Nové kĺbové autobusy Otokar Kent C postupne prichádzajú do Bratislavy

V najbližších dňoch začnú cestujúcich v bratislavskej MHD voziť nové kĺbové autobusy Otokar.

Bratislavský dopravný podnik (DPB) obdržal 17. decembra 2021 prvé z nových kĺbových autobusov Otokar Kent C 18,75. Ide o moderne vybavené nízkopodlažné a plne klimatizované autobusy s naftovým pohonom od tureckého výrobcu Otokar, pričom spolu má byť dodaných 70 týchto autobusov. Vysúťažená cena jedného autobusu bola 254 950 € bez DPH.

V priestrannom interiéri nové autobusy ponúkajú cestujúcim sedadlá s koženkovým poťahom, nerezové prídržné tyče, chýbať nebude ani vyhradený priestor pre umiestnenie kočíka (pri 2. a 3. dverách), invalidného vozíka a bicykla. Vozidlá sú vybavené modernými technológiami - WiFi pripojením k internetu, kvalitným kamerovým systémom, systémom automatického počítania cestujúcich, nabíjacími USB zásuvkami a optickým i akustickým informačným systémom s plnofarebnými vonkajšími LED tabuľami a vnútornými LCD displejmi. Autobusy majú dve výkonné strešné klimatizácie priestoru pre cestujúcich a jednu samostatnú elektrickú klimatizáciu pracoviska vodiča.

Dôkazom, že ide o kvalitné a moderné vozidlá sú aj technické komponenty pochádzajúce z Nemecka. Výkonný dieselový motor DAF spĺňa najprísnejšiu emisnú normu EURO 6d a spriahnutý je so 6-stupňovou automatickou prevodovku ZF. DPB záležalo na finálnom vyhotovení vozidiel, preto bol proces výroby dôkladne kontrolovaný zamestnancami divízie autobusov, odboru techniky a dopravy a oddelenia informačných systémov," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec. Podľa našich informácií mal DPB na výrobcu zatiaľ najnáročnejšie požiadavky na autobusy.

Nové autobusy budú do premávky zaradené postupne v najbližších dňoch po vybavení potrebných formalít.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: irizar #44:
Dnes už si títo východní podnikatelia vedia zaplatiť dobré systémy kvality a vedia pozitívne prekvapiť. Na internetoch píšu, že materská firma je v rebríčku Fortune Global 500. Six Sigma vraj aplikujú od r. 2004. Takže už to asi nie sú výrobky z kravína. Uvidíme. 😁
Reakcia na: gejza #57:
Miesto týchto šotodohadov by bolo lepšie počkať na skutočné vypravenie. Myslím, že je viac než pravdepodobné, že autobusy sa budú vypravovať aj tam, kde robili skúšobné jazdy v uplynulé dni.
Reakcia na: gejza #57:
nie žeby to cestujúcich využívajúcich 75 nepotešilo, ale buďme realisti 😂
Reakcia na: Minko #53:
možno by nás mohli súdruhovia z DPB príjemné prekvapiť a zaviesť celodennú premávku linky 75, na ktorú dajú OTOKAR-y 😂
Reakcia na: spejsikx #52:
Hovorí sa, že prvé by mali ísť von budúci týždeň.
Reakcia na: Minko #53:
Nemáš úplne pravdu, prvé dni sa pravdepodobne budú vypravovať na delené služby, aby sa prípadné nedostatky mohli vychytať medzi ranným a poobedným dielom služby. Takže sa môžu vyskytnúť aj na tej 75ke.
Reakcia na: spejsikx #52:
Čo sa týka umiestnenia vo vo vozovniach, písalo sa v dispečerskom fóre, že si to rovnomerne rozdelia Jurák a Trnávka (20:20). Podľa katalógu vozidiel je tu zatiaľ 17 vozidiel a všetky išli do Juráku. Na Trnávke boli asi len na predstavení sa novinárom.
Reakcia na: spejsikx #52:
na 75 určite nepôjdu- nemá zmysel ich dávať na linku ktorá nejazdí v celodennom intervale, to by bolo plytvaním 🙂
Skusme tu trosku odist od totalne mimo hadky o slovenskych potravinach, ktora mala byt uz davno v offtopicu – mozem sa spytat, vie niekto, kedy asi cca tieto busy mozeme cakat v premavke a na akych linkach? Aka bude vozovna atd.? Fotka vyzera na Trnavku.

Za mna by sedeli aj na 88, kde Solarisy uz davno nemali jazdit, pretoze doslova takmer kazdy jeden zateka a ked prsi vonku, prsi z nich. A ked ide do zakruty, tak na vas na sedadle vyfrkne kopu vody. Ale rad sa necham poucit, asi aj stare Sorky uz potrebuju pomoct.

Predpokladam ze uplne priamo Karosy a jazdenky na 39 a 75 nevymenia, skor na ne pojdu starsie Sorky a tieto nove pojdu na klbove linky, ktore dpb ocividne vnima ako kultivovanejsie, typu 21.
Reakcia na: Valec #50:
"kosenie betónového letiska" by som si do úst nebral. problematika bola ďaleko zložitejšia ako by sa mohlo zdať 🙂 pre novinárov to však nebolo zaujímavé 🙂
Reakcia na: Ike #35:
Tie potraviny konkurujú najmä cenou. A tú si francúzsky farmár môže dovoliť nižšiu už len z dôvodu inej štruktúry a výšky dotácií do poľnohospodárstva. Kým vo FR dostane farmár € za vypestované zemiaky, u nás ich dostane "farmár" za kosenie betónového letiska. A to druhé žiaľ nevieme zúžitkovať ani doma, nie sa s tým uplatniť ešte aj v cudzine.
Reakcia na: Dadino #47:
Bude otazka, ako to ludia zasa "vezmu za svoje". Ziadne leto v ani jednej SORke som necitil potrebny vykon. Teplo zhruba ako vonku. Kupodivu, v tych Skodovackych elektrickach nebol problem. Ale chapem, to sposobuje ludska natura, ktora nastupi do busu, ktory este nie je dobre vychladeny a prve, co urobi - otvori okno, lebo ved je teplo. Tak snad bude nejaky automaticky uzamykaci mechanizmus v tychto busoch. Ako tak pozeram, vela tych otvaratelnych okienok nema, tak snad to nebude taka vazna vec.
Reakcia na: N/A #41:
Neplanujem v tom pokracovat, len bolo treba oddelit jablka od hrusiek, kedze davat suvis medzi autobusom a potravinami z hladiska "lokalnosti" bolo vazne pritiahnute za vlasy.
Reakcia na: Martinos #46:
Tak to aj vo všetkých nových obstarávaniach DPB požadoval. Pri nefunkčnej klimatizácií sa voz odstavuje a ak si dobre pamatám do 5 dní musí byť zjednaná náprava od dodávateľa v rámci záruky. V prípade nestihnutia je za každý deň pokuta. Uvidíme realitu keď sa pokazí klíma v Solarise IV alebo Otokari niektorom.
Reakcia na: shaggy #37:
Ked nefunguje klima, tak ten autobus nema co hladat v premavke!
Reakcia na: irizar #44:
Ja som ju riadil tiež, a páčila sa mi viac Temsa ale beriem tvoj názor. Je to aj o tom v akej verzii voz príde. Ak sa môžem opýtať, kedy približne si na nej jazdil?

Nechcem tu riešiť Troligu, no z časti súhlasím a z časti nie. Tie kúsky z 2018 neboli zlé. Pre mňa boli slovenské autobusy vždy taká guilty pleasure, no niektoré výtvory z Levoče boli skutočne otrasné
Reakcia na: milanko79 #42:
Kludne ti opak budem hovorit. Na rozdiel od teba som ako dialkovu Temsu, tak aj Tourismo a Conecto realne riadil. A kludne sa opytaj ekonomickeho alebo servisneho personalu lubovolneho prevadzkovatela, ktory s tymi tureckymi legami mal do cinenia. Pri tvrdeni, ze Temsa je kvalitnejsia nez Mercedes, sa prerehocu k mrtvici. Firma, kde som robil, Temsu vratila z mesacneho testovania o tyzden skor s tym, ze toto teda naozaj nie.
A Troligy boli sracky uplne vsetky do radu, od prvej do tej poslednej, co minuly tyzden zhorela.
Reakcia na: Urbanway 2423 #20:
Vallo na FB písal, že budúci rok ich máme mať 70ks.
Reakcia na: irizar #28:
Trochu sa ukľudni, ja som na Troligu nikdy žiaden chvalospev nehovoril a uznávam že najmä staršie modely boli úplne sra*ky, myslím že som ju hodnotil objektívne . Tu sa však bavíme o tom že Otokar a Temsa majú skutočne vyššiu výslednú kvalitu výrobkov než dnešný Mercedes. Ved si sadni do nového Medveďa, interiér bude vŕzgať, plasty zle lícovat, elektrika nebude po čase fungovať úplne ako má. Už to nie je ten Mercedes čo bol pred 10-20 rokmi a nehovor mi opak, v 20 ročnom Actrose toho nebude vŕzgať, pukať a neviem čo ešte ako v novom, mám to odskúšané. Môžem sa opýtať na základe čoho súdiš, že to čo som povedal je "žvást" keďže som nepočul jediný argument prečo by mal byť dnes Mercedes lepší. Taký MAN, Solaris, VDL je stále kvalita no Mercedes ide v mojich očiach od 10 k 5.
Reakcia na: shaggy #39:
@Ike + @lostrail + @810zssk, môžte prosím pokračovať ohľadom kvality potravín do Off-topicu, tu by bolo fajn zostať pri Otokaroch.
Reakcia na: shaggy #37:
Klimatizácia má fungovať a nemajú sa hľadať riešenia ako ju nepoužívať.
Reakcia na: Ike #33:
Lenže pri lokálnych potravinách to dáva aký-taký význam (napr. to zrenie v kamiónoch). Aj keď neviem, či si vajíčko uvedomí, že bolo 40 hodín chladené v kamióne a nie 40 hodín v chladničke niekde v logistickom sklade. Že by tie vajíčka boli rovnako inteligentné ako čínsky vírus a vedeli rozoznať tieto rozdiely?
Pri výrobkoch to nedáva žiadny zmysel. Ale tak, národniarsky kult buduje štát v deťoch už odmalička. Ľudia sa potom vytešujú, keď vyhrá medailu ICH reprezentantka, ktorá ešte pred mesiacom nebola ICH (ale napríklad Ruska).
Reakcia na: IBBI #30:
Ale však buď patriot, máš na to plné právo. Len sa nečuduj, že sa ľudia tejto duševnej poruche smejú.
Reakcia na: kohut2012 #36:
Zabudol si spomenúť, že tebe okrem otváracích okien vadí aj priestor pre kočíky (miesta pre invalidov sú ok?).
Ale nechápem, čo je zlé na otváracích oknách. Lebo nie je problém urobiť centrálne uzamykané okná. Oveľa väčší problém je v prípade, že nefunguje klimatizácia, otvoriť okno, ktoré otváracie nie je.
Su nadherne. Hned ako otokar vyhral, som sa velmi potesil. Uz z tych obrazkov je vidiet vysoka uroven interieru. Exterier je vizualne velmi pekny. Mohlo sa objednat viac kusov. Skoda, ze Otokar nevyhral aj obstaravanie na 12m autobusy a skoda, ze DPB stale objednava otvaracie okna, aspon ze v tomto pripade su mensie ako na Solarisoch.
Reakcia na: 810zssk #34:
Vôbec, ale vôbec nemám problém s maďarskými, rakúskymi, českými alebo poľskými potravinami v Bratislave. Ale keď vidím zemiaky z Francúzska, vajíčka z Holandska alebo kurča z Bulharska, tak spozorniem a považujem to za potravinový spam. Aká asi bude kvalita tých potravín, keď to dokáže s logistikou konkurovať lokálnym?

Samozrejme, niečo iné sú potraviny, ktoré u nás nemajú konkurenciu, napr. batáty, pomaranče alebo ananásy. Ale tak tam cena už zodpovedá aj tomu transportu.
Reakcia na: Ike #33:
Lokálne potraviny - okej. Ale slovenské potraviny - meh.

Ak je motiváciou to čo píšeš, s tým problém nemám, len potom ratajme s tým že vzhľadom na polohu BA sú lokálnymi potravinami aj rakúske či maďarské. A v mnohých prípadoch aj česká potravina môže byť pre bratislavčanov lokalnejšia ako niečo z Medzilaboriec.
Reakcia na: 810zssk #31:
Tak konkrétne pri potravinách to za blbosť nepovažujem (aj keď by som to modifikoval na lokálne potraviny). Nie z nejakého nacionalistického dôvodu, ale z dôvodu, že potraviny majú takú jednu vlastnosť - prevoz im nerobí najlepšie a samozrejme nebudem podporovať nevynútenú ekologickú záťaž pre pár drobných za nekvalitné potraviny.

Keď kupujem vajíčka, tak určite sú kvalitnejšie tie z Dunajskej Stredy ako z Holandska, ktoré sa trmácali 40 hodín v nákladiaku. A o zbytočnosti toho transportu z Holandska, keď táto komodita je dostupná aj tu (hoci za vyššiu cenu) ani hovoriť nemusím.
Reakcia na: IBBI #30:
Lebo to nema ziadnu logiku. Vsetci zijeme na jednej zemeguli, z ktorej niet uniku. A este aj na nej sa musime triedit na takych a hentakych. Jeden nakresli ciary a druhy sa potom za tieto umelo nakreslene ciary bije do prs. Inteligentne, fakt. Patriotizmus povazujem za nejaku formu "scivilizovanej" pravekej potreby znackovania si svojho uzemia, cize spravania sa zvierat. Nieco ine je chciet na urovni zit a tak prave tam, kde zijes, volbami vyjadrovat svoj jednoznacny nazor na sposob vedenia toho kusu uzemia, ktory okupujes. Tiez mozes byt v pohode hrdy na niekoho, kto byva nedaleko od teba, ked dosiahne celosvetovo uznavany milnik (napr. sportovec). Ale patriotizmus v tom zmysle, ze slepo a hlupo budes odsudzovat vsetko, co pride zvonka len preto, ze to "nie je europske", to uz je taky ten latentny nacionalizmus (ked aj europsky).

Navyse, potraviny su naozaj iny pripad, ako zlozite stroje a pristroje, kedze v tych tzv. europskych vyrobkoch je velke mnozstvo suciastok z celeho sveta. Rastlina vyrastie a je to vsetko, podobne zviera, ktore sa tu odchova a je z neho maso. Preto pri potravinach sa to realne aj da odsledovat a zmysel to ma (aj ked trebars osobne nemam predsudky a ked je cesky alebo rumunsky vyrobok kvalitnejsi za porovnatelnu cenu, kupim si ten). Boli kauzy, ako cesnak v Cine pestuju na odpadkoch, ako Poliaci pchaju do potravin posypovu sol, a pod. To si asi clovek rozmysli, cim sa bude dobrovolne napchavat a snaha kupovat vyrobky, ktore su miestne a zhruba poznas mechanizmus kontroly, logiku ma..
Reakcia na: IBBI #30:
Súhlasím, je to to isté, konkrétne rovnaká blbosť ako podporovanie "slovenských potravín".
Reakcia na: shaggy #29:
Ja to zas chapem. Preco by som nemal byt patriot? Preco by som nemal podporovat domace farbiky? Napr. europske. Podporujeme slovenske potraviny - to je to iste.
Reakcia na: Čecho #13:
Ty máš nejakých výrobcov v Poľsku, keď ich chceš podporovať?
Prečo chceš platiť viac AJ z mojich peňazí niekomu z Poľska, než niekomu z Turecka?
Ach, toto národniarstvo (či už na národnej, alebo európskej úrovni) nikdy nepochopím.
Reakcia na: milanko79 #25:
"Dovolím si tvrdiť, že Otokar vydrží dlhšie než nejaký Mercedes keďže dnešný Mercedes nie je ten istý ako pred XY rokmi, robí sa v Turecku s omnoho nižšími štandardami než Otokar či Temsa."

Toto je este vacsi zvast ako ten tvoj chvalospev na Troligy, a ten som povazoval za neprekonatelny.
Reakcia na: milanko79 #25:
Dam ti hadanku:
ked Jano Slota zacne niekde pri Komarne skladat auta ala co dum dal, bude to to iste ako Defender z NR, ci Touareg z BA? Vsetko to bude vyrobene na Slovensku. Hm?
Je šanca, že vyjdú na linky ešte do Vianoc?
Reakcia na: TramLover #21:
A čo podľa vás nie je hrozné... Milujem týchto pindalov na všetko. Pamätám si podobné reakcie keď začali na Slovensku jazdiť Solarisy, že je to poľská sra*ka a dnes modla šotoušov. Dovolím si tvrdiť, že Otokar vydrží dlhšie než nejaký Mercedes keďže dnešný Mercedes nie je ten istý ako pred XY rokmi, robí sa v Turecku s omnoho nižšími štandardami než Otokar či Temsa.
Ešte jedna otázka nie je možné že Tedom a Otokar mali toho istého dizajnéra? Extrémne mi pripomínajú Tedomy.
PS : Má to nejakú parkovaciu kameru alebo senzory? Pri dĺžke vozov by to mala byť samozrejmosť. Jasné, možno ostatné staršie vozy nemali ale obrúsiť nový stroj za štvrť milióna by nebolo pekné.
Reakcia na: IBBI #5:
Rovnaký low-cost ako Škodovky, ktoré si vytlieskaval vo vedľajšej diskusii.
S týmto môžete byť spokojní, Turci asi autobusy robiť vedia. Otokar aj Temsa majú vo svete dosť dobré meno. Jazdia aj vyzerajú super, používajú kvalitné komponenty a nechávajú si záležať na vysokej úrovni výroby. Dovolím si tvrdiť, že SOR ani Iveco ČR nemajú zďaleka takú úroveň kvality výroby ako Otokar. Nuž, ukáže len čas či sa osvedčia aj tu. Trochu sa obávam prevodovky, s touto ZF bývajú často problémy no uvidíme, možno prekvapí. Ja by som už len zaželal veľa šťastných kilometrov v náročných podmienkach hlavného mesta.
Otrasné… Vyzerá to, ako posledný výkrik komunizmu. Lowcostové, hrozné. A tá kvalita tipujem bude podobná.
Reakcia na: ikarus31 #18:
Zatiaľ by malo prísť 40ks.
Keďže som to fotil a mal možnosť ohmatať, tak musím povedať, že je to prepojenie toho najlepšieho know-how od Mercedesu a Solarisu. Od každého si prevzal Otokar tie najlepšie vlastnosti. Je to naozaj krásny autobus, ktorý je o niekoľko desiatok kilometrov pred SOR-om NB/NS18. Veľmi sa teším, keď ich uvidíme v premávke. Čo ma nadchlo najviac, je extrémne vzdušný a priestranný interiér, ktorý je dokonalý pre vyťažené linky.
Stále je zatiaľ objednaných tých 40ks alebo už objednali aj tých zvyšných 30ks? Len sa pýtam že či tomu správne chápem kedže všade sa píše že má byť dodaných 70ks tak že či sa to myslí tak že už sú objednané alebo ich len toľko môžu objednať.

Ináč nevie sa kedy majú prísť zvyšné kusy?
Reakcia na: Čecho #13:
Pocitac mas odkial? Cely vyrobeny v EU? Kazdu suciastku? Aj napr. chipset? Pritom mnohe firmy, co vyrabaju pocitace a komponenty do nich, maju zastupenie v EU a na svoje vyrobky nevahaju lepit aj tie hviezdicky, co v podstate znamena, ze vyrobok splna Europske normy.

Co myslis, kolko z tych komponentov toho busu pochadza z tretich krajin? Ja si dovolim tvrdit, ze vacsina. Lenze rovnako odtial pochadza vacsina komponentov pre Mercedesy. Ak mas pocit, ze napr. elektronika, ale pokojne aj dalsie komponenty, ako napr. plasty sa vyrabaju v EU, ked sa vyrobok hrdi tym, ze pochadza z Europy, potom ta sklamem.

Je uplne, ale uplne jedno, ci je ten autobus turecky alebo nemecky. Dolezite je odsledovat kvalitu spracovania a montaze, co sa ale musi ukazat az v prevadzke. Schvalne by ma zaujimalo, kolko takychto dovezenych suciastok maju SORky.
Ak Otokar namontoval motory a prevodovky z Nemecka, nieco to asi vypoveda o reciach typu "uprednostnime stroj vyrobeny v EU, ak ma rovnaku cenu a kvalitu".

"Podpora nasich vyrobcov" moze v pohode znamenat aj podporu tych tureckych, lebo realne nevieme, co vsetko od nich ta uzasna firma v EU objednava v ramci subdodavok. Stale su to povacsinou lepsie veci, ako tie cinske. V EU su mozno este montazne linky, ale tazba suroviny, jej tepelna uprava a vyroba nejakej suciastky (resp. materialu alebo polotovaru s tym, ze do finalnej podoby sa to dostane na uzemi EU), to je uz davno odlifrovane do krajin s podstatne lacnejsou pracovnou silou. Keby si chcel odsledovat povod kazdej suciastky toho autobusu, fakturami by si sa prehrabaval poriadne dlho.
Reakcia na: dyspozytor #14:
Akurat som si pri niektorych prvkoch hovoril, ze sa na tie nase CC dost podobaju (napr. madlo zvnutra na dverach, ci dvere samotne). Dvakrat by som nepovedal, ze subdodavky neboli od niektorych rovnakych vyrobcov.
Reakcia na: Cancer #4:
Aj nové Arriva Crossy majú veľmi podobné, ak nie rovnaké tlačidlá.
Reakcia na: Čecho #6:
Ale veď aj Mercedesy CapaCity sú z
Mercedes-Benz Türk, Istanbul-Hoşdere
😉
Reakcia na: 810zssk #9:
Ďakujem za reakcie aj ostatným. Pokiaľ je autobus z EU a autobus z Turecka v podobnej cene a podobnej kvalite, tak ja by som ostal na európskom trhu. Už len kvôli podporene našich výrobcov, našich zamestnancov s lepšími pracovnými podmienkami, možno lepšej údržbe a pod. Sú v tých autobusoch aj komponenty z Nemecka, oukej, možno máte pravdu vy, len som chcel aby to tu zaznelo. (Som fanúšikom Škoda Transportation)
A mne to ešte príde aj tak trochu šmrncnuté s Isuzu. A to je fajn🙂
Reakcia na: Petto #2:
Myslím, že Kent aj je taká priamo-nepriama konkurencia práve Conectám MB.
Bol to dobrý kauf, nebojte sa a zahoďte predsudky:-)
Je to príjemný mediteránsky závan do zatuchnutých stredoeurópskych vôd:)))

Reakcia na: Cancer #4:
Podľa mňa nie je problém ak sú tlačidlá vizuálne mierne odlišné. To aký tvar má "obal" tlačidla naozaj nikto nerieši. Kým sú v jednotnom farebnom a funkčnom prevedení, nie je to žiadna komplikácia.
Reakcia na: Čecho #6:
My chceme predovšetkým nakúpiť autobusy v požadovanej kvalite za najlepšiu možnú cenu. Ak ju dodá turecký výrobca, prečo nie? Ušetrené peniaze môžme investovať do zlepšovania MHD v BA.
Reakcia na: Čecho #6:
Keď sa Otakar zapojil do súťaže, splnil požiadavky a ponúkol najnižšiu cenu, tak DPB si nemohol povedať, že ich nekúpia, lebo "sa neoplatí, aby cestovali z Turecka".
Ja by som taký skeptický nebol. Lepšie, keď to robia Turci v Turecku ako Turci v Nemecku 🙂
Ja budem trochu negatívny.
Vysúťažená cena je v štandardnej hladine európskej konkurencie vrátane SOR a iných výrobcov. Musíme šetriť na nesprávnom mieste a objednávať si autobusy za hranicami EU? V komentári jednej z fotiek sa píše, že pricestovali z Turecka. Načo je dobrá takáto nadpráca?
To pôjde do premávky s tými tlačidlami v interiéri čo tam sú, alebo sa budú vymieňať?

Keď už sme konečne začínali mať jednotné tlačidlá vo vozidlách (SORky posledných sérií, letiskové Solarisy, Rošerá) tak tu sú zase vozidla s inými...
Turek neTurek, ten voz vyzerá byť spracovaný veľmi dobre. Samozrejme po vizuálnej stránke, kvalita sa ešte len ukáže. Za mňa palec hore.
Ked prizmurim oci, tak vidim Conecto.
Pekné sú, ešte som zvedavý na kvalitu a úroveň spracovania dielov, ale keby na tých fotkách nebol nápis Otokar, tak mám pocit, že pozerám na Mercedes. 🙂