Dopravca si uplatnil opciu na nákup šiestich kĺbových a štyroch štandardných trolejbusov.
Vo štvrtok 13. februára 2020 bola v Centrálnom registri zmlúv zverejnená Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku, ktorej účelom je spolufinancovanie projektu DPMP, Modernizácia vozového parku trolejbusov v Prešove - II. etapa. Cieľom projektu je zvýšenie atraktivity a prístupnosti verejnej osobnej dopravy prostredníctvom obnovy mobilných prostriedkov dráhovej MHD.
Dopravný podnik mesta Prešov, a.s. si tak vďaka zabezpečenému spolufinancovaniu môže dovoliť uplatniť opciu na nákup 10-tich nových trolejbusov (6 kĺbových, 4 štandardné), ktoré dopravca v súčasnosti potrebuje ako soľ. Keďže opcia na nákup trolejbusov vychádza z pôvodného obstarávania na trolejbusy, ktoré v roku 2016 vyhrala Škoda Electric, cestujúci môžu očakávať, že ich budú voziť ďalšie vozidlá v karosérii SOR s typovým označením 30 Tr a 31 Tr, ktoré už Prešovčania dôverne poznajú.
Cena za jeden 12-metrový trolejbus je 436 026,17 € a cena za jeden 18-metrový trolejbus činí 571 610,28 €. Celková hodnota zákazky je 5 173 766,36 €. Spoluúčasť poskytovateľa NFP (Ministerstvo dopravy a výstavby SR) je v hodnote 4 928 877,72 €
Jur@j
Každopádne sny o vyraďovaní 24/25 Tr by som si rýchlo vyhodil z hlavy, keďže už teraz nie je čo vypravovať. Akurát tie 702 a 707 si viem predstaviť vyradené, ale to je tiež len formalita.
Inak zaujímalo by ma ako je zazmluvnená reklama na 707. Ak by tam bola formulka, že doba nosenia reklamy sa predlžuje o dni, kedy trolejbus stojí, tak nás ten trolejbus asi prežije