Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jonathan #45:
Ta karta je papierova - ako napr. v New Yorku, alebo plastova ako na Slovensku? U nas sa cudzincovi na mesiac kartu vobec neoplati kupovat, lebo najskor by za nu musel zaplati 160 Sk, a potom si na nu este aj kupit za dalsie prachy elektricenku... 😉
Popisem jednu velmi peknu vlastnost MHD v Stockholme.

Na jazdu v miestnej MHD potrebujete bud kartu (1, 3 alebo 30 dnovu), alebo kupony. Co je ale velmi zaujimave a pre ludi velmi prijemne je, ze ked si kupite 30 dnovu kartu a potrebujete ju tak 10 dni, tak ju jednoducho mozete vratit a cast penazi vam bude vratena.
Vzorec je asi takyto: suma = (pocet zostavajucich dni - 10)*25.
Moj konkretny pripad. Kartu som si kupil 7.11, vratil ju 17.11. Podla uvedenho vzorca som dostal 225 SEK. Kedze karta na celych 30 dni stoji 500, dostal som takmer polovicu. Pokial by som jazdil na kupony (listky), tak za 4 dni by som minul 110 korun a to by som len chodil do prace a spat.

A ked som sa uz rozpisal tak info o MHD v Stockholme je na

http://www.sl.se

kedze v anglickej verzii su len take formalne kecy, pridam aj maly svedsko slovensky slovnicek.

tidtabeller - tabuka odchodov
kartor - mapy
biljetter - listky
bannan - vlak, suprava
tunnelbannan - metro
spartrafik - kolajova doprava

A este jedna zaujimavost. Metro po desiatej hodine vecernej jazdi podla toho, ci je nasledujuci den volny, alebo pracovny. A ked je volny tak jazdi asi do pol stvrtej.

Podrobny navod ako zistit odchody metra:
Klik na tidtabeller a potom do hallplats/station napiste "t-centralen" a potom si uz len vyberte linku metra. Odporucam modru (bla) alebo cervenu (roda). Zelena je trochu komlikovana.

Takze zatial tolko. Ak mate nejake dalsie otazky ohladne MHD v Stockholme tak sa pytajte
Reakcia na: Sarko #38:
Pre mňa osobne bolo lahôdkou, keď som si obstaral atlas mesta Prahy z roku 1948. To bola teda inakšia Praha ako dnes 🙂
Reakcia na: Sarko #42:

Keď porovnáte schému električkovej siete (stav k 05/2003) z predošlého príspevku s mapou (stav k 04/2002), na ktorú je link v príspevku #39, zistíte, že sa "vyparil" nemalý počet električkových tratí. Vyzerá to na postupné redukovanie siete, možno z nedostatku financií.

Aj napriek tomu som, ak som dobre počítal, narátal 15 VOZOVNÍ 8-o, z čoho 4 sú objekty tzv. traťových služieb, jeden "tramvajno-mechaničeskij zavod TM3" a jeden "Avarijno-vosstanoviteľnaja služba" (havarijno-renovovacia služba).
A ďalšie zaujímavosti z Petrohradu. 🙂

Schému metra so stručnou charakteristikou jednotlivých liniek, história, projekty, informácie, foto a ďalšie zaujímavé odkazy nájdete tu:
-> http://www.metropla.net/eu/pet/petersbg.htm

Dokument "Projects for the Future" pretrohradského metra nájdete na tomto linku:
-> http://www.metropla.net/eu/pet/spb-projects.htm

Schému najväčšej električkovej siete na svete (obrázok vo formáte .gif) nájde na adrese:
-> http://home.uchicago.edu/~yopopov/rrt/maps/sc_st_petersburg.gif

Schému metra a súčasne regionálnych železničných liniek sa nachádzajú tu:
-> http://home.uchicago.edu/~yopopov/rrt/maps/rt_st_petersburg.html
To je náhoda, teda včera uplynulo presne 48 rokov, odkedy premáva pretrohradské metro 😎
Podľa toho, čo pozerám na mape Sankt Peterburgu, tá 4. trasa bola postavená. Sú tu už v predošlom príspevku spomínané dva prestupné trojuholníky, väčší pozostáva zo staníc:
Nevskij prospekt/Gostinyj dvor-Ploščaď vosstanija/Majakovskaja-Technologičeskij institut.
Menší (starší) trojuholník sa nachádza vnútri väčšieho:
Nevskij prospekt/Gostinyj dvor-Pločšaď vosstanija/Majakovskaja-Dostojevskaja/Vladimirskaja.
Koho zaujíma najväčšia električková a možno aj trolejbusová prevádzka na svete v Sankt Peterburgu, nech si klikne na: http://www.mapserv.ru/new/e/map_our.htm#routes (v angličtine) alebo http://www.mapserv.ru/new/r/map_our.htm#routes (v ruštine), si kliknite na link "Click here to download map for exploring" alebo "Нажмите, чтобы рассмотреть оформление карты подробно!".

Tu môžete vidieť detailnú mapu mesta s hustou sieťou električkových (červenou), trolejbusových (zelenou) a autobusových (modrou) liniek. E-liniek je tu 54, T-liniek 46, viac ako 130 vnútromestských A-liniek (modré čísla) a viac ako 40 A-liniek súkromných dopravcov a tzv. taxibusov (fialové čísla). Všetky linky majú samostatné číslovanie od 1 a vyššie.

Metro je tu znázornené iba piktogramami staníc. Preto vyberiem nejaké info z kniky "Všechna metra světa":
-V roce 1982 měl Leningrad (Sankt Peterburg) 4.100.100 obyvatel a rozkládal se na území o ploše 320 km2.
-Výstavba podzemní dráhy v Leningradě začala v roce 1940...
-"Cesta života" - tak nazývali v roce 1942 složitý systém vodních a pozemních dopravních cest v bezprostřední blízkosti fronty, který spojoval obklíčený Leningrad s Velkou zemí. Lví podíl na vybudování "cesty života" měli budovatelé metra...
-Dne 21.11.1942 vydal komisariát obrany rozkaz k výstavbě druhé "cesty života". Celkem 35 km železniční tratě a paralelně situované silnice se mělo vybudovat na zamrzajíci hladině Ladožského jezera. Lhůta: 2 měsíce!...
-Dne 15.11.1955 trasa dlouhá 11 km s osmi stanicemi zahájila provoz pro cestující...
-Trasy vedou k pěti nádražím města: Moskevskému, Finskému, Vitebskému, Varšavskému a Baltskému. Do roku 1990 se plánuje prodloužení zdejší podzemní dráhy o 41 km s 24 novými stanicemi, do nehož se zahrnuje i čtvrtá trasa, která povede z centra města do jeho západní časti. Napojením čtvrté trasy na trojúhelník v centru města vznikne další přestupní trojúhelník ve směru k východní městské části. Vytvoří ho stanice nám. Povstání-nám. A. Něvského-Vladimirská.
-Podzemní dráha zde nyní přepravuje okolo 2 milióny cestujících denně. V roce 1981 přepravila 720 miliónů cestujících.
-...po třiceti letech provozu (pozn.: k r. 1985) mělo leningradské metro síť o délce 85,6 km, tři trasy - červenou, modrou a zelenou - a na nich 45 stanic. Všechny tři trasy tvoří v samém středu města trojúhelník s přestupními stanicemi Majakovská-Technologický institut-Něvský prospekt.
Dnes som sa dostal k mapám Prahy z roku 1971 a 1967. No niečo úžasné, samé trolejbusové trate, nezrušené električkové trate a ešte takmer stavebne nedotknutý romantický ráz mesta...
Reakcia na: d3k0 #34:
ale na tie slubovane nove motoraciky to nema 😞
Reakcia na: Kami #35:
Dik za info, ono bolo to z druhej ruky vraj zo Sofie, takze to radsej zmenim 😉
D3k0: ta cabajka od Juraja Horskeho na 99% nie je v Sofii. Nikto z miestnych si taky voz nepamata. Stale si myslim ze je to v Burgase, zial nemam fotku tej posty, hoci v okoli mam az 5 fotiek.
Reakcia na: TeBeCe #33:
Aspon je tam nieco reprezentativnejsie 😉
yo, a do tatranskej lomnice zo studeneho potoka a popradu jazdia vozy radu 812....tie stare 850-ky(?) som uz nevidel...
Reakcia na: d3k0 #30:
pravidelna jesenna udrzba....a nepremava ani kabinkova na skalnate pleso (tusim do 15.12.)...musel som ist hore peso 🙂

v elektrickach sa uz musia oznacovat listky v oznacovacoch...sprievodcovia ich potom iba odfajknu perom 🙂 dokonca pred kazdym hlasenim "Nasledujuca zastavka..." je aj trojjazycny oznam o tom, ze si treba listky oznacit (ale hlasila to len jedna z dvoch elektriciek, ktorymi som isiel)...oznacovace su aj v zubacke, ale nie su este funkcne...
Jeden odkaz na clanok o integrovanej doprave v Ziline. Je tam sice vela kecov, ale obcas aj nejaky ten fakt.

http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/zv_46/zvstr1.pdf
Reakcia na: TeBeCe #29:
Preco nechodi ta lanovka?
pozdravujem setkych z vysokych tatier 🙂 je tu nadherne 🙂 akurat mi tu chybaju stare EMU 89.0, teraz jazdia len nove vozy (a len solo)...a nechodi ani lanovka na hrebienok teraz 😞
Reakcia na: Sarko #27:
To je iba vec zvyku... Ale pozri sa na Kosice - len sa tam slovkom spomenie Bratislava a uz sa vsetci ohradzuju, ze ta diskusia je o Kosiciach. A co je v BA? Stale sa tam iba vypisuje, aka je Praha uzasna, a ake sme my nuly. Tak nech to vypisuju tu 🙂 V BA fore by sa mali riesit problemy Bratislavy a nie chvastat sa s vymozenostami v inych mestach 🙂
Reakcia na: d3k0 #25:

Aha, no to mi nenapadlo, ze treba upravit original.. 😎
No a necudujem sa, ze odhanas ludi z BA fora, aby sa to tu trochu ozivilo. Mozno by pomohol priamy link z BA podstranky na toto forum 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.