DPMK bude obstarávať nové električky

Chce nakúpiť 23 jednosmerných električiek s opciou na ďalších 23 kusov.

Dopravný podnik Mesta Košice dnes zverejnil vo Vestníku verejného obstarávania č.63/2013 predbežné oznámenie. Predmetom tohto oznámenia je zákazka na "dodávku 23 kusov (a ďalších 23 kusov s využitím opčného práva) jednosmerných mestských električiek technicky spôsobilých na prevádzku a vhodných na prevádzku v podmienkach mesta Košice, ako aj poskytnutie údržby (záručného a pozáručného servisu a opráv) uchádzačom pre každú električku počas 15 rokov, resp. do najazdenia 750 000 km od schválenia technickej spôsobilosti na prevádzku". Nové električky budú financované z fondov Európskej únie (Operačný program Doprava, rovnako ako rekonštrukcie tratí) a predpokladaná hodnota zákazky je 96 800 000 eur.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tom393 #46:
820V max.rekuperácia!!! ?
Reakcia na: TheMHDmarek #60:
Nie je to drist. ? A problémy s tým mali...
Reakcia na: tom393 #56:
Mne sa zda, ze tie vleky maju hydraulicke brzdy. Neviem, ci je tato informacia na 100% pravda, alebo drist typu JPP...
Reakcia na: Dispecer #53:
S tým, že v Bazileji a vo Viedni sú to 30 - 40 ročné električky, ktoré s dosť veľkou pravdepodobnosťou nebudú jazdiť ďalších 30 rokov.
Reakcia na: stn35 #57:
... a hlavne s Tebou ... ? ? ?
Reakcia na: 110mat110 #48:
skus si este raz precitat moj prispevok, a citaj s otvorenymi ocami... kde som v nom pisal len 46 dlhych elektriciek??? hovoril som predsa o vhodnej kombinacii.. prisaveru s niektorymi tu diskutovat jak s tatarmi.. ?
Ja viem tak že v Brne a Ostrave mali problémy s brzdami na vlekoch ale asi to už odstránili (presne taký problém aký mali kedysi RT6ky so stredným podvozkom).
Reakcia na: Sheep221 #54:
na vývoj rakety ide neporovnateľne viac peňazí ako na vývoj nejakých pokusných vlečniakov, ktoré môžu byť v priebehu minúty nahradené obyčajnou električkou, raketa zatiaľ alternatívu nemá, fungovať musí
Reakcia na: Peter55 #52:
Ma to spolocne presne to - pristup k veciam, zly pristup ku vsetkemu u nas je dovodom preco tu nic nefunguje a nevieme nic dat do poriadku. Ked inde dokazu postavit raketu a funguje tak preco by nevedeli u nas postavit funkcne vlecne vozidlo pre elektrickovu supravu. Bez snahy pohnut s vecami, nebude fungovat nic.
Reakcia na: Antihranol #49:
Tvrdením, že to nejazdí nikde okrem Brna a Ostravy by som si nebol taký istý... Ibaže by si to myslel tak, že nikde inde na území CZ a SK... ?

Bazilej 2011:
http://imhd.sk/transport/galeria-media/365/basel-bazilej.html?#81222-Suprava-na-konci-s-Be-4-4-469

Viedeň 2012:
http://imhd.sk/transport/galeria-media/2060/bombardier-rotax-c4-1301-1373.html?#88860-4830-1321

...ale priznávam, že tento model prevádzky električkovej dopravy je vo všeobecnosti na ústupe. ?
Reakcia na: Sheep221 #50:
Čo to ma spoločne s konštrukciou vlekov? Nevyrába ich Samsung ani NASA
Urob si výlet a zisti sám.
Reakcia na: Antihranol #49:
lietame do vesmiru, mame quad core mobily, auta jazdiace na baterky a bez sofera, ale s vlekmi je problem, to si ozaj myslis ze su navine vleky?
Keby ste mali šajnu, koľko problémov je s prevádzkou vlekov, razom by ste o tom prestali fantazírovať. Okrem Brna a Ostravy to nejazdí nikde a vôbec nemám dojem, že by sa tam zvyšovali počty.
Reakcia na: stn35 #47:
ide sa nakupit jeden druh elektriciek. Co by sme robili s 46 dlhymi elektrickami? By nebolo co nasadit na 2 a 4.
Reakcia na: Kona #37:
ale ved kto tu hovori zeby sa mali nakupit len typy 15T/14T ptip 28T ak by to povedzme vhodne skombinovali dobre trebars aj s tymi variami mohli by sa jednak vmestit aj cenovo aj uzitkovo by to bolo naplnene ,povedzme cez vikendy by boli nasadzovane skor varia a cez pracovne dni tie modernejsie viackapacitne dlhsie supravy..a bodka. takto si to nejako predstavujem bolo by to aj financne aj uzitkovo efektivne.. a inak davnejsie som uz pisal aj na dpmk, no kedze este vtedy neboli eurofondy(tusim sme este nemali ani eura) vtedy ma este odbili s tym ze by bolo treba komplet rekonstrukciu kolajiska v Ke a mesto ani dpmk na to dlhodobo financne nema(lenze doba odvtedy pokrocila a prichodom eurofondov z OP Doprava sa veci podstatne zmenili)
Každý tu keca o električkách a o tratiach ale netreba rekonštruovať meniarne??...bo jedno Vario s rekuperáciou ak zabrzdí ta to veľa vody nenamúti ale ak na jednom úseku tak 3-4 vozy náhodou zabrzdia(dnes už by sa išlo asi len po výzbroji čo len rekuperuje).....no neviem neviem. Stačí keď teraz zabzdí Vario v troleji je zrazu miesto 600 V aj 720 V.
Reakcia na: Adamcool #44:
Nie, dodatok ?
Reakcia na: TheMHDmarek #43:
Schyza? ? ?
Reakcia na: TheMHDmarek #39:
A mozes ist kandidovat na post generalneho riaditela DPMK, lebo take perly tu trepes, ze az... ?
Reakcia na: tbus #41:
Urcite to ten dovod nebol, vlecky maju svoje vlastne brzdy tiez, co sa tyka vykonu vlecka je oproti hnaciemu vozidlu odost lahsia, nema motory ani elektroniku, leda tak brzdy a svetla, pripadne IS. Aj keby si tu supravu s ludmi na max natrieskal, tak stale mas mozno navyse len 2 tony hmotnosti, vlecka ma 10 ton, solova T6 ma asi 20 ton. Cize pokial mas 190kW vykonu, odtiahnut 32 ton by mal bez problemov.

Tahace maju vykon do 400 kW no mozu odtiahnut az 120 ton nakladu(120t sa pouzivaju len v Australii ale vozidla su rovnake vsade).
Reakcia na: Sheep221 #40:
Podla mojho nazoru sa po nastupe T-elektriciek upustilo od vlecniakov najma kvoli tomu, ze nove elektricky uz jazdili vyssou rychlostou a mali aj vyssiu kapacitu a hmotnost, cize jedna elektricka by svoj vykon a brzdy musela tahat dalsie taketo vozidlo co by uz nemuselo byt velmi bezpecne a plynule, nasledne v 60-tych rokoch boli vybudovane trate do kopcov (Terasa), kde by uz jedna elektricka naplneny vlecniak asi ani neutiahla. Dnes uz novsie a vykonnejsie motory a celkovo vyspelejsie a bezpecnejsie technologie opat umoznuju prevadzku vlecnych vozov, tak sa k tomu postupne vracia.
Kona, odkial si vzal ze to budu varia a budu to supravy? Podla obrazku na boku clanku? Je velka pravdepodonost ze budeme mat varia, nikde ale nebola zmienka otom ci vobec budu, aky presny model a ci vobec budu jazdit v supravach. Cize fakt ze tu budu klbaky nie je vyluceny, rovnez nie ked Vario existuje aj v klbovej 3-clankovej verzii dlhej asi ako KT8.
Co sa tyka Bratislavy, tak hej tam to flakaju hodne ale na metrovy rozchod ti spravia dneska hocijaku elektricku.

stn35, spravne to chapes, ti ktori maju na viac alebo su aspon trochu cestni uz davno odisli, naco cakas ty? Co sa tyka BA, je to hlavne mesto a vacsina majetku a financii sa koncentruje prave tam, cize ani by som sa nedivil pokial by dostali daco lepsie, ale ako uz pisali ini. Je to rovnez scifi.

Co sa tyka supravy elektricka+vlek, dufam ze konecne to pride a prestane sa prevadzkovat, uz dlhe roky neprakticke a technologicky velmi zastarale riesenie spojovania dvoch kratkych vozov do suprav.
Je to somarina, pretoze keby boli vsetky T3 a T6 supravy tvorene spolu s vlecnym vozidlom, bola by urcite lacnejsia prevadzka lacnejsia urdzba a v prvom rade viac suprav, kedze supravy z rovnakych vozidiel znizia ich pocet na polovicu, pri tej istej prepravnej kapacite...
Koncom 90tych rokov v CKD navrhovali vlecne vozidlo pre T6 zvane B6A5, neviem preco od toho upustili ale pokial by to vyrabali a predali, urcite by to bolo aj po ekonomickej aj po technickej stranke daleko vyhodnejsie. Ku variu sa predava vlek ktory uz spomenul niekto nizsie, cize dufam ze ak sa nekupia dlhe, tak aspon suprava elektricka+vlek. Taketo supravy ma zatial Brno a Ostrava.

Vyznam spajania do suprav je pri dlhych vozidlach, 2x KT8D5 a podobne, spajat T3 a T6 je a davno bol nezmysel ale asi sme si nato zvykli sak co uz dajak bolo dajak bude. Je zaujimave ze v 40-60tych rokoch este ked jazdili dvojnapravky tak ze tie mali vlecne vozidla a po nastupe elektriciek T to nejako vymizlo, ta sak co nabalit sa treba na vsetkom.

Co sa tyka Siemens a Bombardier tak to by asi u nas nebolo realne, aj ked by sme velmi chceli verim ze EU by nam ich zaplatila, bohuzial tie niesu len drahe same o sebe, ale niesu ani stavane na taketo rozbite trate. Technicky by sme mohli dostat skodovky, ale problem by bol rovnaky, nejde len o samotne vozidla, ide tu o cely system, trate, vedenia, dielne a ich vybava. Nejde len o samotne vozidla.
Rovnako utrpia aj varia ale to ich tu musime mat 20 aby sme zistili ze aj napriek novym vozidlam sme stale sux.
Reakcia na: stn35 #34:
Škoda reagovať na takého chorého idiota, ktorý si nedá povedať od ostatných a bude si furt dokola mlieť len a len TO SVOJE ... ?
Reakcia na: Kona #37:
Presne tak. Je vždy a stále lepšie vymeniť sólo električku za čiastočne nízkopodlažnú sólo električku alebo kĺbovú električku (KT8D5) za (čiastočne) nízkopodlažnú kĺbovú električku (Vario LF2/ Škoda) už len z dôvodu zachovania prepravnej kapacity na linkách (nerozhoduje cena ale využitie/preplnenosť vozidla na linke).
Reakcia na: stn35 #34:
Ja len že ty tu stále vypisuješ a nič tým takto nezmeníš. Píš takéto návrhy na dpmk.sk a nevypisuj tu stále to isté, pretože tu s tým nikto nevie nič urobiť. My sa tu môžeme hrýzť ako psy, ale bude tu potom zbytočne veľa "obetí" ? a výsledok žiadny. Ja už som stokrát písal DPMK "Otázky a odpovede" že chceme poriadne električky 15T, 14T, ale oni ma len odbili odpoveďou: "Najlepšie by bolo, keby sme sa stretli a vydiskutovali si to".
DPMK chce kúpiť iba sólo nízkopodlažné:
- aby mohol vyradiť staré T3
- aby mohol zaviesť na linkách 2, 3 a 4 nízkopodlažné spoje (a na tieto linky práve potrebuje krátke električky, lebo kĺbové sú kapacitne prebytočné)
- aby ich mohol cez pracovné dni spájať do súprav (ako sú terajšie T3), ale aj aby ich mohol cez voľné dni rozpájať a zaviesť garantované nízkopodlažné spoje na linky 2, 3, 4 pri ktorých je cez voľné dni potrebná iba kapacita krátkeho vozidla a aby mohol DPMK KT8D5R.N2-jky nahradiť cez voľné dni za krátke električky (linky 6, 7, 9) aby DPMK nevypravoval vozidlá s prebytočnou kapacitou.

Ak by mal DPMK ísť podľa tvojho scenáru, že nákup 46 kusov Škôd 15T alebo 14T, tak
- hodnota zákazky by sa musela aspoň o polovicu zvýšiť(lebo cena iba jedného vozidla Škoda 15T/14T je viac ako 2,1 milióna €)
- museli by byť už dávno rekonštruované trate a zatiaľ sa rekonštrukcie nedejú (nie je ani poriadne garantované, že nejaké rekonštrukcie vôbec budú).
AK by DPMK kúpil 46 týchto vozidiel, tak by to bolo síce na vyradenie všetkých T3 a T6, ale vždy by sa museli vypravovať iba kĺbové vozidlá a to by znamenalo prebytočnú kapacitu na linkách 2,3,4 cez pracovné dni a úplne prebytočnú kapacitu na všetkých linkách cez voľné dni a neustále vypravovanie iba týchto vozidiel by stálo aj viac peňazí za elektrinu(je známe že tieto "moderné" výtvory žerú veľa elektriny).
A naviac sú tieto vozidlá značne poruchové a naše dielne nemajú také vybavenie na opravy(teda ak by sa vozidlo pokazilo, tak by ho nebol schopný opraviť nikto) a na našich roztrepaných tratiach (u ktorých nie je určite garantované, že sa budú rekonštruovať) by boli hneď rozhegané a na zahodenie. Neboj sa DPMK vie čo robí (od toho si aj priplatili na poradcu obnovy vozového parku).

Musíš premýšľať trocha úžitkovo. Nie len že "luxus", ale aj či nájdu správne upotrebenie a či budú mať to správne využitie (a o spoľahlivosti ani nehovorím).
Reakcia na: Rudyke902 #35:
Ak by sa súprave Varia a vlečniaku rátali vozokilometre ako za sólo, tak by som bol aj ja za ?
Reakcia na: tom393 #16:
No pokiaľ sa jedná o tu kúpu nových električiek - tiež si viem predstavit aj variantu VARIO + vlek.. je to možno trochu netypické, pre nás Košičanov, aj inde veľmi to rozšírenie nieje tie vleky, no kedysi v histórii ED v bývalom ČSSR to bolo bežné (možno nejaký pamätnici ešte pamätaju).. No ale aby som neodbočil - ak kapacitne je ten vlek dost postačujuci, kludne by sa mohli kupiť, ak sa má kúpiť 23 solo vozov jednosmerných NP + výhľadovo dalších 23, tak tretina tých vozov by mohla biť aj vleky, samozrejme su lacnejšie, aj na udržbu su menej náročné, a aj tak sa cez víkendy tie súpravy budu rozpájať na sólo vozy, ak by to bola aj suprava 2 Varii.. Tiež všetky tie varia ak by sa kupili, jazdili a rozpájali tak pochybujem žeby aj rozpojené všetky jazdili solo cez víkendy.. Je to podľa mna myšlienka nie zlá, na naše podmienky a na naše linkové vedenie naopak možno výhodnejšia ako v iných mestách.. Stálo by to za zváženie, ale kombinácia VARIO+ VLEK by sa určite u nás využilo, aj ked aspoň pár súprav tako "objednať"..
Reakcia na: Kona #33:
pokial tu budu taki ako Ty pri vedeni mesta a dpmk, tak sa tu nikdy nic nezmeni!!! ste chori vsetci ako si ty a tebe podobni, dajte sa liecit.. miesto toho aby ste chceli skutocnu a realnu zmenu v mestskej doprave a posun k lepsiemu(konecne po dlhych rokoch mame doslova sancu storocia spravit radikalne nieco s dopravou v meste) stale chcete len to iste dokolecka dokola,vraciat sa k staremu a realizovat kvazi upravy a polovicate riesenia a zbytocne vyhadzovat financie do vzduchu..vsak Unia si nabuduce dobre rozmysli ci nam da este peniaze ked polka tych penazi pojde na nakup kvazi novych elektriciek a dalsia vedeniu do vrecka..EU nie je slepa a sprosta.. a takto tu k ziadnej zmene nikdy nedoje!!! a ano pokial sa to tu vyrazne nebude menit k lepsiemu, zbalim svestky a pojdem ako to urobili uz mnohi dalsi mladi ktori mali rozum a pochopili ze tu pri kormidle budu stale take typy ludi ako je Kona a spol..tu na diskusii ,potom to tu vzdy aj tak bude vyzerat... zobudtte sa konecne zo spanku ,uz nezijeme v komunizme!!!
Reakcia na: stn35 #32:
Kto povedal, že Blava bude mať také briky? To by sa museli zkonštruovať na rozchod 1000mm a pokiaľ viem tak žiadne také typy neboli zkonštruované na rozchod 1000mm. A prestaň Košice porovnávať s BA. BA je dvakrát väčšia ako Košice a tam pri malom počte liniek a uzavretom tuneli a trati na hlavnú stanicu a hnijúcimi trolejbusmi majú už fakt problémy, jediné čo majú moderné sú autobusy. Tak už prestaň s nezmyslami ako 15T a Bombardier, pretože to sú kĺbové a my potrebujeme normálne sólo nízkopodlažné električky, aby sa dali spájať do súprav, príp. rozpájať a jediný taký výrobca je Pragoimex. Tak sa zmier s Variami. A ak ti to vadí, tak choď bývať do zahraničia, do Prahy. Nikto ťa tu totiž nepotrebuje a DPMK ťa už kor počúvať nebude.
Tak sa zmier s tým, že budeme mať (možno) nové autobusy, ale obyčajné briky a možno žiadne trolejbusy. A prestaň už konečne, lebo tvoje opakovanie jednej a tej istej veci je tvrdohlavé a niektorých ľudí tým poriadne ser*eš
preco?nahodou ked ma mat blava take briky, preco by nemohli nakupit aj Kosice? ci v Blave neni korupcia?su na takej istej lodi a maju tie iste problemy s elektrickovou dopravou ako my, +trate aj vozovy park..a podobne ako u nas idu obnovovat kolajnice,robi sa to vsetko z jedneho projektu pokial viem..
Reakcia na: stn35 #30:
Joooo na to zapomeň... ?
ja som za nizkopodlazky siemens combino alebo skoda for city /15T/28T alebo taketo nieco co testovala aj Bratislava http://imhd.sk/ba/galeria-media/update/6225/Vyhladavanie.html?#86610-Bombardier-Flexity-Outlook-v-bratislavskej-sieti-elektriciek ked uz nech je to nieco poriadne za tie prachy! najidealnejsie pre mesto by bolo nakupit aj dlhe aj kratke supravy
uz to vidim ako sem ide kolona kamionov s elektrickami pre Kosice, 75% z financii na projekt pojde na chaty, auta a vily zvysok na elektricky aj to zrejme len prvu dodavku 23 vozidiel
Reakcia na: Tatranka #27:
Máš pravdu. Hlavný bod programu je až zajtra (na Deň bláznov)? ?
Reakcia na: Antihranol #26:
Tak nejak...A hlavne v pondelok ?
Niektorí by sa mali radšej venovať Veľkej Noci a nevypisovať tu nezmysly.
Reakcia na: TheMHDmarek #24:
Predpokladám že BUSE alebo akékoľvek iné panely nemá DPMK nazvyš, tak ich bude musieť kúpiť spolu už s vozidlami.
Čo takto rovno sci-fi: Platňové dvere ktoré by sa na električkách otvárali úplne dovnútra, ako na trolejbusoch ? ?

Jááj, keby bolo všetko po mojom.....
Súdruhovia, peniaze budú, električky budú, aj trolejbusy budú, aj fajný mastný moriak s brusnicovou omáčkou bude ? ? ? (ale myslím to fakt až na toho moriaka ? ? ? )
Reakcia na: Kona #23:
V tých odkazoch sú malé fotky, ale to nevadí ?

Výklopné dvere nie (vodiči by mali "úžasný" výhľad), radšej tie, aké tu boli doteraz. Výzbroj, usporiadanie sedadiel či info-systému radšej prenechám na dopravcu (keď niekto bude požadovať vozidlo bez displejov, tak do vozidla ti namontujú držiaky na tabule).
Reakcia na: TheMHDmarek #22:
Ak by sme definitívne hovorili o nových Variách LF, tak prevedení je niekoľko:
podľa výzbroje:Škoda alebo Europulse
podľa typu dverí: platňové alebo štvorkrídlové(tu je ešte prevedenie klasické a lá T3, alebo "supermoderné" prevedenie a lá 701)
podľa rozmiestnenia sedadiel: 1+1 alebo 2+1(Ostrava, Brno)
podľa typu vetracích okienok: vyklápacie alebo posuvné
podľa typu klimatizácie pre vodiča: Trav-I-Cool...
podľa typu informačného systému: Buse, EMtest
podľa typu výstražných svetiel v interiéri
a ešte podľa iných detailov...

Vario LF+ je trošku viac robustnejšie, ale existuje menej prevedení:
výzbroj: Škoda
typ dverí: platňové
rozmiestnenie sedadiel: priečne 2+1 a myslím že už aj pozdĺžne
klimatizácia vodiča: ....
informačný systém: .....
a ešte je ponuka náterov: mestský alebo takýto

http://1.1.1.3/bmi/www.plzensketramvaje.cz/plzen/355-1m.jpg

a ešte takýto luxusný typ sedadiel pre kráľovské zadočky ? ?

http://1.1.1.4/bmi/www.plzensketramvaje.cz/plzen/116-7m.jpg

Všetko je samozrejme na prianie zákazníka, alebo si povedz, že "urobte mi nejaké, je mi to jedno" ?

Rozmiestnenie sedačiek je trocha diskutabilné, lebo pri 1+1 máš aj kde v interiéri stáť a pri 2+1 je síce viac miesta na sedenie, ale zase sa nedá skoro interiérom prechádzať.

Myslím si ale, že keby nové Variá LF tak s výzbrojou Škoda, platňové dvere, posuvné okienka, sedadlá nejako kombinovane ako majú T6A5-ky a info-systém BUSE.
Keby náhodou namiesto LF bolo LF+, tak exteriér v mestskom nátere, sedadlá tie vyššie uvedené, ale s košickým poťahom, dvere platňové a info-systém BUSE.

Teraz si vyberajte a kritizujte ?
Reakcia na: tom393 #10:
Ja by som nechal interier tak, ako je na 701, i ked pridat zopar sedadiel by na skodu tiez nebolo.
Reakcia na: Kona #9:
Nuž potom podľa očakávanej ceny vyjde údržba na toľko, že by sme namiesto nej mohli každých 5 rokov električku zošrotovať a kúpiť novú.
Reakcia na: Kona #18:
Vlek ma sice lahsiu udrzbu ale pri uz prehnanom setreni by kazdy vikend trcali vo vozovni. Okrem toho, castokrat vidim supravy s 2 pantografmi hore. Je mozno ze niekde by sa vlek nedostal
Reakcia na: Kona #18:
No neviem.
Reakcia na: TheMHDmarek #17:
Radšej sa nesmejte, lebo aj zopár VV60LF môže DPMK kúpiť.
Sú jedmosmerné? Sú.
Sú nízkopodlažné? Sú.
Dajú sa cez víkendy rozpájať? Dajú.
Sú ľahšie na údržbu? Sú.
Ponúka súprava Vario+vlek potrebnú kapacitu na niektoré linky? Áno. Cez PD hlavne na L2, L3, L4, prípadne na niektoré linky R a cez VD sa môže súprava rozpájať, prípadne dať na linky R. Využitie by určite našli.

Hlavnou výhodou pre DPMK by bola ich ľahšia údržba, keďže v podstate nahrádzajú Vario LF ako prívesný vozeň, ktorý nepotrebuje ďalšie motory, pantograf... takže takých 10 vozňov už vidím prichádzať na nákladiaku do vozovne a čakám na ich skoré schválenie po homoligácii ?
Reakcia na: tom393 #16:
Radšej súpravu Varií ako Vario+vlek ?
Reakcia na: Dispecer #13:
Prečo nie EVO? Však 100% nízkopodlažná električka (takmer) najvyššej kvality ?

Reakcia na #10 od tom393:
Ono sa tu tiež nemusí dostať obyčajné Vario LF, ale supermoderné Vario LF+ so super bezpečnými podvozkami COMFORT+ (na tie nesmieme zabudnúť ? ). Alebo to budú LF2. Alebo DPMK zainvestuje do nového projektu vozidla pre Košice, čomu by aj nasvedčovala cena toho vozidla. Alebo sa sem dostanú poľské Moderusy ? . Nikto o ničom zatiaľ nevie. Možno tie briky ani nebudú nízkopodlažné ? Každopádne sa ako vždy verejné obstarávanie skončí fiaskom a nedostane sa tu nič ?
Reakcia na: Dispecer #13:
...Alebo Vario LF+, ktovie...
Reakcia na: Isidor #8:
Len aby to nebolo EVO... ?
Reakcia na: S(p)OR Hater #1:
Zjavne krátke.
Reakcia na: veteran #7:
10. A NESMIE to jazdiť po KOĽAJNICIACH!!! ? ? ?
Reakcia na: Kona #9:
No pochybujem žeby údržba vyšla drahšie jak samotné vozidlo (to Vario čo tu už máme stálo okolo 606 000 €) a dúfam že ak už náhodou prídu Varia tak sa trošku upraví interiér napríklad trochu na hustejšie sedadla.
Reakcia na: Isidor #8:
Možno že je tam započítaná aj údržba (viď článok). Tá na lacno veľmi nevyjde.
96 800 000 / 46 = 2,1 mil. evri za kus
To bude zlatom obkladané Vario, alebo iba pokus o zápis do knihy rekordných úplatkov?
Reakcia na: Tatranka #6:
Pani Karla by doplnila:
9. Prídavné nápravy a CNG nádrže - pre prípad, žeby sa koľajová doprava ukázala ako príliš spiatočnícka a neekologická (šak elektrika sa vyrába v elektrárňach, ktoré znečisťujú) ?
Reakcia na: veteran #4:
To je prosté:
1.Masívny nitovaný rám z valcovaných profilov
2.Dvojnápravový voľnoosí pojazd s vypružením listovými pružnicami
3.Výkonné jednosmerné motory s tlapovým zavesením na náprave
4.Skriňa vozidla drevená oplechovaná
5.Jednoduchá odporová elektrická výzbroj s priamym ovládaním kontrolérom
6.Manuálne otváranie dverí
7.Bez kúrenia,osvetlenia a sedadiel
8. ? ? ?
Reakcia na: veteran #4:
jednoduché vysvetlenia:
technicky spôsobilých na prevádzku-také ktoré sa na našich koľajniciach hneď neroztrepú a nerozhegajú
vhodné na prevádzku-tam už sa možno ráta aj náročnosť údržby, technická náročnosť, kapacita(keďže ju ešte bližšie nedefinovali), spotreba energie, nízkopodlažnosť, dĺžka, počet dverí, patričná klimatizácia ? ...
"...technicky spôsobilých na prevádzku a vhodných na prevádzku v podmienkach mesta Košice."

Hmmm... Ktovie, ako je táto veta myslená ? Lebo vysvetliť sa to dá rôzne.
Nebolo predkupne pravo aj pri kupe varia? Na 90% to bude 46 varii. Vcelku sa tesim. S obnovou aspon casti kolajiska budeme opat cestovat na urovni!
KONEČNE!!! TAM MÁTE NEPRIAZNIVCI ELEKTRIČIEK ? VARIÁ LF FOREVER....Och to sa predčasne radujem ? , kto vyhrá tender, ale podstatné je, že budú nové ? Len aby to nebolo z Pakistanu za pár šupiek ?

Reakcia na #1 od S(p)OR Hater:
Určite budú krátke, keďže cez víkendy je potrebné súpravy kvôli víkendovému "nenáporu" rozpájať a aktuálna situácia to nedovoľuje.
to budú dlhé či krátke?