Električky prejdú križovatkou na Račianskom mýte rýchlejšie

Na Radlinského ulici boli autá z električkovej trate vylúčené už aj pred križovatkou na Račianskom mýte.

Po nedávnom vylúčení premávky individuálnej dopravy z električkovej trate na Radlinského ulici v súvislosti so zriadením nového buspruhu bol pri práve dokončovanej rekonštrukcii križovatky na Račianskom mýte zrušený aj jazdný pruh na električkovej trati tesne pred križovatkou. Električky tak už nebudú musieť stáť pred križovatkou v kolóne s autami, ale prejdú križovatkou plynulejšie. Na Radlinského boli v priamom smere zachované dva jazdné pruhy na úkor samostatného odbočovacieho pruhu na Legionársku. Ľavý jazdný pruh pokračuje smerom na Račiansku, pravý slúži pre vozidlá idúce na Šancovú smerom na Trnavské mýto. Takéto riešenie umožnila aj rekonštrukcia ostrovčeka pre peších na rohu Radlinského a Legionárskej.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: hlasnik3 #9:
Hej lebo dýchať výparové plyny je super.... A bus pruhy neboli vôbec maľované chaoticky, pekne dali vedieť že kde, plus celkom efektívne, napr po mojej trase mi celkom šetria čas a autičkári nech si čakajú vo svojich autách (a kolónach) naďalej
Neviem nájsť ten článok o BUS pruhoch na Legionárskej, tak to dám sem.
Ten BUS pruh na Legionárskej ničomu nepomohol, pretože už neraz sa mi stalo, že autobus musel pri vychádzaní z BUS pruhu zastať a dať prednosť autám a potom čakať 1-2 cykly v zastávke obsadenej autami, takže nakoniec tadiaľ neprešiel rýchlejšie, ale ešte pomalšie. Buď sa mal ten BUS pruh potiahnuť až ku zastávke (v smere na AS by bolo dobré vybudovať záliv pre autobusy, aby mohli byť v smere na stanicu 3 pruhy (2 pre IAD + 1 BUS pruh) a v smere na AS by bol jeden pruh bez zastávky), alebo sa to radšej malo nechať tak, aby nemusel autobus stáť 3 minúty v zastávke, do ktorej sa nevie dostať.
Aha, PR oddelenie magistratu vypusta dymovu clonu. A aka je realita? Bus pruh vodici autobusov 39 aj tak nevyuzivaju a zaraduju sa radsej medzi auta, nez by sa mali tesne pred krizovatkou pokusat preradit o dva pruhy doprava. Odbocenie na Legionarsku je blokovane autami, ktore pokracuju rovno, priepustnost smerom na Raciansku je vyrazne znizena. Aspon ze sa nezrealioval ten nezmysel od zdruzenia Za lepsiu dopravu a neubral sa jeden pruh z Raciankej aj smerom do mesta.

Ale co sa cudujeme, ved v poslednej dobe sa zrealizovalo tolko zlych rieseni, ze toto uz vobec neprekvapi. Staci si pozriet to absurdne klukate vedenie jazdnych pruhov na Legionarskej, na Patronke atd. Ten kto o tom rozhodol zjavne ani len netusi, ze existuju aj take poveternostne podmienky, kde vodorovne znacenie nie je dobre viditelne a taketo klukate vedenie jazdnych pruhov moze skoncit iba chaosom a koliziami.

Podstatne je ale nieco uplne ine - nastupuje dalsia vlna pandemie, ktora opat sposobi, ze ludia budu vyrazne menej vyuzivat MHD a uprednostnia IAD. Od vedenia mesta by som ocakaval, ze vyjdu ludom v ustrety a urobia vsetko preto, aby sa pandemia co najmenej sirila. Namiesto toho sa hromadne rusia parkovacie miesta, chaoticky maluju BUS pruhy, znizuje sa priepustnost krizovatiek, proste pravy opak toho, co ludia potrebuju. Odklon od zhromazdovania ludi v uzavretych priestoroch sa prejavuje vo vsetkych sferach - pokles zaujmu o openspace, narast zaujmu o byvanie v rodinnych domoch, narast predaja ojazdenych aut atd. Len pre magistrat su asi dolezitejsie prijmy DPB nez zdravie obyvatelov mesta.
Ta jazda po pamati sa neda vyriesit inak, ako fyzickou zabranou. Napriklad takym tym zltym pasom s odrazkami. Idealne uz od posledneho vyjazdu z garaze. Policajny dohlad je skor vysmech, najma ked viem, ako riesia priestupky.

Ale aj tak by ma zaujimalo, kde je ten dravy obhajca dvoch pruhov na Raciansku teraz. Pravda, zrejme budu snahy "pichnut" sa sprava. To by zasa vyriesila fyzicka zabrana medzi pruhmi tesne za vjazdom do krizovatky.

Mimochodom, neviem, ci je to z vyhlasky mozne, ale namiesto kombinovanej sipky rovno + vpravo by som v tom pravom jazdnom pruhu nakreslil taku tu dvojsipku s pravym odbocenim, aby uz tam bolo jasne, ze z toho pruhu sa rovno (t.j. na Raciansku) neda pokracovat.
Prejdú na prvý signál ako predtým..
Jedine čo ich blokovalo v minulosti bol jazdný pruh pre autá , ktorý pokračoval z Vazovovej na električkovú trať.
Reakcia na: pharel #5:
a koľko vodičov jazdí takto po pamäti na križovatke Mlynské Nivy-Košická/Svätoplukova a Svätoplukova Páričkova aj niekoľko mesiacov po tom, čo boli reorganizované 😁
Zaujimavo sa tie auta snazia na poslednu chvilu votriet do praveho pruhu ked zistia, ze im za krizovatkou konci pruh 😃 tu vidiet, kolko soferov jazdi po pamati.
hneď za roh postaviť policjný dohľad 😎
Cez vikend sa este veselo stavali auta na elektrickovy pas pred krizovatkou, aj viacere za sebou. Zas druha vec, ze je to tam idiotsky vodorovne (ne)vyznacene. Tiez ten buspruh sa tam chaoticky zrazu pred krizovatkou pripaja. Nieje to tam stastne vyriesene.
Dnes som to chvíľu doobeda pozeral, polovica vodičov to po pamäti stočila na električkovú trať. 🙃