V najbližších dňoch začnú cestujúcich v bratislavskej MHD voziť nové kĺbové autobusy Otokar.
Bratislavský dopravný podnik (DPB) obdržal 17. decembra 2021 prvé z nových kĺbových autobusov Otokar Kent C 18,75. Ide o moderne vybavené nízkopodlažné a plne klimatizované autobusy s naftovým pohonom od tureckého výrobcu Otokar, pričom spolu má byť dodaných 70 týchto autobusov. Vysúťažená cena jedného autobusu bola 254 950 € bez DPH.
V priestrannom interiéri nové autobusy ponúkajú cestujúcim sedadlá s koženkovým poťahom, nerezové prídržné tyče, chýbať nebude ani vyhradený priestor pre umiestnenie kočíka (pri 2. a 3. dverách), invalidného vozíka a bicykla. Vozidlá sú vybavené modernými technológiami - WiFi pripojením k internetu, kvalitným kamerovým systémom, systémom automatického počítania cestujúcich, nabíjacími USB zásuvkami a optickým i akustickým informačným systémom s plnofarebnými vonkajšími LED tabuľami a vnútornými LCD displejmi. Autobusy majú dve výkonné strešné klimatizácie priestoru pre cestujúcich a jednu samostatnú elektrickú klimatizáciu pracoviska vodiča.
„Dôkazom, že ide o kvalitné a moderné vozidlá sú aj technické komponenty pochádzajúce z Nemecka. Výkonný dieselový motor DAF spĺňa najprísnejšiu emisnú normu EURO 6d a spriahnutý je so 6-stupňovou automatickou prevodovku ZF. DPB záležalo na finálnom vyhotovení vozidiel, preto bol proces výroby dôkladne kontrolovaný zamestnancami divízie autobusov, odboru techniky a dopravy a oddelenia informačných systémov," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec. Podľa našich informácií mal DPB na výrobcu zatiaľ najnáročnejšie požiadavky na autobusy.
Nové autobusy budú do premávky zaradené postupne v najbližších dňoch po vybavení potrebných formalít.
lostrail
Co myslis, kolko z tych komponentov toho busu pochadza z tretich krajin? Ja si dovolim tvrdit, ze vacsina. Lenze rovnako odtial pochadza vacsina komponentov pre Mercedesy. Ak mas pocit, ze napr. elektronika, ale pokojne aj dalsie komponenty, ako napr. plasty sa vyrabaju v EU, ked sa vyrobok hrdi tym, ze pochadza z Europy, potom ta sklamem.
Je uplne, ale uplne jedno, ci je ten autobus turecky alebo nemecky. Dolezite je odsledovat kvalitu spracovania a montaze, co sa ale musi ukazat az v prevadzke. Schvalne by ma zaujimalo, kolko takychto dovezenych suciastok maju SORky.
Ak Otokar namontoval motory a prevodovky z Nemecka, nieco to asi vypoveda o reciach typu "uprednostnime stroj vyrobeny v EU, ak ma rovnaku cenu a kvalitu".
"Podpora nasich vyrobcov" moze v pohode znamenat aj podporu tych tureckych, lebo realne nevieme, co vsetko od nich ta uzasna firma v EU objednava v ramci subdodavok. Stale su to povacsinou lepsie veci, ako tie cinske. V EU su mozno este montazne linky, ale tazba suroviny, jej tepelna uprava a vyroba nejakej suciastky (resp. materialu alebo polotovaru s tym, ze do finalnej podoby sa to dostane na uzemi EU), to je uz davno odlifrovane do krajin s podstatne lacnejsou pracovnou silou. Keby si chcel odsledovat povod kazdej suciastky toho autobusu, fakturami by si sa prehrabaval poriadne dlho.