Európska únia by tak na 28 električiek prispela sumou vyše 38,5 milióna €
Mestské zastupiteľstvo v Košiciach dňa 14. apríla 2014 schválilo predloženie žiadosti o nenávratný finančný príspevok (NFP) na realizáciu projektu „Obnova vozového parku električiek v Košiciach“ (28 električiek) v celkovej hodnote 40,572 milióna €. Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku bola podpísaná 5. mája 2014. Predpokladaný rozpočet projektu je nasledujúci:
Položky |
Suma |
Poznámka |
Celkové oprávnené výdavky: |
40 572 000,00 € |
Celková cena projektu bez DPH |
Intenzita pomoci: |
95,00% |
|
Požadovaná výška NFP: |
38 543 400,00 € |
Maximálna výška poskytnutého NFP vyrátaná zo sumy bez DPH |
Spolufinancovanie: |
5,00% |
|
2 028 600,00 € |
Povinné minimálne spolufinancovanie |
Európska únia tak v prípade schválenia žiadosti mesta preplatí 95% ceny električiek, čo znamená sumu 38 543 400 € bez DPH.
Uvedený rozpočet vychádza z výsledkov zrealizovaného verejného obstarávania, ktoré bolo dňa 17.4.2013 zverejnené vo vestníku verejného obstarávania Oznámením o vyhlásení verejného obstarávania na predmet zákazky „Obnova vozového parku električiek Košice“ v počte 23 ks a ďalších maximálne 23 ks jednosmerných mestských električiek s využitím opčného práva.
V elektronickej akcii bola vybraná ako najlepšia ponuka od spoločnosti PRAGOIMEX a.s., Česká republika. Táto spoločnosť dodá minimálne 23 kusov električiek VARIO LF2+ v cene 1 449 000,00 € za kus bez DPH.
Kúpna zmluva bola podpísaná oboma zmluvnými stranami 12. februára 2014 a nadobudne účinnosť až dňom účinnosti zmluvy o poskytnutí NFP, resp. dňom nasledujúcim po dni jej zverejnenia v Centrálnom registri zmlúv vedenom Úradom vlády SR.
Mesto si podľa dôvodovej správy od projektu obnovy vozového parku električiek sľubuje podstatné zvýšenie prevádzkovej a technickej kvality i prostredia pre cestujúcich. V súčinnosti s projektmi IKD, 1. etapa a MET má dôjsť ku zvýšeniu konkurencieschopnosti električkovej dopravy, k výraznému zvýšeniu bezpečnosti dopravy, komfortu cestujúcich, plynulosti prevádzky a prepravnej rýchlosti, k zníženiu hlučnosti, vibrácií, poruchovosti a nákladov na údržbu. Mesto takisto očakáva pozitívne dopady na hospodárenie DPMK, a to najmä v oblasti úspory nákladov na údržbu, ale tiež v oblasti predpokladaného nárastu tržieb z dôvodu zvýšenia počtu cestujúcich.
Zdroj:
|
tbus