Na zastávke Iliaš - most majú problém sa otočiť kĺbové Citelisy
Kvôli väčšiemu polomeru otáčania kĺbových Citelisov nie je zastávka Iliaš - most obsluhovaná týmito vozidlami. Okrem snehu bránia prejazdnosti aj automobily odparkované na súkromnom pozemku. Mesto Banská Bystrica spolu s dopravcom rieši vzniknutú situáciu.
fragma
V "X" je tu špičková (a dopoludňajšie sedlo do 10:10+večerný pár spojov) linka 41, ktorá chodí až do vnútra Iliaša (Iliaš II. /okrem jedného ex-kĺbového páru spojov a jedného ta/), teda zast. pri moste je jej priebežnou, nácestnou zast. Toto je realizované spolu 11-13 spojmi (10 otočení na Iliaš II., jeden pri moste, jeden začínajúci spoj z prejazdu na Iliaš II. a jeden pri moste)
Ďalej sú tu špičkové linky 32 a 90 pre Zvolenskú cestu (5:45x-17:10x), linka 32 je z Podlavíc ukončená pri moste (7-8-krát, jeden prejazd na L41) a L90 je pri moste ukončená čiastočne (ak nepokračuje ďalej na Vozovňu a Kremat., 5x-hore a 2x späť), a to 3-krát ráno (+v smere do Sásovej ešte jedna zachádzka z Vozovne) a 5-krát poobede, tieto nie sú až tak prioritné pre samotný Iliaš, pokiaľ idú v tom istom čase za sebou, príp. keď ide súbežná L41 do centra.
Nasadenie kĺbov na obe poradia L90 (bolo jedno) je diskutabilné, v prac. dňoch je pri moste 8 otáčaní na konečnej a 1 zachádzka. Toto je nutné vykonať, hoc aj zmenou typu nasadzovaných autobusov (ak 18CNG sa neotočí tam hlavne v zime, tak ju tam nedávať), NIE NA ÚKOR ZASTÁVKY
Tak preto Iliaš pri moste ponechať!, cez víkend šlapať až k STK nie je bohviečo (jedine pri kalamite), to už potom odignorujme celú L22 (Tesco nastúp si na Podháji a pred HM) a stačila by L21 Sládkovičovou a to má byť naopak (kde sú troleje 2+4 a 455, L21 skôr utlmiť). Tu je skôr otázka, prečo ešte nestojí nový most do Iliaša v priestore za Doprastavom od Kremničky, resp. nadchod od STK k Moebelixu. Verte, aj doprava by vyzerala inak, takto sa to bude len látať.