Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jacob #11954:
Tlačítka sú prelepené lebo ľudia ich stláčajú miesto stopky. 😉
Sice neviem ako dlho sle dnes som osobne isiel tym novym Crosswayom #22 a dopytove tlacitka nefunguju, ak su pokazene dobre ale mam tusaka ako keby ich nasvhval vyplo lebo vofic otvara vsetky dvere a pustena klimatizacia potom fakt nema vyznam. Zaroven dopytove tlacitka su prelepene cervenou paskou, cize fakt by ma zaujimal dovod kedze vlastne pokazenie je asi nerealne kedze ten autobus ma kolko? Polroka?
Reakcia na: Richard Ščepko #11952:
je úplne jednoznačné, že zmena CP a linkového vedenia v lete 2016 otočila zásadne smerovanie MHD. Mesto sa dnes našťastie môže pochváliť zvyšovaním počtu cestujúcich, ale obnova vozového parku, ako to vyplýva aj zo záverov, poriadne mešká a je neúnosná. Rovnako súťaž na dopravcu treba konečne doriešiť, nielen pri zhorení vozu meditovať.

Super, že mesto vidí nedostatok budovania nových zastávok, ale na druhej strane to isté mesto odpovedá, že so zastávkou neuvažuje (Brnianska - ?!). Pritom treba jednoznačne zastávku na Vinohradoch. Naopak, napríklad zastávka Zlatovská (pri bývalej plavárni) by sa mala posunúť k Úspechu (a zrekonštruovať, opäť by boli zastávky oproti sebe).

K zastávkam: treba stanoviť konečne kategorizáciu a vybavenie zastávky podľa kategórie (ja by som dal 4: A. LED displej, prístrešok (alebo 2 či 3), označník, smetný kôš B. prístrešok, označník, kôš C. označník s košom,lavička a 😨 označník. Pri A až C aj kasselský obrubník.

K integrácii s PAL: zjednotiť konečne názvy zastávok !!! Takto je v tom riadny chaoz a bordel.

PS: niektoré vozy B952 sú v stave, že by som sa bál nimi aj odviesť...
Prikladám materiál k dnešnej mimoriadnej FMK ohľadom MHD v Trenčíne. Chcel som to sem dať skôr, ale pozabudol som na to 😐
Reakcia na: pavlik.marcel@gm #11947:
Level OŠI: ide linka 11 tak kricime "dve paličky", či pán niečo pije?
Reakcia na: irizar #11949:
Tento nemá ani na Sme, ten patrí na Pravdu.
Reakcia na: pavlik.marcel@gm #11947:
Pomylil si si portal, pre mudrlantov s pisomnym prejavom trinastrocneho ziaka pomocnej skoly, nulovou znalostou problematiky a Jedinym Spravnym Nazorom su tu diskusie.sme.sk.
Reakcia na: pavlik.marcel@gm #11947:
Síce tomu evidentne nerozumieš ale s radosťou naskakuješ na populárne témy.
dýchajte oxidy dusíka, mikročastice, ktoré zastanú až v prieduškách, získajte chronickú obštrukčnú chorobu pľúc, ... sťažujte si, že vaše deti sú sopľavé a ukašľané.
prečo asi fouwé dostal také pokuty, prečo musel stiahnuť státisíce automobulov, ktoré v púšťach čakajú na zošrotovanie, prečo politici nasadili emisné limity ... a vy si kupujete celí nadšení "pokrok vďaka ..."?
číňania (aj v maďarsku) vyrábajú elektrobusy, doma ich majú/prevádzkujú státisíce ...
a budete tu písať ako je elektro fuj!

mne je to skoro jedno, mám cca desať rokov, deti sú tam, kde je čisto, hoci krajina je predĺžená stále tam zametajú, vyvážajú smeti, udržujú zeleň.

na východe, hoci tam nič nie je, testujú elektrobusy.
Reakcia na: PtrkHrnk #11945:
Jednoducho. Nakúpiť klasické normálne nafťáky s normou E6, prípadne CNG a s elektrodivočinami počkať na dobu, keď na to mesto bude mať, a keď bude technológia vychytaná natoľko, aby sa cenou, spoľahlivosťou, dojazdom a rýchlosťou nabíjania priblížila použiteľným parametrom. Čo je koniec-koncov len otázka času. Nie je jediný dôvod, prečo by Trenčín, ktorý si fakt nemôže dovoliť vyhadzovať peniaze oknom, mal teraz za obrovské peniaze robiť pokusného králika. Stačí sa pozrieť, ako dopadli Košice.
Reakcia na: irizar #11944:
Tak ale, aké sa navrhujú alternatívy?
Reakcia na: PtrkHrnk #11939:
"Cena je irelevantna, rozpocita sa to v pausalnych platbach."

Tak na toto nemam slov. Fakt. Odpalil si mi poistky.
Reakcia na: PtrkHrnk #11939:
Nie, peniaze naozaj nevznikajú v rozpočte mesta, takže rozpočítať do paušálnych platieb sa dá len to, na čo mesto má. T. j. cena je dosť relevantná.

Druhá vec, životnosť doslova znamená, koľko vozidlo vydrží bez zásahov. Takže nie, žiadna generálka v jej polovici sa nemá prečo konať. Alebo veď ma odkáž na všetky tie Solarisy, MANy, Mercedesy, Citelisy atď., ktoré sa tak húfne generálkujú v polovici jazdenia...

Reakcia na: S499.1023 #11941:
Lokálne emisie (neznamená to len CO2, o to mi vôbec nejde). A ako keby neexistovala ropná propaganda...
Reakcia na: PtrkHrnk #11940:
Čo je to bezemisný autobus? To existuje akurát tak v zelenej propagande.
Reakcia na: S499.1023 #11938:
Štandardy vozového parku autobusov (príklad):
1. Vek
a. Prevádzkové vozidlá: Max. vek 1 vozidla 12 rokov pri podpise zmluvy, 14 rokov potom. Max. priemerný vek 9 rokov pri podpise zmluvy, 11 rokov potom.
b. Záložné vozidlá: Max. vek 15 rokov
c. Nové vozidlá: Max. 2 roky od prvej registrácie pri kúpe nového vozidla

2. Výška podlahy
a. Pri podpise zmluvy: Min. 50 % vozidiel s nízkou podlahou
b. Nové vozidlá: Nízkopodlažné pre 100 % stojacich cestujúcich, schody len v nepriechodných častiach, max. 3 stupne vedúce k sedadlu.

a keď teda nie (len) elektrobusy, môžeme rozmýšľať aj o emisiách
3. Emisie
a. Pri podpise zmluvy 50 % nových autobusov nízkoemisných.
b. Od roku XXXX 50 % nových autobusov nízkoemisných a 50 % bezemisných.
c. Od roku YYYY 100 % nových autobusov bezemisných.
Reakcia na: irizar #11936:
Cena je irelevantná, rozpočíta sa to v paušálnych platbách. Stačí, ak budú elektrické iba nové vozidlá a vozový park sa bude dopĺňať iba novými vozidlami.
So životnosťou batérií bude problém, ale v polovici životnosti vozidla aj tak treba spraviť generálku. Koncepcia obnovy nemusí byť zložitá a mala by práve fungovať automaticky. Za nedodržanie štandardov výpravy pokuty.
Reakcia na: irizar #11936:
Vždy, keď vidím nick "PtrkHrnk", tak to vo mne asociuje meno toho poslanca, čo je aj na pomery kapitánskej strany mimoriadne tupý, takže nič rozumné neočakávam 🙃 .
Reakcia na: irizar #11936:
zbytočne vyhodené peniaze, batérie sú stále najdrahší komponent a potom čo? V Zlíne na troljbuso-baterkáčoch potom jednoducho budú mať trolejbus, ale na autobuse vyvaliť ďalšie peniaze za výmenu? Hlavne u nás nie je žiadna koncepcia obnovy, veď to vidíme, že jazdí prímestský voz, veľa starých B952E, jedna B961 zase stojí napriek tomu, a nebyť požiaru #13 tak ani #22 nie je.

Najprv treba koncept a potom sa baviť o značke a parametroch. Lebo toto mesto necháva MHD samospádom.
Reakcia na: PtrkHrnk #11935:
A peniaze na ne ti vyrastu na stromoch, vsak? Taka podruzna malickost, ze elektrobus stoji zhruba dva a pol krat viac nez diesel, plus naklady na nabijaciu infrastrukturu, a mesto este nedavno nemalo ani na blbe kosenie travy, predsa nemoze stat v ceste sotofantazmagoriam...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.