Do areálu Dopravného podniku mesta Košice na Bardejovskej ulici dnes, 24. júna 2014 v noci, dorazila prvá nová kĺbová nízkopodlažná električka Vario LF2+. V rokoch 2014 a 2015 by malo byť do Košíc postupne dodaných 28 električiek tohto typu. Cena jednej električky je 1 449 000 €, spolufinancované sú 85% z fondov Európskej únie, 10% zo štátneho rozpočtu a zvyšných 5% spolufinancuje DPMK.
Fotografie novej električky a bližšie informácie Vám prinesieme po jej oficiálnom predstavení.
myslavcan
To keď sa vykotí, nebude jeho chyba ale chyba trate...
Áno, máš pravdu, že aj menšie mestá nakupujú "nízkopodlažky". Ale existuje veľa aj rozlohou väčších miest, kde nakupujú aj podobné električky ako my... V Brne a Ostrave ich nájdeš kopu. V poľských mestách tak isto nájdeš nekonečné množstvo derivátov starých Konstalov...
Klíma... Áno to bola chyba, že nemajú klímu... Kto o tom rozhodol netuším, ale určite mu za to nezatlieskam.
Vysokopodlažný šrot... Myslíš si, že na výrobu skrine Pragoimexu bol použitý iný kov ako na výrobu škodovky? Alebo iný plast v interiéry? Ešte si v ňom nešiel a vieš, že je to šrot...
A to, že je "vysokopodlžný"... Ty sa potrebuješ presúvať krížom cez celú električku? Veď nastúpiš do nízkej časti a tam zostaneš... A ešte LF2jka má viac sedadiel na úrovni nízkej podlahy, ktoré nie sú umiestnené na žiadnom schodíku, ako tá tvoja krásna škodovka. Pozri sa na akože nízkopodlažný SOR a aké schodíky potrebuješ prekonať aby si si sadol tesne pred motorovú vežu...
Čo má Jepko&Trtko spoločné s Pragoimexom? Veď už sa to tu písalo, že Pragoimex vlastní škodovka, teda tak či tak by na tom zarobila škodovka a nie J&T...
V zrušenej diskusii pod článkom o prvom kuse si písal, že v Blave používajú rozum... Tak si pozri ako rozumne vyriešili "integrovanú" zastávku Blumentál, alebo ako stavajú obratisko v Petržalke napriek tomu, že ešte nevedia, či ho ešte náhodou nezrušia...
Naopak ja si myslím, že ani tam nepoužívajú rozum na 100%. Ale bolo dobré, že si sa bol pozrieť v Miškovci. Tam ten rozum použili veľmi dobre. Najskôr zrekonštruovali a dostavali trate a električky obstarali až nakoniec. Tam mali logický dlhodobý plán. V KE a BA len provizórne látame, lebo treba na poslednú chvíľu minúť peniaze... Preto také plytvanie...