Magistrát plánuje zriadiť jedno z nových záchytných parkovísk aj pri obratisku električiek v Rači.
V súvislosti s pripravovaným zavedením novej parkovacej politiky v hlavnom meste plánuje magistrát zriadiť aj niekoľko záchytných parkovísk na okrajoch mesta, kde bude možné prestúpiť na mestskú hromadnú dopravu. Jedným z nových záchytných parkovísk bude aj P+R parkovisko na Púchovskej ulici v Rači oproti obratisku električiek na Komisárkach. Oplotené parkovisko s vyše stovkou parkovacích miest sa bude nachádzať na pravej strane Púchovskej ulice (v smere von z mesta) na v súčasnosti nevyužívanej ploche medzi existujúcimi objektami a čerpacou stanicou pohonných hmôt. Vjazd na parkovisko bude zabezpečený novovybudovaným prístupom od čerpacej stanice.
Peší prístup k parkovisku bude existujúcim chodníkom na Púchovskej ulici, ktorý má byť predĺžený k parkovisku na jeho severovýchodnej časti. Od tohto chodníka je zabezpečený úrovňový priechod pre chodcov k električkovej zastávke Komisárky. V budúcnosti (po vysporiadaní majetko-právnych pomerov) má byť vybudovaný chodník aj na severozápadnej strane parkoviska. Magistrát požaduje pri projektovaní parkoviska minimálnu potrebu stavebných úprav.
V týchto dňoch magistrát obstaráva zhotoviteľa projektovej dokumentácie pre toto parkovisko. Cenu zákazky odhaduje na 10-tisíc € a dokumentáciu požaduje dodať do 10 týždňov od účinnosti zmluvy.
Uvažované riešenie P+R Púchovská a jeho umiestnenie (zdroj: Magistrát hl. mesta SR Bratislavy):
N/A
A ešte raz, gro parkovania dochádzajúcich bude riešené rovnako ako je riešené dnes, na existujúcich, počas dňa nevyužívaných miestach rezidentov, len s tým rozdielom, že za toto parkovanie budú platiť. Vo finále môže byť takéto parkovanie aj lacnejšie ako na P+R, (ktorých aj tak bude ešte dlho na prsty jednej ruky,) najmä ak to nebude na celý deň. Čiže tu vyrábaš neexistujúci problém, respektíve sa tváriš, akoby malo s príchodom parkovacej politiky automaticky prísť k momentálnemu vyriešeniu problémov s parkovaním všade a pre každého, dobreženie na suchú nohu do MHD, čo sa ale pochopiteľne nedá. A práve preto, že nerezidenti už dnes parkujú tam, kde im to vyhovuje, pokiaľ to bude možné budú tak robiť aj naďalej a na P+R/do MHD sa vo veľkom presúvať nebudú, je argument, že pred zavedením politiky musia byť najprv postavené P+R na každej prístupovej ceste pre mňa nulitný. Z môjho pohľadu to je najmä o tom, aby nebolo ešte horšie ako je teraz a k zlepšeniam bude prichádzať len postupne a len na niektorých miestach.