Hlavné mesto dostane ďalšie financie z fondov EÚ na dopravné projekty

Opraví sa trolejbusové obratisko Gaštanová a vymení sa tarifný systém vo vozidlách MHD.

Hlavné mesto SR Bratislava získalo ďalšie nenávratné finančné príspevky (NFP) na svoje dopravné projekty. V priebehu mája boli podpísané zmluvy o poskytnutí NFP z Európskeho fondu regionálneho rozvoja - Operačného programu Bratislavský kraj na projekty "Trolejbusová trať - konečná Gaštanová" a "Dobudovanie tarifného zabezpečenia na území hl. mesta SR Bratislavy".

V rámci projektu "Trolejbusová trať - konečná Gaštanová" má ísť podľa autorov projektu o rekonštrukciu a modernizáciu trolejbusového obratiska na Gaštanovej ulici a prepojenie na existujúce dopravné a technické zázemie v súvislosti so zabezpečením fungovania Integrovaného dopravného systému. Celkové oprávnené náklady na projekt sú približne 280 tisíc €, z čoho 266 tisíc € predstavuje NFP. Rekonštrukcia trolejbusového obratiska by podľa zmluvného harmonogramu mala prebehnúť v termíne november 2013 - apríl 2014.

Projekt "Dobudovanie tarifného zabezpečenia na území hl. mesta SR Bratislavy" je zameraný na obnovu palubných počítačov a označovačov cestovných lístkov vo vozidlách MHD v Bratislave. Celkové oprávnené náklady na projekt sú približne 4,5 mil. €, z čoho 4,3 mil. € predstavuje NFP. V rámci projektu sa majú nakúpiť palubné počítače do vozidiel v počte 717 kusov, 2850 označovačov cestovných lístkov, systém na sčítavanie cestujúcich vo vozidlách v počte 144 kusov a systém na bezdrôtovú komunikáciu vo vozovniach DPB umožňujúci bezdrôtový prenos dát medzi riadiacim počítačom a palubným počítačom vo vozidlách. Realizácia projektu je naplánovaná na obdobie november 2013 - jún 2014. Dodávatelia systémov budú vybratí vo verejnej súťaži.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #42:
Vďaka, pozriem sa na to neskôr, musím prášiť do roboty.
Ak nemáš čo robiť, v noci mám staničný záložák, cca od 23:30 do 04:30, plánovaný šerbel 4856, skutočný nik nevie, zastav sa.
Reakcia na: Ámos #41:
nieco k precitaniu
http://www.euractiv.sk/doprava - na co vsetko sa dalo 2007-2013 cerpat.

http://www.krajskenoviny.cz/vydani_en/EN_02_2012_vydani.pdf - na co vsetko sa da cerpat priklady z Ciech, Moravy a aj rovnako ako Bratislava bohatej Prahy. tam na elektrickove trate islo cez 1,1 miliardy Kc. Dalsie miliardy isli na metro.
Reakcia na: BigMac #40:
"Aký je však pomer cena nafty/CNG vs. cena elektriny?" samozrejme, ze nizsie, ale ked si vezmem, ze ta otocka na patronke stala 1,7miliona €... A to sa bavime o 1000m jednostopeho vedenia.

Biela kniha EU "Doprava 2050" (predstavena 2011) si dava za ciel ekologizaciu verejnej dopravy. Napriklad si dava za ciel do roku 2030 znizit emisie CO2 z dopravy o 20%. Samozrejme peniaze maju smerovat aj na nakup ekologickych vozidiel.

To by sa vsak dalo uz aj dnes vdaka OP Životné prostredie Ekologizácia verejnej osobnej dopravy Západné Slovensko. To by sa vsak muselo niekomu chciet. Jednoduchsie je vsak urodnikom povedat, ze Bratislava cerpat nemoze. Potom nemusia nic robit. A ajhla, da sa. Ako trolejbusy tak elektricky. Skoda, ze tu mohli byt prve uz pred 5 rokmi.
Reakcia na: Ámos #39:
Ja som ZA NOVÉ technológie. Každý kto je proti, je brzdou pokroku!
Len sa snažím zostať realistom. Hodnoty, ktoré udáva Siemens nie sú skutočne namerané v ostrej prevádzke. Tá je zvyčajne krutejšia ako "sterilné" prostredie nejakého elektrolabáku, kde sa tá baterka nabíja a vybíja v modelových (preto často takmer ideálnych) podmienkach.

Ekologickou trakciou môže byť aj naftový autobus ( a to tu píšem ako zarytý pavučino podporovač),
pokiaľ je nové vozidlo ekologickejšie ako to staré. A sme pri kameni úrazu, otázka, ponúkajúca sa z praxe a z reálnej prevádzky:
Normo spotreba Ik 435 pre a-59 42,9 l / 100 km, emisná trieda Euro II
Normo spotreba NB 18 pre a-59 49,7 l / 100 km, emisná trieda Euro V
Ktoré vozidlo je ekologickejšie?

Cena za PTZ: áno, investične je vysoká.
Aký je však pomer cena nafty/CNG vs. cena elektriny?
(Súčasný stav sa môže čoskoro zmeniť, ak sa Hranol rozhodne pre spotrebnú daň z elektriky, čo sa skôr či neskôr rozhodne, aby mohol predrozdeľobávať peniažky v prospech svojich potencionálnych voličov)
Aká je možnosť rekuperácie?
Autobus prakticky nula (ťažké gyro vynecháme), trolejbus v ideálnom prípade plný brzdový výkon EDB.

Aké sú zadávacie podmienky na získanie dotácie, máš niekde plné znenie?
Reakcia na: BigMac #37:
Siemens deklaruje vydrz baterii 5-7 rokov. Samozrejme otazka je nakolko su tieto cisla realne a aka bude skutocnost. Otazok je urcite vela, napriklad ako by sa odrazili na ich zivotnosti obcasne bratislavske holomrazy, resp taka zima 2012 a tri tyzdne teplot hlboko pod bodom mrazu ako v noci tak cez den.
No ked nebudes skusat nove technologie, tak sa nikdy nikam neposunies.

Cela debata zacala tym, ze EU je ochotna financovat vymenu vozidiel MHD ekologickej trakcie, resp. cokolvek co je ekologickejsie ako naftovy bus. Preto som prisiel s tymto.

Ano mas pravdu, ze cena za vrchne vedenie je dnes tak neskutocne vysoka, ze jeho dalsia vystavba pre trolejbusy je uplne nerentabilna. No ked uz zakladny system mame, je hlupost ho nevyuzit naplno. A nie len na L43, napriklad ako pilotony projekt.
Kedze Siemens vie dobudovat tento system do akehokolvek skeletu busu, mozno uvazovat o jeho instalacii do trolejbusov pre linky L63 a L61, kedze vacsinu trasy tieto vozidla jazdia pod dratmi a dobijanie by prebiehalo pocas jazdy.
Moznosti je vela! Netreba len byt spiaci a spiatočnícky. Som si isty, ze dobre vypracovany projekt v tejto oblasti by EU podporila.
Reakcia na: 810zssk #6:
Opatrne s tými hybridmi, aj SORry sa tvári, že také má a ponúka. Nezvládli obyčajný autobus.
Reakcia na: Ámos #35:
Nevadí, debilov tu už je dosť, tak sa pridám aj ja.
A čo myslíš, koľko nabíjacích cyklov tie baterky vydržia?
Aj 500? Číslam a životnosti, čo udávajú výrobcovia som ochotný uveriť, až to tie sériové produkty odžijú v reálnej prevádzke.
Máš predstavu, koľko tie baterky stoja?
Ja áno, naposledy (necelé tri roky) ma od kúpy hybridu odradila práve cena a vyššie položené otázky, na ktoré som nedostal úplne odpovede.
A tak som sa tešil, že budem mať hybridné auto s elektrickým prenosom výkonu. Dotešil som sa po ekonomických prepočtoch (cena na km). Ešte si asi budeme musieť chvíľku počkať.
Reakcia na: BigMac #34:
Pre Kristove rany.
Reakcia na: BigMac #34:
asi si bolo treba precitat cele vlakno, lebo potom zo seba takto urobis debila.
Hovorili sme o viedenskom eBUS-e, ktory by dobijal z troleja na konecnej Vojenska nemocnica a Koliba a cez lesopark jazdil na baterie. Ziadne kable, ziadne vykopy, stoziare a podobne.

A v case migracie ziab treba cestu uzavriet pre vsetkych vratane MHD. tie tri tyzdne do roka, to vsetci vydrzia.
Reakcia na: Ámos #28:
Áno, jednoznačne treba drátovať a-43, lebo jazdí v chránenom území!
Za tú naftu, čo tam spália bagre (pri výkopoch káblovej trasy a základoch trakčných stožiarov), nákladné autá (odvoz zeminy a dovoz materiálov) a vrchárske autá (ťahanie špandrátov a troleja), tam tie autobusy pri súčasnom intervale môžu jazdiť ďalších 30 rokov.
Ó, aké ekologické a chránené územie zachraňujúce trolejbusy by sme mali od Vojenskej nomocnice až na Kolibu, aby sa mohli prísť zvýletniť aj nevládne babičky priamo na Somársku lúku (podľa mapy Cvičnú lúku). To by bola šotolinka!
A vozidlá so špeciálnou funkciou "magnetická levitácia nad migrujúcimi žabkami" by zachránili ročne život piatim ropuchám!

Máš ešte nejaký vhodný tip, ako rozhajdákať peniaze?
Reakcia na: 810zssk #21:
Aha, som nečítal pozorne... ? Akosi som tam videl OPD... ?
Reakcia na: 810zssk #30:
dalsi kandidati by mohli byt 57, 58, 51.
130? taku linku mame? Tym som sa nikdy neviezol ? a kukam do mapy ze 139. ?
neviem kade jazia, ale mozno by to tade slo.
V kazdom pripade nemusi ist o masivne nasadenie tejto technologie. Skutocne by sa mohlo zacat tou L43 s prepojenim az na Kolibu.
Reakcia na: 810zssk #27:
ak by sa to hodilo na 147 tak obsluhovat 41 a 147 dvoma vozidlami s prejazdami. Vymysliet sa da vsetko ?
Reakcia na: Ámos #29:
Tomu rozumiem, ale pri trolejoch ma vhodne linky (okrem tej 43 a 79) prilis nenapadaju... mozno 130...
Reakcia na: 810zssk #27:
54, 77 (ale aj mnou spominana L99) nie je blizko akehokolvek troleja. Ano da sa dobudovat, ale nove meniarne nie su lacna zalezitost. 79 urcite ano.
Idealne by to bolo budovat na miestach, kde existuje trolejbusove alebo elektrickove vrchne vedenie, pre optimalizaciu nakladov.
Reakcia na: Jezo #26:
hej, nad tym som tiez uvazoval, ze ako by ten strmak dal zabrat baterke.
V kazdom pripade zivotnost davaj 5-7 rokov a dojazd 120km na jedno nabitie. 147 je relativne kratka trasa aj ked s poriadnym stupanim. Ale na to su odbornici aby to riesili.
Ja osobne by som zacal s L43, myslim si, ze by to aj EU najskor podporila kedze L43 obsluhuje chranene uzemie.
Reakcia na: Ámos #25:
147 som napisal ze pravdepodobne nie. To slovo pravdepodobne som tam dal z nejakeho dovodu, porozmyslaj.

Ano, grafikon 41 nie je nemenny. Ako teda navrhujes ho zmenit? Predlzit interval z 20 na 40 minut? Alebo na 30 a rozbit prestupy? Pripadne tam vypravovat dva vozy namiesto jedneho? Alebo aky zazrak si tam predstavujes?

Pre taketo nieco su v BA vhodne uplne ine linky, rozhodne nie 44 a 147. Ked tak sa bavme o elektrobusoch (ci uz s takymto alebo inym dobijanim) tam kde dnes jazdia kinderka. Jednak dozivaju, jednak su to malokapacitne busy, ktore su lahsie a budu menej zrat baterku. 54, 77, 79, atd. to su linky kde nad tym mozno uvazovat.
Reakcia na: Ámos #25:
Sice trocha bokom, ale pri tychto autobusoch by som sa skor pri linkach 44, 147 obaval ze trasa je hodne v kopci. Co je vyrazny rozdiel v narokoch na bateriu oproti plackoidnemu centru viedne.
Reakcia na: 810zssk #24:
zas je s teba idiot. ale par dni si to vydrzal.
Venovanie sa MHD ti evidentne skodi a cim dalej tym viac zpadas medzi vedenie DPB. Nikdy sa to tak nerobilo, neda sa miesto hladania ako sa to da.
Ok tak na 44 by to neslo, neviem ci tade isli so SORom 147 urcite skusali. Nie som si isty, ci sucasnu trasu, ale rozhodne s nim behali okolo Slavina po tych ulickach (niekedy v case ked si este kacicku a snurke tahal za sebou). ostatne linky nevidim problem.
Ani pri 41, kedze grafikon nie je nieco pevne dane a da sa menit tak aby bol cas na dobijanie.
A tyka sa to aj dalsich kratkych tras. Napr. nad takou L80 by sa dalo pouvazovat, kedze siemens odporuca nabijacu stanicu po 5-8km. Ci s privretymi ocami aj L99.
Reakcia na: Ámos #23:
SOR B9.5 urcite 44 nepresiel. Iveco Daily nie je autobusovy skelet.