Verejné súťaže vyhrali spoločnosti Solaris Bus & Coach a Škoda Electric.
Víťazi verejných súťaží na dodávku nových nízkopodlažných klimatizovaných naftových autobusov a elektrobusov s dĺžkou 11,9 až 12,2 m, vypísaných 12. júna 2017, sú známi.
Tender na dodávku 14 autobusov s naftovým pohonom vyhrala poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach, ktorá pre DPMŽ vyrobí vozidlá Solaris New Urbino 12. Cena jedného autobusu je 239 980 € bez DPH, cena všetkých 14 vozidiel je tak 3 359 720 € bez DPH. Na druhom mieste spomedzi dvoch uchádzačov sa umiestnila firma Corex, importér vozidiel Iveco Bus na Slovensko, s autobusmi Iveco Urbanway 12M.
V tendri na dodávku 2 elektrobusov zvíťazila česká spoločnosť Škoda Electric, ktorá bude finálnym dodávateľom vozidiel Škoda Perun s karosériou taktiež od Solarisu (New Urbino 12). Cena jedného elektrobusu je 574 600 € bez DPH, cena oboch vozidiel je tak 1 149 200 € bez DPH. Na druhom mieste spomedzi dvoch uchádzačov skončila česká firma SOR Libchavy, ktorá v súčasnosti elektrobus požadovanej dĺžky vo svojom výrobnom portfóliu nemá.
Otváranie časti ponúk "ostatné" prebehlo 7. augusta 2017 a časti "kritériá" 14. septembra 2017. Po ich vyhodnotení prebehla elektronická aukcia, po ktorej ostali víťazi a porazení bezo zmeny.
Doplnené: Zmluva medzi DPMŽ a firmou Škoda Electric o dodaní nových elektrobusov bola podpísaná 9. októbra 2017. Zmluva medzi DPMŽ a spoločnosťou Solaris Bus & Coach o dodaní nových autobusov bola podpísaná 2. novembra 2017.
Viko
1) je len a len našou chybou, že nie sme schopní vyčerpať 100% a plne benefitovať z toho, čo nám je ponúkané.
2) pri eurofondoch sa aspoň občas odhalí plytvanie, vyšetruje a kompenzuje. Naopak, nespomínam si, kedy musel ktokoľvek vracať peniaze do štátneho rozpočtu kvôli nehospodárnemu nakladaniu.
A z dopravného hľadiska, jeden neúspešný projekt hybridu má byť dôkazom neuspešnosti celej koncepcie bez ohľadu na konkrétne riešenie? Tak to rovno zavrhnime NP električky len preto, že RT6 bol nespoľahlivý výrobok ?