Výluka liniek 2 4 89 na Krížnej a pri ŽST Nové Mesto (6. – 7.10.2018)

Premávka električiek medzi Vajnorskou, Ružinovskou a centrom bude prerušená.

Pre opravu koľajovej trate bude počas víkendu 6. a 7. októbra 2018 prerušená premávka električiek na Krížnej ulici medzi zastávkou Krížna a Vazovovou ulicou.

Električky zo Zlatých pieskov a Ružinova budú premávať iba po Krížnu a električky z Karlovej Vsi a centra mesta pôjdu iba po Vazovovu. Medzi zastávkami Krížna a Vazovova bude potrebné vykonať peší presun.

Zastávka Vazovova pre linky 4 a 9 sa bude nachádzať v náhradnej polohe v koľajovom triangli na rohu Krížnej a Vazovovej.

Upozornenie: Na linkách 4 5 9 nebudú počas výluky nasadené nízkopodlažné električky.

  • Linka 2 bude premávať po trase Zlaté piesky - Vajnorská - Trnavské mýto - Krížna.
    • Na tejto trase nahradí linku 4.
    • Pri ceste z Vajnorskej na Hlavnú stanicu odporúčame prestúpiť na linky 61 a 201 na Trnavskom mýte.
    • Pri ceste k ŽST Nové Mesto odporúčame využiť autobusovú linku 50.
  • Linka 4 bude premávať po trase Dúbravka - Karlova Ves - nábrežie - Špitálska - Americké nám. - Blumentál - Vazovova - Americké nám. - Špitálska - nábrežie - Karlova Ves - Dúbravka.
    • V úseku Krížna - Zlaté piesky bude náhradou predĺžená linka 2.
  • Linka 8 bude premávať po trase Ružinov - Trnavské mýto - Krížna.
    • Pri ceste z Ružinova do centra bude potrebné prejsť z Krížnej na zastávku Vazovova na linky 4 a 9.
  • Linka 9 bude premávať po trase Karlova Ves - tunel - Nám. SNP - Špitálska - Americké nám. - Blumentál - Vazovova - Americké nám. - Špitálska - Nám. SNP - tunel - Karlova Ves.
    • Pri ceste do Ružinova bude potrebné prejsť z Vazovovej na zastávku Krížna na linku 8.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Par fotiek z miesta cinu nedelu a pondelok poobede https://photos.app.goo.gl/pQJLW49R3hbZD8Wd8
Reakcia na: Mhr1 #48:
Dojazdy cez Vazovovu máš aj teraz do polnoci. No ideal cez SNP zatiahnúť aspoň každú druhú v 30 min. int.
Ráno by fakt stačili dve L3 s odchodom cca 4:30 a 5:00 z SNP a od Poštovej ako L5 do Rače.

Z Vazovovej sú teraz výjazdy do Rače od 4:15 no tam z mesta jedine peši.. alebo nočák na stanicu a odtiaľ s prvou L210 o 4:30 po Račko a tam konečne na električku.
Reakcia na: Mhr1 #48:
Nemusis mat ani viac L5 a L7 z JD. Nejaka prva ranna sluzba L3/x moze kludne robit prvu jazdu aj ako L5 z Obchodnej pred 5:00 smer Raca. ? A z Race uz potom pokracovat cely den ako L3.
Reakcia na: Petto #44:
No veď práve preto uvádzam tú možnosť s cúvaním cez Vazovovu. Lebo oblúk Miletičova - Vajnorská jednoducho nie je a aj keď bol, tak sa temer nepoužíval skrzevá policajtov.
A súhlasím s Davidom1, že na e-5, príp. e-7 by mohlo byť aj viac poradí z JD - začínali by z centra do Rače skôr. A večer by išli z Rače nielen po Krasňany, ale až po Vazovovu, teda bližšie k centru. Všetko sa dá, len si treba stanoviť, čo vlastne chceme...
Reakcia na: david1 #46:
Neni to take easy, lebo musis CP urobit aj optimalne na ranne vyjazdy aj vecerne dojazdy.

Reakcia na: Petto #45:
Stačilo by upraviť výpravu z jednotlivých vozovní. V Ružinove by končili Krasňanské poradia.
Mne však tento stav neprekáža aspoň je plynulejší prechod medzi dennými a nočnými linkami.

Dojazd a aj výjazd cez mesto by som uvítal aj na L3 či L5.
Prvá L5 z obchodnej smer Rača až o 5:18
Reakcia na: Petto #44:
ADD2 Jurakove vyjazdy na L8/L9 sa musia motat cez centrum do Ruzinova detto.
Reakcia na: Mhr1 #42:
Absolutne nie je dovod aby dojazdy isli vzdy cez centrum. Ved do centra idu aj normalne spoje a dojazdy su aj tak vedene casovo len ako vlozene spoje tesne pred/za normalnymi odchodmi.
Reakcia na: Mhr1 #42:
malo by to vyznam v pripade mimoriadok, vyluk medzi trnavskym mytom a vazovovou a v pripade sluzobnych jazd (zalozak alebo vozidlo iduce na poruchu alebo po jej oprave bez ludi by sa nemuselo motat cez mesto)
Reakcia na: 810zssk #38:
Veď aj píšem, že okolo 19.-20. hod. je dobré, že idú električky ešte až do mesta. To cúvanie som uvádzal preto, lebo niekto stále túži po oblúku z Miletičovej do Vajnorskej, čím by električky neobslúžili už ani len Trnavské mýto. Neviem, aká je motivácia. Ak ušetrenie jalových vzkm, tak preto to točenie na Vazovovej. Ale mne zachádzanie cez centrum nevadí. Len ma štve to nezmyselné označovanie, ktoré mätie cestujúcich.
Uz maju vyznacene co budu burat/opravovat + poziciu pre kalifornan
Reakcia na: S499.1023 #39:
Plus zmluvu na podpis od riaditeľa úseku GR, súhlas od vedúceho odboru, atď,... ?
Reakcia na: 810zssk #37:
No tak nech dajú šesť evri na hodinu. Lenže k tomu musíš bezpečnostné školenie, zdravotnú spôsobilosť, za vysokohumánneho socíku sa s tým nikto nesral.
Reakcia na: Mhr1 #32:
A aka je "situacia teraz"? Vozy normalne spravia otocku cez centrum, cim aspon zabezpecia o kusok dlhsiu premavku (co by si elektricky zasluzili tak ci tak). Neviem preco by bolo nutne vymyslat cuvanie na Vazovovej.
Reakcia na: S499.1023 #30:
Myslis ze student pojde radsej vymienat vyhybku za 4 eura na hodinu, alebo predavat do McDonald's za cca 5 eur na hodinu?
Reakcia na: S499.1023 #34:
Nečítaš to tu len ty.. niekto neskôr narodený to nemusí vedieť..
Reakcia na: S499.1023 #30:
4 eurá v čistom na hodinu za manuálnu prácu v noci je v Bratislave málo. Dneska už aj v Kauflande dávajú viacej. So spriazenými firmami je to trochu ináč – je síce pravda, že sa to robí do limitu 150 tisíc, bez súťaže a ku koncu roka, ale DP jednoducho nemá ľudí a ani techniku na takéto opravy. A to je veľký problém.
Reakcia na: david1 #33:
Pokúsim sa to zopakovať ešte raz: Bol som pri tom. Nermusíš mi teda vysvetľovať, čo bolo ako zložité.
Reakcia na: S499.1023 #31:
Dík za objasnenie. Na Trnku historicky nebolo ľavé odbočenie z Krížnej do Šancovej a ani z Vajnorskej do Trnavskej, ktoré by ešte križovalo kolajnice.

Za to Račianske bol o dosť zložitejšie. Ubudlo od vtedy ľavé odbočenie do Šancovej z Račianskej a zo Šancovej do Krížnej a zo Šancovej do Račianskej cez Radlinského ...

O tých radičoch zo Siemensu bol aj ten dokument.

Reakcia na: S499.1023 #31:
Je to tak, ako píše laminátka. Čisté sci-fi. Navrhovať treba realizovateľné riešenia. Spojka po Tomášikovej by sa páčila asi väčšine z nás, avšak tá nerieši situáciu teraz. Cúvať z Vazovovej po 22. hod. nemôže byť problém...
Reakcia na: david1 #25:
Neviem ako ty ale ja som na MSK-ÚÚCS vtedy pracoval, takže do toho vnesiem pár chladných faktov. Račianske mýto bola križovatka, ktorej riešenie dalo aj Siemensu zabrať. Museli tam kvôli počtu signálnych skupín byť použité dva radiče EST a jeden nadradených radič BA. Okrem toho Račianske mýto nemalo žiaden smer, ktorý by zožral prakticky celý jeden cyklus križovatky. Pri zmene signálneho plánu by to stálo ešte dvakrát najdlhšiu vyprázdňovaciu sobu a to všetko len s minimálnym efektom. Vyriešiť použitie spojky Trnavská - Vajnorská sme sa snažili už vtedy ale proste to nešlo - pri zaradení cyklu pre električky výpadok križovatky zo synchronizácie ("zelenej vlny") a upchatie križovatky zo všetkých smerov pri vtedajšej neporovnateľne menšej premávke.
Reakcia na: Solider #21:
Bolo to v rokoch 1982 a 1983 za nejakých 116,- Kčs na ruku za dvanástku, čiže odhadom 10,- Kčs/h v čistom. Tiomu by dnes zodpovedalo nejakých 4,- EUR/h v čistom a myslím, že brigádnici by sa našli. Len by nevyryžovali spriaznené firmy a ten, kto im dohadzuje kšeft, všakáno.
Reakcia na: Mhr1 #19:
K tomu použitiu v r. 1982 doplním, že to bolo samozrejme spojené s veľkými manévrami traťovky, keďže výhybky boli v totálne dezolátnom stave, žliabky v koľajniciach za tie roky zanesené betónovitou hmotou.
Pre ilustráciu doplním, že raz som chcel manipulačne prejsť vtedy nepoužívanú spojku Nám. SNP - tunel pri Veľkom Baťovi a okrem polhodinového vyškrabovania výhybiek som to prechádzal asi na 10 rozbehnutí, keďže na totálne zoxidovaných ko%lajniciach vozidlo neustále atrácalo mínus.
A nechystajú sa náhodou vymeniť aj zvyšné staré vexle smerom zdola na Vazovovu? Dnes tam pracovníci čosi oranžovo sprejovali. Spočiatku som si nebol istý, či to nebola iba dokumentácia nejakej búračky ale vyzerá to, že nie a bude sa tam niečo robiť. Kiež by 🙂
Reakcia na: Solider #20:
Suhlasim. O to viac ma zaskocilo, ze mi poskytla viac informacii, o co pojde, ako tento clanok. Jeho ucelom je zrejme tiez len informovat o tom, ako si poradit ako cestujuci, ale predsa mam tuto stranku za zdroj, ktory bezne nezostava len na povrchu.
Reakcia na: david1 #25:
Tak na tej poslednej vete som sa dobre zasmial.
Reakcia na: Mhr1 #24:
Veď v dnešnej dobe nie je problém vytvoriť signálny plán na základe dopytu. Čiže by pustila električku pre ten smer iba na vyžiadanie.
Račianske mýto malo omnoho zložitejšie riadenie a išlo to aj v minulosti. Myslím že v Noci v Archíve na STV o tom bola aj reportáž.

V budúcnosti to vyrieši spojka po Tomášikovej.
Reakcia na: Trolley #22:
Nepochybujem, že by sa to hodilo, ale myslím si, že je to sci-fi, ako som napísal, kvôli policajtom. Ad zaťahovanie z Ružinova na JD, dá sa riešiť nielen tak ako teraz, ale i inak:

1. Okolo 19.-20. hod. je prínosom pre cestujúcich, ak e-9 ešte pokračuje do centra a zatiahne až z nám. SNP. To by som nemenil. Čo treba zmeniť, je informácia pre cestujúcich. Označenie "9" vozovňa Jurajov Dvor už z Ružinova je nezmysel. Kto netuší, že sa na Trnavskom mýte nedá zahnúť doprava na Vajnorskú, si môže myslieť, že sa týmto spojom do centra nedostane. Pritom je to plnohodnotný spoj e-9 do mesta. Len by mala byť električka označená "9" Nám. SNP cez Špitálsku a JD by mala mať až pri vjazde na n.SNP. Hovoril som o tom s človekom z odd. informatiky, ten mi ale tvrdil, že za nelogické nastavenia môžu grafikonisti (týka sa aj zlého označenia e-6, ktorá má cieľ KV nezmyselne už pri vjazde k Ch. šoférovi v smere do centra!). Tak neviem, kto je ten človek v DP, ktorý by mohol v tomto smere urobiť nápravu.

2. Spoje zaťahujúce po 22. hod. by mohli končiť na Krížnej. Večer nemôže byť problém otočiť sa na triangli na dolnej Vazovovej. Všetky električky sú vybavené ovládaním zo zadnej plošiny, vycúvať z Krížnej hore na Vazovovu by nebolo ani nebezpečné, veď je tam minimálna frekvencia IAD. Len to chce mať funkčné výhybky pre premávku na oba smery. Nakoniec, táto konkrétna výhybka je používaná menej ako 1 rok, mala by byť v poriadku. V minulosti otáčanie na triangli nebol nikdy problém.
Reakcia na: Trolley #22:
Aj pri mimoriadnostiach na Krížnej, ako bola minulý týždeň, chýba. Takto by stačilo iba krátka NAD Trnavské mýto (prípadne Saleziáni alebo Odbojárov) - Blumental.
Reakcia na: Mhr1 #19:
Minimálne pri výjazdoch a dojazdoch z JD by to svoje opodstatnenie malo.
Reakcia na: S499.1023 #15:
Teraz by sa takíto brigádnici zišli. Len asi by to nikto za dnešné peniaze nerobil ?
Reakcia na: lostrail #13:
Stránka DPB ani nemá byť priestor na prezentovanie technických špecifikácií. V prvom rade má jednoducho informovať cestujúcich o zmenách v doprave bez zbytočných odborných nánosov.
Ja k spojke Miletičova - Vajnorská doplním, že pokiaľ si pamätám, bola použitá len 2x v histórii.
- 1. krát na 1. mája 1974, keď sa do centra nejazdilo pre tribúnu plnú súdruhov a manifestáciu pracujúcich a električky jazdili ŽSt.NM/JD - Vajnorská - Miletičova - Ružinov. To bol aj jediný prípad, keď sa dostali stare vozy do Ružinova. Sú z toho aj pekné fotky, čo nafotil pamätník (ja bohužiaľ nie).
- 2. krát na jeseň 1982, keď priviezli prvých 20 T3SU. Vtedy bola železničná vlečka do areálu Jurajovho dvora odpojená pre nejaký výkop či rekonštrukciu alebo čo. A tak sa nové električky skladali priamo z vagónov na železničnom priecestí na Krížnej. Električky jazdili teda rovnako ako v 1. prípade. Ale to bolo v podvečer pri vypnutej signalizácii.
Inak pre zložitosť križovatky by sa tam signálny plán pre električky nevošiel, ako sa to tu už písalo a pri bratislavských policajtoch = čisté sci-fi.
Vedenie električiek až po Krížnu s Kaliforňanom je určite lepšie.



Reakcia na: S499.1023 #15:
Dnes si robotu "šanujeme" a treba vyfakturovat co najviac.
Reakcia na: Trolley #14:
Tá spojka nebola dva-tri roky po otvorení podchodu už zjazdná a nebola zapracovaná v signálnom pláne križovatky, pretož by bola v kolízii prakticky so všetkými fázami okrem pravého odbočenia z Trnavskej na Vajnorskú, z Vajnorskej na Šancovú a zo Šancovej na Krížnu a pri vtedy technicky najdlšom možnom signálnom pláne 99 sekúnd by potrebovala prakticky celé kolo len pre seba, takže zmena signáneho plánu cez celožltú, jedno kolo extra signálneho plánu a opäť zmena signálneho plánu späť cez celožltú.
Reakcia na: Trolley #14:
A to by komu pomohlo na spojeni do centra ? ?
Reakcia na: Petto #4:
Keď som vo veku 17 - 20 rokov, než som dospel do veku vhodného k získaniu vodičského preukazu vodiča električky, chodil brigádovať na nočné k "traťošom", tak sme výhybku za noc vymenili bežne a to prakticky bez mechanizácie, len "krampáče, lopate, míšačka a 20 študentov "nerozmýšlajte, míšajte"".
Keby nezrušili koľajovú spojku z Vajnorskej do Ružinova, mohla jazdiť 1 linka na trase Zlaté piesky - ŽST Nové mesto - Vajnorská - Trnavské mýto - Ružinovská - Ružinov a späť.
Na stranke DPB pisu, ze pojde o opravu vyhybiek. Takze netipujem nic, len samotnu vyhybku a mozno asfaltovy kryt v najnutnejsom rozsahu.
Reakcia na: richardhudec #9:
My sa nemozeme porovnavat so zahranicim na zapade. Co s tyka vyluk nie, ale reklamu na hovadiny to vieme urobit bravurne.
Hádam spravia aj tie vymlátené oblúky a nie len výhybky.
Reakcia na: 810zssk #5:
Mna este napadla moznost ci sa neda vymenit najprv 1 vyhybka potom druha. A mohlo sa jazdit po 1 kolaji dany usek, no boli by 2 kalifornany. Ci moc zlozite ? ?
Reakcia na: Petto #4:
V zahraničí opravia za noc kľudne aj 100 metrov diaľnice, v zahraničí za noc podsunú tunelovú rúru pod diaľnicu.
U nás akože nevieme výhybku pripraviť vopred tak, aby sme ju po ukončení premávky odpílili, dvihli, vložili druhú, privarili?
Reakcia na: pharel #7:
Nejaké 29T/30T budú nocovať cez víkend v Krasňanoch. Na otázku, čo sa bude opravovať, odporúčam opäť článok https://imhd.sk/ba/doc/sk/17467/Stav-elektrickovych-trati-je-coraz-zalostnejsi
Dobre tomu chapem tak, ze tam bude Kalifornan na Kriznej? Alebo ako sa tam budu "otacat" Ako sa dostanu 30T na linku 1 a 3 cez tu opravovanu vyhybku?
Dodatocna otazka k tomu, ktora vyhybka presne sa bude opravovat v tom triangli? Mozno po zodpovedani tejto otazky sa mi zodpovedaju aj vyssie uvedene otazky 😃
Vdaka
Reakcia na: Petto #4:
teoreticky das, otvorit asfaltovy kryt mozes vopred, a za noc vymenit jednu vyhybku na podvaloch by sa mohlo dat
Reakcia na: Petto #4:
A DPB nema ani jeden autobus na NAD 😢

Ten pesi presun je uplny fail, tam bez debaty mala byt NAD do centra (idealne z Kriznej, ak sa neda tak z Trnka).
Reakcia na: hroch #3:
Nejako tie vyhybky opravit musis. A za noc to nedas,
No to si vsetci starsi, imobilni, matky s detmi a kocikmi a ludia cestujuci do centra uziju kvalitnej dopravy... #facepalm
Opravte si - nie 6. a 7. septembra, ale zrejme októbra!
Voľby sa blížia?