Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mikeska #14016:
Ceny, ktoré spomínate, sú výsledkom pozmeňovacích návrhov predložených poslancami Mestského zastupiteľstva.

V prípade predplatného lístka na 365 dní máte pravdu, že nejde o presne 50% zľavu. Je o 1,25€ lacnejší, než by mal byť, ale osobne toto nepovažujem za zásadný problém. Uvedomil som si to už na MsZ, ale vzhľadom na cenu je to skutočne nepatrný rozdiel.

V prípade 24-hodinového lístka ide podľa mojich informácií o nedopatrenie pri formulovaní pozmeňovacieho návrhu, pôvodne sa počítalo aj s jeho zlacnením. Na úpravu ceny by bolo potrebné schválenie zmeny poslancami MsZ, o tomto ešte budeme rokovať.
Vie mi niekto prosim vysvetlit ten novy cennik?
Zlavneny predplatny casovy listok 365 dní...prečo 90 € a nie polovica zo zakladneho rocneho ked pri zlavnenych ma byt zlava 50%?

Preco pri zakladnych a zlavnenych CL 24 hod pri platbe BK a v hotovosti je to %-ne navysenie rozne oproti zakladnemu CL?
zakl. CL 0,80€...BK 1€ (navysenie 25%)...hotovost 2€ (navysenie 150%)
zakl. 24hod 2€...BK 3€ (navysenie 50%)...hotovost 4€ (navysenie 100%)
Predsa by malo byt:
zakl 24 hod 2€...BK 2,5€...hotovost 5€ a zlavnene 24 hod polovica z nich.
To tam tipovali sportku a davali nahodne cisla.
Reakcia na: milan005 #14014:
Rýchly graf k vývoju počtu cestujúcich počas voľného dňa, víkend, Juh. Dáta máj až jún 2023.

V návrhu po siedmej postupne nabiehame na víkendový interval, ktorý sa ťahá až do večera. Prečo?

- od 7. hodiny máme cca podobné počty, ako medzi 21. a 22. hodinou,
- medzi 20. a 21. hodinou máme cca podobné počty, ako medzi 11. a 12. hodinou, má sa teraz tento čas oslabovať?
- medzi 21. a 22. hodinou máme 42% podiel z najsilnejšej hodiny, medzi 22. a 23. hodinou máme 21% podiel, avšak v tejto hodine je presne polovičný počet spojov oproti 21. a 22. hodinou... ak by tých spojov bolo viac, podiel by mohol narásť (nie dvojnásobne, ale takisto ani nie nebadateľne).

Ja som za to, aby obehy plynulo nadviazali na doteraz zabehnuté zvyklosti, to je absolútne v poriadku. Ale tiež si treba uvedomiť, že MHD je tu pre ľudí a jej celková funkčnosť a použiteľnosť nesmie ustúpiť podielu celodeniek z celového počtu služieb... Ešte na záver hypotetická situácia - nočné linky nám za hodinu prevezú 60 cestujúcich (2x 15 Juh, 1x 10 Zámostie, 1x Sihoť, v silnejšie teplé noci vôbec nie nereálne). Mám podľa tohto kľúča zavádzať v noci taký istý rozsah, ako je medzi 6. a 7. hodinou? Vôbec predsa neplatí pravidlo, že ak zredukujem spoje, všetci tí cestujúci sa preskupia do existujúcich... časť nemusí ísť vôbec, alebo pôjde inak.
Dovolím si ešte nejaké subjektívne zhrnutie.
Cenník, čiastočne súhlasím s draxterom ale mňa tak nehnevá lístok v hotovosti za 2€ pretože dnes už každý má možnosť kúpiť si lístok z bankovej karty. Možno najsilnejšia skupina, ktorá by nemusela mať BK sú ľudia nad 70 rokov a tí cestujú bezplatne.
Takže toto ako najväčší problém nevnímam pretože to môže naozaj urýchliť nastupovanie.
Veľmi zle ale vnímam 100% navýšenie ceny základného lístka z DK a ešte väčšie navýšenie z BK. BK by mala byť cena rovnaká ako DK ak budú čítačky na BK fungovať pri každých dverách. Ak nie, cenový rozdiel má svoje opodstatnenie zasa kvôli urýchleniu.
Novým grafikom chce Mesto prilákať cestujúcich ale ten cenník bude silný protiefekt.
Ale aj samotný grafikon ak uvážim že ja osobne robím mesačne cca 60 ciest MHD a z tohto čísla sa mi asi 44 ciest výrazne skomplikuje, 10 nezmení a 6 zlepší. Nepekná štatistika...

Obrovský nárast cien sa obhajuje navýšením počtu spojov.
Dal som si tú robotu a porátal si nejaké veci aj keď 2 roky staré ale údaj môže poslúžiť ako zaujímavé porovnanie aj keď je len približný a "rátaný na prstoch". Toto je percentuálny podiel cestujúcich počas voľného dňa na všetkých linkách z Juhu od 4 do 12 a na Juh od 13 do 22:
4: 5,5%
5: 25,3%
6: 36,9%
7: 48,9%
8: 71,9%
9: 87,2%
10: 68,6%
11: 59,1%
12: 57,6%
13: 70,7%
14: 77,4%
15: 84,1%
16: 83,7%
17: 100%
18: 92,7%
19: 71,7%
20: 46,4%
21: 35,7%
22: 19,7%

Takže myslím že ranné aj večerné oslabenie tak ako bolo vytvorené v r. 2016 spĺňa svoj význam a dáva priestor lepšej stavbe turnusových obehov.

V pracovný deň nový návrh ráta prakticky s rovnakým rozsahom dopravy medzi 17-18 a neskoro večer, uvediem že ak sa medzi 17-18 prepravilo 100% cestujúcich, tak:
po 20 to už bolo len 39,7%
po 21 len 21,4%
a po 22 len 18,9%
Teraz nový návrh dáva neskorý večer na rovnakú váhu s časom medzi 17 a 18 kedy ustáva odpoludňajšia špička.
A toto znovu spôsobí horšiu stavbu turnusových obehov.
Len preto aby neskoro večer kedy sa prepravuje pätina cestujúcich bol rozsah dopravy rovnaký ako v doznievajúcej špičke.
Reakcia na: milan005 #14012:
Časovo by to tiež mohlo poslúžiť k vlakom odchádzajúcim zo stanice 5:41, 6:40 a 7:41. L1 by bola na stanici 7-9 min. pred ich odchodom. Od OA by mali ľudia väčší problém túto krátkosť prestupu stíhať.
Páni, nebolo by vhodné viesť víkendové spoje L8 o 5:17, 6:17 a možno aj 7:17 z Juhu namiesto na L8 na L1?
Na čas 6, 7, 8 počas voľných dní nič nejde do oblasti Pod Sokolice a naopak na starú Sihoť ide linka 8 v total súbehu s L11.
Takže mohlo by sa tým len získať. Zo Sihote na Juh už však ako L8 ponechať.
Reakcia na: tomas153cv #14006:
Čítal som o tej Partizánskej tiež keď som mal buď nejakú knižku požičanú alebo v jednej spomedzi tých čo mám doma.
Ale nič bližšie k tomu neviem.
Reakcia na: Marek6283 #14009:
Čakalo sa na výsledok rokovania MsZ, následne budú prebiehať rokovania medzi mestom a TSK. Malo by ísť však skôr o riešenie technických otázok vyplývajúcich z úpravy sortimentu lístkov, tarifná integrácia ako taká by mala byť naďalej zachovaná.
Ozaj, mládenci a čo teraz s Integrovaným systémom u nás? Modráky mali cenu po meste takú ako MHD a teraz vlastne budú oni pekne lacný na rozdiel od nás.... 😕 🙃
Mal som telefonát : Ujo šofér, čo je na tom pravdy, že medzi Opatovou a Kubricou bude pendlovať autobus každých 5 minút?! 😂 😃 ...tak som musel vysvetlovať...reku až tak rušno na Potočnej kamarát nebudeš mať...
Reakcia na: tomas153cv #14006:
Áno, na 75% máš recht. Zastávky sú hotové ale nikdy nepoužité. Akurát Partizánska mala ozaj stúpať hore, no nielen podložie, ale hlavne financie na oporný múr boli proti. Linka sa však zvažovala aj po Cintorínskej akoby odľahčenie Soblahovskej.
Reakcia na: TomoSK #14002:
Teraz uplne odveci ale na toto by si mohol poznat odpoved, popripade milan005...
Zevraj sa kedysi v davnych casoch planovalo tade chodit. Koli tomu bola vybudovana aj nika oproti studnicke(dnes su z toho parkovacie miesta podobne ako na Sihoti). Pocitalo sa s tym ze druha cesta z Juhu bude zo Saratovskej rovno dole na Partizansku(od pohladu z mapy to aj vychadza) ale koli nestabilnemu podloziu na Juhu a zasahu vtedajsieho komunistickeho vedenia sa od toho upustilo. Udajne dokazom toho je aj ta pravotociva zatacka ktora je mierne podsadena. Toto mi hovorili viaceri pamatnici, zial nikdy som nemal moznost si to overit, vo volnom case som sice trochu patral(napriklad materialy od p. Brabenca) ale docital som sa len o ciastkovych potvrdeniach(zahradkarska oblast, nieco s clenom UV KSC atd) ale nic konkretne. Ak by niekto mal nejake relevantne materialy, budem rad.
Reakcia na: TomoSK #14002:
Linka po Partizánskej sa plánovala/plánuje kam?
Reakcia na: milan005 #13998:
Tá 16 je veľmi zaujímavá takto. Navrhoval by si zo stanice po Železničnej k Maxu či otočku na kruháči ak by k nemu šla od Štefáničky?
Reakcia na: TomoSK #13996:
no to by bolo fajn, ak by zastávka bola niekde na boku Kauflandu
Reakcia na: TomoSK #14001:
Len by som rád dal dodatočne do pozornosti, že na spojenie starej Sihote a Maxu sa myslelo, avšak ako prestupné spojenie, kým sa nevymyslí niečo koncepčné a nie provizórne... Počas celého dňa sú nadväznosti na Žilinskej medzi 24 a 1 obojsmerne, 1 navyše bude odbavovať zastávku rovno oproti nástupišťu smer Sihoť, takže aj tá dochádzková vzdialenosť bude prakticky žiadna.

V budúcnosti, pri ďalšom navýšení výkonov (odhad r. 2025) pracujeme s trvalejším riešením, ktoré by zároveň obslúžilo aj oblasti, kam sa dnes nejazdí, no malo by sa tam jazdiť (Partizánska). 🙂
Reakcia na: milan005 #13999:
Primárna idea 16ky bola ponechať priamo prepojenú Kubrú s Maxom, už tak sú miestni dosť na prášky. Hoci si myslím, že to už prešlo do roviny detskej hry "telefón", kedy si v Kubrici odovzdávajú od susedy k susede vyložene nepravdy, lebo nám chodia naštvané maily, že rušíme spojenie Kubrice s centrom, s nemocnicou aj s Juhom... Zo správy "11 pôjde cez Sihoť" sa zjavne stalo "11 pôjde po Sihoť", čo burcuje zbytočné vášne.

Avšak nápad so šestkou, ktorá preberie rozsah šestnástky (a naopak), a zároveň pôjde cez podjazd na starú Sihoť sa mi úprimne pozdáva, obzvlášť potom, čo bol prekopaný Priemyselný park a prakticky celé poobedie až do 18:30 zostane spojenie Zámostia s AS, čo je na skok od OA. Pri 16 sa zvažovali viaceré možnosti trasovania, avšak časová poloha je silne účelná, vďaka tomu aj dosť nešťastná - prípoj na 4/11 obojsmerne na Hasičskej, čo tvorí z Kubrej odchody tesne po sebe. Tieto dve linky majú na celom Severe najväčší rádius a sprístupnia dobré a rýchle spojenie so Zámostím prakticky všetkým.

Či by sa naplnila? Pár nastupujúcich na Štefánikovej smerom do Kubrej máme, asi tretina z nich je Kubrica (hah, do 2 cestujúcich), no väčšinu zvyšku asi pokryje tá jednička... Mimo špičiek by to bolo asi také všelijaké, nazdávam sa, že rozsah súčasnej šestky by tam asi postačujúci bol. Kubričania majú naďalej k dispozícii Lidl a obchodné stredisko na Sihoti z hľadiska občianskej vybavenosti.

Budem uvažovať, čo sa tam ešte dá vymyslieť. 🙂
Reakcia na: milan005 #13998:
Nápad zaujímavý, v súčasnej trase 16 avšak vidím, že sa chcelo zanechať priame spojenia blízkej Kubrej s obchodnou zónou pri Merine a Billou. Cesta z Kubrej k MAXu, aj k Bille by sa sťažila.

Reakcia na: milan005 #13998:
Alebo úplne pozmeniť:
6 - premávka "x" + "a" celodenne int. 60 trasa Záblatie - AS - Max - OA - Považská - kotolňa (späť rovnako ale po Hodžovej a kpt. Nálepku)
16 - premávka "x" od 5 do 16 na trase ako je v návrhu
Plus pri návrate neposunutej L23 by sa na Hasičskej naraz stretli 3 busy v jednej minúte a bolo sľubované že už sa nestane že by sa na zastávke stretli 2 busy.
Narýchlo ešte drobná úvaha, zaujíma ma názor viacerých. L16 cez víkend, z Hasičskej bude odchádzať 5 min. po linke 1 a v nultej minúte s L4.
Má šancu sa naplniť alebo z nej ľudia od hasičskej budú už len vystupovať?!
Nestane sa že mimo školského času pri Maxe vystúpia poslední cestujúci a do Kubrej pôjde vždy prázdna?!
Napadla ma úvaha miesto trasy Max - K výstavisku - Billa - Pred polom - ZŠ - Kubrá zvoliť Max - OA - štadión - Považská - kotolňa kde mať konečnú tak ako v dávnej minulosti a následne po Hodžovej ísť naspäť a takto napojiť starú Sihoť na Max a Kaufland?!
Vidím tam ale aj nevýhody:
1. víkend ráno keďže sa oslabil na úkor posilnenia neskorého večera by išiel z Kubrej len jeden bus za hodinu. Ale to sú len 2 spoje kde je táto bolesť.
2. nie je počas pohybu pracujúcich a školákov v "x" je vhodnejšia trasa z pôvodného návrhu?! = výhoda toho čo zvažujem je len voľný deň a pracovný po nejakej 16tej. Toto by ale mohlo pomôcť keď už po 16tej "x" nepremáva L6 tak by ju nahradila táto 16 "ku kotolni"

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.