DPMK na základe podpísaného dodatku k zmluve kúpi aj zvyšných 13 vysúťažených električiek.
Dopravný podnik mesta Košice v utorok 8. marca 2016 podpísal dodatok ku kúplnej zmluve 84/2014, ktorou si uplatňuje vysúťaženú opciu na dodávku zvyšných 13 kusov električky Pragoimex/TWT Vario LF2+. Cena jedného kusu ostáva oproti pôvodnej zmluve nezmenená – 1,449 milióna €. Po uskutočnení dodávky bude v Košiciach prevádzkovaných 46 kusov tejto električky, čo umožní definitívne odstavenie električiek T3 slúžiacich ako dispozičná záloha a pravdepodobne aj časti električiek T6.
Dodávka prvých 23 električiek LF2+ prebiehala postupne od polovice roku 2014 do augusta 2015. Prvé tri kusy boli po homologizačných jazdách zaradené do bežnej premávky v decembri 2014. Po zabezpečení ďalšej dotácie európskych peňazí bola uplatnená časť opcie na dodávku ďalších desiatich kusov, ktorá bola naplnená v októbri 2015. Po ukončení výluk v centre mesta sú LF2+ nasadzované na linky 2 3 4 7 a R.
LC
Kosice su pre krySOR a Pragovku len pokusne mesto na ktorom sa da odskusat vsetko a este ti zato aj dobre zaplatia a dodaju skvele referencie. To ze to sefovia mesta (Paska a Rasi) a podniku to nerobia zadarmo je snad asi kazdemu jasne a nic ine ich nezaujima.
To, ze sa tu bude uz len nakupovat krySOR a pragovka je zabetonovane na niekolko rokov dopredu, takze aj keby sa zo dna na den vymenilo vedenie mesta a DPMK tak sa nic take velke nestane a pre istotu ako je vidiet uplatnuju dodatky hned co sa to da a kolko sa da.
Naviac sa tu argumentuje bo cena z DPMK a od laikov, ale ked si prepocitate cenu napr. bratislavskej a kosickej elektricky povedzme na metre/kapacitu a zohladnite len taku drobnost ako nizkopodlaznost a klimu (schvalne neuvadzam dizajn), tak ta kosicka bude natom horsie a bude nevyhodnejsia.
Ale samozrejme na pocet kusov vyjde lepsie, ale to je potom rovnako, ako keby sme argumentovali, ze namiesto LF2 nakupime drezinu a to pripojime k T3 a samozrejme, ze sa dostaneme na este lepsiu cenu za kus ako u LF2.
PS: pragovka ma aj "novinku", samozrejme ma to o dvere naviac lebo to je "nutne" pre spravny tender , ze sa potom v nej neda nikde posadit je len taka drobnost a je len otazkou casu, kedy podpise DPMK nejaky novy dodatok na nakup, kedze ocividne chut na nakupovanie ich nepresla a mesto to stedro dotuje vlozenim kapitalu aj bez auditu extremne zadlzeneho podniku.