Po predošlom neúspechu DPmP, a. s. opäť obstaráva elektrobusy, ktoré nahradia dosluhujúce midibusy.
V utorok 28. apríla 2020 bola na stránke Úradu pre verejné obstarávanie aktualizovaná zákazka Nákup elektrobusov a príslušenstva pre DPMP. Jedná sa o nákup 5 kusov mestských, dvojnápravových elektrobusov dĺžky do 9 metrov, ktoré budú dodané vrátane riadiacich, informačných, kamerových, odbavovacích a nabíjacích systémov. Lehota na predkladanie ponúk uplynie 5. júna 2020. Hlavným hodnotiacim kritériom (95 bodov zo 100) je najnižšia cena bez DPH za dodanie týchto vozidiel.
Vybrané požiadavky na technické parametre
- dĺžka - max. 9 metrov,
- výška - max. 3,4 metra,
- počet dverí - min. 2,
- obsaditeľnosť - min. 40 cestujúcich,
- technická životnosť - min. 10 rokov,
- výkon motora - min. 120 kW,
- dojazd - min. 130 km pri plnom zaťažení,
- nabíjanie akumulátorov - rýchle aj pomalé (nočné) nabíjanie pomocou kábla,
- celovozidlová klimatizácia,
- elektricky ovládané strešné okno,
- elektricky riadené nezávislé vykurovanie,
- čalúnené sedačky, aj s opierkou, ak sú umiestnené na nízkej podlahe,
- uzamykateľné posuvné časti okien,
- dopytové otváranie dverí - v interiéri musia byť tlačidlá umiestnené na madlách pri dverách,
- všetky tlačidlá v priestore pre cestujúcich musia byť popísané Braillovým písmom,
- vonkajšia akustická signalizácia pre nevidomých aktivovaná pomocou ovládača,
- kamerový systém v interiéri,
- USB prípojky pre nabíjanie smartfónov a iných zariadení.
Požadované záručné lehoty
- elektrobus - minimálne 36 (tri roky) mesiacov alebo 220 000 km,
- karoséria (korózia a iné poškodenia) - minimálne 120 mesiacov (10 rokov),
- povrchová úprava vozidla, lak - 84 mesiacov (7 rokov),
- trakčný akumulátor - minimálne 60 mesiacov (5 rokov) alebo 2 000 nabíjacích cyklov.
Spolu s elektrobusmi má byť dodané aj nabíjacie príslušenstvo - 5 nabíjačiek pre pomalé nabíjanie a 1 nabíjačka pre rýchle nabíjanie. Predpokladaná hodnota zákazky je 2 544 550,00 € bez DPH. Financovanie zákazky má byť z 95% pokryté fondami EÚ z Integrovaného regionálneho operačného programu a zo zvyšných 5% ju má pokryť obstarávateľ. Elektrobusy majú byť dodané do 21 mesiacov od podpisu zmluvy s výhercom obstarávania.
Jur@j
Situácia sa ale za ten čas zmenila a všetci vieme, že ani tých 6 autobusov nás nespasí a treba hneď hľadať možnosti financovania ďalších nákupov, resp. obnovy vozidlového parku.
Som optimista a verím, že nech už tie elektrobusy vyhrá ktokoľvek, stále to budú lepšie, spoľahlivejšie a pohodlnejšie vozidlá, než mikrovlnky zo SNV. Dovolím si drzo povedať, že kto sa neviezol vo Firste po 5-10 rokoch prevádzky, nemá právo sa k Rošeru ani vyjadrovať. Hocijaký baterkový stroj je určite lepší než valník s manuálnou prevodovkou a listovým pérovaním, ktorý niekto omylom vyrobil a niekto iný ešte väčším omylom nakúpil. V Prešove dvakrát po sebe...
Ako sa tak dívam na horné riadky, asi som voči Rošeru zaujatý. Snáď som teraz neprivolal žiadnu kliatbu a nevyhrá to elektrický First