Dielo za 78,5 milióna eur má byť dokončené do konca septembra 2018.
Mesto Košice zverejnilo v stredu 21. septembra 2016 zmluvu o dielo so spoločnosťou Eurovia SK, ktorá je zhotoviteľom dlho očakávaného projektu MET. Dielo za 78,5 milióna eur bez DPH je rozdelené do ôsmych ucelených častí stavby v severnej, západnej a južnej časti mesta:
- UČS 08: Moldavská cesta, úsek trate Krajský súd – kruhový objazd,
- UČS 09: Kruhová križovatka Moldavská,
- UČS 10: Trieda SNP, úsek trate križovatka Bardejovská – križovatka Laborecká,
- UČS 11: Trieda SNP, úsek trate križovatka Laborecká – obratisko Amfiteáter,
- UČS 12: Zimná a Němcovej ulica,
- UČS 13: Obratisko Botanická záhrada,
- UČS 14: Komenského ulica, úsek trate Námestie Maratónu mieru – obratisko Havlíčkova,
- UČS 15: Križovatka VSS.
Zmluva o dielo bola podpísaná ešte v pondelok 19. septembra a účinnosť nadobudla dňom nasledujúcim po zverejnení. Na jej základe má zhotoviteľ povinnosť začať vykonávať činnosti spojené s prípravou výstavby od 23. septembra 2016 (piatok) a dokončené stavby musí ako celok odovzdať najneskôr do 30. septembra 2018.
Harmonogram prác má byť na základe zmluvy Mestu Košice doručený do tridsiatich dní od nadobudnutia jej platnosti. Podľa už medializovaných informácií by stavba mala prebiehať postupne a ako prvý by mal ísť do rekonštrukcie niektorý z menej exponovaných úsekov (pravdepodobne trať na Zimnej a Němcovej ulici).
veteran
Spoločné zastávky: vznikne nová pri kine Družba. Pre prípad vedenia NADky po SNPčke. A ešte polovičná združená na Spoločenskom. Inak nič. Celá Zimná a Němcovej ostala od macochy, najmä zastávka Zimná si to pýta. Na Komenského by sa k zastávkam tiež našli viaceré výhrady: ulica s tak slabou dopravou a tvrdošijne sa tam vedie len jediný vstup na ostrovček. Nehovoriac o mnohých ďalších vylepšeniach, ktoré sa tam spraviť dali a nespravili sa. MET už nemá toľko výrazných nedostatkov, ako IKD, ale aj tak to je na rok 2016 a civilizovaný svet slabota.
Električka po Štefánikovej: to snáď ani nie je možné tadiaľ viesť trať, jedine ak pod zemou a to by malo nulový význam. Dlhé roky sa do plánov kreslí trať po Masarykovej a Svätoplukovej/Bencúrovej, no je to ťažká utópia, z tohto balíka europeňazí nehrozí ani len technická štúdia, nie to ešte nejaká realizácia. Najprv si treba ujasniť, čo má kde chodiť a mať nejakú rukolapnú víziu, ako má MHD v Košiciach vyzerať o 15, 20, 30 rokov a nie čmárať trate hlava-nehlava bez jasnej koncepcie a istoty akej-takej rentabilnosti.