Odstavce o označeniach preformulované a upravené. Vďaka za cennú pripomienku! ?
Čo sa týka T211, je to veľká záhada, podobne ako zvyšok plánovaného inventára. Práve preto uvádzame len plánovaný zoznam bez ďalšieho rozoberania či a ktorý artikel zo zoznamu sa nakoniec nakúpil. Ak časom pribudnú rukolapné dôkazy (ideálne oficiálne listiny), doplní sa to. Osobne tomu veľké nádeje nedávam, ťažko pátrať po niečom, čo nevieme komu patrilo (DPMK? VSŽ? Iný subjekt?), kto to platil, aké to malo inventárne číslo atď. Ale ktovie, možno motyka vystrelí.
Čím sa prosím líši CP L52 od 1.11.2016 od súčasného? Porovnal som nový a pôvodný rozpis odchodov z Krásnej aj zo Šace a povedal by som, že sú identické.
Chcem upozornit na jednu chybu a jednu nejasnosť v článku "História rýchlodráhy", autor článku nech to prosím opraví. https://imhd.sk/ke/doc/sk/14113/Historia-rychlodrahy
...""Keďže v hromadnej doprave stále fungoval sprievodcovský systém, jeden z vozňov súpravy bol vyhradený pre abonentných cestujúcich (predplatiteľov), v druhom sedel sprievodca s pokladňou a predával jednorazové lístky. O radení vozňov boli cestujúci informovaní sprvu provizórne vyhotovenými písmenami „P“ (predplatitelia) a „S“ (sprievodca) umiestnenými na čele vedľa pravého reflektora. Ručne namaľované písmená neskôr nahradili plechové tabule s držiakmi, na bočnom okne pri predných dverách pribudli tabule s nápisom „Vozidlo bez sprievodcu, len na predplatné lístky“.""...
Symbol "S" na vozidlách neznamenal "sprievodca" ,ale SAMOOBSLUHA. /kasička u vodiča kde cestujúci vhodil peniaze a odbral si lístok/ Tento sposob odbavenia cestujúcich sa začal používať začiatkom 60-tych rokov , vydržal cca do r.1969 na autobusoch, u električiek skončil skor. Na autobusoch skončil dodávkou novej generácie RTO s bielym pruhom v rokoch 68-69, ktoré boli vybavené pokladňami a znovu sa zaviedli sprievodcovia.Tabulky P a S sa časovo nikdy nestretli
"P" prevádzka vzniká až o niekolko rokov pozdejšie ,iba na električkách. Vpredu označenie tabulkou P v okne za pokladňou velká tabula "vozidlo bez sprievodcu, iba na predplatné cestovné lístky". Bez sprievodcu bolo VŽDY prvé vozidlo. Tento systém bol rozšírený na všetky linky ed okrem dvojky , kde boli sprievodcovia v oboch vozoch. Tento systém zotrval až do úplného zrušenia sprievodcov a zavedenia označovačov.
Ďalšou nejasnosťou je vlastníctvo DPMK lokomotivy T211. V nejakej publikácii ju podnik vykazuje a jedna skutočne existovala. Používala sa pri výlukách na pri opravách vrchného vedenia v súprave zetka + ploš.voz s plošinou vrchnej stavby. Tento sposob sa používal až než sa začali používať montážne autá s kolajovým pojazdom. Bývala dlhé roky odstavená na valcovni nedaleko zastávky na vlečke do vsž. KAM ZMIZLA ???
rpopo