Hlavné mesto vyhlásilo tender na zhotoviteľa 2 trolejbusových tratí

Realizovať by sa mali v priebehu roka 2014.

Hlavné mesto SR Bratislava vyhlásilo začiatkom júla 2013 verejné obstarávanie na zhotoviteľa trolejbusovej trate na Gaštanovej ulici (rekonštrukcia existujúceho obratiska) a trolejbusovej trate na Trenčianskej ulici (predĺženie existujúcej trate). Predpokladaná hodnota zákazky je spolu cca 589 tisíc € bez DPH, hlavné mesto na realizáciu týchto stavieb získalo nenávratný finančný príspevok z fondov EÚ.

Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 30. júla 2013. O víťazovi rozhodne najnižšia ponúknutá cena.

Rekonštrukcia trolejbusovej trate na Gaštanovej ulici je podľa oznámenia o vyhlásení verejnej súťaže plánovaná v termíne medzi 1. aprílom a 30. septembrom 2014. Predĺženie trolejbusovej trate po Trenčianskej ulici by malo byť realizované v termíne medzi 1. aprílom a 30. októbrom 2014. V oboch prípadoch je to neskôr oproti pôvodným plánom.

 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: a.m. #35:
To som nepovedal... ale pochybujem o tých 3/4 cestujúcich. Možno ešte ráno okolo ôsmej to tak môže byť, ale po zvyšok dňa určite nie.
Reakcia na: a.m. #35:
Úsek Trnavské mýto - Miletičova je pre 201 kľúčový, a teda správne hovoríš, na zastávke Miletičova je veľká výmena cestujúcich.
Reakcia na: Valec #34:
A podla teba idu rano vsetci az na hony? Snad mi nechces tvrdit ze zastavka Miletičova je pre linku 201 nepodstatná.
Reakcia na: a.m. #33:
Musíš ju využívať naozaj len raz za čas.
Reakcia na: Ámos #32:
Ano, presmerovanie 201 je blbosť, a pokial viem "zokruhovanie" asi nebude. Podla mojej skusenosti, /sice vyuzivam 201 len raz za cas/, najma v dopoludnajsich hodinach v smere z hl.st. na zast.Mileticova vystupuje tak 3/4 cestujucich
Reakcia na: Mike #31:
zart to nebol ? len ma to nenapadlo pouvazovat aj pre opacny smer...
Reakcia na: Ámos #30:
O tých stavbách veľmi dobre viem...

k #25 - ja reku to myslíš ako žart... 201 je kľúčová pre spojenie hlst, Račka, Trnka s bizniscentrami na Prievozskej... presmerovaním cez Trenčiansku a Bajkalskú (kebyže je táto možnosť) by nič nezískala.. časovo by to bolo to isté (max. úspora minúta), akurát by sa vyprázdnila... (navyše na Miletičovej/Prievozskej funguje prestup 70/201 pokiaľ zrovna nejde 202 a opačný prestup pre spojenie hl.st/Slovnaft v čase, keď nepremáva 74..
Reakcia na: Mike #27:
No jo no. ? Ale mozno si to najde cloveka. jedneho ci dvoch... ? A okrem prepravy dochodcov k Lidlu maju pribudnut dve dost velke stavby pre dost obyvatelov. Jeden subor na mieste kde byva cirkus a jeden na mieste byvalej mototechny vedla pumpy.
Reakcia na: Ámos #28:
Myslel som od smeru Racko, TrMy, stanica...
Reakcia na: 810zssk #26:
Ostala by predsa klbovou L202 a casom klbovou L208. A vobec neviem ako to bude jadzit po novom. Chýba mi mapka ?
Reakcia na: Ámos #25:
Aké skupiny ľudí prepravujúce sa odkiaľ kam by v tom uzle prestupovali?
- z 98 od Petržalky na trhovisko a Saleziánov - prestup na hrane pri EU do 68.
- z 98 od Petržalky na Trnavské Mýto, Šancovú a Kramáre - prestup skoro na hrane na Bajkalskej do 61 63 204 ..
- z 98 od Petržalky na Prievozskú - prestup na hrane na prístavnom moste na 70
- z 98 od Petržalky niekde na Košickú, Svätoplukovu, Záhradnícku - prestup na hrane pri EU do 68
- z 98 od Slimáku na Saleziánov, Trhovisko: priamo 50, síce dlhá trasa ale hustý interval.. teoreticky títo by mohli využiť prestup ako navrhuješ, aj keď z novej doby a polusu skôr eliny na TrMy a odtiaľ eliny smer Ružinov
- z 98 od Slimáku na Trnavské Mýto, Šancovú a Kramáre.. cez Trenčiansku by to bola pekná zachádzka, takže títo ľudia využijú aj naďalej prestup na Bajkalskej alebo skôr využijú eliny Račianskej alebo Vajnorskej radiály..
- z 98 od Slimáku na Prievozskú, Svätoplukovu - teoreticky títo cestujúci, aj keď majú priamu 50tku...
- zo 74 od hl.st. hocikam je to blbosť, lebo by to mali cez Trenčiansku dobrú zachádzku
- zo 74 od slovnaftu na Prievozskú majú 70 (na rozdiel od 74 premáva celotýždenne, 74 iba v špičke), na trhovisko a saleziánov môžu ísť 70+ na hrane 201 a do oblasti Trnavského Mýta a ďalej ide 74 priamo - nie je dôvod prestupovať..

Z opačného smeru od tbus teoreticky od 207 na 98 smer Slimák (ale iba čisto teoreticky)
a od 209 na 74 smer vl. hrdlo, ale max. ľudia čo pôjdu od Saleziánov alebo trhoviska, a aj tí môžu ísť 201+70..

Hlavne si treba uvedomiť, že kde je zastávka Mliekarenská smer Bajkalská pre 74 a 98, potom kde je prechod cez Bajkalskú, ako dlho sa tam čaká a kde pri lidli bude nástupište tbus...

Reakcia na: Ámos #25:
Lenze pri presmerovani 201 by ti vypadla obsluha biznis centier.
Reakcia na: Valec #22:
ja si naopak myslim, ze prepojenie L98 a L75 na L207 a 209 (popripade co tam bude stat po novom) je prinosom. Samozrejme potiahnutie cez Bajkalsku na Prievozsku a presmerovanie L201 by bolo vacsim ?
Reakcia na: TeBeCe #23:
Vychádza mi to hrubým výpočtom cca 2,5 cestujúceho na 1 spoj naviac...Čo si myslím, že teoreticky môže byť reálne, keď sa priblíži LIDL k trolejbusom...
Reakcia na: Valec #22:
Dopad projektu: Počet používateľov nových, alebo inovovaných služieb: 130 000 (2015)
Reakcia na: AAA #20:
No žiaľ, niekto si plní (ako bolo povedané na poslednej diskusii k električke) mokré dopravné sny a potom to tu takto vyzerá... Veľmi by ma zaujímalo, aký je v žiadosti na Trenčiansku prínos toho projektu, dúfam, že tiež nie 700.000 prepravených cestujúcich ako sa vravelo o Hroboňovej.
Reakcia na: AAA #20:
To stavanie t-bus tratí je celkovo nekoncepčné. Ako správne poznamenal Valec, predĺženie trate akurát prinesie to, že tam bude musieť vždy niečo premávať. Nemyslím si, že pre t-bus dopravu je vhodné budovať relatívne krátke odbočky v smeroch slabých prepravných prúdov (Šulekova, Trenčianska), keďže vzhľadom na dogmu, že na každej takejto odbočnej trati musí premávať a zväčša aj končiť linka, to vyžaduje relatívne veľké množstvo liniek, ktoré vzhľadom na malý dopyt na týchto krátkych odbočkách, nabúravajú koncepciu málo liniek s hustým intervalom.
Efektívnejšie by bolo zatrolejovať tie smery, kde už teraz jazdia vyťažené a-busy. Napr. si viem predstaviť tieto trate:
a) zatrolejovanie celej 63 a úseku Avion-Letisko. Následok:
V Lamači sa zruší 30 a bude namiesto nej premávať t-bus Lamač-Patrónka-Brnianska-Hodžko-AS, resp. Rajská. Vytvorenie t-bus linky Hl. stanica-Letisko a trolejbusovej 63.
b) zatrolejovanie úseku Nám. 1. mája - CSÚ v trase 31/39, perspektívne celého úseku Račko-CSÚ v trase 31 a 39.
c)výstavba trate v Mlynskej doline a zatrolejovanie 32,
d) zatrolejovanie Drotárskej. Síce tam MHD nie je veľmi využívaná, ale tá trať by mohla vyriešiť priame spojenie Drotárska - centrum, ak by sa tam presmerovala 203, resp. 207 a mohla by sa zrušiť 41 aj 64.
Reakcia na: Valec #16:
To stavanie t-bus tratí je celkovo nekoncepčné. Ako správne poznamenal Valec, predĺženie trate akurát prinesie to, že tam bude musieť vždy niečo premávať. Nemyslím si, že pre t-bus dopravu je vhodné budovať relatívne krátke odbočky v smeroch slabých prepravných prúdov (Šulekova, Trenčianska), keďže vzhľadom na dogmu, že na každej takejto odbočnej trati musí premávať a zväčša aj končiť linka, to vyžaduje relatívne veľké množstvo liniek, ktoré vzhľadom na malý dopyt na týchto krátkych odbočkách nabúravajú koncepciu málo liniek s hustým intervalom.
Efektívnejšie by bolo zatrolejovať tie smery, kde už teraz jazdia vyťažené a-busy. Napr. si viem predstaviť tieto trate:
a) zatrolejovanie celej 63 a úseku Avion-Letisko. Následok:
V Lamači sa zruší 30 a bude namiesto nej premávať t-bus Lamač-Patrónka-Brnianska-Hodžko-AS, resp. Rajská. Vytvorenie t-bus linky Hl. stanica-Letisko a trolejbusovej 63.
b) zatrolejovanie úseku Nám. 1. mája - CSÚ v trase 31/39, perspektívne celého úseku Račko-CSÚ v trase 31 a 39.
c)výstavba trate v Mlynskej doline a zatrolejovanie 32,
d) zatrolejovanie Drotárskej. Síce tam MHD nie je veľmi využívaná, ale tá trať by mohla vyriešiť priame spojenie Drotárska - centrum, ak by sa tam presmerovala 203, resp. 207 a mohla by sa zrušiť 41 aj 64.

Reakcia na: TomJ #17:
Nebude to mať výstupište na súčasnej zastávke N61, ale v tej časti ako sú smetiaky a garáže. Za tým by mala byť odstavná plocha.
Reakcia na: Valec #16:
Konecne rozumny nazor.