imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Vyhľadávanie
Električka SGP E1 #293 pôvodne slúžila u Wiener Linien ako #4706
Súprava ZET M24 #88 + ZET Kosak/Velika #520 z roku 1940 ako vianočná električka
Citelis pod vianočnými kométami
Jedným z prírastkov roka 2023 bol aj trolejbus Škoda 32 Tr #3319
Santa Claus lezie po rebríku z Ikarusu 30 naloženého darčekmi na streche
Ikarus 30 ako sob Rudolf
Mikuláš nastupuje do vianočnej T5C5
Vianočný interiér električky T5C5
Vianočný autobus jazdil počas voľných dní na dunajský ostrov Margitsziget
Cestujúci sa márne snažia dostať do vianočnej električky, ktorá jazdila na bežnej linke veľmi vyťažená
Interiér vianočnej električky Ganz UV
Vianočná súprava historických električiek Ganz UV
Na letisku Gran Canaria slúži okrem klasických Cobusov aj upravený Solaris Urbino 15 s dverami aj na ľavej strane
Na letisku Gran Canaria slúži okrem klasických Cobusov aj upravený Solaris Urbino 15
#58779, NT 139, Aeropuerto de Gran Canaria
Regionálny autobus pod vianočným stromčekom
Priemerná vzdialenosť medzi zastávkami linky 1 je 625 m a dlhé medzizastávkové úseky sú aj v centrách oboch obsluhovaných miest
Palubný počítač v električke Alstom Citadis 302
Náročné sklonové pomery na električkových tratiach na Tenerife ilustruje táto fotografia
Priestor medzi električkou a nástupišťom je minimálny, na niektorých nástupištiach sa úroveň schodíka nachádza pod úrovňou nástupišťa
Návod na používanie električiek v prípade ich prevádzky v 64-metrových súpravách, ktoré sa nezmestia na vyvýšené nástupištia
Depo električiek
Depo električiek
Depo električiek
Núdzový komunikačný systém a núdzové otváranie dverí v električke Alstom Citadis 302
Intervaly električiek (na zastávkach sa presné odchody nenachádzajú)
Upozornenia pre cestujúcich
Metro Tenerife má podobne ako väčšina nových električkových prevádzok rozchod 1435 mm a napájacie napätie 750 V
Električková doprava v Santa Cruz fungovala v rokoch 1901 - 1956 a opäť bola sprevádzkovaná v roku 2007 pod názvom Metro Tenerife
Električka stúpa od oceánu (v diaľke) až do výšky približne 550 metrov
Na trase oboch električkových liniek je množstvo kruhových križovatiek, na ktorých sú priecestia riadené svetelnou signalizáciou
Zvýraznený priechod cez električkovú trať s upozornením na možnosť jazdy električiek v oboch smeroch (pri bežnom fungovaní sa využíva jednosmerný pravostranný pohyb vozidiel)
Vzhľadom na kopcovitý charakter Santa Cruz a okolia je priemerné stúpanie trate linky 1 je viac ako 4 %
Informácie na električkovej zastávke
Koniec 12,5 km dlhej linky L1, ktorá z výšky niekoľko metrov nad morom vystúpi až do výšky 550 metrov
Súprava električiek dlhá viac ako 64 m stojí na zastávke
Súprava dvoch električiek dĺžky 32,2 metra zastavila na nástupišti určenom len pre jednu električku
Počas niektorých dní premávajú spriahnuté električky do vlaku dlhého viac ako 64 metrov, s čím sa pôvodne nepočítalo
Interiér 32,2 metra dlhej električky Alstom Citadis 302
Interiér 2,4 metra širokej električky Alstom Citadis 302
Zvýraznené električkové priecestie pre chodcov a za ním pre autá
#BUS-080, Aeropuerto de Tenerife Sur
Iveco Urbanway #PO-459HC na vstupe do Bardejovských Kúpeľov
Autobus #PO-459HC celotýždenne zabezpečuje najmä spoje do Bardejovských Kúpeľov
Autobus #PO-459HC na linke 1 smer Tačevská-Kotolňa
Naplnený autobus #PO-384HA na víkendovom spoji do Bardejovských Kúpeľov
SOR CN 8.5 #PO-655DT sa vracia z Bardejovskej Novej Vsi
V roku 2023 autobus #MI-570EU zabezpečoval najmä ranné špičky
Do areálu DZS zavítali aj nedomovské autobusy, uprostred michalovský SOR BN 10.5 #MI-410EV slúžiaci na náhradnej doprave za vlaky
Autobus #MI-566EY od jesene 2023 zabezpečoval ranný posilový spoj linky 4 a následne náhradnú dopravu za vlaky
Záložný minibus Durisotti Novibus na podvozku Renault Master #HE-096CE v roku 2023 už len sporadicky zasahoval do prevádzky MHD
Isuzu Novo Citi Life #HE-222CP zvyčajne jazdí na Dubník na linke 3
Elektrický dvojkĺbák pri kostole sv. Petra
Celkovo bolo v roku 2022 dodaných pre Malmö 21 elektrobusov Exqui.City 24
Električkové priecestie ešte bez koľajníc
Vodivé prepojenie betónových prefabrikátov
Maximálna rýchlosť na novej električkovej dráhe bude 70 km/h
Električková trať z betónových prefabrikátov
Električky budú premávať každých 10 minút a počas pracovných dní každých 5 minút
V poradí tretí moderný električkový systém v Dánsku bude mať dĺžku 27 km, rozchod 1435 mm a napájanie 750 V =
Výstavba budúcej zastávky Akademivej pre vozidlá dlhé 35 m
Električky sa vrátia do Kodane v roku 2025 v podobe "ľahkej železnice" s vozidlami Siemens Avenio
Zastávka električiek pred centrálnou železničnou stanicou
Prístupy do dvorov sú riešené ťažko badateľnými priecestiami, kde je inak orientovaná dlažba a obrubníky na okrajoch trate sú znížené
Moderný verejný priestor dokončený v roku 2022
Uličný priestor bol modernizovaný pozdĺž celej 15-km dlhej trate
V týchto miestach sa pred výstavbou električkovej trate nachádzala 4-pruhová cesta a parkovisko, z cesty zostali 2 pruhy a namiesto parkoviska je tu vydláždený priestor
Trať je oddelená približne 9 cm vysokými obrubníkmi
#15, linka L, Østre Stationsvej, Odense Banegård
Kedysi šesť pruhov ciest a parkovisko, dnes pešia zóna s cyklistami a električkou - to je prerod centra Odense
Je až neuveriteľné, že v týchto miestach pôvodne viedla 6-pruhová cesta a za ňou sa nachádzalo veľké parkovisko
Jemné a predsa zreteľné vymedzenie obvodu električkovej trate na ulici, ktorá ju križuje
Pred výstavbou električkovej trate priestoru dominovala automobilová doprava, dnes je v menšine
Pôvodnú štvorprúdovku so stromami uprostred v tejto časti nahradila zelená električková trať, ktorá ukrojila jeden pruh
Zastávkam dominujú vysoké kríže, ktoré slúžia aj na osvetlenie
Zvršok električkovej trate je zatrávnený alebo dláždený, priecestia majú betónový povrch, v prípade ich menšieho významu aj dláždený
K električkám navádza stĺp s veľkým písmenom O
Ani novým električkám sa nevyhýba problém vykladania nôh na sedadlá
Konečná električiek Hjallese Station
Moderné električky v Odense boli prvýkrát oficiálne navrhnuté v roku 2008, prvá etapa bola otvorená v roku 2022 v dĺžke 14,5 km
Električka bola privedená do tesnej blízkosti železničného nástupišťa
Električky majú v Odense dĺžku 29 metrov, rozchod 1435 mm a napájanie 750 V
Konečná električiek na železničnej stanici Hjallese
V oblasti univerzitného kampusu aj rok po otvorení električky prebiehala intenzívna výstavba a to isté platí aj pre priľahlé územie nemocnice, ktorej stredom trať tiež prechádza
Rampa z nástupišťa vysokého okolo 29 cm
Nástupištia zastávok sú prepracované do detailov
Odense stavilo na elektronické cestovné lístky, informácia o mobilnej aplikácii sa nachádza na mnohých miestach zastávok
Električky už v Odense premávali, a to v rokoch 1911 - 1952, nová električka je prezentovaná ako ľahká železnica
V podjazde v univerzitnom campuse je umiestnený pomerne neprehľadný priechod pre chodcov riadený svetelnou signalizáciou a rýchlosť električiek je tu znížená na 15 km/h
Zastávka električiek v univerzitnom mestečku
Trasovanie električiek cez univerzitné mestečko
Teleso trate je od ostatnej zelene oddelené obrubníkom
Jednou z dopravne upokojených zón, ktorými električka prehchádza, je univerzitný kampus
Pracovisko vodiča električky Variobahn
Pôvodne takmer celú šírku ulice Nyborgvej zaberala asfaltová cesta, značnú časť verejného priestoru obsadila električka
Odbočka pre druhú etapu električkovej dopravy bola vybudovaná v predstihu; v čase fotografovania ešte práce na rozširovaní siete neprebiehali
Celkovo bolo pre 1. etapu električkovej dopravy v Odense zakúpených 16 električiek Variobahn
Vybavenie električkovej zastávky
Na konečnej Tarup Center je jedna koľaj dlhšia ako druhá a umožňuje odstavenie ďalšej 29-metrovej električky
Kabína vodiča v električke Variobahn
Začiatok
Predchádzajúce
Nasledujúce
Koniec
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie