Spoločnosť SAD Banská Bystrica zabezpečovala výkon prímestskej dopravy v regiónoch Banská Bystrica a Brezno do roku 2008 na základe platných licencií od Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK).
V roku 2007 prvýkrát BBSK protizákonne neudelil 10 ks licencií na vykonávanie prímestskej dopravy (70 % dopravných výkonov – najvýnosnejšie linky) v regióne Banská Bystrica, ktoré boli cielene udelené spoločnosti SAD Zvolen.
Nezákonnosť konaní BBSK vo všetkých veciach neudelenia licencií potvrdil svojím rozhodnutím Krajský súd v Banskej Bystrici, pričom tieto rozhodnutia sú právoplatné. Do dnešného dňa BBSK predmetné licencie SAD Banská Bystrica neudelilo.
Za rok 2008 BBSK neposkytol spoločnosti SAD Banská Bystrica ani 1,- Sk dotácií na vykrývanie strát pri výkonoch vo verejnom záujme na rozdiel od SAD Zvolen, SAD Lučenec, ktoré dostali dotácie v plnom rozsahu (jedná sa o desiatky miliónov korún), napriek tomu, že spoločnosť SAD Banská Bystrica zabezpečovala dopravu v plnom rozsahu a počas celého roku žiadala BBSK o uzatvorenie zmluvného vzťahu, ktorý by garantoval zabezpečenie prímestskej dopravy do konca roka 2008 s poskytnutím úhrady straty tak, ako u ostatných dvoch dopravcov v regióne.
V druhom polroku 2008 bola BBSK vyhlásená verejná súťaž na výber dopravcu na prevádzkovanie prímestskej dopravy v okresoch BBSK. Súťažný návrh spoločnosti SAD Banská Bystrica bol vyhodnotený ako neúspešný. Prímestská doprava vykonávaná spoločnosťou SAD Banská Bystrica bola pridelená v celom rozsahu SAD Zvolen.
Odo dňa 24.11.2008 SAD Zvolen začal cielenú personálnu kampaň na získanie vodičov SAD Banská Bystrica, s cieľom zmariť schopnosť vykonávať túto dopravu spoločnosťou SAD Banská Bystrica. Na základe uvedeného prevažná časť vodičov nenastúpila do zamestnania v SAD Banská Bystrica, a preto vedenie spoločnosti bolo nútené počnúc dňom 25.11.2008 prímestskú dopravu vykonávať v krízovom režime, o čom boli upovedomení zástupcovia BBSK a starostovia dotknutých obcí.
Konanie BBSK voči SAD Banská Bystrica považujeme vo všetkých veciach týkajúcich sa dopravy za nerovné a diskriminujúce v porovnaní s ostatnými dopravcami. O nezákonnosti rozhodnutí BBSK vo veci udeľovania licencií svedčia právoplatné súdne rozhodnutia.
Konanie BBSK jednoznačne smerovalo a smeruje k zvýhodňovaniu jedného dopravcu v regióne na úkor druhého (SAD Banská Bystrica), ktorého cieľom mal byť krízový stav spoločnosti v prímestskej doprave.
Banská Bystrica 26.11.2008
predstavenstvo spoločnosti
SAD Banská Bystrica, a.s.