Na zastávke Iliaš - most majú problém sa otočiť kĺbové Citelisy
Kvôli väčšiemu polomeru otáčania kĺbových Citelisov nie je zastávka Iliaš - most obsluhovaná týmito vozidlami. Okrem snehu bránia prejazdnosti aj automobily odparkované na súkromnom pozemku. Mesto Banská Bystrica spolu s dopravcom rieši vzniknutú situáciu.
fragma
Ale... Do Iliaša centra ide v "x" 10 spojov, 11 odchádza, pri moste končia pracovné spoje (iba 1 zach.). Cez víkend nejde žiadny, tak aspoň symbolicky aj zo strany povedzme Mesta (a Iliašancov) môže znieť požiadavka na dopravcu na prepravu aspoň k mostu ako akúsi kompenzáciu k stále nezrealizovanej výstavbe nového mosta (naveky provizórny?, či až vtedy, ak sa /vôbec/ Iliaš začne rozrastať do kopcov smerom na Vlkanovú?). Keby som bol Iliašan(ec), tak si na tom trvám, aj keby sa tam "mal kĺb zlomiť" (sarkasticky povedané, tak ho tam nedávajte, pri moste končieva/la ranná 41, práve preto, lebo bola kĺbová, a teraz 18MCNG si ide až za most niekedy ? tak teraz je to NAOPAK, to nie je argument)
"Do iliasa staci ked bude zachadzat pocas dni minimalny pocet spojov je to tsm kriticke pre klbak a zbytocne to predlzuje cas kvoli 3 ludom co igu ozaj do iliasa vacsina ide do merkury..."
Ako vravím, k mostu cez "x" je tam iba jedna zachádzka, ale v(6)+ je ich 35 (to je otázne, či tam všetky aj skutočne zájdu podľa CP, hlavne vyprazdnene smer Krem.). Keď už cez víkend hodinovo prázdnou Zvolenskou cestou MHD, tak povinne AJ CEZ MOST!!!, je to lepšie, ako v minulosti krátka 55 prím. charakteru spájajúca všetko Zv.c.-Iliaš-Kremnička-Rakytovce-Badín-Vlkanová-Hronsek (spoj ide hornou cestou bez zast., Iliašanci išli /aj chodia z L21, 2, 3, 455/ z Vozovne pešo ?, L ide cez Iliaš, iné nejdú, to bol chaos). Teraz pri tomto CP spolu s L21 (kde sa nepravidelnosti a prestávky vykryli prejazdami z L24 a 42) to vychádza prekladovo na 60 min., je to jedna z mála fungujúcich vecí, keď dopravcovi nevadia ľudoprázdne Rakytovce, prečo zrazu Iliaš (lebo kĺb Irisbus?), z tohto dôvodu sa to OSEKÁVAŤ NEBUDE!, iba ak systémovou zmenou CP, kde bude otázne smerovanie liniek (kde budú konečné) a ich víkendová frekvencia, teda aj počet zájdení k mostu, teraz je to tak, ako je.
Vodiči nemajú frflať do frekvencie, či tam majú zájsť (alebo prečo, načo), alebo nie (kvôli koľkým ľuďom), treba tam podľa súčasného CP zájsť vždy (aj keby bolo vozidlo prázdne). Už sa stalo veľakrát, že sa Iliaš bezdôvodne odignoroval, vynechal, na toto si posvietim. Dokonca to netreba brať ani ako zachádzku, je to RIADNA, plnohodnotná, vložená víkendová zastávka, mimo hlavnej trasy (pre vozidlo minimum, pre chodca veľa).
Predlžuje to čas. Hej a koho? Vodič má celú trasu na Pieninskú pred sebou, zachádzka je už aj viac minútovo odstupňovaná, tak kde by sa chcel ponáhľať? A cestujúcim? A ktorým? Dobrodruhom z Kremničky, ktorí sa chcú vyvážať po Zv.c.? Ale, no tak... Berte to tak, ako keby tu ten spoj začínal...Tak neviem komu to prekáža?
Uvediem príklad: človek ide na návštevu do Iliaša, resp. opatrovať starého človeka. Ide MHD na úseku Iliaš, pri moste-Zv.c.-Tesco. To má ísť unavený až na zast. STK (15 min.), veď to už pomaly nemá zmysel nastúpiť do doprav. prostriedku na 3 zast., to už môže ísť pešo aj zvyšok trasy (ďalších 22 min.)