Návrh grafikonu vlakovej dopravy predpokladá zavedenie pravidelných intervalov medzi vlakmi.
Ak sa skutočne zrealizuje to, čo obsahuje rámcový návrh grafikonu vlakovej dopravy (GVD), od 9. decembra 2012 by mohol celý bratislavský región získať pravidelnú taktovú dopravu. Zapamätateľné odchody by mali pribudnúť aj na tých tratiach, kde doteraz neexistovali. Hoci počet vlakov zostáva verný slovenským pomerom a ťažko môže uspokojiť cestujúceho, ktorý nemá čas čakať hodinu-dve na vlak, vďaka pravidelným odchodom sa stane cesta vlakmi jednoduchšou. Nepodarilo sa to však všade. Napríklad z Pezinka budú v pracovných dňoch ráno odchádzať vlaky o 4:37, 4:51, 5:23, 5:37, 5:57, 6:10, 6:23, 6:37, 6:57, 7:10, 7:23, 7:37, 7:57, 8:20 a 8:37, teda v premenlivých intervaloch. V bratislavskom regióne sa mení aj označenie typov vlakov, doterajšie zrýchlené vlaky budú nahradené regionálnymi expresmi (REX).
Ako by mali odchádzať vlaky:
- trať 110 a 113: smer Zohor, Malacky, Záhorská Ves, Marchegg
- trať 120: smer Pezinok, Trnava
- trať 130: smer Senec, Galanta
- trať 131: smer Dunajská Streda, Komárno
Okrem zmien v regionálnej doprave by sa mala udiať reforma aj v diaľkovej doprave. IC vlaky medzi Bratislavou a Košicami by mali jazdiť každé dve hodiny. Niektoré zmeny však už stihli vyvolať polemiku, jedná sa najmä o rušenie dopravy na niektorých tratiach či oklieštenie legendárneho rýchlika Horehronec. Viac k tejto téme nájdete na vlaky.net.
Prípadné pripomienky týkajúce sa bratislavského regiónu je možné zaslať na adresu odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja.
Valec
To že ty by si sa do Lozorna alebo Plaveckého Podhradia radšej odviezol vlakom (ešte mi povedz koľko krát do roka) nie je vôbec smerodajné. Verejná doprava sa robí pre ľudí a nie pre šotoušov. Ak sa chceš povoziť vlakom na tejto trati, nech sa ti páči, 15. septembra máš možnosť.
Na záver kúsok teórie:
"Doprava 50 cestujúcich je nepochybne s použitím autobusu niekoľkonásobne lacnejšia a obvykle i flexibilnejšia. Z toho celkom logicky vyplýva, že ak niekde stačí na dopravu celej hodinovej frekvencie cestujúcich jeden motorový vozeň napríklad radu 810, je to signál, že niečo nie je v poriadku."
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4514-Reforma-organizacie-osobnej-zeleznicnej-dopravy-na-Slovensku/