Opraví sa trolejbusové obratisko Gaštanová a vymení sa tarifný systém vo vozidlách MHD.
Hlavné mesto SR Bratislava získalo ďalšie nenávratné finančné príspevky (NFP) na svoje dopravné projekty. V priebehu mája boli podpísané zmluvy o poskytnutí NFP z Európskeho fondu regionálneho rozvoja - Operačného programu Bratislavský kraj na projekty "Trolejbusová trať - konečná Gaštanová" a "Dobudovanie tarifného zabezpečenia na území hl. mesta SR Bratislavy".
V rámci projektu "Trolejbusová trať - konečná Gaštanová" má ísť podľa autorov projektu o rekonštrukciu a modernizáciu trolejbusového obratiska na Gaštanovej ulici a prepojenie na existujúce dopravné a technické zázemie v súvislosti so zabezpečením fungovania Integrovaného dopravného systému. Celkové oprávnené náklady na projekt sú približne 280 tisíc €, z čoho 266 tisíc € predstavuje NFP. Rekonštrukcia trolejbusového obratiska by podľa zmluvného harmonogramu mala prebehnúť v termíne november 2013 - apríl 2014.
Projekt "Dobudovanie tarifného zabezpečenia na území hl. mesta SR Bratislavy" je zameraný na obnovu palubných počítačov a označovačov cestovných lístkov vo vozidlách MHD v Bratislave. Celkové oprávnené náklady na projekt sú približne 4,5 mil. €, z čoho 4,3 mil. € predstavuje NFP. V rámci projektu sa majú nakúpiť palubné počítače do vozidiel v počte 717 kusov, 2850 označovačov cestovných lístkov, systém na sčítavanie cestujúcich vo vozidlách v počte 144 kusov a systém na bezdrôtovú komunikáciu vo vozovniach DPB umožňujúci bezdrôtový prenos dát medzi riadiacim počítačom a palubným počítačom vo vozidlách. Realizácia projektu je naplánovaná na obdobie november 2013 - jún 2014. Dodávatelia systémov budú vybratí vo verejnej súťaži.
Ámos
Nase Iveco Daily ma 7m na dlzku a 2 na sirku, viedensky Rampini ALE EL ma 7,7m na dlzku a 2,2 na sirku. To nie je taky markantny rozdiel. On sa zda byt robustnejsi ale podla parametrov nie je.
Dokonca viedensky ALE EL ma mensi rozvor kolies o 30cm, takze by mal byt obratnejsi.
V kazdom pripade riesime co riesit nemusime, kedze siemens deklaruje umiestnenie do akehokolvek autobusoveho skeletu.