Karosy B741 v Košiciach definitívne dojazdili

V piatok 17. januára 2014 bol na vyradenie odstavený posledný jazdiaci autobus typu Karosa B741 #3002. Po 22 rokoch sa tak skončila éra týchto autobusov v košickej MHD.

Päť autobusov tohto typu bolo do premávky zaradených v roku 1992 pod číslami 6601 - 6605, no zakrátko boli prečíslované na čísla 3001 - 3005. Až do ich zakúpenia boli jedinými kĺbovými autobusmi v klasickej mestskej premávke Ikarusy 280 (päť linkových autobusov Karosa C744 premávalo prevažne na spojoch do Šace a železiarní), preto boli tieto autobusy od začiatku medzi cestujúcimi obľúbené, boli pohodlnejšie a tichšie. V rokoch 2002 až 2005 podstúpilo všetkých päť autobusov generálne opravy, ktoré predĺžili ich životnosť až takmer dvojnásobne. Prvým odstaveným bol autobus #3004, ktorý dojazdil po požiari v roku 2009, autobusy #3001, 3003 a 3005 boli odstavené koncom minulého roka, roku 2014 sa ako jediný v premávke dožil #3002.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: monoblok #15:
No a?DPMK má povinnosť venovať sa vlastnej histórii?Pokiaľ viem,tak majú z podstaty úplne iné povinnosti.Všetko ostané je len nadpráca,ktorú jednoducho majú právo ignorovať.
Oficiálne múzeálne inštitúcie robia len to,čo musia zo zákona a čo baví ich pánov riaditeľov a na ostané serú zvysoka.Košické STM má totálne na háku celú našu MHD lebo pána direktora to nezaujíma a basta.Aj ten cirkus na letisku spytlíkovali vďaka Cassoviaretro a teraz blbci nevedia,ako z toho von.Ani postaviť halu,ani vrátiť nazad DPMK...
A pár nadšencov z HSMD, a okolo, zázraky tiež nedokáže.Nie je to naše zamestnanie,ale len hobby vo voľnom čase,ktorého tiež nemáme nazvyš (obzvlášť ženáči s deťmi...)?
V DPMK sa snazia nezachovat nic, oni len pridu do prace, mrzuto tam na kazdeho pozeraju, pripravuju kseftiky pre kdekoho, absolutne ignoruju to, co maju v popise prace a ked sa konci volebne obdobie, tak sa vsetko skartuje, nici, ziadne somineky nesmu ostat. Takto funguje DPMK, (cest zopar vynimkam)☠
Zo stran DPMK není ani snaha zachovať 5004 s ktorým sa rátalo, a novoplan neviem ako stojí.
Reakcia na: Kona #9:
Pochybujem,že by bol zo strany DPMK iniciatívny záujem.
Reakcia na: tbus #11:
No paradoxy,no...?
Reakcia na: 5 #10:
pred par rokmi, ked 3002-ku niekto roztrieskal o stlp v garazi by som netipoval, ze ta vydrzi najdlhsie
Pred takými 10 rokmi by som určite netipoval, že C744-ky prežijú B741-ky...
Keby aspoň nechali 3002 ako historičák...?
Reakcia na: Robert80 #2:
Nazdar ty "konecne nova mhd 2014"?
Reakcia na: Robert80 #2:
Hlavne, že komunistické 30-ročné električky ti nevadia. ?
Dnes stál na Lingove tak neviem či nebehá za trolejbus.
Reakcia na: 381+383 #4:
fú tak to som zvedavý, každopádne dva dni hore dole pri 22 rokoch prevádzky sú detail ? , vie niekto kde jazdí dnes, resp. kde bude zajtra?
Až v piatok 17.1.2014 dojazdí 3002, rovnako aj 3209.
Reakcia na: Robert80 #2:
Ty čo tu trepeš...niektore sučasne autobusy sa nedožijú takehoto veku ako tieto Karosy..este na nich budeme so slzami v očiach spominat...
HURAAAAA KONECNE. KOMUNITICKA HANBA KAROSA . A TROLEJBUSY DOKEDY?!
joooj
a tak som ich mal rad 😞