Dopravca bude spolupracovať na projekte, v ktorom bude testovať LNG autobusy.
Dopravný podnik mesta Prešov sa bude uchádzať o dotáciu z Kohézneho fondu EÚ "Transport", ktorý sa bude zaoberať realizáciou štúdie prevádzky minimálne 12 a maximálne 16 autobusov poháňaných zemným plynom LNG aj so zodpovedajúcou infraštruktúrou. Vyplýva to z Mandátnej zmluvy podpísanej medzi DPMP a mandatárom Danube LNG.
Zmluva je podpísaná na dobu určitú a to do splnenia všetkých záväzkov oboch zmluvných strán.
O dotáciu na plynové autobusy sa DPMP uchádzal už aj v minulosti, ani jeden z projektov však nebol schválený a nezískal financovanie.
Troll
13M (alias donedavna oznacovane ako 12,8M) ma napríklad Eurobus. U novych Crosswayov sa 15-metrova varianta zatial zda sa neponuka (ale vyzera, ze bude). Inac, paci sa mi, ze si sa chytil hned na dlzky, ale na vyhotovenie LE vs. klasika vobec. ?
"A tržba od cestujúcich ti vôbec neovplyvňuje náklady pre boha! To ako môžeš toto povedať?! Náklady sú čiste iba výdavky! Tržba je tržba z cestovného, reklám a príp. inej činnosti, ktorú podnik vyvíja a má príjem. A až potom keď spočítaš náklady a tržby a výjde ti číslo tak môžeš tvrdiť, že máš zisk (keď si nad nulou) alebo stratu (pod nulou)."
Prepac, zle som sa vyjadril. Myslel som to tak, ze ak by kraj sutazil linku, kde tie trzby na spoj pokryju vyssiu cast nakladov na spoj ako inde, objednavatel by mal pravo ocakavat od dopravcov nizsiu cenu dotacie ako inde. Ale taky pripad u nas este nenastal - ak sa uz sutazilo, tak v jednej sutazi to bol jeden velky balik liniek v celom kraji, co samozrejme samo osebe znizuje moznosti sutazenia a pozitivne efekty pre objednavatela. Teda vlastne presne to, co spominas nizsie v #25.
"U nás na Slovensku kebyže sa opýtaš SADkárov tak ti budú drzo do tváre klamať, že oni jazdia najefektívnejšie ako vedia a a najlepšie ako vedia, a že cestovné poriadky sú dielom niekoľkoročného vyhodnocovania potrieb. požiadaviek a počtov cestujúcich v jednotlivých reláciách. Túto okrídlenú všemohúcu frázu si ešte nepočul z úst SADiek?"
Samozrejme, ze tuto frazu poznam, preto inde v prispevku #24 nepriamo naznacujem, ze tvorba cestovneho poriadku by mala byt plne v rukach objednavatela, nie dopravcu, ako je u nas zvykom. Otazka je, ci u objednavatelov je dostatok schopnych ludi a ci existuje realne nejaky donucovaci prostriedok na dopravcov, aby poskytovali pravdive udaje o obsadenosti spojov jednotlivych liniek v ktorykolvek "rezim prevadzky", aby objednavatel nemusel platit k tomu dalsie prieskumy a/alebo vymyslat bez realnych podkladov.
P. S.: Nevies, VUC preplacaju dopravu aj dochadzajucim zamestnancom z inych krajov, pripadne nejake ubytovanie v sidle kraja? Napr. v BBSK, kde viem minimalne o jednom vychodniarovi...