Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kvorka #13673:
Existuje ešte manévrovací priestor, ako upraviť trasu linky N2 tak, aby to bolo aj pre Sihoťárov atraktívne, avšak ak potrebujem dodržať polhodinový interval rozjazdov z mesta a spoločných príchodov do mesta, zároveň nevytvoriť nekonečný kolotoč pre vodičov, tak niekoľko minút na stanici je jednoducho nevyhnutných.
Reply on: TomoSK #13671:
Áno, tiež to chcem potom presne vidieť v číslach na spoj.
Reply on: TomoSK #13666:
Sám uznávaná, že Juh a Sihoť sú skoro rovnaké. A kde inde ak nie v trase linky 1 a 8 má existovať nočný spoj? Priamy? To nemyslíš vážne, že sa tu uvažuje s N3, ale takto nezmyselne sa rozdelí "nosná os". Toto je pre mňa obrovské negatívum a idem v tomto smere informovať známych, nech príde hromadná pripomienka, lebo toto znamená, že nočná doprava je aj s ohľadom na dnešnú situáciu výsadou Juhu. A nerozumiem, prečo by mal mať spoj 10 min prestoj? Z akého dôvodu? Veď prehodí číslo na N1 a ide na Juh!
Reply on: draxter #13664:
Väzby na lokality sa vyhodnocovali osobne v teréne, viackrát som to tu spomínal na konkrétnych príkladoch, a práve tak vzniklo spomínaných 15% Východná+Lavičková > Sihoť. To nie je scucnuté z prsta.

A aký je cieľ, a ako sa to bude vyhodnocovať? Ak bude mať nová 23 viac cestujúcich v priemere na 1 spoj, než súčasná 23+28, naplní to očakávania. Nie počet cestujúcich v súčte, ale na 1 spoj - nakoľko spojov bude po novom viac.
Reply on: draxter #13664:
Áno, áno. Toto je práve na Juhu dôležité pre poznanie návykov ohľadne 23. Že ráno ideš 23 a poobede prídeš 22. Aby si to mal z kopca. Pre úsek stanica Juh to v našej rodine a susedov platí od roku 1989, kedy vznikla 23.
Reply on: theo #13665:
Vnútorný displej to dokáže krásne zobraziť, že presun na ŽST (5 min).
Reply on: draxter #13662:
Podpis, aby sme ľudí pritiahli do nočnej dopravy a neposielali rovno na taxík, toto treba doladiť. Ide to, tiež som si to nakreslil.
Reply on: henko151 #13659:
V TO máš všade MAD, ale keď ľudia predávajú byť, píšu MHD v lokalite....
Reply on: draxter #13662:
V noci sa nehrá na minútky, ale ide o tú ponuku, či vôbec existuje a je ponúknutá. Chápem, že Sihoť je pre niektorých srdcovka a nekriticky ju pretláčajú ako srdce siete MHD Trenčín, ale je skutočne absolútne nereálne, že zo Sihote na Juh chodia davy v noci, o tom ma nikto nikdy nepresvedčí.

Vo všetkých sieťach nočných liniek naprieč svetom sú trasy pomerne obslužné a uprednostňuje sa pred rýchlosťou plošné pokrytie územia - a je to tak dobre. V Brne si všetky linky v noci zájdu na hlavní nádraží a pre cesty medzi sídliskami je vo väčšine prípadov nutné absolvovať ohromnú okľuku, a to sa jedná z hľadiska nočnej dopravy o asi jeden z najvyspelejších systémov.

Ad vodiči: bolo by skutočne fajn, keby sa viacerí diskutujúci prestali pohybovať IBA v medziach legislatívy, ale na veci sa pozreli individuálne a hlavne ľudsky. Považujem za veľmi ťažko zvládnuteľné, ak by som niekoho nútil jazdiť od 22:30 do 1:30 nepretržite bez prestávky po meste na nočných linkách s veľmi drsnými jazdnými dobami! Papierovo áno, môže vodič jazdiť 4 hodiny, ja to viem a netreba mi to pripomínať, avšak tie nočné spoje by bolo fajn, ak by aj reálne vyrazili a ja keby urobím takýto divoký kolotoč bez prestávky, tak sa môžeme biť do pŕs, že áno, je to v medziach legislatívy, ale nikto mi takú službu nikdy nevezme.
Reply on: Michal Mazánik #13656:
Navigačné tabule aj akustické hlásenie ohľadom Obchodnej akadémie určite pomôžu. Len treba veľmi opatrne aj s tými výveskami, aby si tam ľudia nezačali nadávať, že zavadzajú - dosť to, že treba brať ohľad na dôchodcov, deti, cestujúcich s kuframi...

Inak tie hlásenia sa môžu zapracovať hádam už teraz. Prípadne to capnúť aj do tých oznamov na obrazovke vnútri autobusov.
Reply on: TomoSK #13660:
Je to pekné, ale ja sa už teraz vsadim, že tá 23 nenaplní očakávania. Lebo ich nenaplnila nikdy, ani keď jazdila sama, ani keď sa posilnila. Roky 2004 a 2012 to ukázali. Ja už tretí raz do tejto rieky vstupovať nemienim. Keby sa linka presmeroval k MAXu alebo až k Výstavisku TMM, to by mohlo byť iné. Juh III by získal na druhom konci potenciál, ktorý sama stanica neurobí.
A že bude pri zrušení 28 mať linka 23 lepšie čísla, je jasné (lebo iná tam nebude). Ale mňa by zaujímalo cieľ, aké čísla má dosiahnuť touto zmenou. Lebo zlepšenie by nastalo vždy, ak druhu linku zrušíme. A podľa toho by sa dalo zmerať.
Inak zaujíma ma, ako sa bude realizovať sčítavanie cestujúcich. Už teraz tie data presne nie sú, lebo sa nevie, kde človek vystupuje. A teda aby sa formálne človek napríklad prestupujici z 23 na 8 v systéme nepočítal ako dvaja cestujúci, ale práve s cieľom vyhodnotiť väzby na lokality, t.j. že aký počet ľudí prestupuje a na ktoré linky!
Reply on: TomoSK #13658:
Vodiči: ale môžu, 4 hodiny bez problémov.
Opäť dodávam, linka 50 bola najprv niečo ako teraz N1 až N3 dokopy. A nik okrem Juhu sa ňou voziť preto nechcel. Akonáhle jazdila z Juhu na Sihoť a cez Pred poľom späť (trasa pred zrušením) bolo to razom niečo iné.
PS: za hodinu sa dá urobiť krásny obeh bez tých prestávok
Reply on: TomoSK #13658:
Preto sme otočili linku 50, aby sa dalo cestovať na hlavnej osi Juh - centrum - Sihoť obojsmerne. Nestálo to nič ale pokrytie zrazu obrovské.
Práve to, cestovať z mesta je priorita, preto samotná zachádza na stanicu je mínus, ale musí byť, ja by som ani 2 min naviac nedal. Jednoducho N3 si počká a voz z N1 pôjde rovno na N2, otočí kolečko cez Sihoť a potom bez čakania na N1 na Juh. Inak to ozaj pre 16tis sídlisko Sihoť a ani Pred Poľom nie je dobré riešenie. 10 min stáť na stanici znamená, že to kolečko cez Sihoť a Pred Poľom bude len výstup....na toto skoro nik nenastúpi, návšteva takto zo Sihote na Juh isto cestovať nebude. Treba to vyriešiť, lebo aj z akcií pri Piane či Maxe nebude človek chcieť 10 min čakať na stanici.
Reply on: TomoSK #13654:
Chápem. Navrhujem však, aby linka mala naozaj označenie 1s na transparente (prípadne inverzne číslo), a aby smerom na Saratovsku stala na Mateja Bela len raz, už nie aj dole kopcom, nech to nemýli ľudí a nepredlzuje cestovný čas. To isté platí aj o smere do centra.
Reply on: henko151 #13657:
Toto, čo popisuješ, je presne dôvodom, prečo 4, 8 aj 11, tj. dve tretiny spojov zo Sihote premávajú do mesta bez zachádzky na AS. Jedinou výnimkou zostala linka 24 (v rannej špičke linka 2), ktorá si na tú stanicu jednoducho zájsť musí. Ľuďom k vlaku ušetrí zachádzka pár krokov, no všetkých ostatných zo Sihote do mesta naštve a predĺži im cestu v jednom smere o 4, v opačnom smere o 5 minút. To je zjavne aj jeden z dôvodov, prečo chodí zo Sihote výrazne menej cestujúcich, než z Juhu, hoci sú čo do počtu obyvateľov nie až tak rozdielne.

Ad 23 a 28 (draxter #13655): Už som sa zmieril s tým, že žiadne argumenty nefungujú a ani fungovať nebudú, tak to skúsim ešte časovo - 4/11 a 23 sa budú čakať na Hasičskej, vďaka čomu sa smerom na Sihoť vďaka prestupu SKRÁTI cestovný čas o 4 minúty. 😉
Reply on: Michal Mazánik #13656:
Zaujalo ma, že na Trenčianskej ulici premáva MAD a na Továrenskej MHD. 😁
Reply on: draxter #13655:
V smere z Juhu na Sihoť budú dve minúty keďže sa predpokladá, že ľudia pôjdu v drvivej väčšine z mesta, tj. minimum na absorbovanie meškania a prípadný prestup, v opačnom smere bude pri jazde zo Sihote 10 minút, pri jazde zo Záblatia, Vinohradov a Zlatovskej 6 minút. Ak je okruh Sihoťou kratší ako obrat na Juh a naspäť, môžeš sa aj poskladať a dokonalý preklad neurobíš obojsmerne, ak nechceš opomenúť aj mimo-Sihoťárov, napr. Pred poľom či Kubrú. Preto je to koncipované tak, že z Hasičskej a Gymnázia/Braneckého sa vždy dostaneš z mesta na perifériu, kam potrebuješ, rýchlo. Pri ceste zo sídliska na sídlisko o pol druhej ráno si cestujúci posedia o pár minút v autobuse navyše, ak sa však opäť rozhodujem, či chcem mať sieťovosť, že sa dostanem všade, alebo žiadne prestoje, vyberám si tú sieťovosť skrz výrazne nižšiu ponuku spojov.

A vodiči tiež nie sú stroje, nemôžu začať jazdiť 23:00 a bez akejkoľvek prestávky sa krútiť nonstop až do druhej rána.
Reply on: ajjo #13651:
Raz osobne som skúsil experiment pri ceste zo Sihote na Ex Tatran smer Košice (odchod 13:40). Ja som vystúpil na Obchodnej akadémii, kamárat to skúsil až na stanicu. Výsledok?
Bežným krokom som prišiel na 2. nástupište o nejakých 40 sekúnd skôr ako kamarát. Samozrejme pre presnejšie merania by bolo nutné viackrát pokus zopakovať, keďže mohli v neprospech autobusu hrať semafory a pod.
Ale aj tak z toho vyplýva, že pre bežného človeka v produktívnom veku to časovo vychádza podobne z oboch zastávok, naopak pre cestujúcich zo Sihote je to predĺženie cestovania o 4 minúty, čo pre cestujúcich zo zastávok Žilinská - Zimný štadión smerujúcich na Hasičskú znamená dlhšie cestovanie o minimálne 50%.
Ohľadom zastávky Hodžova, podchod (v nadväznosti na Kvorku #13649 a ajjjo #13651), zaoberali sme sa aj tou možnosťou. Po dôkladnom zvážení ale so zastávkou pri podchode v novej koncepcii (ani v budúcnosti) nepočítame, z niekoľkých dôvodov:

- presmerovanie dvojlinky 4/11 (alebo inej) okolo podchodu by roztrieštilo vedenie liniek na Sihoti a prišlo by k narušeniu prekladov (z Rázusovej by vypadli v špičke 4, v sedle 2 spoje za hodinu v každom smere),
- výrazne by sa zhoršila dostupnosť MHD pre obyvateľov ulíc Nábrežná a Švermova. Ide o ulice s vysokou hustotou osídlenia (bytové domy), pričom týmto obyvateľom by sa výrazne predĺžila dochádzková vzdialenosť na zastávku MHD,
- z Nábrežnej ulice by cesta na zastávku MHD pri podchode trvala približne 9 minút, cesta z Obchodnej akadémie do podchodu trvá približne 4 minúty.

Máme teda za to, že takéto riešenie by viac uškodilo než pomohlo. Radi by sme však ešte pred spustením novej koncepcie zlepšili informovanosť cestujúcich o možnosti ísť na stanicu zo zastávky Obchodná akadémia. Po vozore Púchova (zo zvyšku MHD Púchov si však príklad brať radšej nebudeme 🙂) chceme preveriť so ŽSR možnosť osadiť v podchode železničnej stanice navigačné tabule a prípadne aj vitríny s výveskami zo zastávok Obchodná akadémia aj Autobusová stanica. Informácia o možnosti prestupu na vlak by tiež mala pribudnúť do akustického hlásenia zastávok.

Finančné prostriedky, ktoré úž sú (ak sa nemýlim) vyčlenené na výstavbu zastávok a úpravu križovatky Hodžova x Martina Rázusa bude možné uvoľniť a použiť napríklad na potrebné investície na novej trase linky 2 (zastávky a križovatka na Jesenského ulici).

Čo sa týka farebného označenia liniek, ide o doplnkový prvok, ktorý nemá byť rovnocennou náhradou číslovania liniek. Je bežnou praxou, že linky, ktoré majú väčšinu trasy spoločnú a na konci sa vetvia, majú rovnaké farby (napríklad linky 83 a 84, alebo 93 a 94 v Bratislave).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.