Hlavné mesto vyhlásilo tender na zhotoviteľa 2 trolejbusových tratí

Realizovať by sa mali v priebehu roka 2014.

Hlavné mesto SR Bratislava vyhlásilo začiatkom júla 2013 verejné obstarávanie na zhotoviteľa trolejbusovej trate na Gaštanovej ulici (rekonštrukcia existujúceho obratiska) a trolejbusovej trate na Trenčianskej ulici (predĺženie existujúcej trate). Predpokladaná hodnota zákazky je spolu cca 589 tisíc € bez DPH, hlavné mesto na realizáciu týchto stavieb získalo nenávratný finančný príspevok z fondov EÚ.

Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 30. júla 2013. O víťazovi rozhodne najnižšia ponúknutá cena.

Rekonštrukcia trolejbusovej trate na Gaštanovej ulici je podľa oznámenia o vyhlásení verejnej súťaže plánovaná v termíne medzi 1. aprílom a 30. septembrom 2014. Predĺženie trolejbusovej trate po Trenčianskej ulici by malo byť realizované v termíne medzi 1. aprílom a 30. októbrom 2014. V oboch prípadoch je to neskôr oproti pôvodným plánom.

 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: a.m. #35:
To som nepovedal... ale pochybujem o tých 3/4 cestujúcich. Možno ešte ráno okolo ôsmej to tak môže byť, ale po zvyšok dňa určite nie.
Reakcia na: a.m. #35:
Úsek Trnavské mýto - Miletičova je pre 201 kľúčový, a teda správne hovoríš, na zastávke Miletičova je veľká výmena cestujúcich.
Reakcia na: Valec #34:
A podla teba idu rano vsetci az na hony? Snad mi nechces tvrdit ze zastavka Miletičova je pre linku 201 nepodstatná.
Reakcia na: a.m. #33:
Musíš ju využívať naozaj len raz za čas.
Reakcia na: Ámos #32:
Ano, presmerovanie 201 je blbosť, a pokial viem "zokruhovanie" asi nebude. Podla mojej skusenosti, /sice vyuzivam 201 len raz za cas/, najma v dopoludnajsich hodinach v smere z hl.st. na zast.Mileticova vystupuje tak 3/4 cestujucich
Reakcia na: Mike #31:
zart to nebol ? len ma to nenapadlo pouvazovat aj pre opacny smer...
Reakcia na: Ámos #30:
O tých stavbách veľmi dobre viem...

k #25 - ja reku to myslíš ako žart... 201 je kľúčová pre spojenie hlst, Račka, Trnka s bizniscentrami na Prievozskej... presmerovaním cez Trenčiansku a Bajkalskú (kebyže je táto možnosť) by nič nezískala.. časovo by to bolo to isté (max. úspora minúta), akurát by sa vyprázdnila... (navyše na Miletičovej/Prievozskej funguje prestup 70/201 pokiaľ zrovna nejde 202 a opačný prestup pre spojenie hl.st/Slovnaft v čase, keď nepremáva 74..
Reakcia na: Mike #27:
No jo no. ? Ale mozno si to najde cloveka. jedneho ci dvoch... ? A okrem prepravy dochodcov k Lidlu maju pribudnut dve dost velke stavby pre dost obyvatelov. Jeden subor na mieste kde byva cirkus a jeden na mieste byvalej mototechny vedla pumpy.
Reakcia na: Ámos #28:
Myslel som od smeru Racko, TrMy, stanica...
Reakcia na: 810zssk #26:
Ostala by predsa klbovou L202 a casom klbovou L208. A vobec neviem ako to bude jadzit po novom. Chýba mi mapka ?
Reakcia na: Ámos #25:
Aké skupiny ľudí prepravujúce sa odkiaľ kam by v tom uzle prestupovali?
- z 98 od Petržalky na trhovisko a Saleziánov - prestup na hrane pri EU do 68.
- z 98 od Petržalky na Trnavské Mýto, Šancovú a Kramáre - prestup skoro na hrane na Bajkalskej do 61 63 204 ..
- z 98 od Petržalky na Prievozskú - prestup na hrane na prístavnom moste na 70
- z 98 od Petržalky niekde na Košickú, Svätoplukovu, Záhradnícku - prestup na hrane pri EU do 68
- z 98 od Slimáku na Saleziánov, Trhovisko: priamo 50, síce dlhá trasa ale hustý interval.. teoreticky títo by mohli využiť prestup ako navrhuješ, aj keď z novej doby a polusu skôr eliny na TrMy a odtiaľ eliny smer Ružinov
- z 98 od Slimáku na Trnavské Mýto, Šancovú a Kramáre.. cez Trenčiansku by to bola pekná zachádzka, takže títo ľudia využijú aj naďalej prestup na Bajkalskej alebo skôr využijú eliny Račianskej alebo Vajnorskej radiály..
- z 98 od Slimáku na Prievozskú, Svätoplukovu - teoreticky títo cestujúci, aj keď majú priamu 50tku...
- zo 74 od hl.st. hocikam je to blbosť, lebo by to mali cez Trenčiansku dobrú zachádzku
- zo 74 od slovnaftu na Prievozskú majú 70 (na rozdiel od 74 premáva celotýždenne, 74 iba v špičke), na trhovisko a saleziánov môžu ísť 70+ na hrane 201 a do oblasti Trnavského Mýta a ďalej ide 74 priamo - nie je dôvod prestupovať..

Z opačného smeru od tbus teoreticky od 207 na 98 smer Slimák (ale iba čisto teoreticky)
a od 209 na 74 smer vl. hrdlo, ale max. ľudia čo pôjdu od Saleziánov alebo trhoviska, a aj tí môžu ísť 201+70..

Hlavne si treba uvedomiť, že kde je zastávka Mliekarenská smer Bajkalská pre 74 a 98, potom kde je prechod cez Bajkalskú, ako dlho sa tam čaká a kde pri lidli bude nástupište tbus...

Reakcia na: Ámos #25:
Lenze pri presmerovani 201 by ti vypadla obsluha biznis centier.
Reakcia na: Valec #22:
ja si naopak myslim, ze prepojenie L98 a L75 na L207 a 209 (popripade co tam bude stat po novom) je prinosom. Samozrejme potiahnutie cez Bajkalsku na Prievozsku a presmerovanie L201 by bolo vacsim ?
Reakcia na: TeBeCe #23:
Vychádza mi to hrubým výpočtom cca 2,5 cestujúceho na 1 spoj naviac...Čo si myslím, že teoreticky môže byť reálne, keď sa priblíži LIDL k trolejbusom...
Reakcia na: Valec #22:
Dopad projektu: Počet používateľov nových, alebo inovovaných služieb: 130 000 (2015)
Reakcia na: AAA #20:
No žiaľ, niekto si plní (ako bolo povedané na poslednej diskusii k električke) mokré dopravné sny a potom to tu takto vyzerá... Veľmi by ma zaujímalo, aký je v žiadosti na Trenčiansku prínos toho projektu, dúfam, že tiež nie 700.000 prepravených cestujúcich ako sa vravelo o Hroboňovej.
Reakcia na: AAA #20:
To stavanie t-bus tratí je celkovo nekoncepčné. Ako správne poznamenal Valec, predĺženie trate akurát prinesie to, že tam bude musieť vždy niečo premávať. Nemyslím si, že pre t-bus dopravu je vhodné budovať relatívne krátke odbočky v smeroch slabých prepravných prúdov (Šulekova, Trenčianska), keďže vzhľadom na dogmu, že na každej takejto odbočnej trati musí premávať a zväčša aj končiť linka, to vyžaduje relatívne veľké množstvo liniek, ktoré vzhľadom na malý dopyt na týchto krátkych odbočkách, nabúravajú koncepciu málo liniek s hustým intervalom.
Efektívnejšie by bolo zatrolejovať tie smery, kde už teraz jazdia vyťažené a-busy. Napr. si viem predstaviť tieto trate:
a) zatrolejovanie celej 63 a úseku Avion-Letisko. Následok:
V Lamači sa zruší 30 a bude namiesto nej premávať t-bus Lamač-Patrónka-Brnianska-Hodžko-AS, resp. Rajská. Vytvorenie t-bus linky Hl. stanica-Letisko a trolejbusovej 63.
b) zatrolejovanie úseku Nám. 1. mája - CSÚ v trase 31/39, perspektívne celého úseku Račko-CSÚ v trase 31 a 39.
c)výstavba trate v Mlynskej doline a zatrolejovanie 32,
d) zatrolejovanie Drotárskej. Síce tam MHD nie je veľmi využívaná, ale tá trať by mohla vyriešiť priame spojenie Drotárska - centrum, ak by sa tam presmerovala 203, resp. 207 a mohla by sa zrušiť 41 aj 64.
Reakcia na: Valec #16:
To stavanie t-bus tratí je celkovo nekoncepčné. Ako správne poznamenal Valec, predĺženie trate akurát prinesie to, že tam bude musieť vždy niečo premávať. Nemyslím si, že pre t-bus dopravu je vhodné budovať relatívne krátke odbočky v smeroch slabých prepravných prúdov (Šulekova, Trenčianska), keďže vzhľadom na dogmu, že na každej takejto odbočnej trati musí premávať a zväčša aj končiť linka, to vyžaduje relatívne veľké množstvo liniek, ktoré vzhľadom na malý dopyt na týchto krátkych odbočkách nabúravajú koncepciu málo liniek s hustým intervalom.
Efektívnejšie by bolo zatrolejovať tie smery, kde už teraz jazdia vyťažené a-busy. Napr. si viem predstaviť tieto trate:
a) zatrolejovanie celej 63 a úseku Avion-Letisko. Následok:
V Lamači sa zruší 30 a bude namiesto nej premávať t-bus Lamač-Patrónka-Brnianska-Hodžko-AS, resp. Rajská. Vytvorenie t-bus linky Hl. stanica-Letisko a trolejbusovej 63.
b) zatrolejovanie úseku Nám. 1. mája - CSÚ v trase 31/39, perspektívne celého úseku Račko-CSÚ v trase 31 a 39.
c)výstavba trate v Mlynskej doline a zatrolejovanie 32,
d) zatrolejovanie Drotárskej. Síce tam MHD nie je veľmi využívaná, ale tá trať by mohla vyriešiť priame spojenie Drotárska - centrum, ak by sa tam presmerovala 203, resp. 207 a mohla by sa zrušiť 41 aj 64.

Reakcia na: TomJ #17:
Nebude to mať výstupište na súčasnej zastávke N61, ale v tej časti ako sú smetiaky a garáže. Za tým by mala byť odstavná plocha.
Reakcia na: Valec #16:
Konecne rozumny nazor.
Reakcia na: Petto #12:
Súhlasím, že je to hovadina. A kde sa budú pri Lidli otáčať? Veď ak bude výstupište na súčasnej zastávke N61 smer Letisko, tak budú mať problém otočiť sa, lebo v ľavom pruhu bude kolóna áut. Jedine, že by sa to vyriešilo podobne ako s linkou 83 pri Technopole. A ak sa v budúcnosti nepredĺži trať cez Bajkalskú na Prievozskú alebo Trnavskú, tak to budú zbytočne vyhodené peniaze.
Ako vraví Petto, radšej by mohli zafinancovať dobudovanie chýbajúcich trolejbusových spojok, a to:
Hlavná stanica - Šancová - Štefánikova (po trase 93)
Karpatská - Šancová (aby sa dalo odbočiť z Koliby smer SAV a od Račka na Kolibu)
Mierová - Hraničná - Gagarinova (aby sa po príchode od Cintorínu Vrakuňa po Mierovej dalo odbočiť na Gagarinovu späť k cintorínu)
zo Záhradníckej doľava na Miletičovu (ako chodí 50)
z Trnavskej doľava na Miletičovu
Reakcia na: slavius #15:
Jednoduchšie by bolo Trenčiansku úplne zrušiť, L209 potiahnuť na Hraničnú (obslúži aj biznis centrá, zlepšia sa prestupy, odľahčí sa L201) a L207 potiahnuť k Centrálu (kam kedysi aj jazdila).
Reakcia na: ivanbuto #14:
Napríklad zokruhovaním a priebežnou konečnou? (plus nejaké to prelinkovanie samozrejme) 🙂
Reakcia na: Solider #10:
Zatiaľ to vyzerá tak, že sociálka zanikne. To je dosť veľký problém z hľadiska linkovania trolejbusov... takže bude sa to musieť nejako riešiť.
Reakcia na: Emil #7:
Zokruhovanie má veľký význam? A akú linku prosím pekne by si tadiaľ viedol??
Reakcia na: roman2 #1:
Tieto projekty su hodne velkeho H. Su to len kadejake nezmysly ktore absolutne nerozsiruju jestvujucu siet. Hadam v kazdom meste,kde maju taktiez tbus dopravu si vedia aj sami dopravne podniky postavit taketo rozsirenie. Tipujem,ze ak by bola nasa Hlavná stanica necakajuca na prestavbu, tak si DPB vypise tender aj na 1 odbocku pre L32 medzi SAV a HS obojsmerne. ?
Reakcia na: roman2 #1:
súhlasím, zajtra prines kufrík s € a o mesiac staviame ?
Čo bude so sockou v Ružovej doline? Ten spomínaný výkup pozemkov súvisí s výstavbou novej socky na Priemyselnej?
Ale ved vlastne aj projekt je k nahliadnutiu...na enviroportal.sk (treba si vygooglit, no aktualne akosik nejde)
Reakcia na: Emil #7:
hlupost, na bajkalskej je meniaren, preto sa tam uvadza aj bajkalska ?
TeBeCe: Miesto realizácie projektu : Trenčianska ul., Bajkalská ul. Bratislava

na99% ide o zokruhovanie a teda projekt ma naozaj velky vyznam pre Tbusy ?
Reakcia na: Emil #5:
asi nie je...nieco sa da vycitat z rozpoctu...vyrazne cestne upravy tam nevidim...
http://www.bratislava.sk/register/vismo/dokumenty2.asp?id_org=700026&id=21189&p1=13232
Nebol by k dispozicii projekt? Dlzka prestavby skor signalizuje vacssiu upravu aj na vozovke .... Nebodaj pruh pre T-bus.... ?
Stavat Trenciansku 7 mesiacov? Pardon, ale im hrabe?
Reakcia na: Emil #2:
kym sa zacne budovat, trolejbusy tu uz budu...
Predlzenie Trencianskej by nebol az taky nezmysel ak by sa dobudovala aj kratucka spojka po Bajkalskej k Alze a prislo by k zokruhovaniu.... Pripadne aj napojenie z druhej strany a mozna obchadzka problematickej krizovatky Mileticova - Prievozska ?
Druha vec, co na novych tratiach bude jazdit kym pridu 30 a 31 Tr .... ?
Miesto toho nezmyslu v Ružovej doline by sa mali zamyslieť nad spojením Dlhých Dielov zo zvyškom trolejbusovej siete a nie tu predlžovať existujúce úseky o cca 400m ?