Nové autobusy za 28,7 mil. dodá SOR

Nové autobusy pre košický dopravný podnik dodá SOR Libchavy.

Verejná súťaž na nákup 127 nových autobusov v celkovej hodnote 28,7 mil. eur je ukončená. Košický dopravný podnik 9. októbra 2013 podpísal kúpnu zmluvu so spoločnosťou SOR Libchavy. Istinu dlhodobého investičného úveru, za ktorý plánuje podnik nakúpiť autobusy, začne splácať rok po dodávke posledného autobusu, teda najskôr v roku 2015. Prvé nové autobusy by sa mohli v Košiciach objaviť na prelome rokov 2013 a 2014. Všetky majú byť dodané do konca septembra 2014. Z celkového počtu nových autobusov má byť 56 kĺbových, 61 štandardných (12 - metrových), 5 midibusov (9,5 - metrových) a 5 elektrobusov (10,5 - metrových). Cena kĺbového autobusu je 268 000 € bez DPH, štandardného 182 000 € bez DPH, midibusu 167 000 € bez DPH a cena elektrobusu je 362 000 € bez DPH. Autobusy by mali byť vybavené klimatizáciou pre cestujúcich, no dodané majú byť iba s kabelážou pre informačný systém, samotné tabule a označovače majú byť využité predovšetkým zo súčasných autobusov, ktoré budú vyradené. Aj keď v Košiciach ide o novú značku, nejde o úplnú preméru. V minulosti boli v DPMK zapožičané postupne štyri autobusy tejto značky. V roku 2005 jeden autobus SOR BN12, v roku 2011 tri - SOR NBG18, NB12 a elektrobus EBN10,5.

Nákup nových autobusov formou dlhodobého investičného úveru schválili poslanci mestského zastupiteľstva v Košiciach v decembri 2012. Na základe toho vyhlásil na jar tohto roku DPMK verejnú súťaž na nákup 127 autobusov v predpokladanej hodnote 28,4 mil. eur bez DPH. Po uskutočnení elektronickej aukcie a oboznámení súťažiacich o jej výsledku, začala plynúť 16 - dňová lehota. Počas nej mohli uchádzači podať žiadosť o nápravu súťaže, alebo námietky k jej priebehu. Keďže súťaž nebola napadnutá žiadnym z uchádzačov, pripomienky k nej nemal ani Úrad verejného obstarávania, dopravný podnik podpísal kúpnu zmluvu so spoločnosťou SOR Libchavy, ktorá uspela s najnižšou cenou 28,7 mil. eur. Spoločnosť Solaris v elektronickej aukcie ponúkla cenu 29,3 mil. eur.

Masívny nákup nových autobusov umožní výrazne šetrenie prevádzkových a režijných nákladov DPMK. Jedna značka prinesie úsporu v podobe jednoduchšej údržby a tiež pri nákupe náhradných dielov, pri ktorom si podnik bude môcť uplatniť množstevné zľavy. „Výraznou obmenou vozového parku sa zvýši komfort a bezpečnosť dopravy pre obyvateľov mesta. Predpokladáme, že vďaka tomu získame naspäť cestujúcich, ktorých odrádzala súčasná úroveň cestovania v mestskej doprave. To nám prinesie vyššie tržby a zároveň pomôže aj ekológii mesta,“ uviedol podpredseda predstavenstva a generálny riaditeľ Juraj Hrehorčák.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ahojte,ja asi len tolko,mate pravdu,aj ja by som sa rad vozil v kvalitnejsich pohodlnejsich busoch.hlavne ak pozerame na tie ceny.podla mna je aj inde problem,napr cesty-ich kvalita,a trasy liniek,ked som siel neraz od palackeho na furcu citelisom,tak sme isly max 10km/h a to sme boly obsadeny na cca 30% alebo pri starej nemocnici.nevyznam sa ale podla zvukov motoru som mal pocit ze dlho nevydrzia tu zataz ,motor ci prevodovka.niekde som cital ze tie sorky co maju zakupit budu dizlove,,myslite ze nahradia trolejbusy??

...a problem c2..myslim ze sa im neoplati az tak investovat do drahsich pohodlnych busov ked do tyzdna ich treba tepovat od zvratkov,suchat grafiti,a dezinfikovat od mocu,a dalsie x veci ktore sposobuju nemenovany obcania ktory sa vozikaju zdarma...tiez ma poburilo ked nam dosli posledne ir.18ky a o par dni bolo pri klbe oznackovane neakou zrejme spitou osobou.

Ps.neviem ako vy,ale vlete som bol 2x v presove,.a tam mali cistucke busy.
Ps2.je mi luto ze chcu rusit trolejbusy,ja by som ich potiahol aj z kvp-palackeho na konecnu,ale to je moj nazor

Ps3..viem ze to tu nepatry...tiez som sklamany kupou novych elektriciek,mohly aspon 10 kusov dlhych,a aj neake vzhladovo modernejsie,napr ake maju mat v ba...majte sa
Reakcia na: LC #63:
Asi si chcel reagovať na 51 nie 49...

Takže ad1,to čo chceš ty je správna a oprávnená požiadavka.Jediná chyba je,že to stále nie je požiadavka drvivej väčšiny bežných cestujúch!Pošomrať,ponadávať a skutek utek.Naša mentalita je pre nám vládnuce "elity" hotový poklad...A aj preto sa robia tendre a ďalšie veci,tak ako sa robia.
Ja tomu hovorím normálny stav zodpovedajúci postoju väčšiny občanov tejto republiky.Kto dovoľuje takto konať tým,ktorí boli volení a majú konať pre blaho nás všetkých?Kto na všetko kašle a je mu šuma fuk,ako sa nakladá s jeho daňami?...
?

ad2,opakujem,toto vykladaj orgánom /ne/činným v trestnom konaní alebo aspoň skutočne investigatívnemu novinárovi,ak takého u nás nájdeš.Inak sa fakt nič nezmení.

Pokiaľ bol tender v KE ušitý na mieru jedinému výrobcovi,prečo ho potom nenapadli konkurenčné značky?U Solarisu boli spokojní s podmienkami?

SOR bude rad ak sa dozije konca zaruky ? , ak si myslis ze to preziju kosicke cesty a udrzbu DPMK tak za 5 rokov nebude nacom jazdit.

Nikomu neprajem nic zle ale tebe tbus by som doprial zazit horiaci SOR mozno sa ti potom otvoria oci ak to prezijes.

Na temu SOR som tymto prispevkom skoncil, problemom KE neni SOR (este len bude az sa to zacne rozpadat a nebude co poslat do obehu), ale safarenie v DPMK, kde je normalne, ze vyrobca uz vyraba aj ked este nieje dokoncena verejna sutaz a nastavenie podmienok sutaze bolo prisposobene na toho "spravneho" dodavatela.
---
Reakcia na #61 - ak chces prestahuj sa na ulicu, nemam proti tomu ziadnu namietku
Reakcia na #51 - v bodoch
ad1, tvrdil som ze neboli?
ad2, mna znacka nezaujima, zaujimaju ma ine veci napr. ci sa nedalo kupit lepsie, odpoved je dalo, ale nie v KE.
Teraz uz zostava len posledny bod v DPMK a to zrusit trolej.
Osobne na SORe ja nevidim nic pozitivne. Nahod nieco preco je to tak skvela kupa? Nezabudni ani na elektrobus ?
ad3, uz som to tu pisal ak by som taketo vyberko spravil ja tak si to odskacem, jak osobne tak financne
ad4, som uz pisal v inom prispevku


Reakcia na #49 -
ad1, no asi niesom, ked sa chcem odviest za svoje peniaze v cistom, bezpecnom a pohodlnom autobuse
ad2, skupina Ja a Ty je znama svojou cistou hrou ? , ako napr. vymena e-mailov medzi zadavatelom DPMK a terajsim vitazom sutaze uz ti asi nic nehovori (kratka pamet?)
- vyrabaju autobus a este nepodpisali zmluvu? Divna to vec, v SR normalne a podla teba asi aj spravne
- poziadavka na magicke 4 dvere na buse, ktore zhodou okolnosti vyraba iba jedna firma ... v blave potom popis rozmerov zhodou okolnosti zase, presne sediaci len na jeden a to ten spravny autobus?
Reakcia na: tbus #61:
Ja si počkám na SORy v praxi a po piatich rokoch prevádzky sa k nim vyjadrím...?
Reakcia na: LC #58:
ja už som videl zhorený dom, aj vyhorený byt. zvažujem teraz že sa presťahujem na ulicu. lebo byty sú nebeznečné a horia.
citace". V Spišskej Novej Vsi sú 3 nové SOR-y a cestujem nimi viac-menej pravidelne. Samozrejme, chce to chvíľu čas, kým si zvyknete. Interiér je členitejší, a spočiatku mi trochu aj vadil, "

-zvyknes si aj na jed v malej davke, ale to neznamena, ze je to v poriadku, preco si na nieco zvykat ked sa to da robit poriadne, klasicky pristup slovaka a cecha, neriesim problem, ale hladam sposob ako ho obist.
Off topic:
A co ta trapna reklama na SOR na Slovenskom rozhlase?
Zhrniem to do celku ako reakcie na Vas vsetkych.
Pozrite mne je jedno v com sa budete vozit ja sa z donutenia ked to pristavia tu v Liberci a nechcem cakat na ine odveziem SORrom a mam dost na tyzden ztoho zazitku, ale to poznate po prvej jazde a zime ked to zacne hrdzaviet (viz zkusenosti Blava).
Zlahcovat kompletne zhorenie toho SORu v Liberci ked su hasici cca 500metrov od miesta nehody a napriek tomu sa nepodarilo zachranit viac ako torzo vraku, nebudem dalej komentovat ... len zase ved vy sa vtom budete vozit nie ja. Ak by sa to stalo pri plne obsadenom voze verim tomu, ze by tam par ludi zomrelo, ked ztoho pomaly nestihol vyskocit ani ten vodic na konecnej!
Takze porovnavat to so Solarisom a pod je silne kafe. Viezol som sa aj Ikarusom co zahorel, ale manik to potiahol este 2-3 zastavky ked uznal ze to dalej nejde a odstavil a vyhnal nas z busu, nikdy to nezhorelo tak do tla jak ten SOR.
SAD a spol nekomentujem, to su taky sukromnici asi ako DPMK. SA ma urcite lepsie stroje ako SAD a hlavne ich po 3-5rokov obmiena. Preco asi lebo je to hlupak Jancura? Nie oplati sa to ekonomicky, kupit kvalitu a po lizingu to poslat dalej do sveta!
To ze nechcel vozit vozickarov ked to uz tu tahate tu je sposobene nehoraznou sumou, ktoru pozadovalo CD za pozicanie zdvihacej plosiny, jednoducho nechcel platit vypalne CD. Ale ako vidim Vam sa hodi radsej vozit sa starym vlakom/busom s nevrlou obsluhou, ako pripustit ze nieco tu nesedi ked ta ista sluzba moze byt na uplne inej urovni. Ale to uz su bohuzial Kosicania taky, ved staci, ze to jazdi vsak naco pozadovat kvalitu. Ale v KE je to bezne ze sa nechcete srovnavat s lepsim ale hladate toho horsieho aby ste sa ukazali aky ste dobry.
Reakcia na: Dispecer #56:
ani nie LC tu chvalil SA.. na zaklade toho, ze maju marketing za jedna dalsie veci nie su na forum . ja zas skor posadim pribuzneho do SOR u, alebo do najrozheganejsieho vozu DPMK ako vozu firmy SA
Začínam mať pocit, že s SA ste už dosť off-topic od pôvodnej témy...?
Reakcia na: TARKAN #52:
Hehe.Jančurák chce,ale chudák nemá prachy na plošinu...?
Reakcia na: LC #49:
"Je zaujimave ze ten ekonomicky a neviem jaky zazrak sa nakupuje iba v CR a SR v dopravnych podnikoch (mestke a teda dobre korumpovatelne) a ziadny sukromny dopravca napriek tomu, ze SORry maju byt tak spolahlive a ekonomicky vyhodne ich nechce do vozoveho parku"

Tak napríklad:
Slovak Lines - 100 vozidiel SOR C12 (spoluvlastník HB Reavis - teda konkurečné konzorcium)
Arriva Nitra - desiatky vozidiel SOR (spoluvlastník Arriva (Deutsche Bahn), predtým Veolia)
SAD Trnava, SAD Liptovský Mikuláš....
zo zahraničia napr:
v ČR Arriva (ex. Veolia) Morava, Východní Čechy, Praha...
Lasta Belehrad

A to sú len tie, čo ma napadli z hlavy.

Reakcia na: Tatranka #51:
Plny suhlas Tatranka s reakciou na LC

LC

Len mimochodom problemy boli aj so Solarisom, Iribusom, Pesou a podobnymi a vytahovat tu kusy z Liberca kde to celkovo " vedia" o pocte rovnajucemu sa percentualnej odchylke - nekomentujem.

Ad 2/ Tato znacka ma sprevadza uz 7 rokov ako cestujuceho v roznych mestach, nemozem povedat ani jedno krive slovo

Ad3/ Ak poznas princip el. aukcie - o com mam pochybnost z tvojich slov tak sa skor pytaj sam seba preco Solaris nepustil viac zilou - MOHOL A MOHOL VYHRAT, ZAKON NEZMENIS - JE TO RENOMOVANA FIRMA AK BY BOL TENDER TAK SUPER NECISTY - DOJDE K NAMIETKAM A TO, ZE SA NEPRIHLASILI DALSI - VACSI HRACI SA NA PAR KUSOV PRE KE MOZU SPREPACENIM ZA VYRAZ VYSRAT!!!!!!

Ad4/ Spominal si spolocnost SA
K HUMUSARNI tohto druhu sa neuchylil zatial ziadny sukromny dopravca http://www.regiojet.cz/cs/sluzby/preprava-imobilnich-cestujicich/ a hodit "stratovych cestujucich novej konkurencnej firme LE a statnym CD je dost ubohe. Stratove nech si berie CD kde je investicny deficit jak svina a ziskove SA - a zisk na ukor zdrav. postihnutych toto nerobi ani DPMK. Poloz si pri tejto uzasnej firme otazku preco CD vedia vyjst s firmou LE ale SA nie. K DALSIM DOVODOM PRECO SKUPINU SA NEMUSIM URCITE NIE NA FORE - LISTOK PRIBUZNYM SKOR KUPIM DO SOR U KDEKOLVEK NIE LEN V KE AKO KU TEBOU MILOVANEMU DOPRAVCOVI. VIEM PRECO ALE TO NIE JE NA FORUM.
Reakcia na: LC #49:
Ad 1:
Ty nie si reprezentatívna vzorka bežného cestujúceho?

Ad2:
Pokiaľ nemáš dôvodné podozrenie alebo priame a nepriame dôkazy o korupcii a manipulácii tendra a nepodáš trestné oznámenie/ia,tak celé to tu má len hodnotu krčmovej debaty s absolútne nulovým výstupom.
Reakcia na: LC #49:
Studentagency by som radsej tak nadsene nekomentoval - urcite to nebudem pisat na forum.....preco- SOR je oproti tomu hyperkvalita SA pekne pozlatko
Reakcia na: Tatranka #47:
Tomu vravis vecny nazor? Prepac ale nesuhlasim. Ja ako cestujuci riesim komfort a bezpecnost v az prvom rade. A ked si mozem zvolit dopravcu co ma chce prevazat SORom, alebo inou herkou tak volim ineho dopravcu a moze byt ten SOR dopravca aj lacnejsi a mna to nezaujima. Jednoducho mam inu prioritu ako len tu sa niekam odviest za kazdu cenu a jedno ako.
Dalej neda sa suhlasit stym ze tu "plkame" len tak. Neni nam jedno co sa kupi a argument ze staci ze je to nove ja neuznavam.
Jednoducho mi vadi sposob akym sa tu rozhadzuju nase peniaze, lebo DPMK je dotovane z mesta z nasich dani a samozrejme aj z EU! Ak by bolo DPMK sukromne a hospodarilo za svoje nech si s gorilami obchoduju a nakupuji si cokolvek aj vlecky od SORru.
Najviac ma dojima ako sa tu niektory biju za SOR, ked vtom este ani nesedeli. Je zaujimave ze ten ekonomicky a neviem jaky zazrak sa nakupuje iba v CR a SR v dopravnych podnikoch (mestke a teda dobre korumpovatelne) a ziadny sukromny dopravca napriek tomu, ze SORry maju byt tak spolahlive a ekonomicky vyhodne ich nechce do vozoveho parku, ale kupuje napr. ten zly mercedes, Solaris a spol, viz napr. studentagency. Mozez mi verit, ze ten sukromnik to ma dobre spocitane a vie preco nekupil a nekupi SOR.
Reakcia na: afeno #46:
Využívam ED najviac.Pokiaľ sa dačo nezomelie,tak presnosť na 99%.
Reakcia na: stefco #44:
Konečne vecný a triezvy príspevok k téme!!!?
Tak ED je bud presna alebo ma meskanie viac ako 5min alebo spoj na dany cas vobec nepride
Reakcia na: stefco #44:
S príspevkom súhlasím, poznámka iba k faktoru 4: Časy sú dobré, na väčšine liniek sú už zoptimalizované a nie je nutné trhať asfalt ani sa vliecť. Určite sú linky alebo miesta, kde sa časy niekedy nestíhajú, ale je to spôsobené najmä kolónami (Slanecká), alebo treba na zastávkach čakať, čo je spôsobené najmä v úsekoch s viacerými zastávkami na znamenie. Osobne si myslím, že v KE je celkovo doprava veľmi plynulá oproti tomu, čo som zažil v niektorých iných mestách. Zápchy tú spôsobujú zväčša iba mimoriadnosti, na krátky čas. Z dennodenného používania môžem povedať, že AD jazdí presne, plynule, spoľahlivo. ED využívam málo, posúdiť neviem, a k TD sa radšej nevyjadrujem?
Všimol som si, že sa tu ozaj nadáva na úplne všetko. Na Tedom, na Solaris, na Citelis, na SOR atď. Pozrite sa, každá značka výrobcu autobusov má svoje pre aj proti. Myslím si, že ešte nebol vyrobený taký autobus, ktorý by na 100% vyhovoval každému. To proste ani nejde. Každý výrobca má svoje špecifiká, ktoré sú charakteristické pre jeho autobus, a preto niekomu nevyhovuje SOR kvôli tomu a tomu, niekomu Citelis pre hento, atď. atď.
Ako tu už bolo povedané, väčšine cestujúcich je úplne jedno, čo je to za značku.
Cestujúci si všímajú tieto veci (zoradené podľa prioritosti):
1. Hlavne, že to má 4 kolesá, a že to ide na stanicu (alebo tam, kde sa dotyčný potrebuje dostať).
2. Autobus mešká minútu a cestujúci nadáva, že nestihne napr. nejaký iný prípoj.
3. Autobus ide minútu skôr a nadáva, že ho kvôli tomu nestihol.
4. Komfortnosť. Myslím si, že komfortnosť riešia tí, ktorí cestujú v jednom autobuse viac než 15 minút. "...nemám kde nohy položiť, je tu jak v saune, všetko tu hrkoce...." atď.
Vzhľadom na uvedené skutočnosti z toho vyplýva, že cestujúcemu na značke autobusu nezáleží. Sleduje len tieto priority.

Samozrejme o spôsobe, akým prebehol tender na kúpu nových autobusov by sa dalo veľa písať, s tým ale nič nezmôžeme. Teraz sa treba sústrediť na jednu skutočnosť, a to takú, že v Košiciach budú nové autobusy. Je to potešujúca a pozitívna správa. Tu však treba zbystriť pozornosť a nezostať len pri tom, že "...však sme kúpili nové vozy!" To je síce pekné, ale len týmto sa to nesmie skončiť.
Viete, je úplne jedno, akú značku autobusov by DPMK kúpil. Najviac teraz bude záležať na tom, ako sa bude s daným autobusom zaobchádzať.
Dôležitú úlohu bude zohrávať viacero faktorov.
1. Údržba - Keďže to všetko budú autobusy značky SOR, bude sa na ňu nutné pripraviť. Nie preto, žeby to boli kazivé autobusy, ale preto, že ich bude celá flotila. Hlavne dúfam, že sa prípadne iné opravy nebudú robiť štýlom, "...šak, to je len taká taľafatka, s tým sa dá jazdiť..." alebo "...šak tu len niečo prihodíme, malo by vydržať".
2. Mestské tankodromy - Ak bude vozidlo v nasadení vkuse celý deň, a bude jazdiť po cestách pripomínajúcich tankodrom, je jasné, že životnosť sa bude znižovať o to rýchlejšie. Lenže to v akom stave sú cesty, za to výrobca autobusov nemôže. On totiž vyrába autobusy, nie tanky.
3. Vodiči a štýl ich jazdy - Za to, ako dlho vydrží autobus nesie zodpovednosť aj samotný vodič. Ak viem, že mám pred sebou cestu, ktorá je vhodná skôr pre off-road 4x4, alebo pre tank, nebudem cez daný úsek jazdiť ako Schumacher na Ferarri. A ďalej, ak vodič s daným autobusom jazdí ako s traktorom, alebo tatrovkou nech si hľadá robotu niekde na JRD. Rozbiehanie a brzdenie do / zo zastávok spôsobom "plný plyn, plná brzda" tomu autobusu pomôže ku skoršiemu dôchodku. Napokon poviete, že sa potom nestíhajú CP, a v tomto dávam za pravdu.
4. Na vine sú aj CP - Košice sú obrovské mesto s mimoriadne hustou premávkou, s tým sa treba zmieriť. Preto, ak sa úsek trasy autobusu so 7 zastávkami dá v skutočnosti prejsť za 15 minút, tak prečo sa v CP udáva, že sa prejde za 10??? Tým sa len podporuje u vodičov agresívny štýl jazdy, lebo samozrejme za meškanie sa voči nim vyvodzuje zodpovednosť. Tak nech DPMK vyskúša zoptimalizovať súčasné CP, aby sa s autobusmi jazdilo ako s autobusmi.

Ak sa uvedené skutočnosti nebudú dodržiavať, tak môžu Košice nakúpiť autobusy aj s technológiou od NASA a po 2 rokoch budú vyzerať akoby mali odjazdených 8 rokov.
Nebojte sa SOR-ov, nie sú to také zlé vozidlá ako sa na prvý pohľad zdajú. V Spišskej Novej Vsi sú 3 nové SOR-y a cestujem nimi viac-menej pravidelne. Samozrejme, chce to chvíľu čas, kým si zvyknete. Interiér je členitejší, a spočiatku mi trochu aj vadil, proste nebola to Karosa, nebol to Citelis. Je to SOR a treba to tak brať. Jediné, čo mi na ňom trochu prekáža sú občas vŕzgajúce sklenené tabule, ktoré sú osadené pri dverách, ale inak som s týmito autobusmi spokojný, a myslím že budete aj vy v Košiciach. Držím palce, a prajem mnoho spokojných cestujúcich. ?
Reakcia na: tbus #39:
to je jasné. Každý by si mal brať príklad od Belgičanov a ich Van Hoolov. V NR máme 13 Van Hoolov AG300 a zadná časť je spravená tak že všetky sedadlá sú smerom dopredu a je v nich veľa miesta na nohy. Je pravda že vo Van Hooloch je pri dverách málo miesta na nohy ale v prednej časti tesne pred kĺbom sú sedadlá riešené tak že cestujúci sedia k sebe chbrtom a nie tvárou, čím majú veľký priestor pre nohy. 2 sedadlá oproti 2 sedadlám by som v nových autobusoch najradšej zakázal.
Reakcia na: LC #30:
Neviem, prečo tie fotky neboli predtým zverejnené (sekciu Svet mám na starosti len rok), ale momentálne sa nejaké fotky zhoreného libereckého SORu BN 10,5 nachádzajú v sekcii Svet bez akéhokoľvek popisu a označenia autora. Ak sa mi ozveš na e-mail, môžme to riešiť. ?
Reakcia na: tbus #39:
Este relatívne nedávno sme jazdili našliapaný v MHD,miesto na sedenie bol superluxus,státie na spolucestujúceho nohe a dýchanie si navzájom do ksichtov bol bežný štandard.
Keďže už teraz riešime aj takéto veci,ako sedadlá a miesto na nohy,tak potom sme si dosť polepšili ?
Reakcia na: LC #36:
Mal som na mysli autobusy,ako také,nie spôsob "výhry" tendra.
Reakcia na: Pilgrim #38:
Miesto na nohy - je to posudzovane velmi osobne, niekomu moze vyhovovat, niekomu nie, mne tiez niektore miesta nevyhovuju lebo kolena musim opriet o sklo, alebo sa tam musim pucit (aj v uzasnom solarise), a preto si tam nesadam, mam na vyber dalsich 40 sedadiel v autobuse, tak si tam jednoducho nesadnem a problem je vyrieseny. To nie je vada autobusu, ale skor je to o cloveku.
Reakcia na: peter1991 #34:
a miesto pre nohy jak pre trpaslíkov. U nás v Nitre boli tento rok dodané 3 trojdverové verzie SORu NB 12, človek sa konečne tešil že bude mať viac miesta pre nohy a experti z Lichbav namiesto toho aby cestujúcemu dopriali viac priestoru na nohy tak tam dali nejaký malý vetrák (alebo čo to vlastne je) a trubky. Ešteže tie krpaté BN 9,5 majú lepšie riešený interiér a viac miesta pre nohy
To peter1991
Ja tie tvoje vysnivane SORry zazivam denne takze som pisal a hovoril zo skusenosti (viz odkaz na web ako jeden v Liberci krasne zhorel aj ked hasici su hned vedla cca 500metrov). Osobne radsej si sadnem do stareho ikarusu, ako do tohto ceskeho zazraku, ztoho ikarusu mam pocit festovnosti. Nepisal som este ani o tom ake debilne to ma pruzenie, ze ked to pride na zastavku tak sa to hupe este minutu po zabrzdeni a potom ta jazda je tiez na kinedryl, ale ved si to coskoro vyskusate ?.
Inac neviem ci prestal SOR platit vedeniu mesta Liberec, alebo vedenie uz ma asi dost tych nepodarkov z dielne JA a TY, a nove autobusy predstav si svete v Liberci uz nebudu od SORru, ale klasicka Karosa!
http://liberec.5plus2.cz/37280/dopravni-podnik-koupil-nove-autobusy-iveco-citelis.
Prepac Tatranka, ale nesuhlasim, ak budu vsetci ticho ako aj teraz uz vacsina bohuzial je tak papalasom prejde ale uz uplne vsetko ?
Parobci,busy sú kúpené a hotovo!Všetko okolo je už len zbytočné pindanie.
A či to bol dobrý obchod aj pre nás to ukáže až čas.
Na SORkach nevidim nič zlé. Ak dopravca vychytá počiatočné chyby , tak má postarané o spoľahlivé vozidlá dá sa povedať bez porúch. A čoby len pre DPMK ja by som SORky 1000 krát radšej videl aj na regionálnych linkách u eurobusu než tie shity francúzske v ktorých je v lete ako v saune skrz nefunkčné klimatizácie a mikro okná a v zime katastrofálna zima pre obrovský a nevyukúriteľný interiér resp. neúčinné kúrenia. SOR môže kritizovať len ten kto ho nezažil na vlastnej koži. Ja mám tú značku najradšej.
Reakcia na: LC #31:
To ze tu budeme mat elektrobusy nema nic spolocne s ekologiou...elektrobusy a midibusy boli len dalsim prostriedkom, ktory mal pomoct aby vyhrala ta spravna firma... sluzili len na eliminaciu konkurencie... lebo 18 a 12 metrove busy vyraba kdekto, no elektrobusy a 3dverove midibusy len absolutna spicka...
Reakcia na: LC #29:
No veď práve...Pri súťaži za pá šupiek musíš ísť podľa pravidiel lebo na tom sa niekto tretí nenabalí,ale tu už išlo o iné peniaze. ?
Dodatok: Zabudol som este na jednu vec a to ten absolutne nezmyselny nakup elektrobusov, cisto len na utratenie prachov. Idea je jasna zacpeme usta ekologom co chcu zachovat trolej v KE, tak kupime akoze elektrobus, ktory je do kosickeho prostredia (kopce furca, KVP, tahanovce atd.) uplne nepouzitelny.
Inac to debilne soracke riesenie dveri, je tiez unikatne pre cestujuceho, ktory ked nechce vystupovat hned na dalsej zastavke, tak sa nema v buse kam normalne postavit, tak aby nezavadzal vystupujucim a nastupujucim.
SOR (Spolok Ozralych Robotnikov) som Kosiciam fakt neprial, hlavne ked rozdiel medzi druhym v poradi bolo len par drobnych pri tej sume (to by som potom navrhoval, aby sme sa na ten rozdiel poskladali kosicania a kupili bezpecne autobusy). Ked vidim ako vyzeraju tunajsie SORry v Liberci tak kazdemu kdo ich obhajuje, by som doporucoval sa previest. Bohuzial nemam fotomobil, len zrkadlovku takze som nenabral odvahu to nafotit v realnej prevadzke. SORry tu jazdia mozno az 3-4 roky, ale ked do neho nastupite tak sa nestacite divit. Technicke riesenia radsej nekomentovat. Nezakryte srubovania, prvky karoserie (pre lepsi pohlad potiahnute kobercom) volne na pohlad sa citite ako vo voze z roku 1989. To stara cervena karosa je vrcholne dielo techniky voci tomu. Nafotene zlomene ramy su myslim aj na tomto webe v casti pre BA. Ale co ma najviac dorazilo pri jazde tymto ceskym zazrakom bol pohlad na vnutro vozu, ktory bol zhnity jak stara skoda 120!!! To sa len tak nevidi, ak si niekto mysli ze to prezije kosicku udrzbu a dozije sa toho co stare dobre Solarisy tak sa bude coskoro dost cudovat. Co sa tyka bezpecnosti pridavam len tento odkaz (fotky zo zasahu som sem raz posielal, ale pre mna z neznameho dovodu ich tu nikdo nikdy nezverejnil, asi vieme preco / nehodilo sa to/)
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/doprava/93177-v-liberci-shorel-autobus-mhd-ridic-se-lehce-priotravil/
Reakcia na: Tatranka #21:
No ak by som takuto sutaz spravil ja v praci tak ma ministerstvo tak poj*be pri kontrole, ze si to ani neviete predstavit.... uvediem len jeden priklad. Kupoval som teraz 5 tasiek k notebookom za 100e celkovo. Musel som oslovit 6 firiem, aby som dostal aspon 3 ponuky inac by som si ani neskrtol a to este ktomu som musel spravit internetovy prieskum ci ten nakup je hospodarny ... a to vsetko len kvoli 100eur. Tu sa sutazia take peniaze a nikomu nevadi, ze sa prihlasi len jedna, ci dve firmy.
Reakcia na: tbus #27:
jazdil som na SORkach a ja sa na nich tesiim 😃
Reakcia na: Triplex #26:
Cela ta diskusia na idnes je rozmetavanie hnoja, zvelicovanie a utocenie. Autobusy SOR sa vyrabaju uz skoro 20 rokov, vyrobili tisicky autobusov, su spolahlive a lacne. Myslim ze pre Kosice je to tak akurat.
pridavam sem komentar jedneho cecha ktory komentoval busy SOR na jednom ceskom portali ,myslim ze to hovori za vsetko.. ? ? ?
Je neuvěřitelné, ...
... jak někdo může ten šmejd kupovat. Nejsložitější věc, kterou donedávna dělali, byly rozmetače hnoje a ještě blbě. Jejich tzv. autobusy se v Praze rozpadají již po pár kilometrech v provozu. Všude to vrže, skřípe, klepe, prostě děs. Onehdá jsem napočítal v jednom skoro sto papírků, kousků krabiček, úlomků plastů, gumy a pod. nacpaných do nejrůznějších škvír, stejně to pořád skřípalo. Lidská anatomie jim nic neříká, takže jsou v nich sedadla, kde se sedět nedá, protože mají prostor kratší než délka stehenní kosti průměrného člověka, místo na nohy kratší než délka chodidla, atd. atd. Hrůza. Nechť si to Košičani užijí, když si je dobrovolně vybrali ...
Reakcia na: TARKAN #24:
ESTE DOPLNAM PRE ANTI - SOR AKOV V PRAHE SOM MYSLEL SKODU FOR CITY NIE SOR - TEN TAM ODVADZA SLUSNU PRACU ZA VYRAZNE NIZSICH PREV. NAKLADOV
Vymenu vozidiel povazujem za absolutne racionalnu, a je fakt ze v elektronickej aukcii sa hladi hlavne na cenu- Solaris zial pustil menej zilou ako mal - jeho chyba a ze nenapadol VO ked moznost by tam bola zial opat jeho chyba.
Je ironia, ze na fore aj v mediach sa vyjadruju ludia v meste kde tc. nejazdi ani jeden SOR aky je fuj fuj hnusny.

To, ze ma vyrazne lacnejsiu a jednoduchsiu udrzbu prevadzku na vzkm, ktora umozni zachovat odchody a dalsie vyhody sa tu spomina menej.
Kazdy riesi len fuj fuj.

V SR je dolezite, ze sa to vobec vymeni - nabali sa na tom vzdy niekto a nie ako sa to vymeni. Len skoda, ze komunalne volby nie su raz za dva roky, to by nase mesta vyzerali inak.

Nepacia sa mi len tieto veci - trend je rozvoj vsetkeho na elektriku na rozne sposoby - preco hovorime o ruseni nie rozvoji trolejbusov - nahradit t bus busom plnohodnotne je absolutne nerealne
- sposob prevedenia VO a to, ze Solaris nenamietal mohol a mal k comu
- OK menime vozovy park, ale menime aj sposob udrzby a myslenie k nej samotnej?

Z vlastnej skusenosti - je mi suma fuck v com sa veziem, lepsie cokolvek co sa nerozsype za jazdy ako napr. historicke neurdziavane kusky v BA posledne v KE a mohol by som menovat dalej, bude to mat klimu a nebudem sa do toho stverat ako do nebies a v neposlednom rade - kupuje sa to, cim sa KE budu vediet financne prikryvat a nepadnu na hubu po financnej stranke ako teraz DP Praha sa zmieta v kde com - lebo chceli mat znacky na ktore NEMAJU!!!

A, ze vymena naraz? Zial vyze 20 rocny investicny deficit sa MUSI niekde poznamenat.

A na zaver neposudzujte pls znacku SOR tí, co ste ju videli akurat na predvadzacej jazde - vo fore niekto zo ZA povedal, ze si vcelku na nu zvykol, ja som nou chodil v BA, BB, NR, HKR, PRA a special som si oblubil SOR 10,5


SKOR SUSTREDTE NEPRIATELIA SOR U CO STE V NOM ANI PORIADNE NEJAZDILI NA TO, ABY SA NEUROBILA SPROSTOST V PODOBE ZRUSENIA T BUSOV!!! TO BY STE MALI MAT AKO PRIORITU A SERTE NA TO, ZE SOR TIE ARGUMENTY SU VSETKO CO JE JEDNA FIN SKUPINA FUJ FUJ BEZ RACIONALITY PRECO.
SOR sa zase len každému pchá do prdele (s prepáčením) ?
Úprimnú sústrasť, východní priatelia ?
Reakcia na: Yogi616 #13:
Výberové konanie prebehlo štandartným Slovenským spôsobom. ?
Reakcia na: 2TheMHDmarek #17:
No to je opak ekológie vidieka ?
Smrad,hluk,prach,mikročastice,nanočastice,možno čoskoro radiácia...
Reakcia na: tbus #18:
Presne tak,obyčajného cestujúceho absolútne nezaujíma v čom sa vezie.
S tou klímou by som až taký našený nebol,buď čoskoro nebudú fungovať lebo....nasledujú výhovorky výhovorkyne...alebo,ako poznám slovenské obecenstvo,tak zas budú v lete nadávať,že to je zlé lebo bla,bla,bla a pisálkovia v Korzári budú mať "tému" na horúce dni... ?
Reakcia na: franko5240 #11:
Nadava len zopar ludi (vacsinou taki co tym este nesli), je to iba mala cast z malej skupiny sotousov. Drvivej vacsine cestujucich je to jedno, a ked to bude mat klimu tak to bude najlepsi voz na zemeguli.
Reakcia na: Mike #8:
"To nám prinesie vyššie tržby a zároveň pomôže aj ekológii mesta" ?
Čo je to EKOLÓGIA MESTA??? ? ? ?
Reakcia na: franko5240 #11:
Každému šotoušovi mali kúpiť tú jeho obľúbenú... ?
Reakcia na: Yogi616 #13:
Košice,rok 2030...Rozlúčka s poslednými SORmi...Aké to boli dobré a spoľahlivé busy,bla,bla,bla ?
Vôbec nie som rád, že súťaž prebehla tak, ako prebehla a víťazom sa stal SOR. Na druhej strane to sú autobusy jednej značky a nemyslím si, že to môže byť horšie ako TEDOM. Áno, určite majú autobusy svoje muchy, ale napr. v Žiline som si celkom obľúbil cestovanie trolejbusmi 30Tr a 31Tr. Dúfam teda, že naše vozidlá za tie peniaze nebudú hrkálky a to, čo sa ubralo na informačnom systéme pre nich sa dalo do vybavenia.

Ale opakujem, vôbec sa mi nepáči, akým spôsobom boli tieto vozidlá zakúpené...
uprimnu sustrast do Kosic ?
mna by tak zaujimalo ktora znacka vyhovovala lebo na kazdu sa len nadava hmm ????
Kde je stn,ktory cakal len a len na tuto spravu ?
9.október 2013 sa zapíše do dejín ako čierny deň Košickej dopravy... ☠
"sa zvýši komfort a bezpečnosť dopravy pre obyvateľov mesta. Predpokladáme, že vďaka tomu získame naspäť cestujúcich, ktorých odrádzala súčasná úroveň cestovania v mestskej doprave."
Hahahaha ? ? ?
Podľa mňa on sám vie že tento výrok sa nedá myslieť vážne ale iba ako podarený žart, v horšom prípade populizmus.
Ešte som zvedavý kedy povedia o električkách ❓ ?
Reakcia na: 110mat110 #1:
inzinieri sa budu tesit ake tu mame cesty po bratislave a prahe kde jazdia tieto vozy vo vacsich mnozstvach
Reakcia na: B737500 #4:
To bude az po volbach, to uz nikoho netrapi.
Reakcia na: tbus #3:
No , tak to je škoda ... ? Neviem či sa im to oplatí, kupovať autobusy na diesel , navyše po pár rokoch budú smradiť ulice ako teraz solaris
Reakcia na: B737500 #2:
okrem elekktrobusov majú byť všetky naftové
Budú to autobusy na plyn ? ❗ ❓
Inzinieri z Libichnavy budu veeelmi prekvapeni ake cesty tu mame. Take diery este nevideli.