Mesto plánuje minúť milióny na nové električky, autobusy a rekonštrukcie tratí, na obnovu trolejbusov sa však opäť nemyslelo
V pondelok 10. februára 2014 košické mestské zastupiteľsvto schválilo rozpočet na rok 2014. Na bežné a kapitálové výdavky v programe Doprava je vyčlenených 57,703 mil €. Oproti minulým rokom je čiastka vyššia najmä kvôli 30,15 mil. € vyčleneným na projekt integrovanej dopravy - stavba IKD a 4,34 mil. € na modernizáciu električkových tratí (MET) mimo IDS, čo spolu tvorí viac než 34 miliónov eur z celkovej výšky 89,985 mil. € vrátane predfinancovania z EÚ fondov, spolufinancovania zo štátneho rozpočtu a vlastných prostriedkov mesta, plánovaných na rekonštrukcie električkových tratí v rokoch 2014 a 2015. Na bežné výdavky v súvislosti týmito projektami vyčlenilo mesto 130 000 € z vlastných prostriedkov.
V rámci bežných výdavkov na krytie straty z prevádzky mestskej hromadnej dopravy je vyčlenených 16,02 mil. €, teda rovnako ako v roku 2013. Plánované ročné kilometrické výkony MHD sú uvedené na rovnakej úrovni ako v posledných troch rokoch, a na tej istej úrovni majú zotrvať až do roku 2016.
V rámci obnovy vozidlového parku v roku 2014 mesto plánuje nakúpiť 127 autobusov (80 z nich už bolo dodaných v minulom roku) a 10 električiek, v roku 2015 ďalších 13 električiek. V kapitálových výdavkoch sa opäť neráta so žiadnymi trolejbusmi, aj napriek akútnej potrebe obnoviť ich zastaralý vozidlový park. V porovnaní s obrovskými investíciami do električiek, tratí a najmä nových autobusov je trolejbusová doprava výrazne zanedbávaná. Po zaradení všetkých nových autobusov bude takmer celý vozidlový park autobusov nízkopodlažný, priemerný vek autobusov sa zníži pod hranicu 5 rokov, viac ako polovica autobusov bude klimatizovaných. Naopak, na trolejbusových linkách budú popri nových autobusoch aj naďalej jazdiť priemerne 15 až 21 ročné trolejbusy, bez možnosti bezbariérovej dopravy.
Údaje boli čerpané z návrhu programového rozpočtu na rokovanie mestského zastupiteľstva na stránke kosice.sk.
2TheMHDmarek2