Chce nakúpiť 23 jednosmerných električiek s opciou na ďalších 23 kusov.
Dopravný podnik Mesta Košice dnes zverejnil vo Vestníku verejného obstarávania č.63/2013 predbežné oznámenie. Predmetom tohto oznámenia je zákazka na "dodávku 23 kusov (a ďalších 23 kusov s využitím opčného práva) jednosmerných mestských električiek technicky spôsobilých na prevádzku a vhodných na prevádzku v podmienkach mesta Košice, ako aj poskytnutie údržby (záručného a pozáručného servisu a opráv) uchádzačom pre každú električku počas 15 rokov, resp. do najazdenia 750 000 km od schválenia technickej spôsobilosti na prevádzku". Nové električky budú financované z fondov Európskej únie (Operačný program Doprava, rovnako ako rekonštrukcie tratí) a predpokladaná hodnota zákazky je 96 800 000 eur.
Kona
DPMK chce kúpiť iba sólo nízkopodlažné:
- aby mohol vyradiť staré T3
- aby mohol zaviesť na linkách 2, 3 a 4 nízkopodlažné spoje (a na tieto linky práve potrebuje krátke električky, lebo kĺbové sú kapacitne prebytočné)
- aby ich mohol cez pracovné dni spájať do súprav (ako sú terajšie T3), ale aj aby ich mohol cez voľné dni rozpájať a zaviesť garantované nízkopodlažné spoje na linky 2, 3, 4 pri ktorých je cez voľné dni potrebná iba kapacita krátkeho vozidla a aby mohol DPMK KT8D5R.N2-jky nahradiť cez voľné dni za krátke električky (linky 6, 7, 9) aby DPMK nevypravoval vozidlá s prebytočnou kapacitou.
Ak by mal DPMK ísť podľa tvojho scenáru, že nákup 46 kusov Škôd 15T alebo 14T, tak
- hodnota zákazky by sa musela aspoň o polovicu zvýšiť(lebo cena iba jedného vozidla Škoda 15T/14T je viac ako 2,1 milióna €)
- museli by byť už dávno rekonštruované trate a zatiaľ sa rekonštrukcie nedejú (nie je ani poriadne garantované, že nejaké rekonštrukcie vôbec budú).
AK by DPMK kúpil 46 týchto vozidiel, tak by to bolo síce na vyradenie všetkých T3 a T6, ale vždy by sa museli vypravovať iba kĺbové vozidlá a to by znamenalo prebytočnú kapacitu na linkách 2,3,4 cez pracovné dni a úplne prebytočnú kapacitu na všetkých linkách cez voľné dni a neustále vypravovanie iba týchto vozidiel by stálo aj viac peňazí za elektrinu(je známe že tieto "moderné" výtvory žerú veľa elektriny).
A naviac sú tieto vozidlá značne poruchové a naše dielne nemajú také vybavenie na opravy(teda ak by sa vozidlo pokazilo, tak by ho nebol schopný opraviť nikto) a na našich roztrepaných tratiach (u ktorých nie je určite garantované, že sa budú rekonštruovať) by boli hneď rozhegané a na zahodenie. Neboj sa DPMK vie čo robí (od toho si aj priplatili na poradcu obnovy vozového parku).
Musíš premýšľať trocha úžitkovo. Nie len že "luxus", ale aj či nájdu správne upotrebenie a či budú mať to správne využitie (a o spoľahlivosti ani nehovorím).