Do premávky boli zaradené ďalšie nové autobusy

V pondelok 20. januára 2014 bola do premávky zaradená ďalšia várka nových autobusov SOR. Do delených aj celodenných služieb boli zaradené autobusy:

  • SOR NB 12 City #5707, 5708, 5710, 5713, 5728, 5736, 5741 (od 19.1.) a 5712 (zaradený bude po odstavení #5001)
  • SOR NB 18 City #4704, 4705, 4707 a 4711.

V súvislosti so zaradením nových autobusov boli v uplynulých dňoch z premávky odstavené ďalšie autobusy:

  • Karosa B741 #3002
  • Karosa B932 (E) #5207, 5210, 5228
  • Karosa B952 #5240
  • Karosa B941 E #3209
  • Ikarus 415 #5002, 5006
  • Karosa B732 (NGS) #6229, 6240, 6262, 6272, 6296
  • Solaris Urbino 15 #3512 (dlhodobo odstavený už cca rok)
  • Novoplan C12 #5401
V košickej mestskej hromadnej doprave týmto skončila posledná Karosa B741, jediný Novoplan s manuálnou prevodovkou, či prvý autobus značky Solaris. V budúcich dňoch by mal byť odstavený aj Ikarus 415 #5001, ktorý bude na linke 11 nahradený vozidlom Tedom C12 G #5612. Blíži sa teda aj koniec premávky autobusov typu Ikarus 415.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peter55 #60:
Ja a moje somariny? ? Hm tak ak mysliš že tu na fore sa píšu somariny , nereaguj na nich , hm? A ja netvrdim že VŠETKO VIEM a VŠETKO som videl.. No ale ak je to kompliment - tak ďakujem ? Reagujem a pišem tu len na članky čo su tu uverejnene, na nič ine.. Aj tebe pekný deň želám . ?
Reakcia na: Rudyke902 #59:
Ano presne o tom si cely ty a tie tvoje somariny, TY totiž VŠETKO VIEŠ a všetko si videl, ale to si iba myslíš....?
Reakcia na: Peter55 #58:
,,, nebudem reagovat na tvoje urážky ... ? .. len tem smrad a povaha tých cestujucich - o ktorych si písal ty, a ty si tým argumentoval - to sa nezmení v tom voze keby tam aj 3 kabíny boli ? ? ?
Reakcia na: Rudyke902 #57:
Reagoval som presne na to čo si napísal, vidno, že o tom vieš velku PI*U. Už aj posledny dement keď sa zamysli tak mu dojde, že v Ikaruse kde je CELOUZATVORENA kabina nema vodič priamy kontakt s cestujucimi narozidel od karosy 932 ktora ma malu OTVORENU kabinu skôr na okrasu.? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: Peter55 #56:
Odbočuješ od podstaty temy na ktoru som reagoval - ale u teba je o bežne, ak chceš reagovat ,som si zvykol.
Len doplnim, že ak tam bude iný voz, tak to všetko tam aj tak bude "hrozit" v tom voze, či si myslíš že ak tam bol IK alebo bude tam TEDOM, spoluobčania budu poslušny, nebudu fetovat, nebude tam smrad, atd? ? To teda riadne hermeticky uzavretu kabinu a z hrubeho skla musi mať ten vodič asi tam ? ?
Reakcia na: Rudyke902 #54:
Pre takeho čumila ako si ty čo na autobus pozera zvonku jasne, že je nasadenie Karosy na L11 bez problemov. Ale posadil by som ťa do tej karosy na 8 hodinovu šichtu do toho ciganskeho smradu a bezprostredneho ohrozenia tych nafetovanych dementov ktori už neraz priložili vodičovi nožik pod krk alebo nastriekali kaser do oči a potom by som chcel vidiet ako bez problemov by si tu vypisoval. ?
Reakcia na: Rudyke902 #54:
no jasne zvonku si sa pozeral tak isla Karosa bez problemov, takisto bez problemov vie Karosa zaskocit aj za trolejbus, elektricku, ale nemoze tam byt pridelena jednoducho preto, lebo na tie linky patria ine vozidla, ktore su tam VHODNEJSIE
Reakcia na: Wolfangel #50:
V čom nemám pravdu? Naopak, potvrdilo sa to o čom to tu cele bolo písane.. Pisalo sa tu že na L11 nemôžu ist Karosy, nakoľko nemaju kabinu pre vodiča oddelenu, a ako sa to neda urobit, a tak dalej..
Až kým som nevidel na vlastne oči jazdiť na L11 zeleno-bielu KAROSU.. a bez problemov a bez kabiny ? Tak tým je to pre mňa bezpredmentne už, chapeš? ?
Reakcia na: hannibal152 #51:
"novych" bolo zaradenych zatial iba priblizne 32, vsetky ostatne, teda asi 160 dalsich busov, ktore jazdia su "stare", teda je logicke ze sa nasadzuju aj nove aj stare
Reakcia na: hannibal152 #51:
Mne nejde do hlavy ze existuje kopa ludi co si pomaly mysli ze jeden novy autobus nahradi 3 stare... V premavke je nejakych 30 Sorov, tak ako mozu hned nahradit 80 starych??? - pre pedantov cisla su orientacne 🙂
len mi nejde do hlavy, ze ked kupili nove autobusy, nasadzuju stare... ako dnes 51tka...
Reakcia na: Rudyke902 #49:
Jasne jak nemas pravdu uz je to pre teba zrazu bezpredmetne ?
Reakcia na: Dispecer #48:
Dik.. ano asi tuto som mal na mysli.. ? No priznavam , nebolo to celkom tak teda to oddelenie ako som si myslel že je - bolo to už predsa len dávno.. No ale mal svoje dvere vodič na kabine, a ak sa mali dať použit predne dvere na nastup (vystup), musel mať vodič kabinkove dvere zavrete - tak ako to bolo tu spomenute.. teda de facto mal svoju kabinku nie? ?

Ale neriešim už, už je to pre mňa bezpredmetne.. Videl som včera jazdit na linke 11 klasicku zelenobielu karosu !! - a bez problemov to išlo... no coment ? ?
No ja sa hádať nebudem.. či bola bielo červena či bežovo červena.. ale viezol som sa nou a nie raz na linke 52 a nastupoval som aj cez predne dvere - podotýkam nie ku vodičovi, lebo nástup po 20 tej hodine bol len cez predné dvere možný, akurat viem že madlá vnútri boli tiež červene.. nech je už ako chce, nevidim ale velky problém aby vodič bol kabínou oddeleny od nastupujucih ludi v Karose.

A ešte nakoniec, nechápem prečo vlastne niečo upravovat kôly linke 11 - stači si pozriet dnešnu výpravu autobusov - no coment , niet čo riešit.. ? ?
Reakcia na: Rudyke902 #43:
V tomto tisícročí si na žiadnu červeno-béžovú Karosu nespomínam, všetky boli už červeno-biele. Béžová namiesto bielej bola veeeľmi dávno... A tie úzke predné dvere rozdelené na polovicu... dobrý námet pre autora sci-fi sekcie. Máš zlú pamäť aj odhad.
Reakcia na: Rudyke902 #43:
To boli otvorené dvere kabíny, keďže sa niekto rozprával s vodičom. Pred prednými sedačkami je prepážka, tak to vyzeralo ako oddelená kabína. Celé predné dvere viedli tým pádom do kabíny ?

Keby sa odmontovali predné sedačky možno by sa zvýšilo nejaké miesto a dalo by sa to poriešiť, no kabína by nemohla byť úplne oddelená, predné dvere sú úzke takže dvere na kabíne by sa museli spevniť alebo niečo. Nebudem si tu teraz vymýšľať keďže by to bolo zložité spraviť..
Reakcia na: Rudyke902 #43:
Rudyke, toto čo si napísal, nieje technicky možné na žiadnej košickej "červeno-béžovej Karose, takže tá tvoja realita a fakt je blud, a to som ti to ešte napísal pekne ? ?
Reakcia na: Yogi616 #40:
,,a ešte pre teba zvlášt doplnim - ano cestoval som takou Karosou, ev.č. neviem, ale bežne jazdila na linke 52, tá červeno-bežova, čo som o nej písal.. len cez jedno krídlo sa nastupovalo do voza, druhé bolo ku vodičovi do kabíny!! ? bol oddelený od vnútorného priestoru pre cestujúcich - takže nieje to môj nápad ale realita a fakt ! ?
Ešte raz napíšem čo som tu napísal na začiatku .. Reagoval som na to čo tu bolo napísane - že nič ine nemôže na L 11 jazdiť, ako TEDOM, lebo všetky karosy budu vyradene!!
Teda písala sa tu nie celkom pravda - písal som že KAROSY ak tu ostanu, mohli jazdiť na LUNIK aj oni, a po menšej uprave oddelenia vodiča od ostatných by sa to dalo realizovat.. Podľa mna škoda "nechať" zničit vandalmi "mladší" voz ako starši.. Na tom si trvám, to je môj názor.. A nebudem tu rieši to ako sa dá, alebo nedá (ak by sa chcelo, ale sa nechcelo) oddelit v Karose vodiča.. Napisal som môj názor.. Nič ine..
Reakcia na: Rudyke902 #39:
na 11ke cestuje aj velke mnozstvo mamiciek s kociarmi, aspon pre tie bude NP autobus prinosom oproti starej karose ?
Reakcia na: Rudyke902 #39:
A ty si šiel niekedy cez predné dvere v Karose? Keby sa tam neotvorilo jedno krídlo, tak tamať neprejde ani dieťa, nieto dospelý človek. Tvoje nápady sú teda dosť vzdialené od reality.
Reakcia na: myslavcan #38:
Všetko sa dá - ak sa chce, po menších upravach (napr. pridať medzi schody a vodiča v jeho oddelenej polovici ešte jedny dvere), ved aj TEDOM sa musel upravovat..

A áno videl som - aj cestoval koľko krát na bežných linkách na karosách nefungovalo jedno krídlo dverí.. a nikto to neriešil, ludia aj nastupili aj vystupili, aj počas špičky.. ?

Ale zaujimave je ako ta debata odbočila od témy..

Na začiatku išlo o to, že Tedom preto, lebo všetky Karosy budu vyradene, takže nič ine horšie a staršie neostane čo na 11 ku dať.. Na to boli reakcie spočiatku.. De facto teraz každy mi dava za pravdu že predsa len aj nejake Karosy tu ostanu, a budu ešte aj jazdiť, aj ked možno "pre šacu".. Stale si myslim teda že sa mali tej 11ke pridelit oni a nie TEDOM.. môj prvotný názor to nemení.. ?
Reakcia na: Rudyke902 #36:
A videl si na tej Karose (podľa všetkého myslíš ukrajiňák B832), že by sa mu dalo otvoriť iba jedno krídlo dverí? Lebo presne o to ide, aby jedno krídlo dverí slúžilo pre nástup substrátu a druhé aby slúžilo iba vodičovi... Tebou spomínané Karosy majú tiež možnosť oddeliť kabínu vodiča, ale takto oddelená kabína zaberá celé predné dvere... a cestujúci musia na nástup využiť stredné dvere, no ale to potom vylučuje možnosť kontroly cestovných lístkov vodičom...

Takže na úpravu kabíny pripadali do úvahy iba Tedom a Solaris... A asi aždý uzná, že Tedom je väčší budar... Ty ak by si si mal vybrať čím by si sa chcel viesť, čo by si si vybral? Väčšina asi Solaris, takže je dobré, že všetky 3 ostali na regulérne mestské linky a Tedom ostal Cigánskemu expresu...
Reakcia na: Rudyke902 #36:
A ako ma "cervena" karosa oddelene pracovisko vodica od cestujucich? Tam to vie sofer len tak, ze ich otvori. A to mu pri nastupovani degesov prd pomoze.
Reakcia na: 110mat110 #34:
Všetko sa dá,, aj oddelit kabínu vodiča..!! Aj na Karose,, už taká u nás jazdila, bola červeno biela na linke 52 určite!! ev.čislo neviem presne, nebudem písať ,, A uzke dvere - to je aky argument? Ak boli vhodne doteraz pre nás všetkých, nechápem prečo na L9 by ich nemohli mat ?

A pre TBUS - nepisal som že najväčší šrot.. aj sú tie IRISI ešte pojazdne , tak prečo aj nie.. Ak budu jazdit "pre šacu" tiež budu v premavke určite každý deň 7 dni v týždni...

No a ak už ani to, máme tie 3 krátke SOLARIS ešte, písal som aj o nich, tie su predsa staršie ako CNG TEDOM, nie? Tak mohli sa tie vyčlenit pre L9 ak už vám záleží tak veľmi na tej doprave tam.
Reakcia na: Rudyke902 #33:
linka 11 je celodenná, sú na nej dve cca 9-hodinové služby, nemôžeš tam len tak dať najväčší šrot, keď to musí jazdiť 7 dní v týždni
Reakcia na: Rudyke902 #33:
Nechapes alebo si stojis na kabli? Karosa nie je vhodna na L9 pretoze ma otvorenu kabinu a uzke predne dvere. Neda sa upravit ns celouzavretu kabinu ako ikarus.
Reakcia na: tom393 #32:
No neviem či je to presne tak a definitívne na 100% že v meste ostanu len solaris+tedom a kratke irisbusy pôjdu do šace.. neverim že ani jedna karosa (irisbus) by sa nenašla pre ten lunik 9..
Ale budš, ak bude tak ako píšeš - tak odpovedal by som ti na tvoju otázku: Ak by to tak bolo - malo by sa tam dať to najstaršie čo máme - teda krátky solaris, hm?
Asi niekto envie pochopiť že Teodm asolaris+B952 budú to najstaršie čo tu ostane po obnove parku, irisbusy pôjdu do šace takže čo dáme na L11? Solaris alebo Tedom?
Reakcia na: Rudyke902 #28:
Prepych pre nich bol Ikarus... Ja som rád že im tam dali taký budár ako TEDOM
Reakcia na: Rudyke902 #28:
Moja reč.
Reakcia na: Yogi616 #22:
Tak proste tie najstaršie autobusy, ktoré sa nevyradia.
Reakcia na: Yogi616 #22:
Aj ja si myslím že nie všetky Karosy sú súce na vyradenie - a bola by aj hlúpost všteky vyradit len preto že mame tu "bohatu nadielku" nových SOR.. ved pár Karôs posledných vyrobených z 90 tich rokoch podľa mna ešte môžu jazdit - a hlavne na takej "pohodovej" linke 11 - ved to nikdy nejazdi ani na 50% vyťažený voz tam, je to krátka linka, dlhý interval.. Tiež si myslím že TEDOM je tam "prepich" ..
A ak je tomu tak ako tu bolo aj spomenute že predsa len sa všetky nevyradia, tak škoda je TEDOM tam nechať "zničiť" vandalmi ?
Reakcia na: Triplex #24:
Vcera ked som bol na hornadskej tak som isto napocital 25 SOR NB CITY 12 + este cca 20. Dalej asi 10 SOR NB CITY 18. A blizsie k baumaxu uz stalo asi 7 SOR NB CITY 12 a 4 SOR NB CITY 18 uz z evidencnimi cislami a budu zaradene zachvilu do prevadzky. Takze sorky uz v ke su. A co som pocul vraj by sa mali vyradovat iba B 941 ktore nie su po generalnej oprave.
Reakcia na: Triplex #23:
Ta len obhajuj SORy,ta ťa tu budu všetci tiežodbornici nahaňať po meste s kyjakmi...?
Možno že Karosy B941 po GO v Kurimanoch ostanu ..aj na vyluky a tak..uvidime. Nevyradi sa uplne vsetko nieco bude musiet ostat.
a inak karosy este neskoncili,aspon vsetky este urcite nie, dnes som napr videl este harmoniku na linke c16 ale ani harmoniky karosy sa podla mna uz dlho neohreju, maju to spocitane ked pridu dalsie nove sorky do Ke, tak ich postupne vyradia vsetky
dnes som videl aj sa viezol v SOR NB18,zas to nebolo tak strasne ako to tu mnohi prezentovali, dokonca si myslim ze pristorovo(aj na statie) je vacsi ako citelis 18(aspon sa mi tak javil) teda okrem tej nestastnej chodbicky medzi sedadlami, tam to pani inzinieri akosi kus nedomysleli.. ? ,samozrejme interierovo na urbino 18 od solarisu to nema a ani sa nechyta ,ale zas to nie je ani ziadna katastrofa ako sa to tu opisovalo aspon zo zaciatku.. uvidime ako sa osvedci ta zakupena klima, som zvedavy aky to da vykon ked pridu horucavy,kedze je to trochu iny druh klimy(vraj vykonnejsi) ako ten co maju sorky napr. v blave
A akú B732 by si tam dal, keď sa všetky vyradia? 🙂
Na linku 11 by som dal Karosu B 732 a nie Tedom C12 G, ktorý sa vyrobil v roku 2007 a Karosy B 732 sa vyrobili ešte pojazdné v rokoch 1987, 1989, 1990, 1992, 1998.
Reakcia na: Rudyke902 #19:
Do elektriciek sa montovali panely zo stalych suprav a z uz pred tym vyradenych busov.
Reakcia na: Astor #10:
No myslím si - k tým displejom starým podsvieteným - ako to že niektoré z nich su namontovane v električkách? Tie v T3 jkach niektore podsvietene su vtedy odkiaľ? nie z vyradených busov? ? Neverim, že ak ich montovali do električiek tak ich kupili ako nove "stare" niekde.. ?!! ? ?
Reakcia na: toriak #16:
Neboj sa, programovat viem...
Reakcia na: 110mat110 #15:
Taký panel by ti mohli podľa mňa aj darovať. Oni to predávajú do šrotu aj s busom, takže ak by to vymontovali, autobus by drahší nebol. Len kto by ti to vymontoval? Ešte je tu jedna možnosť, pýtať si to rovno od firmy, ktorá šrotuje autobusy.
Aj ja by som rád zohnal displej (vnútorný a vonkajší), najlepšie nejako takto zadarmo. Veď tie displeje už aj tak nebudú mať ďalšie využitie. Ale zase, tie displeje z Ikarusov boli v hroznom stave.
Reakcia na: 110mat110 #15:
no neviem ci by ti samotny displej aj nieco zobrazoval alebo k tomu treba aj nieco dalsie...
Reakcia na: Valec #14:
myslite, ze by bolo mozne nejaky odkupit od DPMK?
Reakcia na: tbus #13:
Také staré tabule majú asi takúto hodnotu: http://aukro.cz/buse-panel-bocni-i3890916272.html
Reakcia na: 381+383 #11:
Ja som tak počul od konkrétneho vodiča, neviem čo je na tom pravdy, ale ani nepravdy...
Reakcia na: Károj #6:
Ani jedna vec, ktorú si napísal, nie je pravdivá.
Reakcia na: Rudyke902 #9:
stare, podsvietene, z 400vkovych IK a prvych 932ok ... už to tu bolo spominane minimalne 5x
Reakcia na: Yogi616 #5:
Myslel si "stare" ako tie prvé, neonovkou podsvietene? Lebo stare (použite) Buse už displeje už SORky maju ? ?
A kde potom skončia či skončili tie BUSE "stare" z IK 415 napriklad? ?
5604 je v ČR už vyše pol roka, nevie niekto, ako to s ňou vyzerá?
Reakcia na: Károj #6:
Ja som počul, že vraj 5615 tak skoro do Čiech nepôjde, avšak ani do premávky ...
Aj 5608 vyzerá polámaný, najnovšie aj 5614 ...
Reakcia na: tbus #3:
Vodič z 6413 mal brať od dnes 5613, ale keďže je odstavená a vraj má ísť do Česka (spolu s 5610 a 5615) tak ju bude mať ešte mesiac a potom dočasne 5213
Reakcia na: Rudyke902 #4:
Žiaden miš-maš v tom nie je.
A ani jedna nová SORka nedostane staré BUSE displeje.
Reakcia na: toriak #1:
,,,? ? to veru nevie už nikto , tak ako som vravel, miš-maš riadny 🙂 a ešte aj ked s tých odstavených IKARUSOV 415 dostanu tie nove SOR-ky tie zastarale BUSE displeje z neonovym podsvietenim - tak to bude fakt jak päsť na oko !! ? ?
Reakcia na: Károj #2:
6272 je tiež odstavená, len pozerám, že ešte nebola spomenutá ako odstavená, doplním
Neodstavené CNG-čka sú 6230, 6290, 6407, 6413 a 6414, ale ani u tých neviem či všetky jazdia, a dlho už nebudú
Nevie niekto čo je s 6272? Vonku som ju už dlho nevidel a ani na VŠA ju nevídam.
..no a teraz kto ma buse a kto mtest...?