DPB vyhlásil súťaž na nákup kĺbových a mini autobusov

Podmienky pre vyhotovenie vozidiel a ich údržbu sú stanovené na kvalitatívnej vyššej úrovni než v minulosti.

Bratislavský dopravný podnik vyhlásil dlhoočakávaný tender na nákup nových nízkopodlažných klimatizovaných autobusov. Predmetom verejnej súťaže je nákup 81 kĺbových autobusov s dĺžkou do 18,8 metra a štyroch minibusov s dĺžkou do 8 metrov.

Minibusy obstaráva dopravný podnik ako náhradu súčasných vozidiel pre minibusové linky 44 a 147, čomu musia zodpovedať ich rozmery. Minibusy majú mať minimálne jedny dvojkrídlové dvere a nízku podlahu minimálne v priestore dverí. Obsaditeľnosť vozidla je požadovaná min. 22 cestujúcich, z toho 10 sediacich. Vozidlá budú plne klimatizované a s determálnymi sklami. Pohon vozidiel má byť naftový, alebo plynový (CNG) s motorom s výkonom min. 120 kW.

Súťaž na kĺbové autobusy je rozdelená na tri časti, uchádzači môžu predkladať ponuky na každú časť zvlášť, alebo aj na všetky časti. Z celkového počtu kĺbových autobusov bude 70 s obsaditeľnosťou minimálne 130 cestujúcich a 10 vozidiel s obsaditeľnosťou min. 125 cestujúcich a zároveň s rozšírenou možnosťou prepravy batožiny. Jedno vozidlo bude určené pre výcvik nových vodičov. Autobusy s väčším priestorom pre batožinu by mali byť určené pre linku premávajúcu na letisko, železničnú a autobusovú stanicu. Priestor pre uloženie batožiny musí pozostávať minimálne z dvoch políc pre min. 17 kusov väčšej cestovnej batožiny.

Medzi požiadavkami na vybavenie kĺbových autobusov je naftový, alebo plynový motor spĺňajúci minimálne emisnú normu Euro 6 s výkonom aspoň 238 kW, najmenej štvorica dverí, zatváranie dverí pomocou fotobunky, automatická celovozidlová klimatizácia s celkovým chladiacim výkonom aspoň 54 kW a tichou prevádzkou ventilátorov, determálne bočné okná so zatmavením min. 75 %, USB nabíjačky, Wi-Fi internet, systém počítania cestujúcich, kamerový systém, vonkajšie plnofarebné LED informačné displeje. Životnosť autobusu je požadovaná aspoň 10 rokov.

Zmenou prejde aj vyhotovenie sedadiel v nových vozidlách. Po novom nebudú čalúnené textilným poťahom, ale požadované sú hladké poťahy z kože alebo koženky.

Podrobne sú špecifikované aj podmienky údržby vozidiel. DPB požaduje možnosť vykonávania garančných prehliadok vo vlastnej réžii, v opačnom prípade ich bezplatné vykonávanie. Dodávateľ môže byť penalizovaný za nedodanie náhradných dielov do 5 dní od ich objednania vo výške denného účtovného odpisu vozidla za každý deň omeškania. Zároveň musí dodávateľ vozidiel zriadiť konsignačný sklad náhradných dielov v priestoroch DPB po dobu troch rokov. Záručná doba vozidla bude predĺžená o dobu odstavenia vozidla z prevádzky z dôvodu poruchy, alebo oneskoreného dodania náhradných dielov. Dodávateľ bude povinný odstrániť zložitejšiu poruchu (neopraviteľnú v réžii DPB) na vlastné náklady do 5 dní.

Odhadovaná cena zákazky pre minibusy je 915 408 € bez DPH a pre kĺbové autobusy 26,805 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 19. septembra tohto roka. Dodanie vozidiel je požadované do jedného roka od zadania objednávky. Kritériom na vyhodnotenie ponúk je ekonomicky najvýhodnejšia ponuka (celková cena 86 %, max. obsaditeľnosť autobusu 10 % a prevádzkové náklady na spotrebu energie 4 %).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david1 #65:
Všetko o čom hovoríš, je závislé od počtu vodičov.
Reakcia na: mirec240 #73:
Pokial viem s tymi 1907-09 sa uz neuvazovalo. Len Alpina,EBN8 a teraz nove 4ks by mali plne pokryt vypravu mikrobusliniek.
Reakcia na: Petto #69:
Môže to byť pre prípad, že by sa do budúcna uvažovalo nad novou minibusovou linkou, alebo pôjdu do rezervy (neviem či si plánujú popri nových vozoch nechať ešte aj 1907-09).
Reakcia na: david1 #70:
Na 151 sa predsa kupoval elektrobus EBN8.
Uz by sa patrilo aby prisli konecne od doby mercedesov aj nejake autobusy...Nie SOR
Reakcia na: Petto #69:
Možno sa zase vrátia na L58,151.
Planuje sa posilnovat aj 44,147 ? Ak dnes stacia 2 minibusy do vypravy a kupuju sa az 4.
Reakcia na: Lurnak #64:
Ten istý motor síce používajú aj prakticky všetci ostatní výrobcovia autobusov ale zabudovaním do karosérie SOR sa z neho stane zlý motor.
Reakcia na: dns.mk #66:
Ráno tú L58 pár jedincov z vlakov na Odborárskej aj využíva. Do 7-10min. si s tým na Trnávke alebo Galvaniho. Záleží od zápchy na Vajnorskej , Odborárskej.

Tá linka však vozí okrem školákov jednotky ľudí. Na ten interval sa málokto nielen z vlakov napasuje.
Reakcia na: david1 #65:
Prioritná je podľa mňa rokmi overená 44ka a potom aj 51ka. Škoda je celkom aj 58ky, ale tú by som odklonil k 51ke na Odborársku kde by posilnila túto linku a zároveň by sa od vlakov z Vinohradov dalo fantasticky dostať na Mierovú Kolóniu a do Trnávky. Toto škoda, že nikoho nenapadlo.
Reakcia na: dns.mk #62:
Pri L151 je vedená zbytočná duplicita s L51 na Tehelnú kam vozila 0-2 ľudí priemerne.
Keby mala jednoduchý okruh Ahoj- Kukučínova- OD Slimák- Račianska- Ahoj vedela by to vyjazdiť s 20 min.int. aj s výdržou. Na pauzu by stačil 2x 30min.int. za sebou. Obnoviť samozrejme aj prevádzku v sedle. Víkend by tiež bodol.
Ak je možnosť otáčania zaviedol by som s ňou obsluhu aj nových obytných blokov na Tupého a Frankovskej.

Predpokladám , že od ďalšej zmeny príde k skráteniu int.aj na L51 v špičke a cez víkendy.
No dufam, ze to nebudu SORky. Uz ich tu mame privela. Plasty so zlym motorom.
Reakcia na: dns.mk #62:
myslím že linka 27 by mohla mať trasu podobnú linke 99 v Petržalke, predsa len Dúbravka je do šírky celkom veľká a taký vymetáčik raz za 15 minút by dosť pomohol 🙂
Bude vôbec niekedy natvrdlé vedenie DPB robiť nejaké kroky k tomu aby bola minibusová linka 44 posilnená do atraktívnejšieho intervalu a detto aj 27, 147 a 151? Pri tých intervaloch aké majú a obmedzeniach premávky sú to pre ľudí so zdravými nohami nepoužiteľné linky. A navyše linka 27 premáva na trase, ktorá kopíruje trasu 83ky v odstupe do 500m. Ešte nikoho nenapadlo ju viesť popod kostol pri Horárskej studni a po Koprivnickej aby bola obslúžená ulica, ktorá je naozaj od električiek a 83ky vzdialená? A vôbec má to zmysel hovoriť a písať. Keby to viedli ľudia čo sa doprave rozumejú a chcú aj (kto chce, tak prekoná aj iba suchého nemastného-neslaného odborníka), tak už je dávno zavedené, to čo píšem. Úplná škoda slov a času ...
Reakcia na: gejza #58:
V čom je rozdiel, ak si dom (dvojdom/trojdom...) postaví 100 ľudí vo vlastnej réžii alebo tam 100 domov postaví jeden developer? Pri koľkých bytových jednotkách si budúci vlastníci nehnuteľností ešte nemusia stavať vlastnú škôlku, školu, polikliniku, kúpiť si vlastný autobus.... ?
Reakcia na: 810zssk #59:
Tak ako aj postavenie vlastnej cesty vo svojej stvrti sa moze zvrtnut a mesto bude robit zle 😂 Jedna kolegyna takto byva v bytovke, ktora si postavila vlastnu cestu (ktora isla ponad ich garaze a vytvorila skratku medzi 2 ulicami) a parkovisko - mesto to malo prebrat zadarmo a odmietlo to. Jazdili im tam nakladne auta, husta premavka a im z toho praskali garaze. Tak tam hodili betonovy zataras a bolo vybavene 🙂

Ale na druhu stranu s Gejzom ciastocne suhlasim. Ale vo forme, aby napriklad upravovali prilahle okolie, napriklad ako sa deje s Mlynskymi nivami - nemusia to robit kilometer od stavby ci platit miliony, ale napriklad by mohlo byt, ze v bezprostrednej blizkosti by mohli opravit/upravit zelen a napriklad opravit chodnik. Predsa len je aj to v ich zaujme (no kupis si drahy byt v komplexe, ktory ma rozbity chodnik pred vchodom? 😃 ) a z velkych projektov su toto relativne drobne (a budovali by to u ludi skusenost, ze developer nie je len ten, co postavi bytovku a zhorsi napriklad parkovanie, ale to ho netrapi 😉 )
Reakcia na: gejza #58:
A teda obyvatelia tej novej štvrte budú mať nejaku daňovú úľavu, keďže si cesty a škôlky stavali sami, na rozdiel od tým čo majú "len dom"?
Reakcia na: S499.1023 #56:
stavať rodinný dom a budovať novú štvrť je veľký rozdiel
Reakcia na: Petto #37:
Pri 15-metrových Solarisoch sa zvažovala generálna oprava, ale tieto autobusy sú už po životnosti a ich generálka by bola ekonomicky neefektívna.
Reakcia na: gejza #55:
A keď si ty budeš stavať rodinný Dom, budeš tiež kupovať kus autobusu a stavať kus cesty a škôlky a školy? Si úplne mimo.
Reakcia na: 3pa3ck3 #54:
neplnia úlohy samospráv, ale plnia to, čím samospráva v rámci platnej právnej úpravy podmieni vydanie príslušných rozhodnutí ....
Reakcia na: gejza #53:
Prečo by developeri mali plniť úlohy samospráv? Tiepri schvaľovaní územného plánu museli počítať s tým, že tam raz bude potrebné riešiť napr. dopravu. Plus developeri platia poplatok za rozvoj, z ktorého sa takéto veci majú financovať.
Reakcia na: FFF13 #49:
"+ stále sa v Záhorskej stavajú nové bytové domy."

..... pre príslušné orgány nie je nič jednoduchšie, než využiť svoju pozíciu danú platnou právnou úpravou a podebatovať si s protistranou o potrebe tzv. vyvolaných investícií - napr. kúpa autobusu, financovanie linky, postavenie a údržba zastávok, vybudovanie konečnej .... námetov je plno
Reakcia na: Petto #51:
Tak ten preklad je naozaj len na papieri a vychádza to tuším len z Mosta SNP na Vrančovičovu. Áno, Záhorskej pribúda veľa obyvateľov ale pokiaľ sa nájdu vodiči tak by som preferoval hustejší interval s menej kapacitnejšími autobusmi ako redší s kĺbakmi. A preklad s L63 ani neviem že existuje. Radšej nech dajú preklad 30 so 63, lebo 37 je prioritne pre Záhorskú + v staršom článku tu na imhd sa do spomína zexpresnenie viacerých liniek a medzi nimi bola aj 37.
Reakcia na: FFF13 #49:
Problem je ze 37 ma preklad s 30 a 63 alebo aspon sa to tak tvari na papieri. A davat jej iny interval nebolo moc vhodne. Klbakom by to bolo lepsie nastavene podla mna aj vzhladom na rastuci stavebny boom v ZB.
Reakcia na: fanatikmhd #33:
Ja by som tiež radšej vyradil niektoré Sorky 1. série namiesto Urbino 15 - prídu mi v oveľa lepšom stave ako hentie rašple
Reakcia na: Petto #31:
Ja ňou chodím skoro každý deň a teda radšej by som tam videl interval aspoň 10/20/12//20 so sólom prípadne v poobedňajšej špičke každých 10 min. Je pravda že to zrejme zredukovali kvôli zavedeniu L36 ale aj tak väčšina ľudí chodí L37 (samozrejme nehovorím aby sa 36 zrušila) + stále sa v Záhorskej stavajú nové bytové domy.
Reakcia na: TomJ #47:
Citelisy budu musiet este vydrzat . No skor by som vyradil tiez ubohe citelisy ako Tedomy 3serie, ktore by jazdili spickove sluzby dakde 80/94/191 hoc aj za Petrzalku.
Reakcia na: trolejbus6207 #41:
A čo sa sól týka, spomínajú sa Tedomy, no Citelisy sú už tiež v dosť žalostnom stave.
Reakcia na: Public Transport #44:
Podľa DPB: Iveco, Sor, Solaris, Mercedes, Scaniu a Man
Reakcia na: Public Transport #44:
Tvrdí to samotný Dopravný podnik na svojej stránke.
Reakcia na: Petto #40:
Aký výrobcovia sa tam spomínajú? Alebo máš nejaký link? Díky za odpoveď
Reakcia na: Petto #35:
Co je pri urovni udrzby v Klagenfurte a v DPB pre SOR skvely vysledok.
Reakcia na: Petto #40:
Takže na Solaris môžeme tým pádom asi zabudnúť, keďže momentálne nestíhajú ani lobogo (aj tender na dvojkĺbové trofle pre Salzburg nevyhrali len preto, že ich nestíhajú vyrobiť v požadovanom termíne...)
Reakcia na: Viko #38:
Ku mne sa dostala informácia, že motory na SU15CNG generálkované sú, vyradiť ich by bola jednoznačne chyba, prvá séria NB18 je určite v horšom stave.
Reakcia na: Valec #39:
To je sice pravda co pises. Ale ak vyrobca nevie dodat do 12M vsetko tak nesplna podmienky sutaze a vyberie sa iny vyrobca . V mediach je info ze sutaz vie splnit 6 znamych vyrobcov.
Reakcia na: Petto #35:
" Mne SU15 pridu niektore kusy zachovale a nie je dovod na vyradovanie , na delene 74tky este rok-dva vydrzia."

Dnes, keď je dodacia doba autobusu na úrovni 9 až 14 mesiacov, sa kľudne môže stať, že ten rok-dva prejde skôr, ako príde posledný z tých 80 ks.
Reakcia na: Petto #37:
Pár rokov dozadu ma tu niekto presviedčal, že generálky SU15III sa neoplatia kvôli vysokým nákladom na motory, aj keď som nezaznamenal, že by nejako vo veľkom boli kazivé.

A 95 je v súčasnej podobe vyhovujúca, radšej nech sa nové kĺby umiestnia užitočnejšie.
Reakcia na: fanatikmhd #36:
SU15 stacia GO , ved 3.generacia SU bola/je velmi vydarena. Klimu neviem ci ten voz utiahne, jednak ti tam hore na streche zavadzaju CNG nadrze a motor sa dost slusne prehrieva aj bez nej, klimu by to uz asi neutiahlo. Skor vetraky dorobit prip. zvacsit tie aktulne/ zamenit za posuvne.
Reakcia na: Petto #35:
To som nechcel ani písať že prvosériove NB18 sú už podľa môjho subjektívneho pocitu za zenitom ooohodne viac ako SU15. To čo si odfotil je len slabý odvar, denne mám aspoň 1x tú česť chytiť 1.sériu, a je to morbidita. Pražské vozy tiež nezaostávajú, i keď tak nehnijú a nelámu sa, plasty už lietajú ako v prvej sérii. To máš Ďalšie vozy na odstavenie = 80 kusov môže byť vo výsledku aj fakt málo. preto som spomenul tie SU15, či fakt sú na vyradenie. Máme kopec liniek kde sa s prehľadom uživia, v prípade nejakej GO a doplneniu klímy aj daľších 5-6 rokov spoľahlivo. Relatívne už sú vychytané, a aj čo do poruchovosti nezaznamenal som nejaké masívne odstávky, i keď, možno som len zle sledoval. Ale v porovnaní s dávnejškom kedy boli poruchové....
Reakcia na: fanatikmhd #33:
80 s prehladom staci. Rusno bude este pocas 4fazy reko KV radialy,ktora zhltne viac ako 12 vozidiel na NAD lebo bude sa musiet hradit aj trolejbus 33 autobusom.
Dalsie REKO radial nie su take frekventovane na NAD ako ta aktualna v KV. Mne SU15 pridu niektore kusy zachovale a nie je dovod na vyradovanie , na delene 74tky este rok-dva vydrzia. Skor nevidim ruzovo stare SORky 1.serie , vcera cesta s 1843 L39 , plast skackajuci za 3.dverami a korozia pod nim jak svina. Celkovo ten voz na vymoloch hrkal horsie jak 15rocny klagenfurtsky MAN 3202.
Reakcia na: fanatikmhd #33:
Tedomov chodí 10.
Reakcia na: juraj76 #30:
Síce akceptujem fakt že SU15 majú už 13 rokov, ale sú reálne v stave an vyradenie? predsalen, NP vozidlá, výluky, NAD, rozširovanie liniek, bude stačiť tých 80 vozidiel pokryť náhradu 20ks SU15, 30ks Tedomov a 20Ks karôs, keď sú v príprave opravy daľších radiál? koniec koncov, nie je DPB práve ten, ktorý len chvíľu vzad kúpil vozidlá s rokom výroby 2004?
Ak si dobre pamätám, chystá sa Vajnorská, Ružinov výhľadovo, a Pokiaľ sa nedokončí Petržalka aby sa uvoľnili vozidlá z l.95 tak to tak progresívne nevidím. Obzvlášť u tak kapacitného vozidla (Ok, tedom beriem, je krátky, aj keď, spoľahlivo mohol nahradiť Bn9,5 ktoré sa mohli poslať na východ....)
Reakcia na: Petto #31:
neobjednal*
Reakcia na: juraj76 #30:
Ked sa oslabovala 37cka nazad z spickoveho int. 10 na 15 tak sa ratalo s nasadenim klbakov v PO-PI, no len ujo Nesrovnal ich objednal. Tipujem,ze teda budu 37,95 klbove. A SUckove 32,74,196 tiez.
Zaujímavá je informácia o tendri na stránke Dopravného podniku:

Páše sa tam, že nové autobusy by malo nahradiť Karosy, Tedomy a Solarisy.
1. Ak by sa všetky vyradili a nakúpili by sa naftové autobusy (čo považujem na 100% isté), potom tu zostanú len naftové autobusy a tak tento tender môže definitívne pochovať plynové autobusy v Bratislave.
2. Ak sa vyradia 12m TEDOMY, taak namiesto nich DP nasadí kapacitnejšie- 18m vozidlá.
Reakcia na: sunogdy #28:
Mas pravdu, uz automaticky som to cital ako potahy calunene. 🙂
Reakcia na: Petto #24:
zle si si to prečítal, plastové sú obe riešenia, plastová škrupina s koženým alebo koženkovým čalúnením .... vykopírované zo zadania .... Sedadlá pre cestujúcich budú v umývateľnom vyhotovení - plastová škrupina s vymeniteľným hladkým koženým alebo koženkovým čalúnením odolným proti poškodeniu cestujúcimi.
Reakcia na: richardhudec #26:
Tu na IMHD to nie je, v zmluve je do 12M od podpisu.
Len ja nikde nevidím predpokladaný termín dodania?
Reakcia na: Ámos #20:
A zbohom Capacity na L61.
Reakcia na: Andy #23:
Kozenkove alebo plastove s tou skrupinou. Cize B moznost lebo cena ma 86% vahu v tendri.
Hmm, koženkové sedadlá, nerezové tyče, mechanické dopytové tlačidlá, podrobná špecifikácia klimatizácie, údržby, informačných systémov, chválim 🙂
Dobre čítam?! DPB a údržba?!!? 😆 😂
Konečne vidím snahu riešiť marazmus s prevázkyschopnosťou dodaných vozidiel 👍

Nie je cena 228.852€ bez dph za jeden minibus príliš vysoká?
😕 zbohom parcialne trolejbusy na L61..
Reakcia na: Jur@j #17:
No pri niektorych mam obavy ci by taku cestu zvladli 😃 . Leda ze si ich fakt odnesiete na vagone.
Reakcia na: Mike #11:
Aj to je riesenie a na ktorych linkach sa planuje vymena sol za klby?
Reakcia na: JaNa #10:
Neboj, tie vaše hrbáče si odnesieme do Prešova 😃
Neodpustím si niekoľko poznámok ku tendrom:

1. Predtým schvaľovalo tendre aj Mestské zastupiteľstvo. Teraz sa to robí bez neho? Veď o tendroch nerokovali ani len komisie zastupiteľstva. Už to nie je potrebné?
2. Hoci je už úplne iné vedenie, opäť si výrobca môže vybrať, či ponúkne naftové alebo plynové autobusy (rovnako ako v roku 2017). A pritom pri hodnotení ponúk cena bude najväčšmi hodnotená. Opäť zjavne diskriminácia autobusov s CNG pohonom, Alebo v čom je to iné oproti predchádzajúcemu tendru?
3. Cena- ak prerátame celkovú cenu za 70 kĺbových autobusov, dostaneme, že za 1 kĺbový autobus by chcel DP zaplatiť 327 000 EUR: To je približne cena ako pri poslednom tendri a aj vtedy to bolo až pri rokovaní s víťazom tendra. Nie je tá suma dnes podhodnotená, ak navyše sú vyššie nároky zo strany DP na autobusy?
4. To sa plánuje linka ktorí bude chodiť z letiska cez autobusovú stanicu až na Hlavnú stanicu? A nebude tých 10 vozidiel málo?
Reakcia na: Petto #8:
Autor článku zrejme nevie cestovať do budúcnosti aby zistil aký typ autobusu bude obstaraný a odfotil ho.
Reakcia na: Ike #13:
Ospravedlňujem sa za magyar word Ordnung, ale píšem jednou rukou z omnibuszu.
Reakcia na: Petto #5:
Nemali by kvôli tomu zrušiť súťaž a rovno dat tam vybrané vozidlo. Oh wait... To by zase nemalo Bratislavsku livrej. Ako to vravel gazda V1.0?
Reakcia na: Petto #8:
Preto a len preto, že iné lepšie foto nie je k dispozícii. To je súčasťou definície pojmu "ilustračné foto". Keby bolo niečo, čo vyhovuje viac, použijú to.
Reakcia na: JaNa #10:
Ak sa niektore solo linky nahradia kĺbami, tak potom niektoré uvoľnené sóla môžu nahradiť tých pár hrbáčov.
No mohli tam prihodit aj zopar 10.5m a nemuseli by tu uz strasit hrbace 😕
Reakcia na: Petto #8:
Zeby preto, lebo je to v sucasnom vozovom parku to jedine, co sa da oznacit za vozidlo "kvalitativne vyssej urovne"?
Reakcia na: 810zssk #7:
Ano, vieme. Ale preco sa pouziva ? To neni len imhd.ckom ale bezne denniky, noviny davaju "od veci" obrazky k clankom.
Reakcia na: Petto #5:
Metre by vadili, lebo nesplna v zadani stanovenu dlzku.

Inak viete co znamena "ilustracne foto"?
Reakcia na: Ma178rek #4:
Skratene Capacity je len Citaro vlastne 😆 .
Reakcia na: Ike #2:
Metre by ani tak nevadili, len ta 4.naprava ho diskvalifikuje automaticky
Reakcia na: Petto #1:
možno skrátené capacity? 😃 😃
Reakcia na: Ike #2:
Uprimne by mi viac CapaCity nevadilo (alebo aspon Citaro) - to je asi najlepsia kupa, co sa zatial podarila 🙂
Reakcia na: Petto #1:
Druhá veta:

"Predmetom verejnej súťaže je nákup 81 kĺbových autobusov s dĺžkou do 18,8 metra a štyroch minibusov s dĺžkou do 8 metrov."

Ok, CapaCity má niečo málo cez 19 metrov.
A preco je na obrazku uplne iny dlzkovy typ vozidla ? 😃 Ci len sen autora ? 😃