Obnovenie plnej prevádzky električiek (od 20.12.2015)

Električky sa po dlhých mesiacoch vrátia do centra mesta

Od nedele 20. decembra 2015 dochádza k úplnému obnoveniu električkovej dopravy do rozsahu pred začatím rekonštrukcií tratí. Trasy električkových liniek sa teda vracajú do pôvodného stavu:

  • Linka 2: Havlíčkova – Námestie Maratónu mieru – Hlavná pošta – Námestie osloboditeľov – Staničné námestie a späť
  • Linka 3: Važecká – VSS, križovatka – Ryba – Námestie osloboditeľov – Staničné námestie a späť
  • Linka 4: Barca, Socha Jána Pavla II. – VSS, križovatka – Ryba – Námestie osloboditeľov – Hlavná pošta – Námestie Maratónu mieru – Havlíčkova a späť
  • Linka 5: Staničné námestie – Námestie osloboditeľov – OC Optima (premáva ako prípoj k vlakom počas vybraných nedieľ)
  • Linka 6: Námestie Maratónu mieru – Amfiteáter – SOŠ automobilová – Námestie osloboditeľov – Staničné námestie a späť
  • Linka 7: Važecká – VSS, križovatka – Ryba – Námestie osloboditeľov – Hlavná pošta – Botanická záhrada a späť
  • Linka 9: Havlíčkova – Námestie Maratónu mieru – Amfiteáter – SOŠ automobilová – Železníky, križovatka – VSS, križovatka – Važecká a späť
  • Linka R1: Staničné námestie – Námestie osloboditeľov – OC Optima – Vstupný areál U. S. Steel a späť
  • Linka R2: Važecká – VSS, križovatka – Železníky, križovatka – OC Optima – Vstupný areál U. S. Steel a späť
  • Linka R3: Havlíčkova – Námestie Maratónu mieru – Amfiteáter – OC Optima – Vstupný areál U. S. Steel a späť
  • Linka R4: Botanická záhrada – Amfiteáter – OC Optima – Vstupný areál U. S. Steel a späť
  • Linka R5: Ryba – Námestie osloboditeľov – OC Optima – Vstupný areál U. S. Steel
  • Linka R6: DPMK – Spoločenský pavilón – OC Optima – Vstupný areál U. S. Steel a späť
  • Linka R7Amfiteáter – OC Optima – Vstupný areál U. S. Steel a späť
  • Linka R8Barca, Socha Jána Pavla II. – VSS, križovatka – Železníky, križovatka – OC Optima – Vstupný areál U. S. Steel

 

Upozorňujeme, že s návratom liniek do ich pôvodných trás dochádza aj k zmenám cestovných poriadkov doteraz prevádzkovaných električkových liniek. Prevádzka liniek náhradnej dopravy X6, X7 a X9 bude od nedele ukončená.
Upozorňujeme cestujúcu verejnosť, že v prípade otázok je možné kontaktovať dopravcu - Dopravný podnik mesta Košice - nonstop infolinkou na čísle 055/6 407 407 alebo e-mailom na adrese: dpmk@dpmk.sk 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 5801 #47:
No pokiaľ viem teraz máme toľko tých nových NP vozov - že nemaal by byť problém vypraviť miesto starších vozidiel aj iné NP nové vozy (ved všetkých 33 určite naraz poruchu nemalo) , alebo aspoň "vymeniť" ich s vozmi kde NP garancia nieje .. Len to by chcelo zase trochu "chcenia a námahy" niečo naviac urobiť..
?
Reakcia na: Mamakami #46:
Na nových električkách sa vyskytla porucha na kúrení a preto sa na miesto nich do niektorých poradí vypravuju staršie vozidla aj keď ide o garantovane nízkopodlažné spoje.
Chcem sa opýtať prečo jazdia vysoké elektricky keď je CP v 3 a 7 červený to znamená samé nízke spoje. Mám tu totiž vozičkármi a na stanicu aj späť sme museli cestovať vysokou elektrickou.? ? . Ďakujem a prajem pekný deň.
Reakcia na: Author #44:
Neoslaboval sa okrajový režim na linke 4?
Reakcia na: veteran #43:
Mozno treba zvazit aj upravy LV E. Ak by sa upravila trasa + interval najslabsej E linky, zostal by priestor, aby vsetky zvysne isli do sietoveho intervalu nosnych liniek..
Reakcia na: Author #42:
Energetická náročnosť je fajn, no nemyslím, že sme na tom tak super, že si môžme dovoliť odpísať väčšinu T6 a #701. Samozrejme vychádzam z toho, že žiadne zlepšenie intervalov nebude. Je asi naivné si myslieť, že tu niekto zrazu prihodí milióny vozokm len tak.
Reakcia na: veteran #40:
Osobne si myslim, ze Varii bude postupne 46. A pokial ich energeticka narocnost je nizsia ako solo T6, tak preco by nemali byt vsade?

A myslis si, ze mna tie prastare a povodne intervaly tesia? Vrrr. Avsak zadanie bolo taketo. Ja len dufam, ze raz pride aj na plnenie vol.programu, kde sa pisalo aj o skracovni intervalov medzi spojmi.
Reakcia na: Mike #28:
Upravovala sa sietova chrono pre vsetky pasma na zmodernizovanych usekoch, vdaka comu sa skratila jazdna doba na dotknutych linkach od 1 do 2min na kazdy smer, co je pomerne dost. Az vyhodnotenie ukaze, ako to bude v skutocnosti.
Reakcia na: Author #19:
Intervaly niektorých liniek (najmä večer) sú totálny výsmech. Takto sa atraktívna doprava predsa nerobí. Namiesto toho, aby sa predĺžila denná prevádzka a spravili atraktívne intervaly, sa spraví toto.

Biznisplán tohto mesta je totálne zvrátený a postavený na hlavu. Strašne by ma zaujímalo, na kieho čerta sa za týchto podmienok z 23 Taškenwagenov stalo 33, ktoré sa teraz posielajú von de facto bez rozmyslu (všade, kde sa dá), len aby jazdili. A ešte keď sa nedajbože dokúpi celá opcia...
Reakcia na: 110mat110 #38:
13 je krajšie čislo 😃
Reakcia na: tbus #37:
Raz za hodinu priamo, alebo raz za 20 minut priamo 52kou alebo raz za 15 minut priamo 19tkou... Stale neviem co je na 13tke take uzasne.
Reakcia na: 110mat110 #36:
nejde o to ktoru oblast, ale ze raz za hodinu a priamo, a lebo
Reakcia na: mpk444 #33:
Uplne vazne, kam pojdes L13? Ktoru oblast obsluhovala L13 ked je tak nenahraditelna?
Reakcia na: mpk444 #33:
Konečne! Nezmyselná linka.
Máš tam 28, 52 a ak sa dovezieš na Važeckú, tak plno iných možností, z Dneperskej zase 19.
Reakcia na: Slegbajs #32:
Čo tak najprv trochu porozmýšľať, kým niekoho nazveš dementom? Radšej pôjdeš ako človek v staršej 30 metrovej súprave, alebo ako sardinka v novej 22 metrovej električke?
dakujeme, najma my z Jazera aj za neobnovenie linky c. 13 do povodneho stavu...
Reakcia na: Mike #28:
Nikde. Žiadnu zmenu som som nezaznamenal...?
Reakcia na: 110mat110 #21:
Pred výlukou bol nápad rozdeliť väčšinu dvojičiek T6. Ako to bude nakoniec teraz, už neviem.
Reakcia na: 110mat110 #21:
Displeje sa z T6 vyberali skôr, ako do Košíc prišli SORky. Tie displeje boli v dvojičkách T3.
A aj je jazdná doba kratšia niekde, ako bola pred výlukou? Vplyvom preferencie na križovatkách? 😃
Reakcia na: Rudyke902 #25:
Uvital by som, keby z vyradenych T3 boli doplnene displeje primarne do Soriek. Tam ich je viac treba. Netusim kolko samojazditelnych T6 ostalo. Snad ich je aspon 6
Reakcia na: Author #19:
No uvidíme - čas ukáže na ktorých spojoch na ktorých linkách bude "tlačenka" a kde to bude "pohodlie", ale aspoň je to pekný pohľad že vidieť dosť "rovnakých,jednotných a nových" vozidiel (aj čo sa týka unifiku" ) na tratiach.. ? No a k financiam a km - neviem podľa akého "kľúča" alebo vzorca sa budu počitať vozokm u tých plusiek (u každého typu voza sa to rátalo ináč), no ak je to take "šetrné" a úspornejšie, tých kilometrov by mohlo byť viac, aj za rovnake financie ?
Reakcia na: 110mat110 #21:
Tak zopár sa ich spraviť dá - zoberú sa z vyradených T3 - tam ich je tiež pár funkčných,,, a zase na celu výpravu L2 napríklad v špičke potrebuješ asi koľko vozov? 10 určite nie .. ?
Reakcia na: Tatranka #23:
tak to ešte pár rokov vydržia ? alebo si budem sadať ako za mlada na lavičky - na operadlo a nohy na sedák ?
Reakcia na: romeo #22:
Kym su ešči modre ta su čiste ta nevydumuj! ? ? ?
No !teším" sa na nizkopodlažné KTčka na linkách 6 a 9, sedadlá zasvinené že sa nedá poriadne sadnúť, to radšej nech idú dvojičky T6 a nízkopodlažné služby vykonať variami...A ak nie,tak prečalúniť alebo aspoň vyčistiť KTčka
Reakcia na: Rudyke902 #18:
Vela solo elektriciek z 2xT6 nespravis. Vacsina ma vybrate displeje ktore sli do soriek
Reakcia na: Wersah #14:
Stretnut 2xT3 v premavke uz bude velka vzacnost. Vonku teda budu prevazne nove Varia, modernizovane KT8 NP, doplnane cez pracovne dni KT, resp. T6. Urcite na ziadnej z liniek nepride k "zostarnutiu" vozidloveho parku, pokial porovnavame s predvylukovym stavom.
Reakcia na: Rudyke902 #17:
Na 3ke (okrem vybranych poradi v spicke) jazdili pred vylukami narvate sola, teraz budu vsade Varia =>ide o zvysenie kapacity. U linky 7 sa cez pracovny den znizuje kapacita (TT>Vario), cez ostatne dni zvysuje (T>Vario). Osobne si myslim, ze na 3+7 budu Varia idealne + kapacita pravidelne rozlozena.

Co sa liniek 2+4 tyka, sola by na vacsine spojov stacili, ale pokial tu mame nove, nizkopodlazne Varia, ktore su navyse energeticky uspornejsie ako solo T6, tak preco by nemali jazdit, ale stat vo vozovni? Aspon si vsetci pohodlne sadnu.

A lepsie intervaly? Aj ja by som rad, velmi, len ktosi na to musi dat vyssie km, resp. financie..
Reakcia na: Yogi616 #16:
Na L2 by som nasadil len a len sólo vozy aj počas prac. dní, aj cez víkend, tak isto aj na L4 cez víkend solo - ak má byť zachovaný interval tak ako v minulosti - je to uplne kapacitne postačujuce,, (a dvojičiek T6 je teraz dosť, sólo vozy je z čoho "vytvoriť" ) ...
Reakcia na: tbus #15:
No trochu ma zaujíma teraz ta prvá časť tvojho komentu.... nové električky su o tretinu menšej kapacity ako súpravy T3 či T6 alebo KT ... a nove budu práve jazdiť viac na L3,4,7 .... teda bude to zníženie kapcity na tých linkách - som zvedavý či DP navíšil teda počet spojov či skrátil interval, aby bola zachovaná kapacita na linkách tak ako pred nasadením kapacitne menších električiek (nových) ?? Asi nie .. ? tak cestujúci dostali nové električky na ukor kapacity ...
Reakcia na: Wersah #14:
2, 3, 4, 7 - Vario (na L2 sem-tam T6)
6, 9 - KT (na trhanych nejake dvojičky)
R - Vario (okrem dvoch služieb tušim)

Cez víkend same Vario.
Reakcia na: Wersah #14:
Nové električky sú o tretinu menšej kapacity ako súpravy alebo trojčlánkové KT-čky, a na linku 6 a 9 je potrebné nasadzovať práve električky najväčšej kapacity. Prednostne budú na tých jazdť KT, prípadne súpravy T6, najstaršie T3 fakt už asi len výnimočne... na 6 a 9 budú aj nízkopodlažné električky typu KT (DP ich má 8 kusov, a keďže už nebudú potrebné na linky 3 a 7, ujde sa ich Terase viac), a cez víkendy budú aj tak na 6 aj 9 nové električky Vario.
Už sa teším ako si konečne sadnem do električky a z terasy do mesta nemusím prestupovať, ale tie noé cestovné poriadky čo som si pozeral cez víkendy majú všetky linky nízkopodlažné vozidlá a cez týždeň majú nízkopodlažné električky linky 3,4,7. Nechápem prečo sa tie električky nerozelili medzi všetky linky. Veď napr. ešte pred výlukou na linkách 6,9 ktorými som pravidelne cestoval jazdili často nízkopodlažné električky aspoň raz za polhodinu určite a teraz sa ich nedočkám skoro vôbec. Nie že by som bol odkázaný na nízkopodlažné električky, ale povedzte, cheli by ste radšej cestovať električkami Tatra T3, ktoré boli vyrobené pred tridsiatimi rokmi čo sa ešte divím, že držia po kope alebo do peknej novej električky. Ako vždy na terasu sa dostane vždy nakoniec a ak ešte pribudnú nové električky tak sa doplní linka 2 ako inak.
Reakcia na: hmozdinka #12:
Pojde sa od prvych rannych vyprav. Tj od cca 4tej
mimochodom neviete cca od ktorej hodiny by uz mali briky zajtra premavat uz rano od 8mej pojdu ci este nie?
Reakcia na: LUKYmhd #10:
Cez výluky boli intervaly lepšie.
Intervaly take ako boli cize onicom....cakal som trochu posilnenie v sedle.
Reakcia na: Jack37 #7:
robi sa to tak pri kazdej zmene, nove CP sa za noc vyvesit nestihaju, a na to, aby sa tam nechavali vyvesene aj stare nie je miesto (nehovoriac o tom ze by to mylilo)
V nedelu elektricka uz pride. Nemyslim si, ze bude velky problem s tym, ze zajtra nepride elektricka. Okrem ineho, je tam platnost 20.12. A kto nema ani tolko, ze si precita od kedy su platne CP tak sa nemoze cudovat, ze tam stoji a mrzne
Sice do toho nevidim, ale podla mna nebol dobry napad menit CP linky 6 na SOS automobilova uz dnes okolo 14:00. Sice L6 teraz jazdi len cez pracovne dni a je tam datum platnosti od nedele, ale:
1. co zvysok dnesneho dna? Ako sa ludia dozvedia odchody?
2. bude to mylit aj zajtra, kedze vacsina si datum asi nevsimne a ziadna elektricka nepride
Dalsi minusovy bod pre DPMK
do leta chlapci, do leta ... ďalšie projekty sú na ceste 😃
No vidíte, vydržať sa oplatilo....(či niekomu "vyplatilo?")
Reakcia na: hmozdinka #3:
Nakoniec mali pravdu, keď pred rokom povedali, že prevádzka bude spustená do vianoc. Len zabudli povedať len takú nepodstatnú vec, že o rok neskôr.
Reakcia na: Tatranka #2:
asi tak ? doslova vyuzili posledny mozny sibenicny termin pred vianocami,dlhsie sa uz ta guma na trenkoch natahovat asi ani nedala ?
Trvalo to jak lačnemu sraňe...?
Dúfam, že CP linky 9 sa nezmení ?