Opraví sa trolejbusové obratisko Gaštanová a vymení sa tarifný systém vo vozidlách MHD.
Hlavné mesto SR Bratislava získalo ďalšie nenávratné finančné príspevky (NFP) na svoje dopravné projekty. V priebehu mája boli podpísané zmluvy o poskytnutí NFP z Európskeho fondu regionálneho rozvoja - Operačného programu Bratislavský kraj na projekty "Trolejbusová trať - konečná Gaštanová" a "Dobudovanie tarifného zabezpečenia na území hl. mesta SR Bratislavy".
V rámci projektu "Trolejbusová trať - konečná Gaštanová" má ísť podľa autorov projektu o rekonštrukciu a modernizáciu trolejbusového obratiska na Gaštanovej ulici a prepojenie na existujúce dopravné a technické zázemie v súvislosti so zabezpečením fungovania Integrovaného dopravného systému. Celkové oprávnené náklady na projekt sú približne 280 tisíc €, z čoho 266 tisíc € predstavuje NFP. Rekonštrukcia trolejbusového obratiska by podľa zmluvného harmonogramu mala prebehnúť v termíne november 2013 - apríl 2014.
Projekt "Dobudovanie tarifného zabezpečenia na území hl. mesta SR Bratislavy" je zameraný na obnovu palubných počítačov a označovačov cestovných lístkov vo vozidlách MHD v Bratislave. Celkové oprávnené náklady na projekt sú približne 4,5 mil. €, z čoho 4,3 mil. € predstavuje NFP. V rámci projektu sa majú nakúpiť palubné počítače do vozidiel v počte 717 kusov, 2850 označovačov cestovných lístkov, systém na sčítavanie cestujúcich vo vozidlách v počte 144 kusov a systém na bezdrôtovú komunikáciu vo vozovniach DPB umožňujúci bezdrôtový prenos dát medzi riadiacim počítačom a palubným počítačom vo vozidlách. Realizácia projektu je naplánovaná na obdobie november 2013 - jún 2014. Dodávatelia systémov budú vybratí vo verejnej súťaži.
Ámos
Biela kniha EU "Doprava 2050" (predstavena 2011) si dava za ciel ekologizaciu verejnej dopravy. Napriklad si dava za ciel do roku 2030 znizit emisie CO2 z dopravy o 20%. Samozrejme peniaze maju smerovat aj na nakup ekologickych vozidiel.
To by sa vsak dalo uz aj dnes vdaka OP Životné prostredie Ekologizácia verejnej osobnej dopravy Západné Slovensko. To by sa vsak muselo niekomu chciet. Jednoduchsie je vsak urodnikom povedat, ze Bratislava cerpat nemoze. Potom nemusia nic robit. A ajhla, da sa. Ako trolejbusy tak elektricky. Skoda, ze tu mohli byt prve uz pred 5 rokmi.