Zmeny cestovných poriadkov (od 1.1.2015)

Od nového roka sa menia cestovné poriadky nočných liniek, ruší sa zachádzka liniek 2020L na Heringeš a linka 32 sa predlžuje až do Košickej Novej Vsi

Od štvrtka 1. januára 2015 dochádza k nasledovným zmenám cestovných poriadkov MHD:

  • Upravujú sa časy odchodov spojov nočných liniek N1 N2 N3 a N71 a to nasledovne:
    • Odchody liniek N1 a N2 zo Staničného námestia: 23:15, 0:00, 1:00, 2:00 (len noc pred voľným dňom), 3:00, 4:00.
    • Odchody linky N3 zo Staničného námestia: 00:00, 2:00 (len noc pred voľným dňom), 4:00; zo Šace: 23:32, 1:32 (len noc pred voľným dňom) a 3:14.
    • Odchody linky N71 z Námestia osloboditeľov (oboma smermi): 23:15, 0:00, 1:00, 2:00 (len noc pred voľným dňom), 3:00, 3:50.
    • Hlavným dôvodom zmeny cestovných poriadkov nočných liniek bolo prispôsobenie ponuky spojov cestovným poriadkom železničnej dopravy platným od 14.12.2014:
      • Posunutie prvého odchodu nočných liniek zo Staničného námestia, resp. Námestia osloboditeľov na 23:15 umožňuje lepšie spojenie od vlakov s pravidelným príchodom pred 23:00 (vrátane meškania). K príchodu vlaku R 1613 bol prispôsobený odchod nočných liniek o 00:00, ktorý je po novom k dispozícii aj v noci pred pracovným dňom. (Dovtedy bol najbližším odchod o 01:00.)
      • Posunutím spojov liniek N1 a N2 na 03:00 zo Staničného nám. vznikol prípoj k vlakom s odchodom zo stanice po 04:00, vďaka čomu všetky sídliská budú mať zabezpečenú pohodlnú cestu k týmto vlakom bez dlhého čakania na stanici. 
  • Dochádza k niekoľkým zmenám v obsluhe Košickej Novej Vsi a Heringeša. Linka 32 sa predlžuje do Košickej Novej Vsi a naďalej bude obojsmerne zachádzať na Heringeš. Na linkách 20 a 20L sa ruší jednosmerná zachádzka na Heringeš.
    • Upravuje sa aj vzájomná koordinácia liniek 20 20L a 32, ktoré budú na spoločnej trase premávať v pravidelnom intervale 10 minút v rannej špičke, 12 minút v popoludňajšej špičke a 30 minút v sedle. Odchody spojov na týchto linkách sú prispôsobené aj odchodom na linke 15.
  • Na linke 19 sa ruší posledný večerný spoj zo Staničného námestia na Sídlisko KVP o 23:05
    • Namiesto neho je možné použiť spoj linky N71 s odchodom o 23:13 zo zastávky Jakabov palác smer KVP, kláštor.
  • Na linke 71 sa ruší dojazdový spoj zo Sídliska KVP o 23:03
    • Namiesto neho je možné použiť spoj linky N71 s odchodom o 23:01 zo zastávky KVP, kláštor smer Lingov.
  • Na linke 72 sa ruší posledný spoj z Lingova o 22:30 a dojazdový spoj z Myslavy o 23:14
    • Namiesto neho je možné použiť tieto spoje: 
      • spoj linky 31 o 22:43 zo zastávky Vyšné Opátske (resp. 22:52 z Námestia osloboditeľov) smer Maša,
      • spoj linky 71 o 22:42 zo zastávky Lingov (resp. 22:58 z Námestia osloboditeľov) smer KVP, kláštor.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Iv #60:
16ka je najrýchlejšia, preto som ju vypichol, ale ak prirátam aj 27 a 29, ktoré idú tiež zo stanice na Mier, je to 8 spojov za hodinu. A do areálu UVL je aj vstup z Hlinkovej, teda aj z takej 27-čky je to aj s peším presunom stále kratšie ako s X7. V podstate, kto chodil cez mier, chodí aj dnes, kto chodil električkami, tak má X7.
Reakcia na: hromky #28:
Linka 32 bola pred volbami zriadena len a len kvoli zastavke Heringes, aby mali tam byvajuci obojsmerne a priame spojenie s centrom i Furcou. Zvysni nahodilci v 32 boli len cestujuci z 15ky.

A preto si myslim, ze 2 nastupujuci+vystupujuci na Heringesi su rozhodne malo, aby mala takato linka zmysel. A urcite sa to nedava porovnavat s 15kou, v ktorej sa pocas spoja vystrieda mozno aj 70+ cestujucich v priemere na spoj.

A prave, aby linky 20+32 davali nejaky zmysel, vzajomne sa skoordinovali do minimalne v spicke pekneho intervalu, koordinovaneho s 15kou. Napriek tomu pocty spojov na 32ke v zasade nezmenili. Predtym mala 32ka 55spojov cez pracovne dni zo zastavky Heringes (zratane oba smery), teraz ma 54 spojov, teda -1 spoj, co je prave ta spominana diera o 13.h, ktora sa iste zaplni.

A teda Heringesu sa ubrali jednosmerne zachadzajuce 20ky, ktore tam dualne jazdili do konca roka spolu s novo zriadenou 32 s cielom zistit, ci sirsia ponuka spojov prilaka novych cestujucich. Z prieskumov vychadzal pomer vystupujucich/zachadzkou zdrzanych cestujucich linky 20 = 1:9

Zda sa, ze zatial na Heringesi nebyva dostatok ludi na lepsi interval..
Reakcia na: tbus #57:
Myslíš tú 16ku, ktorá má dopoludnia polhodinový interval?
Reakcia na: hromky #27:
Čo je na tom, že dieťa musí prejsť cez 4-pruhovú cestu? To, že vodiči na Slovensku nedávajú prednosť na priechode pre chodcov teraz znamená, že každý bude mať priame spojenie, kam potrebuje?
Prečo by mne ako platiacemu cestujúcemu mali uberať spoje linky, ktorou jazdím len preto, že Ty chceš priame spojenie? To je Tvojou logikou.
Reakcia na: veteran #56:
Ale zas nie je to až také strašné, veď do 10 min sa vieš z BZ dostať na W4 (cca 200 - 250 m), aj na V4 (cca 400 - 450 m, okolo W4 poza štadión).
Reakcia na: Dispecer #55:
UVL to má rýchlejšie cez Mier 16-kou ?
Reakcia na: Dispecer #54:
Vyložene nepraktické je to snáď len pre Fakultu umení (W4), Stavebnú fakultu (V4). Aula fyziky (PK2–PK4) je sporná, keďže vchod z parku je len služobný a aj tak to treba celé obísť. Zvyšok je narovnako alebo v prospech zastávok BZ a TUKE.
Reakcia na: Dispecer #54:
A netreba zabúdať, že ešte sú tu aj nejakí študenti UVL, ktorí potrebujú spojenie STN - Havlíčkova, ktoré zhodou okolností zabezpečuje X7.
Reakcia na: Yogi616 #53:
Aj zo zastávky TUKE, či Botanická záhrada sa vieš dostať do areálu TUKE, i keď pre niektoré ciele vrámci areálu to je menej praktické... ?
Reakcia na: Dispecer #52:
A čo má linka 2 so Zimnou?
Reakcia na: Yogi616 #50:
A vzal si do úvahy aj to, že X7 hradí čiastočne i linku 2?
Bavíme sa o priamom spojení.
Reakcia na: Dispecer #48:
No ale pri bežnom LV takéto spojenie neexistuje, preto sa pýtam, či to nie je zbytočný luxus, že tam chodí X7 a aj 9.
Reakcia na: Dispecer #43:
X7 ma v case vyucovania TUKE vela pasazierov NO-Dom umenia (prestupy zo Zeleznikov, Furce, vsetkych dedinskych liniek atd...) az na TUKE. A ked uz nezachadza na NMM a 19 ma zachadzku predpokladam ze velka cast STN-TUKE prejde prave na X7
Reakcia na: Yogi616 #47:
No, viem si predstaviť, že v špičkách pracovných dní spojenie STN - Botanická záhrada má zmysel, hlavne pre študentov z okolia KE, ktorí nevyužili 19...
Reakcia na: Dispecer #43:
Však o to mi ide. Koľko takých ľudí takto jazdí?
Reakcia na: hromky #27:
Musim reagovat aj na toto, neviem kde bolo nutne prechadzat cez stvorprudovku, na Furci, cez ten prechod to bolo predsa opacnym smerom.
.
K tomu ze bolo nutne ist z Heringesa na Furcu a potom prestupit do mesta, tak to bolo aj kvoli problematickemu odbocovaniu z Heringesa vlavo, ale napr. ludia z KNV musia trpiet tiez az dvojzastavkovu zachadzku na Furcu a v oboch smeroch a donedavna v jednom este dalsiu zaczhadzku prave na Heringes, tie zachadzky trvaju mozno aj dlhsie ako cesta z Heringesa na Furcu a spat s prestupom smerom na NO - a to bolo nutne len v jednom smere, v druhom ziadna zachadzka, takze celkovo ak by sme spocitali (nevyh)nutne zachadzky v ococh smeroch, ludia z KNV stratia na zachadzkach viac casu.
.
Inak ja som navrhoval prave jednosmerny spoj Heringes > Furca > NO > Heringes, nebolo by nutne prestupovat a vzhladom na problematicke odbocovacie z Heringesa by to oneskorenie v jednom smere nebolo vyssie ako par minut - a bolo by to aj bezpecnejsie, lebo tak ako to je, skor ci neskor tam bude nehoda, uz tam nehody aj boli, ale asi len auta.
Reakcia na: 110mat110 #39:
Nevsimol som si ze bol spomenuty cas 12 hodin, ale tipnem si, v skole nie je kvoli prazdninam? ?
Reakcia na: tbus #29:
"tbus 2.1.2015 18:56 #29 Re:
Reakcia na #27 od hromky:
pre dvoch ludi je vyhodne poslat osobne auto (taxi), nie autobus, vyjde to lacnejsie"
.
Kedze ten bus ide medzi KNV a NO, tak rozdiel je len v tej zachadzke a ta zachadzka, 1 zastavka urcite nevyjde drahsie ako taxi alebo auto ktore sa musi nejak dostat na NO, potom prejst na Heringes a potom spat na NO - aj tam musi byt nejaky sofer, take bezne taxi by stalo skolaka 10€ na den, to je asi 22x10, 220€, aj keby slo takto viac deti, bolo by to mnohonasobne viac ako zlavneny listok.
.
32ka ide cez den len 6x v spicke 2x za hodinu, inak je to raz za hodinu, co aj vzhladom na to, ze pokryva aj KNV a Lingov, je celkom primerane IMHO.
Reakcia na: Yogi616 #42:
Ja osobne v X7 vidím hlavný zmysel v prepravnom prúde STN - NO - Dom umenia - RSM. RSM - Botanická záhrada chápem len ako náhradu za električku 7. Ono zas nútiť všetkých čo idú po Moyzesovej smerom k Botanickej záhrade prestupovať na Amfiteátri mi príde zbytočné... ?
Teraz k tej X7 a X9. Nejazdí teraz X7 zbytočne cez Zimnú až na Havlíčkovú? Čo keby jazdila z Moyzesovej ku Amfiteátru? A tam by sa dalo prestúpiť na 9 smerom k TU. Či ten prepravný prúd z NO, Moyzesovej na Zimnú je taký silný?
Alebo sa to bude meniť pri začiatku výluky na stanici?
Ľudia sú rozčarovaní, lebo pred voľbami dostal Herrgottingesch neadekvátne lukratívne množstvo spojov, navyše supermodernými elektrobusmi. ? Tí, ktorí vtedy nepochopili blížiace sa voľby a tento nezmyselný nadštandard si vysvetlili ako samozrejmý štandard, sú teraz rozčarovaní, keďže im ponuka spojov zrazu klesla odhadom o cca 50 %. Nuž, budú musieť nabudúce poriadnejšie voliť starostu, resp. sa osamostatniť na 23. mestskú časť. Tá 77-minútová diera v CP pred začiatkom popoludňajšej špičky byť nemusela, ale tak chápem prevádzkové dôvody. Paradoxne, KNVes teraz dostáva priam šialený ranný 10' a popoludňajší 12' interval, čo je však tiež asi len vedľajším efektom snahy o lepšie využitie vozidiel a možnosť prejazdov medzi linkami vďaka spoločnej konečnej. Vysoko však oceňujem koordináciu s L15, popoludní z NO každých 6' niečo k DH-MiÚ, to tu asi ešte nebolo. Tiež oceňujem spoločný CP 20+20L+32 na zastávkach smerom do KNVsi, osobitne by to bolo totálne neprehľadné a nikto by to nepochopil. ? Tiež som si pri tom spoločnom CP všimol poznámku v zmysle, že Všetky spoje na linke sú vykonávané nízkopodlažnými autobusmi, čo som doteraz ešte nevidel. ?
to tak ...treba si kupit byt na heringesi za 200 baby a potom sa skrabeme za hlavu odkial vziat na cestovne .... ked uz treba prestupovat ...
Reakcia na: hromky #27:
Preco vase 8 rocne dieta nie je o 12tej v skole ale chce cestovat z Heringesa do Mesta?
Reakcia na: hromky #36:
prieskum: najviac ludi z celeho dna cestovalo spojmi o 8:00 (dost divne, skor by som cakala o siedmej)....bolo ich 12, 7 do mesta, 5 na furcu...zvysok dna to bola totalna bieda, jeden, dvaja, niekedy traja, a niekedy nikto....kolkokrat odchadzala 32ka do mesta uplne prazdna....a ked sla z mesta, vsetci sli az na lingov a nikto nevystupil....pri takomto dopyte, aku ponuku spojov by ste chceli?
Reakcia na: hromky #36:
Ste az prilis rozmaznani... existuju obce kde cestuje tolko malo ludi, ze tam jazdia len dva spoje denne, a len cez pracovne dni. Rano autobus vezme skolakov do susednej obce a poobede ich dovezie domov. Klasicky autobus ma svoje naklady, za jeden spoj spali naftu dajme tomu za 5€, na mzdu vodica ide dalsich 5€. Ak tym spojom cestuju dvaja, tak na cestovnom sa vyzbiera 1,20€. A zvysok doplacaju ostatni. je toto spravodlive a korektne?
Reakcia na: tbus #29:
1. Hovori sa o priemere
2. Na kazdy spoj cize ked prisiel autobus za hodinu 5x tak na kazdy 2 cestujuci co je max. BLBOST
3.tbus, ked nam budes platit taxi,my urcite budeme ho radi vyuzivat. Napis telefonne cislo a my ti zavolame
4. To cestovne je 10 aj 20 eur a ak kupujes listky rada si ten mesacny rozdiel u teba vyberiem dispecer
5. Zaujimalo by ma odkial kam cestujete denne a ake spoje vyuzivate,aby som DPMK navrhla,ze Vam stacia spoje raz za hodinu
sak uz tu Author pisal, ze Zemplin prichadza do KE 23:29, tak co furt melies o 50 minutach?
Reakcia na: Author #19:
Skôr som myslel ten Zemplín, áno na Leo je v pohode sa dostať poslednými dennými, ale posledný denný na stanicu z Ťahanoviec a z Jazera je príchod o 22:56 resp 23:00, čo je tých 50 minút čo som písal a áno N71 ide v normálnej časovej polohe keďže odchádza po 23 z prvých zastávok, teda na Jakabovom paláci je cca 23:24. Ale ostatné sídliska musia tráviť 50 a viac minút na stanici, keďže prvé nočné majú príchod 23:52 resp 23:55 čo toto GVD jednoducho nestačí, minule by to stačilo síce veľmi tesne a stačilo by to. Ale áno súhlasím s tím, že je to pridané na riešenie prvých odchodov a posledných príchodov.

Skôr by som pridal ešte nejaký dobeh liniek z Ťahanoviec, Jazera, Železníkov a Podhradovej len po stanicu s odchodom z konečných po 23 hodine a príchodom na stanicu o 23:20-30.
Robil sa prieskum vyťaženosti na Heringeši takže tak....
Reakcia na: hromky #28:
to ich vyčísľovanie cestujúcich by som bral s rezervou ...
Reakcia na: hromky #28:
Pojem MHD znamená mestská HROMADNÁ doprava.
Reakcia na: hromky #28:
Pokiaľ by bolo cestovné tak 10 - 20 €, tak by to možno aj stačilo... ?
Reakcia na: hromky #27:
pre dvoch ludi je vyhodne poslat osobne auto (taxi), nie autobus, vyjde to lacnejsie
Reakcia na: Author #18:
Vam sa zda 2 cestujuci na spoj malo? Skuste mi vycislit priemer cestujucich zastavku exnarova na linke 15? Ked na Heringesi to smtakou presnostou vycislujete.
Reakcia na: Yogi616 #17:
Yogi aky si ty mudry. Asi nemas 8 rocne dieta ,ktore vdaka tymto genialnym cestovnym poriadkom prestupovalo na autobus cez stvorprudovu cestu,aby sa dostalo domov. A potom teba ked svrbi hlava skrabes sa asi cez nohu alebo okolo celej hlavy prejdes aby si sa poskrabal? Opakujem platim si cestovne a platim si ho v takej vyske ako ty,preco sa ma to moje predrazovat nezmyselnym prestupovanim. Ist hore na DH a potom sa zase naspat,aby som sa dostala do mesta?



Reakcia na: Kona #25:
Elektrobusy budú na linkách 22 a 30..
Elektrobusy sú na 22 písané len cez voľné dni. Tu to ešte museli deliť na poobedie/doobedie. Cez PD písaný midibus/klasický bus ako bolo doteraz.?
Reakcia na: Dispecer #23:
Tiez som dufal, ze sa podari dat vsetky vetvy pod jedno cislo, ale nevyslo..
Sam som zvedavy, kam vyjdu elektrobusy, ale najskor na 22ku. Je velmi malo moznosti, aby slaby km vykon bol zaroven s uvazkovym hodinovym vykonom.
Reakcia na: 110mat110 #21:
Kto povedal, že na tej linke by jazdili samé elektrobusy? Ja si viem predstaviť, že by popri elektrobusoch to jazdili i klasické autobusy - spoločne... ?
Reakcia na: 110mat110 #21:
Z nových SCP vyplýva, že 32 bude vykonávaná už malými autobusmi lebo pôjde o prejazdy 20L/32.?
Reakcia na: Dispecer #20:
Tolko elektroelektrohraciek nemame a dalsi trapas by DPMK asi nerozchodil
Reakcia na: Author #18:
Ono, nebolo by praktickejšie už 20 a 32 zjednotiť do jednej linky?
Reakcia na: tomik55 #13:
Zaujimavy postreh.. tiez poznam cakanie na nocacny vlak na stanici.

Avsak, Polana uz jazdi vyrazne skor (22:20), Leo 23:14 - teda oba dostupne dennymi linkami a Zemlin prichadza do Kosic 23:29, pricom v case 23:15-23:30 sa da prist na Stanicu dennymi linkami, resp. N71 zo vsetkych sidlisk a teda cakanie urcite nie je 50min, ale ak, tak iba zopar minut + stiha sa pohodlne ulozit..

Prave odchodu NV o 23:00 bol vycitany subeh s poslednymi dennymi spojmi. V aktualizovanej verzii novinky je mozne sa docitat, ze cielom upravy CP nocnych liniek bolo prave ich lepsie naviazanie na PRIchody poslednych vlakov, resp. ODchody prvych vlakov.
Reakcia na: hromky #9:
Na zastavke Heringes vystupovalo/nastupovali v priemere 2 cestujuci na spoj. Mat kvoli tomuto poctu cestujucich samostatnu linku s peknym intervalom, zial, nie je ekonomicky unosne. Samozrejme, linkou 32 sa zviezli aj nahodni cestujuci napr. z NO na DH,MiU, avsak pre toto spojenie je dostatok kapacity i v linke 15.

Preto. aby linky cez Heringes, ako aj linky v useku DH,MiU - NO nechodili naraz, skoordinovali sa CP liniek 20+20L+32 v useku KNV - Lingov - (Heringes) - NO v zasade do jednej linky s peknym naslednym intervalom. Casova poloha bola urcena prave linkou 15, s ktorou je tento zvazok tiez koordinovany napr. do 5min nasledneho intervalu v rannej spicke z Furce>NO a 6min nasledneho intervalu v odpoludnajsej spicke z NO>Furcu.

Nateraz zo zvazku liniek 20+20L+32 cez Heringes zachadzaju takmer vsetky spoje z tohto zvazku, ktore nejdu na Peres/Lorincik. S pribudajucim poctom cestujucich sa moze prisposobovat aj ponuka.
Reakcia na: hromky #9:
Prečo by si sa nemohol nikde chytať medzi 13. a 14. hodinou? Odvez sa linkou 32 o 13.40 na Furču a prestúp na nejakú z nosných liniek, prípadne 20L. Strašne náročné, že?
Kto chce - hľadá spôsoby, kto nechce - hľadá dôvody...
Reakcia na: Dispecer #8:
Nie, ale prečo nemôže ísť tá N71 o pár minút neskôr?
Reakcia na: Robert80 #14:
Akosi stále na Staničnom námestí nie je trolejové vedenie pre trolejbus, ktorý sa sem-tam, z času na čas na N71 predsalen objaví... ?
N71 nejde az na stanicu? Katastrofa.
Načo je dobré posunutie prvých nočákov až na 23:15? V tejto časovej polohe robili ideálny spoj na nočný rýchlik z Košíc o 23:50. To zas aby som autom chodil alebo 50 prípadne viac minút trávil čas na stanici.
Reakcia na: TA #10:
Je to pravda L32 z Heringeša odchody 12:45 a potom až 14:02 (školsky rok) rep. 14:00 (prázdniny). Smer mesto sa bavime. Fakt blbé.
Reakcia na: TA #10:
Si pozri cestovny poriadok smerom na nam.osloboditelov. 12,45 ide do mesta a potom az 14,02
Reakcia na: hromky #9:
32 jazdí aj medzi 13:00 a 14:00, odkiaľ to máš, že nebude vtedy jazdiť?
Košická Nová Ves bude mať luxusné spojenie priamo do centra mesta, aké nemá takmer žiadna iná dedinská mestská časť. Takmer preto, že to pomaly tromfne aj Krásnu. Aký vplyvný človek sa o to zaslúžil?
HERINGES A CESTOVANIE
To s tou 20 a 32 nemozete mysliet vazne. Ludia z Heringesa si neplatia rovnake cestovne,ze nemaju pravo na dostojne cestovanie? Pred volbami sa konecne posilnili a upravili spoje a kedze je uz po volbach uz zase mozme vziat to co sme im dali. Je to nekorektne. Pozreli a premysleli ste si dobre tie cestovne poriadky? Ak ano mozte velmi skoro ocakavat nespokojnost. A to cez pracovny tyzden medzi 13 a 14 sa nemam nikam chystat,pretoze ziaden autobus k nam nezavita? Nepiste mi o neuvyziti spojenia nakolko je to blud. Skuste radsej urobit cestovne poriadky tak, aby nesli vsetky autobusy naraz a potom polhodinu nic.Ak ide 32 z Heringesa na 30 a vzapeti za nou ide 20 na 36 a polhodinu nic je pravdepodobne,ze jeden spoj bude neuvyuzity. Robite z nas blaznov.Naco posielate 32 az do kosickej to nie su kilometre navyse?
Reakcia na: Yogi616 #7:
Teda navrhuješ, aby tá 72 bola ukončená na napr. Diamantovej a nech ide ďalej prázdna do vozovne?
Nechápem spoju na linke N71 o 23.01 z KVP. To je fakt potrebné, aby išiel trolejbus 8 minút po 72 z Myslavy? A potom 45 min diera.
Reakcia na: LUKYmhd #4:
Nejde náhodou v tom čase po Myslave 31? ?
Už je po voľbách, už sa môže.
Zase ste sa nechali oje...babrať. ?
A to prečo tak? to važne že L72 z Lingova 22:10 posledny a za nim dve 71 na Klaštor a potom opať N71 na Klaštor? trochu hluposť nie?
Reakcia na: myslavcan #1:
vďaka za upozornenie ?
Reakcia na: myslavcan #1:
a na L71?
Ešte sa ruší aj posledný spoj L72 z Lingova 22:30 a tým aj dojazd do vozovne z Myslavy 23:18...