dobré, alebo len aby boli.
Reakcia na: draxter #12136:
V NR jazdí SADka? Nie je tam Arriva??
To aké podmienky si zadá mesto uvidíme už o nejaký ten rok.

GO opravy boli zlodejina, mesto si to ale odsúhlasilo, takže je spokojné s B952 😂. Do každého opraveného busu sa nalialo cca 30tis, a výsledok taký, že máme pekné, nastriekané autobusy. Ale to video, čo tu kolovalo, nevystihlo podstatu. Zaujímavé bolo, že viac menej zachytilo iba kabínu vodiča a to je vizitka vodiča!! Toto sa dalo opraviť aj bez GO.
Nízkopodlažný kĺbak jazdi preto celkom faynovo pretože má asi polovicu odjazdených km oproti zvyšku kĺbových busov. Ale aj jeho uvedenie do prevádzky si vyžiadalo kopec nervov pre vodiča a nemálo návštev “značkového” servisu corex.
Do premávky sa nasadzuje iba to čo je k dispozícii, 02 citelis už našťastie moc nie, ten autobus mal byt už davno v zberných surovinách. Nemôžeš chciet nejaký Vanhool, keďže taký tu nie je a prečo to nie je treba sa pýtať na meste a Sadke.
Mesto nemá záujem o MHD, rsp. iba minimum. Nebavme sa teraz iba o obnove vozového parku, ale pozrime sa aké máme zastávky. Opravovala sa pri gymnáziu, výsledok žiaden. Je to veľmi frekventovaná zastávka, už davno mala byť osadená kaselákom a prispôsobená pre NP autobusy. Taktiež pri nemocnici obojsmerne, Braneckeho, a mnoho dalších ktoré sú vizitkou krajského mesta.
Cesty, po ktorých musia každý deň jazdiť busy a autá. Rozbité cesty = stav autobusov. Ale zato máme plné mesto parkovísk, ktoré budú v lete pri 35st. pekne vykurovať celé mesto. Nezmyselné a hlavne veľmi nebezpečné cyklotrasy!!
Reakcia na: Kubo 123 #12137:
Tú plánovanú životnosť Citelisov 6 - 7 rokov si odkiaľ vycucal? Ako to, že v Prahe, v neporovnateľne ťažších podmienkach, horších cestách a väčších km prebehoch ešte veselo jazdia Citybusy?
Reakcia na: draxter #12136:
Lenže jednak v nitrianskej SAD-ke boli a sú ľudia, ktorí boli schopní a ochotní tlačiť na mesto a presadzovať nejakú víziu. A VanHooly dostala SAD-ka od svojej holandskej sestry za drobné. Také sestry Trabelssie nemá.
Reakcia na: Troll #12134:
Ono nie je až tak podstatné vek autobusu ale odjazdené km. Pokiaľ sa nemýlim tak B952 to mali pre Tn určené na 6r potom GO a 3r, crossway okolo 9r a citelis 6r-7r.
Z konštrukčného hľadiska je B952 jednoduchšia, menej náchylná k poruchám oproti crosswayu a citelisu, čo sa týka nárokov na technické zdatnosti pre vodiča tak je jednoduchšia a lepšie sa s ňou manévruje oproti zvyšku vozového parku. Nevýhodou je, že nie je nizkopodlažná, a je to iba Euro3.
V dnešnej dobe by už mala byt B952 nasadená minimálne, žiaľ ale nie je čo iné momentálne dať do prevádzky, keďže obnova vozového parku je nulová.
Reakcia na: Kubo 123 #12132:
Iste, dopravca v súťaží však bude musieť splniť podmienky a keď podmienkou bude 100% NP vozový park (a iné by ani byť nemalo), tak nie je o čom - a práve preto nie je snom, že príde dopravca, čo naozaj privezie so sebou 100% NP vozov a aj klíma bude viac než na jedinom.

Videl si v NR ako tamojšia SADka doviezla NP klimatizované VanHooly? Jazdené, ale v porovnaní s tým, čo je teraz v TN to je ako StarTrek.

A tie generálky - pokiaľ viem len stredné opravy - sú magorina na n-tú, mám pocit že to je vyhadzovanie peňazí von oknom, toto schváliť na meste je pre mňa na prokurátora, spôsob vykonania by som si preveril tiež. A tiež to, čo sa nasadzuje do premávky - tak zle v TN nebolo za 15 rokov.

Nezabudni ešte, že údržba veľa napovedá a ak sleduješ, čo a ako, tak vidíš, že nie je vôľa opravovať nič a preto argument o poruchových citelisoch je len fráza - pozri ako fachčí #61 zrazu. Ak sú poruchové, mali sa reklamovať. A keďže ich kúpil dopravca, je to jeho maslo.

Ešte je druhá možnosť: Dopravný podnik 100% metský.
Reakcia na: Kubo 123 #12131:
Píšem už ako verkel dookola, že dopravca odjazdí to, čo dopravca objedná (iba linku 26 si svojvoľne zmení na 27). Iná otázka už je, ako sa dopravca stavia k vozidlám a ich nasadzovaniu, záložným vozom (viď akcia #61), servisu - viď video o tom, ako vyzerajú B952. A potom zase otázka, ako objednávateľ (ne)rieši obnovu vozového parku a či má záujem MHD rozvíjať alebo len míňať na parkovanie a pseudocyklotrasy toľké peniaze, pri ktorých by do MHD mohla pribudnúť celá jedna nosná linka.
Reakcia na: Kubo 123 #12132:
Predpokladám, že Crosswaye boli plánované so životnosťou 10 rokov, nanajvýš 12 rokov, takže pri roku výroby 2011 by mali byť vhodné na prevádzku maximálne do 2023...

To nie sú Ikarusy 280 alebo Karosy B 732 na ktoré opravu stačilo zopár (oproti dnešným autobusom jednoduchým), navyše nároky cestujúcich na výbavu a údržbu vozidiel sú niekde inde, než v dobe, keď tieto autobusy boli ešte dennodennou súčasťou miest v Československu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.