O prevádzkovanie osobnej vlakovej dopravy na trati do Komárna neprejavili súkromní dopravcovia záujem.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR informovalo, že zrušilo opakovanú súťaž na obstaranie dopravcu, ktorý má zabezpečovať dopravu na železničnej trati Bratislava - Komárno od januára 2023 na obdobie 10 rokov. Podľa ministra dopravy sa do súťaže prihlásil len štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko, pričom predložená ponuka sa cenovo výrazne líšila od očakávania ministerstva. Ministerstvom odhadovaná požadovaná úhrada za jeden vlakový kilometer bola 7,47 €, výška predloženej ponuky ZSSK zatiaľ zverejnená nebola. Za nezáujmom súkromných dopravcov o súťaž minister dopravy vidí krátky čas na vypracovanie ponuky a začatie prevádzky. Ministerstvo dopravy bude preto pokračovať v obstarávaní dopravcu priamym rokovacím konaním s oslovením relevantných dopravcov na trhu.
Ministerstvo dopravy chcelo už v roku 2019 vysúťažiť nového dopravcu, ktorý by zabezpečoval dopravu na uvedenej trati od decembra 2020, kedy skončila predchádzajúca zmluva so súkromným dopravcom RegioJet. Ten sa prihlásil aj do prvej súťaže ako jediný uchádzač, ale ministerstvo jeho návrh neprijalo a súťaž zrušilo. Aby neprišlo od decembra 2020 k prerušeniu premávky na trati Bratislava - Komárno, ministerstvo dopravy po priamom rokovaní s viacerými dopravcami pridelilo dočasný dvojročný kontrakt Železničnej spoločnosti Slovensko, ktorá si na zabezpečenie prevádzky na tejto trati požičala vlaky od rakúskeho dopravcu ÖBB. Železničná trať Bratislava - Komárno je zaradená do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji v úseku Bratislava - Kvetoslavov.
Ike
Podľa tejto logiky by mohol aj výrobca tranzistorov povedať, že ak je výrobca počítačov spokojný, tak ho nezaujíma spokojnosť konečného užívateľa. Lenže tak to úplne nie je.
Druhý problém je nedokonalý trh, ktorý je v infraštruktúre úplne nedokonalý. To je chvalabohu, že žiaľbohu. Skutočnou konkurenciou sú tu iné politické subjekty, ktoré získajú nárok na nominovanie generálneho riaditeľa a tie sa menia každé 4 roky. Dlhodobo sa však ukazuje, že na trhu politických strán nie je žiadny vynikajúci (v zmysle, že vyniká oproti ostatným) hráč. A to nehovorím, že toto je špička ľadovca. Gro problému je vzťah ministerstva k jeho organizáciám. Je ok, ak sa objednávateľ vzdá niektorých kompetencií, ktoré vyžadujú odbornosť (hypoteticky by grafikon ŽOD malo kresliť ministerstvo), ale nie je ok, ak je ten vzťah reverzný, že de facto dcérska spoločnosť diktuje materskej, čo ako bude a materská spoločnosť sa hrá na bankomat.