DPMK chce nakúpiť štandardné, kĺbové, malokapacitné autobusy a elektrobusy za 28,4 mil. eur.
- celo nízkopodlažný mestský kĺbový autobus: 56 ks,
- celo nízkopodlažný štandardný mestský autobus: 61 ks,
- malokapacitný nízkopodlažný mestský autobus: 5 ks,
- elektrobus: 5 ks.
- Celková cena v EUR bez DPH. - 98
- Prevádzkové náklady na spotrebu energie počas životnosti vozidiel. - 1
- Prevádzkové náklady na emisie CO2, NOx, NMHC, tuhé častice počas životnosti vozidiel - 1
Týmto krokom pokračuje realizácia Stratégie stabilizácie a rozvoja DPMK, ktorú schválili poslanci mestského zastupiteľstva v decembri 2012. Po zverejnení oznámenia majú uchádzači možnosť vyžiadať si súťažné podklady, ktorých obsahom sú technické parametre a podmienky verejnej súťaže. Uchádzači musia v zákonnej lehote preukázať technickú a finančnú spôsobilosť. Súčasťou podmienok sú lehoty na vyžiadanie podkladov, na predkladanie ponúk a termín otvárania ponúk. Po kontrole a vyhodnotení ponúk prebehne elektronická aukcia. S víťazným uchádzačom bude uzatvorená kúpna zmluva. Proces verejného obstarávania by mal byť ukončený v priebehu júla 2013. Dodávka nových autobusov by mala byť zrealizovaná do 30. júla 2014. Nákup 127 autobusov bude financovaný formou dlhodobého investičného úveru. Proces verejného obstarávania pre DPMK, akciová spoločnosť zabezpečuje externá spoločnosť PRO - TENDER s.r.o, vybratá vo verejnej súťaži.
Kona
„Z technického hľadiska je vyhovujúci stav u 48, obstaraných v rokoch 2007 až 2010,“ - vychádza to presne na všetky Tedomy a Citelisy + ešte dva Firsty, teda potom podľa DPMK by ostalo iba 50 autobusov a (takmer) všetky ostatné (možno aj Solarisy) by sa vyradili.
Zaujímalo by ma ale, aké autobusy myslia pod pojmom "celo nízkopodlažný štandardný mestský autobus" - či 12 alebo 15 metrový
Podľa mojich prečtov, by sa 56 novými kĺbovými autobusmi vyradili:
2ks Karosa C 744(určite),
4ks Karosa B 741(určite),
5ks Ikarus 435(určite),
11ks Karosa B 941(určite),
a keďže je druhý bod zákazky "celo nízkopodlažný štandardný mestský autobus", pri ktorom sa pravdepodobne jedná iba o 12 metrové autobusy, tak vyradenie:
35ks Solaris Urbino 15.
U druhého bodu zákazky je to komplikovanejšie. Nevieme či sa jedná iba o 12m alebo iba o 15 metrové vozidlá, alebo nebodaj 50 na 50. Predpokladajme, že sa jedná iba o 12-ky, tak teda vyradenie:
35ks Karosa B732+832,
5ks Ikarus 415 #5001 by zostala špeciálne na určenú linku ? ),
takmer všetky Karosy B932.
Nové elektrobusy a midibusy(ak sa teda o ne v treťom bode zákazky jedná), by nahradili prinajväčšom ešte desať 12metrových autobusov, ale o tom pochybujem.
Do prepočtu som nezarátal výcvikové, dielenské a špeciálne vozidlá.
Po novom potom budú teda v Košiciach iba Firsty, Citelisy, Tedomy, Urbino 18 a 12, možno urbino 15 a B952 a potom už len SOR klbáky, obyčajné, elektrobusy a midibusy ? ? ?