Za schválenie hlasovalo 96% poslancov.
Mestské zastupiteľstvo Mesta Prešov schválilo Plán dopravnej obslužnosti a optimalizácie liniek MHD v alternatíve A, ktorý je minimalistický a bez výraznejších zmien. Obsahuje hlavne:
- ponechané súčasné číslovanie liniek,
- zrušenie liniek s 1 - 3 spojmi za deň,
- nezmenené školské linky,
- nezmenené výkony MHD.
Zhotoviteľom, spoločnosťou DIC Bratislava odporúčaná alternatíva B bola Komisiou pre územný plán, výstavbu, dopravu a životné prostredie zamietnutá z dôvodu množstva nelogickostí a potrebných stavebných úprav (vybudovanie obratísk, doplnenie trolejového vedenia atď.) v sieti MHD. Navyše by priniesla zníženie už tak nízkych a nedostačujúcich výkonov mestskej dopravy o 8 - 10%.
Plán dopravnej obslužnosti musel byť vyhotovený pre vytvorenie Master plánu dopravy v Prešove a ďalších dokumentov, na ktorých je závislé schválenie financií z Európskej únie na rozvoj dopravy v meste, napríklad na budovanie nových trolejbusových tratí, preferencie vozidiel mestskej dopravy či nákup nových ekologických vozidiel.
723.6
S tými Švábami neviem čo porobili ale keď sa na to tak pozerám, tak jediné čo ma napadá, že zlúčiť linky 10+19, 39+45, ponechať 28 a do týchto liniek vložiť nové spoje, tak aby zvládali kapacitne pobrať za linky, ktoré obsluhovali mesto 3 až 7 pármi spojov behom dňa čiže 33, 34, 35 a 37. Lepšie je mať menší počet liniek a pokiaľ možno s intervalmi na sídliskách aspoň 15 minút aby mali. Už také tie okrajové časti, kam premáva iba jedna linka (Vyšná Šebastová, Teriakovec, Ruská Nová Ves, Haniska, Záborské, Kalvária, Bzenov, Malý Šariš, Rúrky, Surdok, Kanaš) tie popárovať podľa počtu spojov a tak aby im linka prechádzala naskrz centrom, príp. tam môže končiť. Hmm, snáď sa niečo funkčné a zaujímavé upečie v budúcnosti. Vozidlový park má Prešov jeden z najlepších v republike, tak keby linkové vedenie doladili, by to bolo dokonalé.