Vyťaženosť vlakov je na úrovni jednej električky.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vyhodnotila prevádzku nových vlakov na regionálnych linkách S55 a S65, ktoré boli zavedené v júni tohto roka a ktoré zabezpečujú dopravu zo smerov Trnava a Senec k železničným staniciam Bratislava-Nové Mesto a Bratislava-Petržalka. Spoločnosť pozitívne hodnotí nárast počtu nových cestujúcich, ktoré tieto vlaky na železnicu pritiahli.
ZSSK vo svojej tlačovej správe uvádza, že priemerná obsadenosť uvedených vlakov v rannej i popoludňajšej špičke predstavuje 150 až 200 cestujúcich. Táto hodnota zodpovedá kapacite bratislavskej električky. V mimošpičkovom období sa priemerná obsadenosť vlakov pohybuje na úrovni 100 cestujúcich. Spoločnosť zároveň konštatuje, že denne cestuje na železničnú stanicu Bratislava-Nové Mesto priemerne 2000 cestujúcich a v rámci mesta sa medzi bratislavskými stanicami prevezie 2500 - 3000 cestujúcich. Na tri štvrtiny z celkového počtu vypravených vlakov boli nasadené nové, alebo aspoň modernizované vlakové súpravy.
Spomínané vlaky v mesiaci september v 82 % meškali do 5 minút, pričom celkovo bolo vypravených 1214 vlakov. Priemerné meškanie všetkých vlakov bolo 3,5 minúty. ZSSK uvádza, že tieto meškania boli ovplyvnené výlukami na úseku Bratislava - Bernolákovo, kde bolo priemerné meškanie okolo 10 minút. „Dosiahnutá hodnota spoľahlivosti našich nových vlakov spĺňa zmluvné požiadavky nášho jediného akcionára – ministerstva dopravy,“ vysvetlil Karol Martinček, člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK. „Samozrejme, každé jedno meškanie nás mrzí a každé aj analyzujeme a pracujeme na riešeniach, ako im predísť.“
Zatiaľ čo ZSSK pozitívne hodnotí nárast počtu cestujúcich, na polmiliónovú metropolu sú hodnoty získané na nových vlakoch nízke. Svedčí to o nevhodnom nastavení prevádzky liniek S55 a S65, o ktorom sme písali ešte v júni. Ponúkli sme pritom riešenia, ako vlaky zatraktívniť, zatiaľ však k úpravám nedošlo. Naplno sa tiež ukázalo, že ľudia chcú cestovať hlavne z Hlavnej stanice. Vlaky z nej vychádzajúce sú v popoludňajšej špičke preplnené, na ďalších zastávkach je problém sa do vlakov vôbec dostať.
Svoju rolu zohráva aj nespoľahlivosť železnice, na ktorú by mala nadväzovať ďalšia doprava. Pri priemernom 3,5-minútovom meškaní to znamená, že na každé dva včas idúce vlaky pripadá jeden vlak, ktorý mešká viac ako 10 minút. Pri tomto meškaní už cestujúci spravidla nestihnú autobusový prípoj a ďalší im pôjde až o hodinu alebo dve. Ak dopravca tvrdí, že spĺňa zmluvné požiadavky štátu, potom to znamená, že štát nevyžaduje dostatočnú kvalitu, a to či už od ZSSK alebo ŽSR.
„Naše septembrové výsledky dokazujú, že ľudia vlakom cestovať chcú, no železničná infraštruktúra v Bratislavskom kraji potrebuje väčšiu pozornosť komunálnych, regionálnych aj parlamentných politikov,“ upozornil F. Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.
fanatikmhd
Inak, tá preferencia cerstujúcich na hlavnú stanicu, ak by ste viac dakto rozpitval, tak zistíte, že je spôsobená prestupmi/ prípojmi. Tu naskočím na rýchlik, dojdem do Galanty, odtiaľ osobný do Serede...etc... Z mesta Ide jeden osobák na GA, a jeden na PK. Koniec debaty. Nič iné. hej, NM nie je zrovna ideálna stanica, ale.....určitý potenciál tam existuje. len je potreba ponúknúť relevantnú MHD (l.2 je docela nahovno, naopak l.2 končiaca na L.Stura by bola vyuzita omoc viacej, rovnako Abusy nikam, jediná sólo l.50......). z vlakov tiež nič moc...žiadne rexy, žiadne R. Osobne by som s kľudom REX 172x-173x sem presmeroval (čiže prievidzu vrátil tiež do PTA), od budúceho grafikonu príchod RJ od W cez PTA na BA hbf tiež posunie významnosť a prestupnosť inam. Keď z PTA sa pôjde do W pol hodinu, prestup na marcheg ochabne..... Netreba veci brať len tak jednoducho aké sú, alebo ako sa tvária, ale hľadať príčiny a dôsledky....