Problematická obsluha zastávky Iliaš - most

Na zastávke Iliaš - most majú problém sa otočiť kĺbové Citelisy

Kvôli väčšiemu polomeru otáčania kĺbových Citelisov nie je zastávka Iliaš - most obsluhovaná týmito vozidlami. Okrem snehu bránia prejazdnosti aj automobily odparkované na súkromnom pozemku. Mesto Banská Bystrica spolu s dopravcom rieši vzniknutú situáciu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fragma #9:
Našťastie pre Iliaš, nanešťastie pre Sásovú - ráno zase ako sardinky ?
Dnes, v sobotu 19.1., našťastie už krátke Citelisy, tak ich pri moste pred Iliašom chcem vidieť (spolu s prejazdami) za celý víkend spolu 70 krát ?
Som zvedaví, kedy pribudne informácia aj "dopravca a mesto tento problémé vyriešili". Či sa "rieši" len aby reč nestála a aj ďalší víkend bude jednoducho porušovaný platný CP?
Alebo budeme zlí a obnovíme železničné zast. z 50.rokov minulého storočia (Iliaš, Kremnička), z oboch krajov zastavaného územia a bolo by po MHD-čke úplne, ak ju tu nechcete ťahať ?
Reakcia na: Bystrican. #4:
Uhlisko má využívanú L100 (aj s Pod Rybou), možno vrchná časť ulice 9.mája s Mič. cestou a priľahlými ulicami. L21 a Rakytovce, to vieš, že súhlasím. Veď v nedeľu som išiel na spoji 20:01 z "Rakov" sám v kĺbe až po zast. Pivovar ? Zmeny v MHD po dokončení prepojky v Radvaňparku by som uvítal.

Ale... Do Iliaša centra ide v "x" 10 spojov, 11 odchádza, pri moste končia pracovné spoje (iba 1 zach.). Cez víkend nejde žiadny, tak aspoň symbolicky aj zo strany povedzme Mesta (a Iliašancov) môže znieť požiadavka na dopravcu na prepravu aspoň k mostu ako akúsi kompenzáciu k stále nezrealizovanej výstavbe nového mosta (naveky provizórny?, či až vtedy, ak sa /vôbec/ Iliaš začne rozrastať do kopcov smerom na Vlkanovú?). Keby som bol Iliašan(ec), tak si na tom trvám, aj keby sa tam "mal kĺb zlomiť" (sarkasticky povedané, tak ho tam nedávajte, pri moste končieva/la ranná 41, práve preto, lebo bola kĺbová, a teraz 18MCNG si ide až za most niekedy ? tak teraz je to NAOPAK, to nie je argument)

"Do iliasa staci ked bude zachadzat pocas dni minimalny pocet spojov je to tsm kriticke pre klbak a zbytocne to predlzuje cas kvoli 3 ludom co igu ozaj do iliasa vacsina ide do merkury..."
Ako vravím, k mostu cez "x" je tam iba jedna zachádzka, ale v(6)+ je ich 35 (to je otázne, či tam všetky aj skutočne zájdu podľa CP, hlavne vyprazdnene smer Krem.). Keď už cez víkend hodinovo prázdnou Zvolenskou cestou MHD, tak povinne AJ CEZ MOST!!!, je to lepšie, ako v minulosti krátka 55 prím. charakteru spájajúca všetko Zv.c.-Iliaš-Kremnička-Rakytovce-Badín-Vlkanová-Hronsek (spoj ide hornou cestou bez zast., Iliašanci išli /aj chodia z L21, 2, 3, 455/ z Vozovne pešo ?, L ide cez Iliaš, iné nejdú, to bol chaos). Teraz pri tomto CP spolu s L21 (kde sa nepravidelnosti a prestávky vykryli prejazdami z L24 a 42) to vychádza prekladovo na 60 min., je to jedna z mála fungujúcich vecí, keď dopravcovi nevadia ľudoprázdne Rakytovce, prečo zrazu Iliaš (lebo kĺb Irisbus?), z tohto dôvodu sa to OSEKÁVAŤ NEBUDE!, iba ak systémovou zmenou CP, kde bude otázne smerovanie liniek (kde budú konečné) a ich víkendová frekvencia, teda aj počet zájdení k mostu, teraz je to tak, ako je.

Vodiči nemajú frflať do frekvencie, či tam majú zájsť (alebo prečo, načo), alebo nie (kvôli koľkým ľuďom), treba tam podľa súčasného CP zájsť vždy (aj keby bolo vozidlo prázdne). Už sa stalo veľakrát, že sa Iliaš bezdôvodne odignoroval, vynechal, na toto si posvietim. Dokonca to netreba brať ani ako zachádzku, je to RIADNA, plnohodnotná, vložená víkendová zastávka, mimo hlavnej trasy (pre vozidlo minimum, pre chodca veľa).

Predlžuje to čas. Hej a koho? Vodič má celú trasu na Pieninskú pred sebou, zachádzka je už aj viac minútovo odstupňovaná, tak kde by sa chcel ponáhľať? A cestujúcim? A ktorým? Dobrodruhom z Kremničky, ktorí sa chcú vyvážať po Zv.c.? Ale, no tak... Berte to tak, ako keby tu ten spoj začínal...Tak neviem komu to prekáža?

Uvediem príklad: človek ide na návštevu do Iliaša, resp. opatrovať starého človeka. Ide MHD na úseku Iliaš, pri moste-Zv.c.-Tesco. To má ísť unavený až na zast. STK (15 min.), veď to už pomaly nemá zmysel nastúpiť do doprav. prostriedku na 3 zast., to už môže ísť pešo aj zvyšok trasy (ďalších 22 min.)
Reakcia na: Bystrican. #4:
Vzdialenost z kraja Iliasa na Zvolensku cestu presahuje kilometer. To by bola vhodna dochadzakova vzdialenost tak pre nocak, alebo regiobus, nie pre dennu linku ktora je nosnou pre cast mesta.

Ale je to pekna bystricka logika: Inde je to mizerne, tak preco nie je aj v Iliasi. Fakt je ten ze vacsina BB ma podstandardnu obsluhu, tym ze sa to bude este zhorsovat sa nic nevyriesi.
Neda sa vyhoviet kazdemu je vela oblasti v BB ktore nemaju ani taku obsluznost ako ilias vid napr. uhlisko kde zije omnoho viac obyvatelov a ti musia kolko slapat hm ? Do iliasa staci ked bude zachadzat pocas dni minimalny pocet spojov je to tsm kriticke pre klbak a zbytocne to predlzuje cas kvoli 3 ludom co igu ozaj do iliasa vacsina ide do merkury... zbytocne je taktiez zachadzanie do rakytoviec urcite nie tolko spojov ako doteraz a 21tka davno mala zmenit obsluznost z dtujej strany zvolenskej cesty a nie popd droty minimalne sa zamysliet nad nejakou zmenou ked bude komunikacia ku kike hotova
Reakcia na: Bystrican. #1:
Ľudia pešiu vzdialenosť STK-Iliaš (a späť) k domom prekonávajú aj teraz, keď nejde nič ani "do dediny", ani k mostu, iba L22 k STK. Je to v prac. dňoch v čase 10:30-12:30 a k večeru po 16:45-22:00 (smer Iliaš), opačne 10:53x-12:53x, 17:15x-22:24x, resp. v iných časoch pomedzi spoje liniek 41, 32, 90 v linke 22 (príp. L90 do Kremat. spodom).

Vravím aj, že výpadok L90 priamo na otočke pri moste (posl. zast. STK) v "x" by nebol taký hrozný (ale od 8-9 k mostu nič nejde), ale aj tak sa už v minulosti dosť popridávalo krematóriu, či už spodom alebo horom, bolo by otázne, či to všetko z L90 ukončovať tam, ja myslím, že nie. Predsa len môže ísť niekto z Iliaša na Strieborné námestie, Severnú, či do ŠKôL na Komenského (Kačicu) a v Sásovej a späť (preto sa podľa mňa pamätalo na zachádzku 7:34 z Vozovne, ktorá opodstantenie má, veď predtým začínal tu, v čase expresa tento spoj výnimočne stál aj na zast. "C Sásovská cesta")
Reakcia na: Bystrican. #1:
Zastávka pri odbočke s názvom "STK" existuje, v smere do mesta je ešte viac vzdialenejšia, až tak blízko mostu zase nie je. Už len peší presun k zastávke pri moste, ktorá je už na Zvolenskej ceste v Kráľovej pri Tarocu a MM (nie v Iliaši, ako sa to nazýva), môže byť z najvzdialenejších domov Iliaša problém (až do 20 min.), hlavne pre starších obyvateľov. Cez víkend je to riešené zachádzkou L22, ktorá je ako jediná v(6+) vedená Zvol.cestou (PAL 601458 v jednom smere a 605402 nerátam), aspoň k mostu (v drvivej väčšine doteraz krátky autobus, tak, ako býv. 55 a 41), a to každým spojom, každú hodinu v oboch smeroch, smer Sásová v XX:35 5:35-22:35, smer Kremnička v XX:08 6:08-22:08 (v "x" vôbec), celkovo sem autobus prijde 35-krát (18 ta, 17 späť), čo je nadpriemerne ponúknutá kapacita nielen oproti prac. dňom, ale aj oproti minulosti (asi 120 a viac minút), ale je tu pravidelnosť/interval 60 min., prehľadnosť pre cestujúcich, vodičov (odpadnú v CP značky, ktorý ide a ktorý nejde "cez Iliaš", resp. ju má každý spoj), je to rozvrhnutá rovnako počas dňa; v skutočnosti spoje berú frekvenciu Iliaša len najbližším dotykom pri moste + cestujúcich z pomerne novej obchodnej prevádzky.
V "X" je tu špičková (a dopoludňajšie sedlo do 10:10+večerný pár spojov) linka 41, ktorá chodí až do vnútra Iliaša (Iliaš II. /okrem jedného ex-kĺbového páru spojov a jedného ta/), teda zast. pri moste je jej priebežnou, nácestnou zast. Toto je realizované spolu 11-13 spojmi (10 otočení na Iliaš II., jeden pri moste, jeden začínajúci spoj z prejazdu na Iliaš II. a jeden pri moste)
Ďalej sú tu špičkové linky 32 a 90 pre Zvolenskú cestu (5:45x-17:10x), linka 32 je z Podlavíc ukončená pri moste (7-8-krát, jeden prejazd na L41) a L90 je pri moste ukončená čiastočne (ak nepokračuje ďalej na Vozovňu a Kremat., 5x-hore a 2x späť), a to 3-krát ráno (+v smere do Sásovej ešte jedna zachádzka z Vozovne) a 5-krát poobede, tieto nie sú až tak prioritné pre samotný Iliaš, pokiaľ idú v tom istom čase za sebou, príp. keď ide súbežná L41 do centra.
Nasadenie kĺbov na obe poradia L90 (bolo jedno) je diskutabilné, v prac. dňoch je pri moste 8 otáčaní na konečnej a 1 zachádzka. Toto je nutné vykonať, hoc aj zmenou typu nasadzovaných autobusov (ak 18CNG sa neotočí tam hlavne v zime, tak ju tam nedávať), NIE NA ÚKOR ZASTÁVKY

Tak preto Iliaš pri moste ponechať!, cez víkend šlapať až k STK nie je bohviečo (jedine pri kalamite), to už potom odignorujme celú L22 (Tesco nastúp si na Podháji a pred HM) a stačila by L21 Sládkovičovou a to má byť naopak (kde sú troleje 2+4 a 455, L21 skôr utlmiť). Tu je skôr otázka, prečo ešte nestojí nový most do Iliaša v priestore za Doprastavom od Kremničky, resp. nadchod od STK k Moebelixu. Verte, aj doprava by vyzerala inak, takto sa to bude len látať.
kvoli comu ma zastavat autobus az pri otocke to ma aky vyznam ? vsak nech ludia prejdu tych par metrov zase to nie je az taka vzdialenost od zvolenskej cesty nech zriadia zastavku pred odbockou a je to.