Mestské zastupiteľstvo schválilo Plán dopravnej obslužnosti

Za schválenie hlasovalo 96% poslancov.

Mestské zastupiteľstvo Mesta Prešov schválilo Plán dopravnej obslužnosti a optimalizácie liniek MHD v alternatíve A, ktorý je minimalistický a bez výraznejších zmien. Obsahuje hlavne:

  • ponechané súčasné číslovanie liniek,
  • zrušenie liniek s 1 - 3 spojmi za deň,
  • nezmenené školské linky,
  • nezmenené výkony MHD.

Zhotoviteľom, spoločnosťou DIC Bratislava odporúčaná alternatíva B bola Komisiou pre územný plán, výstavbu, dopravu a životné prostredie zamietnutá z dôvodu množstva nelogickostí a potrebných stavebných úprav (vybudovanie obratísk, doplnenie trolejového vedenia atď.) v sieti MHD. Navyše by priniesla zníženie už tak nízkych a nedostačujúcich výkonov mestskej dopravy o 8 - 10%.

Plán dopravnej obslužnosti musel byť vyhotovený pre vytvorenie Master plánu dopravy v Prešove a ďalších dokumentov, na ktorých je závislé schválenie financií z Európskej únie na rozvoj dopravy v meste, napríklad na budovanie nových trolejbusových tratí, preferencie vozidiel mestskej dopravy či nákup nových ekologických vozidiel.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Páni! Zachovajte dekórum! 😕
Reakcia na: Marek74 #28:
Nehovorím, že tam musím sedieť ja, taký egoista niesom a ani netúžim si plniť vačky za guleváľačstvo a okrádanie podniku dotovaného z daní občanov, ako je to "dobrým" zvykom na Slovensku. Bohate mi stačilo, keby tam sedeli ľudia, ktorí majú pre dopravu vášeň a aj znalosti, a prichádzali by s podnetnými návrhmi a dobrými zmenami. Isto tu takí ľudia sú, len nemajú oblečené správne tričko, alebo nemajú sklony ku kleptománií.
Reakcia na: Davidoshmhd #29:
Dík za ponuku ☺ preberieme to cez e-mail ok? Napíš mi na ten, čo tu mám pripnutý ku kontu.
Reakcia na: 723.6 #27:
Pozri. Príď do Prešova na týždeň, prídeš na to, ktoré linky sú nosné a že aj linky ako 33 či 43 majú skutočne svoje opodstatnenie. 33-ka je dôležitá pre spojenie Širpa so Švábmi a Sekčovom, zároveň ňou cestuje množstvo študentov medzi jednotlivými sídliskami a SOA na Delni. Na L43 sa dokonca od 1.9.2015 musel na jeden spoj nasadiť klbák, nakoľko sólo tam nepoberalo ľudí. Okrem toho plní funkciu dojazdovej linky pre trolejbusy, v podstate to je plus pre cestujúcich. Dokonca sa ti rád povenujem a môžeme podebatovať.
Reakcia na: 723.6 #27:
Čo je v Marianke ma zaujíma asi tak, ako minuloročný sneh. Nikde som nenapísal, že som odborník na dopravu, ale som fanúšik MHD.

Neviem sa dočkať L 34 na Kollárovej a Odborárskej.

Škoda, že nie si v predstavenstve, lebo tvoje super nápady nemá kto vypočuť a realizovať, čo je jednoznačne na škodu veci.
Ak sa vyznáš do dopravy, tak ako môžeš posudzovať kvalitu dopravy podĺa počtu liniek?! Ide o frekvenciu a kapacitu! Ak si si nevšimol tak ten prvý návrh bez úvah o dobudovávaní trolejbusovej siete a tých zmenách L4 a 8, pričom aj tie som dal iba ako možnosť a nie nutnosť, čiže dal som priestor už v návrhu na inú alternatívu a tu mi napísal aj s hentým mudrlantom, že nediskutujem. A až teraz sa ti to podarilo sa vyjadriť konkrétne, no dík aspoň za to. Takže hotovo, 4 a 8 nechať, prvý názor je vonku a beriem.

Veľký Šaris čo si kritizoval, tak dva páry spojov L21v sedle a tri páry na L16 to neberiem. Radšej vložím po jednom spoji v špicke o 7, 14 a 15 h na L45 a mám kapacitu aj frekvenciu splnenú.

10 a 19 v návrhu existuje normálne a s častejšou premávkou dokonca, takže L19 nahrádza aj L44. Myslím, že intervaly aké majú niektoré linky v Prešove sú skôr na prímestské linky a nie do MHD, ak teda je záujem lákať do nej viac ľudí.

Linky ako 16, 25, 33, 35, 37, 43 kde máš pár spojov za deň to je treba rozumne upratať a premiestniť kapacity na linky, ktoré premávajú častejšie alebo BY MOHLI častejšie premávať.

Škoda bola ako vidím si hubu drieť s tým druhým príspevkom, lebo nevieme čo je tu linka a spoj, nevieme tiež, že viesť linky s minimálnym počtom spojov je nezmysel. Nechápeme ani návrhu taktu L 30, ktorý bol kópiou toho, čo je to dnes lebo každých 8h robí linka návozy a odvozy na Budovateľskú ulicu okolo 6:00, 14:00 a 22:00, s príchodmi 10 a 25 min. pred celou a odchodmi 7, 22 a o 14tej aj 37min po celej. Dúfam, že teraz je zas niečo jasnejšie z toho návrhu a aj to, že základné linky som nemenil takmer nijak. Skôr som mal obavy z reakcií na seknutie liniek 24 a 34 po Obr.mieru a tiež odklon 41 na Rus. N. Ves.

Apropo, napadla ma L18. Myslím, že jednu obec v podstate za mestom stačí jedna linka obsluhovať. Preto ak obec chce, tak pre prehľadnosť a úplnosť by som preferoval doobjednanie spojov na jednej linke a nie vymýšľanie druhej. Je to potom obdobný mrdník ako v Marianke kam premáva linka MHD a aj Slovak Lines a mrdník v tom je ako v kurník.
Reakcia na: 723.6 #25:
Trochu sa preber z toho svojho sna, že ty si ten génius, čo niečo vymýšľa a ostatní sú nuly. Neviem, či vôbec si bol niekedy v meste Prešov a či vôbec cestuješ MHD. Ak áno, tak nenapíšeš tie svoje nezmysly, lebo ináč sa to ani nazvať nedá.

Zobrať sídlisku Šváby jednu linku troch nosných liniek sídliska, ak nepočítam L10 a L19 a dať návrh na zlúčenie týchto troch liniek do jednej trolejbusovej linky, naviac s oklieštením Veľkého Šariša, to je fakt počin hodný génia! A to nebývam na sídlisku Šváby.

Odklon L4 alebo L8 cez ul. Pod Táborom nemá ani význam komentovať, lebo to je ako výstrel z Auróry.

Rovnako tak nápad s linkou, ktorá by mala byť zlúčením liniek 28 a 39 nemá chybu. Dám ti tip - keď už sme v Ľuboticiach, zájdime aj do Nižnej Šebastovej alebo ešte lepšie aj do Vyšnej Šebastovej. A ušetríš ďalšie linky.

Tiež je zaujímavé miešať obce v okolí Prešova, ktoré si platia MHD zo svojho rozpočtu a mestské časti, ktoré sú pre teba len okrajové časti. Vrcholom bola L30 s tou dvojicou spojov každé 4 hodiny, resp. 8 hodín. Len tak mimochodom, zabudol si ešte na L 16, 17, 25, 29, 33, 35, 37, 43, 44, 46 a všetky nočné spoje. Už teraz sa neviem dočkať.

Takže, ak to zhrniem, v minulosti vysielala STV reláciu s názvom Snívajte s nami a ten návrh mi tak pripadá. Ak sa chceš venovať doprave alebo dopravným systémom, OK, ale najprv si skús dať otázku, či ten výplod dáva aj nejaký zmysel alebo nie? Podľa mňa skôr druhá možnosť.

Nmyslím si, že som niečo dobabral, ak som napísal svoj názor. A ďakujem, že máš starostlivosť o môj rozum, myslím si, že ho mám v poriadku a primeraný práci, ktorú robím.
Reakcia na: Marek74 #22:
Aký názor? Veď si iba prázdn ofrfľal niečo a nič nepredviedol. To nie je o akceptácií názoru, ale že neakceptujem to, keď si dakto obtrie o niečo ústa a sám iný návrh nepredloží. Ako mám s tebou diskutovať, alebo prijať iný pohľad keď si žiadny nedal?! Tu pán Yeshabek, sa očividne necíti už automaticky na triezvu diskusiu ale principiálne ako Gestapo či SS šiť do niekoho. Tak maj rozum a prednes alternatívu k môjmu návrhu alebo rovno povedz, že dnešný stav je najlepší a nič netreba meniť a diskusia skončila. Inak ty mne ideš kazať o akceptovaní iného pohľadu, keď ty si celú diskusiu doondil a kategoricky všetko zmietol zo stola. To je také ako keď ide pedofilný farár kázať svojim "ovečkám"o mravnosti.
Reakcia na: 723.6 #21:
Mene, mene, tekel, ufarsín, Danko.
Reakcia na: Marek74 #22:
Prosíťa, však ten týpek možno nebol v Prešove nikdy v živote, možno tam bol raz-dvakrát a svoje veľkolepé plány si maľuje do Google Maps.
Reakcia na: 723.6 #20:
Neklesnem na tvoju úroveň a nebudem nikoho urážať. Aspoň som si urobil obraz o tvojej schopnosti akceptovať iný pohľad na vec. Za svojim si ale stojím.
Reakcia na: S499.1023 #17:
Mal som na mysli buzerantov ako si ty, ktorí musia buzerovať ale hovno robia. Si choromyseľný zatvrdnutý psychopat, ktorý je neschopný niečo normálne urobiť a práve takí ako ty brzdia snahy pohnúť s dopravou. Teraz neviem, či sa tešiť, že niesi aj ty kdesi natlačený alebo alebo, že takých ako ty tu je po MsZ aj OcÚ jak múch na hnoji.
Reakcia na: Marek74 #15:
Krittizovať a neurobiť nič vie každý pisálek a tlčhuba. Prosím, predlož svoj návrh.
Reakcia na: Davidoshmhd #18:
Kríženec Dromológa, Udiaka a Kotlebu ma nemohol nechať v kľude ? .
Reakcia na: S499.1023 #16:
Už som sa fakt bál, že sa neozveš. Ďakujem. ?
Reakcia na: 723.6 #7:
Keď si ty sám 4%, neznamená to, že musíš všetkých okolo seba nazývať buzerantami.
Preboha, Dunčo optimalizuje pri prejazde IC-čka Kysakom už aj Prešov?
Reakcia na: 723.6 #14:
Ja to celé považujem za jeden obrovský nezmysel.
Na linkách 2, 5, 7 a 38 má byť ozaj Škultétyho a nie Jilemnického.

Ešte som zabudol dodať, že ako taký náčrt do budúcnosti úvahy o tratiach :
A) Pod Táborom umožní nahradiť autobusových linky 32, 32A, 36 a 36A dvoma trolejbusovými linkami 32 a 36.
😎 Švábska - Šváby - Delňa
- umožní nahradiť linky 28, 39 a 45 v úseku centrum - Šváby - Delňa jednou trolejbusovou linkou č. 45 ukončenou na Dúbrave
- linky 28 a 39 bude možné spojiť do linky pod číslom 28 alebo 39 s trasou Sídlisko III - Volgogradská - Mukačevská - Bjornsonova - Sabinovská - Hlavná - nemocnica - Duklianska - Ľubotice a späť
C) trať okolo nemocnice umožní prepojiť trolejbusovou linkou Sídlisko III s nemocnicou s pokračovaním na Pod Šalgovíkom a Sibírska, nie je nutné realizovať vzhľadom k frekvencií liniek.

Poradie vybudovania tratí je možné prehodiť podľa priorít. Po dobudovaní nových úsekov môže byť prehodnotené aj súčasné vedenie trolejbusových liniek ak sa uváži, že na prepojenie Sekčova / Šalgovíku je vhodnejšie odkloniť jednu z liniek 4 a 8 cez ulicu pod Táborom.
Reakcia na: 723.6 #11:
Predpokladám, že namiesto Jilemnického má byť Škultétyho.