Pre cestujúcich by sa prakticky nemalo nič zmeniť.
Od polovice demcembra tohto roka bude prevádzku na železničnej trati Bratislava - Komárno, ktorá je v úseku Bratislava - Kvetoslavov integrovaná do IDS BK ako linka S70, najbližšie dva roky zabezpečovať dopravca Železničná spoločnosť Slovensko s vlakmi prenajatými od rakúskeho dopravcu ÖBB. Doterajšiemu dopravcovi, spoločnosti RegioJet, vyprší v decembri zmluva a nového dopravcu štát nestihol vysúťažiť. V súčasnosti prebieha nová súťaž, víťaz ktorej bude dopravu na spomínanej trati zabezpečovať až od roku 2023. Ministerstvo dopravy preto oslovilo viacerých dopravcov na zabezpečenie dopravy na najbližšie dva roky, z ktorých ako najvýhodnejšiu ponuku vybrala práve rakúskeho a slovenského dopravcu.
"Oproti súčasnosti bude celková dotácia za rok nižšia o takmer 200-tisíc eur. Priemerná sadzba za 1 vlkm bude na úrovni 9,65 €. S príchodom nových dopravcov zostáva zachovaný aj cestovný poriadok, riešia sa len drobné úpravy pre optimalizáciu nástupov a výstupov cestujúcich. Nezmení sa ani režim IDS na území Bratislavského samosprávneho kraja," uvádza v tlačovej správe Ministerstvo dopravy a výstavby SR.
Podľa ministerstva bude doprava na trati zabezpečovaná vlakovými súpravami dopravcu ÖBB, ktoré cestujúci poznajú z trate Bratislava - Marchegg - Viedeň. V úseku Komárno - Dunajská Streda majú byť nasadené aj motorové jednotky radu 840 ZSSK. Oproti súčasnosti by na trati malo premávať viac klimatizovaných vozňov.
Súčasný dopravca RegioJet prevádzkuje jednokoľajnú trať Bratislava - Komárno od marca 2012, kedy ju prevzal od Železničnej spoločnosti Slovensko. RegioJet priniesol na trať vyššiu kvalitu vlakov a najmä pravidelnú taktovú dopravu. Za uplynulé roky počet cestujúcich na tejto trati rapídne narástol, čo vyústilo do kapacitných problémov. Od 1. apríla 2018 sa dopravca zapojil do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji na úseku Bratislava - Kvetoslavov. V roku 2019 RegioJet nasadil na najvyťaženejšie spoje súpravy s veľkokapacitnými poschodovými vozňami.
Ike
- keď som vo vete povedal slová ako flipchart, cloud, VPN, dokovacia stanica, tak som rozprával po rumunsky (dúfam, že aspoň ten HO sa počas koronakrízy udomácnil),
- zo všetkých zasadacích miestností bol projektor napevno iba v jednej, v prípade každej inej sme museli ísť pred rokovaním požičať erárny a pripadal som si, ako keď sme na základnej škole so spolužiakmi mali povinnosť priniesť pred hodinou meotar,
- existencia ľudí, ktorí si tykajú, ale zároveň sa oslovujú titulmi, či už akademickými, alebo funkčnými "pán (generálny) riaditeľ, nejdeš na obed?", "pán inžinier, minule si mi hovoril, že by sme mohli ísť na ten futbal",
- dôležité tlačivá vo Worde, kde boli polia na vyplnenie vybodkované a keď som niečo písal, rozhadzoval som celý formulár, pričom aby tomu tak nebolo, musel som bodky adekvátne (to sa ale nikdy nedalo presne),
- v polovici môjho pôsobenia sa časť formulárov nahradila Excelom, ale moja radosť bola iná, keď som zistil, že to nie je Excel s rozdelenými bunkami na tie na vyplnenie a tie na inštrukcie, ale celý formulár napísaný v troch bunkách,
- cestovný príkaz, kde boli niektoré položky aj 2x na jednom liste (jedna úradníčka asi pozerala na hornú polovicu a druhá dolnú),
- overusage slova "šifra" a jeho derivátov "hoď šifru", "zašifruj" v kontexte synonyma slova podpis,
- existencia vnútorných listov s prísnymi pravidalmi (čo v praxi vyzeralo tak, že som kolegyni zavolal čo potrebujem a následne čakala týždeň, keď jej príde list podpísaný mojimi šéfmi a rozdelený jej šéfmi),
- počítač s 2 GB RAM (použitie RAM bolo v stand-by móde na úroni 78 % ),
- e-mailová schránka s kapacitou 500 MB (archivácia bola na týždennej báze).
Potom samozrejme nie je čas robiť grafikon