Projekt MET obdržal stavebné povolenia pre všetky úseky, zároveň bola podaná žiadosť o vydanie povolenia pre projekt MED.
V uplynulých týždňoch došlo v niekoľkým posunom v administratívno-technickej časti projektovej prípravy projektov Modernizácia električkových tratí (MET) a Modernizácia električkového depa (MED).
Mesto Košice ako stavebník obdržal v dňoch 6. a 9. júna 2016 od Košického samosprávneho kraja ako príslušného špeciálneho stavebného úradu stavebné povolenie pre všetky ucelené časti stavieb (UČS) projektu MET:
- UČS 08: Moldavská cesta, úsek trate Krajský súd – kruhový objazd,
- UČS 09: Kruhová križovatka Moldavská,
- UČS 10: Trieda SNP, úsek trate križovatka Bardejovská – križovatka Laborecká,
- UČS 11: Trieda SNP, úsek trate križovatka Laborecká – obratisko Amfiteáter,
- UČS 12: Zimná a Němcovej ulica,
- UČS 13: Obratisko Botanická záhrada,
- UČS 14: Komenského ulica, úsek trate Námestie Maratónu mieru – obratisko Havlíčkova,
- UČS 15: Križovatka VSS.
Dňa 21. júna 2016 Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) prostredníctvom zhotoviteľa projektovej dokumentácie, SUDOP Košice, podal na Špeciálnom stavebnom úrade žiadosť o vydanie stavebného povolenia pre stavbu Modernizácia električkového depa (MED).
Projekt má zatiaľ vydané len rozhodnutie o umiestnení stavby vydané Stavebným úradom Čaňa dňa 15. decembra 2015. Jeho realizácia vzhľadom na skutočnosti uvedené v dokumentácii EIA mešká niekoľko mesiacov. Začiatok prác bol pôvodne odhadovaný na máj 2016, ukončenie v septembri 2017.
mi.v
Ďakujem všetkým za dobré protiargumenty. Nevidel som nákres, pokiaľ bude siahať stavenisko, predpokladám že po začiatok naposledy rekonštruovaného esíčka pod mostom. Teda ešte stále si myslím, že by bolo schodné keby sa jazdilo
a) kyvadlovo od Važeckej po esíčko pod mostom (každá KT8D5 1 koľaj). 4 × KT na Važeckej, z toho 2 v prevádzke, každé pre jednu koľaj.
b) štandardne s použitím kaliforňana v štýle ako jazdila L3 z Važeckej na k Domu Techniky na NO, pričom dočasný nástupný/výstupný ostrovček by bol na chodníku, ktorý sa dotýka trate pri zjazde z mosta, tesne pred esíčkom vchádzajúcim pod most. Kaliforňan asi hore na moste, nie v stúpaní trate.