T3G #7837+7838 po veľkej prehliadke

Súprava sa v najbližších dňoch po polročnej prestávke opäť zaradí do premávky.

Ústredné dielne dokončili veľkú prehliadku na súprave tyristorových električiek T3G #7837+7838. Súčasne bola na vozňoch vykonaná prerábka kúrenia. Oba vozne obdržali klasický červeno-krémový lak.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Quakeman #32:
Yes. A tretie Schorling.
Reakcia na: Mike #31:
Mám ešte jeden typ a to nejaká úprava voza 104.
Reakcia na: Quakeman #27:
1 z toho si trafil, ostatné 2 je plánované niečo iné. Aj keď nakoľko si pri zdroji, môže byť že aj tie stanovištia budú..
Reakcia na: Quakeman #27:
Urcite len zahmlievas ?
Reakcia na: Quakeman #28:
Tak ten Sanos by potešil.
Reakcia na: Quakeman #27:
Ešte som zabudol na Sanos to je ďalšia možnosť.Súprava vozov 7303/7304 na 100% do DOD nehrozí.
Ja dávam typ že na DOD bude to trojité prekvapenie rekonštruovaná historickáT3,dokončená T2-stanovište sprievodcu a K2-stanovište sprievodcu.? ? ?
Reakcia na: TomJ #25:
Tiež som nad tým uvažoval. ☺ Historická T3 to istí a tá súprava je tiež prudko pravdepodobná. ?
Reakcia na: Osky #24:
A nebude náhodou súprava 7303+7304 to veľké prekvapenie na DOD? ? Vraveli o troch električkách, možno toto budú dve a tá tretia možno bude zrekonštruovaná historická T3.
Reakcia na: Mike #22:
Jasné, však písal som len o zrýchľovačoch a T3M. ? Inak, súprava 7303+7304 nebol len diskusný šotovýplod? To bude jazdiť spolu s tými rozdielnymi čelami?! ?
Co sa tyka dennej vypravy, akosi sme pozabudli, ze 30T / 29T su vsetky este v skusobnom rezime (testovanie s cestujucimi). Asi tazko sa da postavit grafikon zalozeny na tychto vozidlach, kym nejdu "naostro". Druha vec je, kedy to konecne pride.

No a este k T3 - Stotoznujem sa s riesenim, ze je potrebne ist podla zostatkovej hodnoty, t.j. ponechat take kusy, ktore boli zrekonstruovane / zmodernizovane, dalej smerom k vozidlam, ktore reko nemaju, ale su "najnovsie", az postupne k tym najstarsim. Rozhodne som za uprednostnenie K2S oproti T3 z roku 1990 uz len kvoli spominanej vyzbroji. Opravy podvozkov a inych pohyblivych casti sa robia priebezne a okrem toho K2S nema tie povodne casti zas tak odlisne od T3, cize som si isty, ze z kusov z prelomu 1989/90 sa urcite budu dat pouzit niektore nahradne diely, ked nieco odide.

Idealne ponechat:
T6A5
T3P / RP, T3S
K2S
Niekolko najnovsich suprav T3 kvoli zalohe a niektorym kratkym spojom
Dalsie supravy na nahradne diely pre T

Taka utopia - velmi dobry napad by bol casom dovybavit vozidla tmavymi sklami a klimou pre cestujucich.
Reakcia na: Osky #21:
T3 P (RP) určite prežijú - to je 11 súprav.
Potom prežije asi T3S (7301+302) a snáď niekedy tento rok (alebo budúci) konečne uzrie svetlo sveta aj súprava 7303+7304.
Pravdepodobne ostanú aj T3G, aj keď boli už aj info že sa vyradia aj tie.
A pre nárast výpravy a posilnenie výkonov by sa hodilo, keby prežilo aj zopár zrýchlovačových súprav, cca takých 5-10. Ale ak máme ostať na dnešných výkonoch (resp. zahustenie na int. 7.5 min.) + Petržalka, tak by sa to malo zvládnuť aj bez zrýchlovačov. Plus určite sa vyradia aj nejaké najstaršie K2S.
Nerozumiem tejto "davovej hystérii". Vozy T3G na odpis zatiaľ nie sú a na rozdiel od výzbrojí TV1 (T3M) a TV3 (T6) TV8-ka aj rekuperuje, takže tieto vozy sú hospodárnejšie. Koncepcia električkových skríň "T" vozidiel a rezistorových výzbrojí so zrýchľovačom sa do Čs. síce dostala začiatkom 50. rokov a teda nie je zo 60., ale z 30. rokov, keď už chcem ísť do histórie. (Hádam sa tu nemusím rozpisovať o tom, že licencia s technickou dokumentáciou vozov PCC k nám z USA mala doraziť ešte za prvej republiky, no vojnové udalosti tento zámer napokon oddialili rovnako, ako vývoj modernejších trolejbusov Škoda 5Tr...) A pokiaľ sú moje info správne, tak sa počíta s prírastkom 15 "súprav", t.j. príde síce 60 Škodoviek, no vyradiť by sa malo len 45 súprav, ergo na rane sú všetky zrýchľovače a TV1-ky, pokiaľ viem. ?
Reakcia na: CraneMan #16:
Najlenivejšia bola 7841+7842, ale vraj ju už pred časom spravili.
Reakcia na: pharel #18:
Zas zopakujem, čo presne mi na T3 prekáža - tvoria väčšinu dennej výpravy a tým robia električkovú dopravu vo všeobecnosti diskomfortnou - (pokračovanie si prečítaj v #12, od druhej vety do konca toho príspevku)
Reakcia na: Gryzly65 #12:
Ja si nemyslim ze vsetky T3 by mali vymiznut. Nechajme si len tie najlepsie a ostatne mozu ist do prec. Paci sa mi napriklad to ako to maju v Prahe, Viedni, Ansterdame, Budapesti...ze maju aj nove aj stare eliny co pripomina trosku historiu 🙂
Reakcia na: Gryzly65 #12:
Tak fajn. Ja nesuhlasim s tvojim nazorom na T3, ale toto respektujem. ?
Reakcia na: Mrozitko #15:
Nebola najlenivejšia 7843+7844? Alebo sa už niečo zmenilo?
Taký lenivý šrot ešte pokračuje v premávke a ešte aj kúrenie to mu prerábali ešte, že to p
taký šrot robili ešte, že sa vracia do krasňan ?
Bohuzial pre vas, nevyraduje sa na zaklade subjektivnych pocitov sotousov, ale na zaklade archaickosti a neefektivnosti voza. Preto sa vyradovanie zatial netyka T6, K2S ani T3R.P(V) (ostatkova hodnota je stale vysoka), vozy T3M a T3G (ac vyzeraju rovnako ako zrychlovace, nie su) su uspornejsie, preto prichodom 60ks skodoviek budu padat 60ks zrychlovacov (najnehospodarnejsich vozidiel v premavke)..ked zmiznu zrychlovace, pojde dole aj zbytok...Otazka vsak ostava, co je vyhodnejsie na zbavenie aj neskor? T3G s menej uspornou vyzbrojou, no z roku 1989/1990? alebo K2S (trebars 7103 ac s "modernym" vzhladom a vybornou vyzbrojou) ale z roku 1971? ....navyse, ked K2S nemaju zatial nahradu. Takze sa nebojte vsetci, T3 zmiznu dodavkami novych vozov rychlo...otazne je , ci staci iba 60 novych vozov....
Reakcia na: 4004 #11:
Nie celkom rozumies tomu, na co narazam. Ak by polovicu dennej výpravy tvorili práve nové Škodovky - čiže teoreticky každý druhý odchod danej linky z ľubovoľnej zastávky bol vykonaný vozom na úrovni európskeho hlavného mesta 21. stor., tak by mi tých pár T3X, čo by prežili popri T6A5 vôbec neprekážalo.
Reakcia na: Gryzly65 #7:
Aj keby tu bolo viac Skodoviek, aj tak by sa nevyradovali T3G, takze sa tu rozculujes zbytocne. ?
Reakcia na: Jadran #8:
Nope, ja beriem všeobecne T3. Azda jediný pre mňa prežiteľný podtyp je T3P, prípadne T3R.P
Skoda, ze z nej neni historicak, to by bolo super ?
Reakcia na: Gryzly65 #7:
Mea culpa, ja som bol v domnení, že porovnávame T3 vs. T3G resp. že máš výhrady konkrétne voči tomuto typu. S ostatnými samozrejme súhlasím s tebou. Tiež ma viac poteší, ak na zastávku dôjde Forcity, než starý stereotyp. Aj keď sa musí nechať, že na bratislavskom električkovom nenosnom nesystéme to veľa nemení, no hold, niekde treba začať.

O tom, kto koho pozná a do akej miery, by sme mohli ešte dosť dlho debatovať.
Reakcia na: Jadran #5:
Viem. Vysokopodlažná koncepcia zo šesťdesiatych rokov, žiadna klíma, nepohodlné sedenie, neatraktívny vzhľad, zastaralá technológia. Aspoňže v posledných týždňoch sa predovšetkým v centre čoraz intenzívnejšie objavujú nové Škodovice, čím sa čiastočne urovnáva moja dosť naštrbená mienka o atraktivite električkovej dopravy v Bratislave.


Ja tým starým plesnivým cukinám ich čaro neberiem, je treba uznať, ž eslúžili dlho a spoľahlivo, boli - a bohužiaľ stále sú - lacné a jednoduché čo sa údržby týka, ale už by bol naozaj čas prestriedať. Keby sa ich objavovalo 10-15 súprav na vybraných poradiach, nepoviem. Ale mať založenú väčšinu dennej výpravy električiek na týchto vozidlách je už fakt dnes dosť... (hľadám správne a nevulgárne slovo)
...odvážne. Ak chceme naozaj pritiahnuť ľudí z áut do MHD, toto je jeden z prvých krokov.

A zrovna ty ma poznáš dosť na to, aby si vedel, že nehádžem veci len tak do luftu, tak nerýp. ?
Reakcia na: CraneMan #4:
To si robíš srandu!
Reakcia na: Gryzly65 #3:
Aj to vieš nejako odôvodniť, alebo si len niečo hodil len tak do luftu?

Ak by som mal na výber (ako cestujúci), či sa odveziem zrýchlovačovým T3 alebo tyristorovým T3M/T3G, tak u mňa na plnej čiare vyhráva tá druhá možnosť, je to ďaleko komfortnejšie čo sa týka cestovania, žiadne otravné trhanie, má to plynulý rozbeh aj pomerne plynulú jazdu.
Reakcia na: Gryzly65 #3:
T3G sú v ešte lepšom stave ako niektoré K2S a nepochybujem o tom, že by tu vydržali jazdiť ešte ďalších 10 rokov, tak sa mierni...
Tieto vraky mali byt davno v pierdołi.
Výborne, teším sa veľmi 🙂