Evidenčné číslo:80
Typ: FBW Tr51 - Tüscher - Oerlikon
Výrobca: Franz Brozincević & Cie., Wetzikon (FBW); Tüscher & Co., Zürich; Maschinenfabrik Oerlikon (MFO), Zürich
Výrobné číslo: 2543
Rok výroby: 1945
Sprevádzkovanie: 1.8.1947
Nadobúdacia cena: 1 700 000 Kčs
Depo: Hroboňova
Trnávka (od 1956/1957)
Hroboňova (ako HV, od 2005)
Rekonštrukcie a úpravy: GO (1952)

Rekonštrukcia na historické vozidlo (199x - 2005) - vozidlo bolo rekonštruované do vystavovateľnej podoby bez elektrickej výzbroje.
Doplňujúce informácie: historické vozidlo
Iné údaje: Dátum expedovania z FBW do MFO na dozbrojenie elektrickou výzbrojou: 10.8.1945

Po vyradení v roku 1963 sa dostal do rúk súkromného majiteľa vo Vajnoroch, odkiaľ bol v roku 1994 prevezený do areálu vozovne Trnávka. Vozidlu chýbal interiér a časť elektrickej výzbroje (zachoval sa motor, kompresor, odporovka, obe nápravy, ale bez poloosí). Pôvodne mal byť rekonštruovaný do roku 1995, ale jeho rekonštrukcia sa na dlhý čas zastavila. V roku 2005 boli pri oprave tohto trolejbusu použité diely z trolejbusu #78 (poloosi náprav).

V ďalšej fáze rekonštrukcie sa využijú aj diely z torza trolejbusu #79 nájdeného v roku 2014.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
Problémom je ako vždy kombinácia všetkého - peniaze, ľudia, diely aj dokumentácia
Reakcia na: trolejbus6207 #2:
Dík za info.
Reakcia na: trolejbus6207 #2:
Sú problémom sú peniaze, alebo ani nie je dostatok náhradných dielov?
Reakcia na: ES499.0001 #1:
Áno, plánuje sa dokončiť rekonštrukcia, otázne je, kedy...
Plánuje sa do tohto trolejbusu namontovať elektrická výzbroj, alebo zostane len ako výstavný kus?