5 nových vozidiel má mať dĺžku cca 12 m a spĺňať normu EURO 6.
DPMŽ 6. marca 2014 vypísal verejnú súťaž na dodávku 5 nízkopodlažných autobusov s dĺžkou 11,9 - 12,2 m, vybavených vznetovým motorom spĺňajúcim emisnú normu EURO 6.
Dopravca stanovil 5 kritérií, ktoré zavážia pri rozhodovaní o tom, od ktorého výrobcu budú autobusy pre linky žilinskej MHD - cena, náklady na spotrebu energie, náklady na emisie, náklady na údržbu a technické vyhotovenie (šírka uličky v mieste prednej a zadnej nápravy, počet sedadiel dostupných z nízkej podlahy okrem sklopných a svetlá výška posuvných častí bočných okien). Na rozdiel od výberového konania na nové trolejbusy z roku 2012 teda medzi nimi nie sú požiadavky na nadštandardný počet dverí a presnú šírku vozidiel, ktoré by vrhali na DPMŽ tieň podozrenia z uprednostňovania jedného uchádzača pred ostatnými.
Víťaz tendra bude vybratý v elektronickej aukcii a mal by byť známy v apríli.
Dispecer
Čo sa týka autobusov, osobne by som bol za zachovanie niektorého z trojice #93, #97 a #99/II, keďže táto séria Karos B 732 sa na Slovensku vyskytovala veľmi výnimočne. Z trolejbusov jednoznačne #213. Otázne je, či by sa oplatilo mať aj/alebo kĺbak...
Mimochodom, DPMŽ historičák malo - Škoda 706 RTO: http://imhd.sk/za/galeria-media/301/skoda-706-rto.html?#21002-RTOcka-v-ohrade